Vuoden viimeinenkin peli päättyi tappioon ja näin joulukuu tuotti 4/21 pistettä eli keskiarvoisesti 0,57p/ott. Näin heikko tulos on tullut viimeksi 2017 joulukuussa jossa tosin pelattiin vain 2 peliä joista molemmista tuli tappio. Näkyy olevan tuossa seinällä kaudesta 2015-2016 saakka laput runkosarjojen ottelutuloksista ja tuota 9/2017 tynkää lukuunottamatta näin heikosti ei pisteitä ole sinä aikana tullut.
Neljään viimeiseen peliin on pamautettu kiekko maaliin 5 kertaa ja koko kuukauden aikana 12 kertaa. Nämä ovat keskiarvoina 1,25 ja 1,71, joten eipä tarvitse tappioiden syitä kaukaa hakea. Olihan tämä ennen kautta jo ennakoitavissa mutta välillä näytti toiseltakin.
Kahdessa viimeisessä pelissä sarjakärki teki veskarin taakse vain 2 maalia ja jos huomioi pelien kulun niin ei joukkueella ole mitään suurempaa hätää. Pelaaminen oli nämä pari viimeistä peliä paljon parempaa kuin tulokset.
Siitä Jukuriyhteistyöstäkin on ollut vain iloa, kun sielä saatiin avuksi kaksi hyvää puolustajaa, molemmat lyhyellä otannalla ihan valmiita Mestikseen.
Jos nyt jotain saisi toivoa niin olisihan se hienoa jos koko joukkue olisi pelikunnossa kevään peleille. Edelleen olen sitä mieltä että tuota porukkaa on silloin hankala voittaa, eikä ole helppo homma millekään porukalle viedä paras 7:stä sarjaa.
Kuluneen kuukauden aikana omiin meni varsinaisella peliajalla veskarin taakse 16 maalia joka on keskiarvona 2,3 maalia. Ja kun SaPKo on kauden mittaan tehnyt maaleja varsinaisella peliajalla veskarin taakse 3,14 maalia niin tuokin päästettyjen maalien keskiarvo riittää pitkässä juoksussa jos ja kun itse satutaan saamaan paikoista mustaa verkkoon.
Urheilussa merkitsee vain tulokset ja tilastot ovat tilastoja, mutta minäpä en ole humanisti ja olen oppinut luottamaan matemaattisiin asioihin. Kaikki edellä esitetyt lukemat puoltavat sitä että voittojen pariin palaaminen tapahtuu nopeammin
kuin hitaammin.
Lisään vielä yhden omasta mielestäni huomioitavan faktan.
Tuosta kaudesta 2015-2016 joka on siis Räsäsen alla pelettu aika, on ainoastaan viime kaudella kevätpuolella kerätty
huonommin pinnoja kuin syyskaudella.
2015-2016 1,59 - 2
2016-2017 1,79 - 2,21
2017-2018 1,79 - 2,14
2018-2019 1,68 - 1,56
2019 - 2020 1,57 -
Elikä tämä syksy jatkui siitä mihin kevät jäi, niin pisteiden kuin loukkaantumismurheidenkin kanssa - väitän tuossa myös olevan syy-yhteys.