San Josella tekniikka apuna

  • 1 615
  • 4

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä onko tästä ollut jo jatkoajassa juttua, mutta itse törmäsin Wired Newsin artikkeliin, jossa kerrottiin San Josen käyttävän pelienkin aikana uusinta langatonta tekniikkaa toistamaan videostreamia pelattavasta ottelusta.
Artikkelissa Sharksin apulaisvalmentaja Tim Hunter kertoo heillä kentän laidalla käytössä olevasta tablet pc:stä, josta voidaan katsoa heti tilanteet uudelleen ennen kuin esim. maalituomarit ehtivät laittaa sorvinsa kuosiin.

Homma kuulostaa melko himmeältä, enkä tiedä tekeekö se yleisesti pelille kovin hyvää, jos virheitä ja taktiikoita käydään jo pelin aikana videolta läpi... Ottakaa kantaa. Tässä linkki artikkeliin:

http://www.wired.com/news/gizmos/0,1452,63105,00.html?tw=rss.GAD

ps. mikäli hommasta on jo juttu olemassa, moderaattorit voivat sivuuttaa tämän ketjun...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En tiedä onko tuosta mitään hyötyä, mutta minä olen miettinyt että miksi kiekossa ei käytetä pelaajilla kuulokkeita samaan tapaan kuin jenkkifutiksessa pleinrakentajien kypärissä on. Eihän niistä mitään älytöntä hyötyä tietenkään olisi, mutta ehkä joskus jotain pientä kuitenkin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ilmankos Sharks voittaa, ne huijaa käyttämällä teknologiaa!

Jos tuolla teknologialla saavutetaan yksikin voitto pudotuspeleissä, se on hintansa ansainnut. Ensimmäisenä voisi tulla mieleen, että Damphousselle on scoutattu maalivahteja jotka jättävät hieman ilmaa tolpan ja jalkojensa väliin. Näin viime öinenkin voittomaali syntyi, ampumalla maalin takaa kiekko nopeasti maalivahdin polvitaipeisiin. Eihän sitä kukaan pysty sanomaan, missä tilanteissa pelaaja käyttää avuksi neuvoja jotka valmentaja on saanut videolaitteestaan. Jos Sharks nyt siis voittaisi mestaruuden, ja kyseinen laitteisto kiellettäisiin NHL:ssä, Sharksin mestaruus muistettaisiin tietokonemestaruutena.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Curtis Joseph tekee muuten juuri tuota. Tästä oli jo NHL2Nightissakin juttua, miten Cujo ei käännä rintamasuuntaansa aina laukojaa kohti ja kiekko pujahtaa usein etukulmasta sisään. Taidanpa soittaa Cujolle (jolla on muuten syntymäpäivä ylihuomenna, kuten allekirjottaneellakin) että ooppas varovainen sen Vinnien kanssa jos konf.finaaleissa sattuvat kohtaamaan. ;)

Itse tosta videojutusta voi olla hyötyä lähinnä vastustajan pelitavan muutosten nopean reagoinnin suhteen. Granatohan tuossa ilmeisesti muutteli kenttiä edellisessä pelissä sekoittaakseen Fopan jahtaajia, mutta ei onnistunut. Osasyy tässä?
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikea veikata kuinka paljon hyötyä tuosta videolta tarkistelusta pelin aikana on. Ehkä just joku yli-/alivoimakuvio voidaan käydä läpi aikalisän aikana tai maalivahdin torjuntatapaa, mutta ilmeisesti pelaajat saavat tuijotella noita videoita melko reippaasti pelimatkoillakin, joten ei kai se nyt hirveesti auta jos näät itse kaatuvasi videolla ja taustalla joku Drury tai joku muu tekee maalin...

Erätauolla ehditään kyllä varmaan täysin muuttamaan strategiaa ja psyykkaamaan jotain vastustajan kuvioita. Kentän laidalla toi homma ilmeisesti, kuten Hunterkin totesi menee lähinnä epäselvien maalien spekuloimiseen ja pelaajien rauhoitteluun.

Granato on niin pihalla ettei se varmaan edes osaisi käyttää moista vempelettä. Ihme ellei mies saa heti kenkää, kun ei tolla rosterilla saa parempaa jälkeä! Voi kuinka Suomen lehdistö onkaan saanut hehkuttaa Analanchen ylivoimaista hyökkäyskalustoa. Nyt niiden täytyy vaan tyytyä kehumaan Kiprua...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös