Sääli on myötätuntoa sekin. Ei siinä tarvitse kenenkään yläpuolelle asettua. Tietysti sääli-käsite voi olla negatiivisesti varautunut, ja kukin käsittää sen tykönään miten käsittää.Kyllä tuo sääli on sairautta pitää ihan minusta paikkansa. Se joka säälii asettuu ikään kuin toisen ihmisen yläpuolelle. Myötätunto on se terve tapa reagoida toisen kärsimykseen mutta ei sääli. Ystävä on paikalla ja tukee mutta ei rupea säälimään. Sääli on tuhoavaa ja lamaannuttavaa.
Ken pieremättä kusee, hän kusematta kuolee on taas täysin totisinta totta! Jumankekkula se on vaikea pissiä ilman rutinoita.
Minä olen kuullut version: "Joka pieremättä kusee, se naimatta kuolee." Vähän on kyllä sellainen tuntu, että piereskelyn lisääminen ei välttämättä paranna salamin menekkiä, mutta varmempaa tietoa pitäisi varmaan kysyä Katri Helenan taannoiselta taustabändiltä.
"Ken vitsaa säästää hän lastaan vihaa." Suurta viisautta vaiko sulaa hulluutta?
Tässä tapauksessa paha johtuu sanasta pahainen, eli käytännössä tarkoittaa että parrattomat ovat pahaisia, eli pieniä, eli lapsia."Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." Tätä olen monasti miettinyt ja tullut siihen tulokseen että tuon täytyy olla sarkasmia. Lapset ovat viattomia mutta heille ei parta kasva, mutta sananlaskun mukaan he ovat pahoja. Enkä nyt halua lukea mitään partalapsista. Olen täysin ymmälläni tämän sananlaskun edessä.
Tässä tapauksessa paha johtuu sanasta pahainen, eli käytännössä tarkoittaa että parrattomat ovat pahaisia, eli pieniä, eli lapsia.
No se tarkoittaa turhaa ihmistä.No tuo selventää asiaa mutta mitä tarkoittaa tuo joutava?
Isoäitini isä sanoi että "Timantit eivät kasva sammalta".Kaljupäitä on mollattu iät ja ajat sanonnalla "Ei tyhjä lato kattoa kaipaa".
Klanipäillä on myös vastaiskulauseensa "Tukka ja järki eivät viihdy samassa päässä".
”Ei suuret sanat suuta halkaise!”
On kyllä tullu huomattua että sanonta "Rehellisyys maan perii" ei pidä paikkansa ja olen vakuutunut että sanonta on lisäksi amattikusettajien lanseeraama. Conan O'Brien sanonta "Sweden sucks" taas pitää paikkansa. ;)