San Jose Sharks 2022–2023 – after Doug

  • 49 787
  • 215

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Jännä juttu ettei raamattuhömppä ole kuitenkaan estänyt esimerkiksi sunnuntaina pelaamista. Varusteissakin on varmasti muistettu käyttää vain yhdenlaista kangasta.
Kai sitä jokainen saa uskontoaan suorittaa niin kuin haluaa ja olla harjoittamasta tuota pride-woke uskontoa.
Peukut Reimerille, kun uskaltaa tehdä niinkuin itse haluaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK




Sharksit herättämässä keskustelua muutenkin kuin tankkauksen ja EK65 suhteen.

Rohkea veto olla lähtemättä joukkueen mukana paitahömppään.


Vaikka itse tykkään kundeista sillain niin pridepaitajuttu menee vähän valinnanvapausasian suuntaan että sun niinku olis vähän pakko 'tukea' asiaa. Jos vakaumus on asiaa vastaan niin ymmärrän täysin miksi ei paitaa pueta päälle ja pelaajalla pitäisi olla täysi oikeus olla silloin tukematta aihetta. Toki sillä saa vähän ikävää suhtautumista mutta mitä sitten.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Kai sitä jokainen saa uskontoaan suorittaa niin kuin haluaa ja olla harjoittamasta tuota pride-woke uskontoa.
Peukut Reimerille, kun uskaltaa tehdä niinkuin itse haluaa.

Valitettavasti joudun epäämään peukut paskanpuhumisen johdosta. Eri asia jos Reimer olisi kritisoinut vaikkapa urheiluseurojen sateenkaaripesua, mutta nyt tyyppi kehtaa puhua jostain kunnioituksesta kun teot viestivät täysin päinvastaista. Sateenkaaripaidan pitäminen ei tee kenestäkään homoa siinä missä haipaitakaan ei tee ihmisestä haita, joten ei tässä ole kyse mistään Reimerin kuolemattoman sielun pelastamisesta, vaan tekopyhästä "syntisten" tuomitsemisesta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valitettavasti joudun epäämään peukut paskanpuhumisen johdosta. Eri asia jos Reimer olisi kritisoinut vaikkapa urheiluseurojen sateenkaaripesua, mutta nyt tyyppi kehtaa puhua jostain kunnioituksesta kun teot viestivät täysin päinvastaista. Sateenkaaripaidan pitäminen ei tee kenestäkään homoa siinä missä haipaitakaan ei tee ihmisestä haita, joten ei tässä ole kyse mistään Reimerin kuolemattoman sielun pelastamisesta, vaan tekopyhästä "syntisten" tuomitsemisesta.

Pistäisitkö itse Putin-paidan päälle, jos joku taho sinne suuntaan haluaisi osoittaa tukeaan? Eihän sen Putin-paidan päälle pukeminen pitäisi olla sen isompi juttu sinulle kuin sateenkaaripaidan pukeminen Reimerille.

Ihan sama juttu oli silloin niiden BLM-polvistumisten kanssa. Mä en ymmärrä sitä mouhoamista, mikä osalla porukoista alkaa, jos joku yksilö ei halua syystä tai toisesta osallistua näihin tempauksiin.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Pistäisitkö itse Putin-paidan päälle, jos joku taho sinne suuntaan haluaisi osoittaa tukeaan? Eihän sen Putin-paidan päälle pukeminen pitäisi olla sen isompi juttu sinulle kuin sateenkaaripaidan pukeminen Reimerille.

Ehkä keskustelupalstahistorian dillein vertaus, mutta vastataan nyt kuitenkin. En pukisi Putin-paitaa päälle, mutta en myöskään valehtelisi kunnioittavani häntä, vaikka olenkin henkilökohtaisesti pahaa mieltä sotarikoksista, tyranniasta ja kansanmurhaamisesta. Jos marginaaliryhmien ihmisoikeuksien tukeminen näyttäytyy sulle verrannollisena asiana Vladimir Putinin tukemiselle, kehotan ihan vilpittömästi hakeutumaan terapiaan.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ehkä keskustelupalstahistorian dillein vertaus, mutta vastataan nyt kuitenkin. En pukisi Putin-paitaa päälle, mutta en myöskään valehtelisi kunnioittavani häntä, vaikka olenkin henkilökohtaisesti pahaa mieltä sotarikoksista, tyranniasta ja kansanmurhaamisesta. Jos marginaaliryhmien ihmisoikeuksien tukeminen näyttäytyy sulle verrannollisena asiana Vladimir Putinin tukemiselle, kehotan ihan vilpittömästi hakeutumaan terapiaan.

Lähinnä se pointti olikin se, että Reimerille on eri asiat tärkeitä kuin sinulle. Usko tai älä, kaikki ei meistä koe sydämen asiakseen tukea jokaista vähemmistöä, minkä joku keksii tukea tarvitsevaksi. Reimerilla tosiaan tuo uskonnollisuus varmasti vaikuttaa mielipiteeseensä tästä tietystä vähemmistöstä, ja se hänelle suotakoon. Tai jos ei halua suoda, niin voidaan kysyä miksi ne vähemmistöt ja heidän tarvitsemansa tuki nostetaan tällaisessa asiassa uskonnollisuuden edelle.

