Sinällään aika outo tuo Piirisen lomautus, koska hänen tehtävä oli/ on hankkia sponsoreita ja yksikertaisesti sanottuna RAHAA joukkueelle, niin eikö se ole niin kuin söisi omasta kuormasta kun hän on poissa.
Tästä saa sellaisen käsityksen, että SaPKo luottaa loppukauden jo nyt saamiinsa tukijoihin, vaikka tietenkin niitä pitäisi saada jatkuvasti lisää, tehdä erilaisia tempauksia ja tarjouksia, jolla sitä rahaa saadaan nyhdettyä. Yhtiön sisäisestä, sen paremmin kuin joukkueenkaan sisäisestä tilanteesta en tiedä, toivottavasti hyvä, mutta markkinointi on SaPKolla niin surkeaa, että siihen täytyisi tehdä täydellinen muutos! Piirisenhän pitäisi hommata joukkueelle rahaa moninkertaisesti palkkaansa nähden, jos se ei riitä niin toinen myyntimies lisää jne. Osaako Kokkonen tehdä samanlaista myyntityötä?!?
Joukkueen "brändi" kärsii jatkuvasti kolauksia, joka vaikuttaa siihen, että mm. satunnaiset otteluissa kävijät vähenevät (sarjataulukkoon katsomatta). Ottelutapahtumaan haettiin viime vuonna kehitysehdotuksia, mutta toteutus tökkii, toki asiat täytyy toteuttaa sillä rahalla mitä on käytettävissä, mutta itse ottelutapahtuma tarvitsisi konsultointia henkilöiltä, jotka ovat asian ammattilaisia, ettei nekin vähät rahat käytetä väärin.
Summasummarum...johdon pitäisi ymmärtää, että kyse on suuren luokan liiketoiminnasta, johon pitää panostaa, että se tuottaa sekä taloudellisesti, että urheilullisesti!