Mun mielestä ihan hyvä, että joku uskaltaa julkisesti tuoda myös tämän puolen esille. Tuossakin sarjassa on varmasti montakin kiekkoilijaa, ketkä eivät ole innoissaan pukeutumassa sateenkaaren väreihin. Oma mielipide on se, että nämä kaikki kannanotot voitaisiin jättää huippu-urheilusta pois kattotasolla. Antaa yksittäisten urheilijoiden (kts. Lewis Hamilton) tukea haluamaansa asiaa, mutta ei viitsittäisi pakottaa kaikkia siihen.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Peukut Reimerille. Ja eikös nuo kaikki vähemmistöjen tukemiset ole tavallaan vapaaehtoista hyväntekeväisyyttä ja sanan levittämistä ja mun mielestä se menettää merkityksensä kun yht'äkkiä kaikkien onkin pakko tehdä ja suorittaa kuten ihmiset tahtoo eikä noudattaa omia arvojaan ja käyttää valinnanvapauttaan.

En ala syrjimään nyt tässä mitään ihmisryhmiä mutta tuntuu että nykyään on vain yksi oikea tapa ajatella ja jos et näin ajattele sut voidaan julkisesti haukkua täysin pystyyn ilman että kukaan edes ihmettelee, sen takia arvostan Reimeriä tässä asiassa kun uskaltaa olla erimieltä ja uskoa omiin aatteisiinsa.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Usko tai älä, kaikki ei meistä koe sydämen asiakseen tukea jokaista vähemmistöä, minkä joku keksii tukea tarvitsevaksi. Reimerilla tosiaan tuo uskonnollisuus varmasti vaikuttaa mielipiteeseensä tästä tietystä vähemmistöstä, ja se hänelle suotakoon. Tai jos ei halua suoda, niin voidaan kysyä miksi ne vähemmistöt ja heidän tarvitsemansa tuki nostetaan tällaisessa asiassa uskonnollisuuden edelle.

Tiedän kyllä liiankin hyvin miten vähän osaa jengistä kiinnostaa kanssaihmisten yhdenvertainen kohtelu, eikä sitä tuen tarvetta ole tarvinut "keksiä". Esimerkiksi transihmisiä vainotaan tällä hetkellä suuressa osassa Yhdysvaltoja tavalla, jota fundamentalistikristityt voivat vain kadehtia, ja aika monen sukupuoli- tai seksuaalivähemmistön edustajan elämä helpottuisi huomattavasti, jos heidän olemassaolonsa hyväksyntä nousisi edes samalle tasolle uskonnonvapauden kanssa. Tän paksumpaa ratakiskoa multa ei löydy.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kait sitä saa ajatella mitä hyvänsä, mutta miksi on aina pakko kääntää huomio itseensä ja omiin uskomuksiinsa? Jos Reimer olisi empatiaan kykenevä jeesuksen seuraaja, hän olisi hakenut vemppaa loukkaantuneiden tunteidensa vuoksi. Farmista joku toinen luukkua avaamaan ja kiekkoa kaikille -illassa huomio siinä missä kuuluu. Mutta ei. Pakko nostaa itsensä ja omat fobiansa framille. "Minä en halua osallistua" -tiedotteita sen sijaan että olisi vain vetäytynyt syrjään.

Toinen asia sitten, etten ole koskaan ymmärtänyt uskovaisia, yleensä, mutta varsinkaan niitä, jotka valitsevat raamatusta kaiken ummehtuneen vihamielisen paskan, mutteivät Jeesuksen saarnaamaa lähimmäisenrakkautta. Sellaisissa ihmisissä on jotain perustavanlaatuista vikaa. Jonnekin eheyttämisleirille joutaisivat.

Eniveis, hieno paita.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tiedän kyllä liiankin hyvin miten vähän osaa jengistä kiinnostaa kanssaihmisten yhdenvertainen kohtelu, eikä sitä tuen tarvetta ole tarvinut "keksiä". Esimerkiksi transihmisiä vainotaan tällä hetkellä suuressa osassa Yhdysvaltoja tavalla, jota fundamentalistikristityt voivat vain kadehtia, ja aika monen sukupuoli- tai seksuaalivähemmistön edustajan elämä helpottuisi huomattavasti, jos heidän olemassaolonsa hyväksyntä nousisi edes samalle tasolle uskonnonvapauden kanssa. Tän paksumpaa ratakiskoa multa ei löydy.

Olen samaa mieltä kaikesta lainatusta.

Silti, en koe järkeväksi toimintamalliksi alkaa pakottamaan esim. syvästi uskonnollisia ihmisiä tukemaan jotakin, joka saattaa olla täysin vastoin heidän maailmankuvaansa. Se ei ole oikea tie, vaan se saattaa ennemminkin lisätä sitä polarisaatiota.

@Vatanen tuossa juuri kirjoittikin varsin tyhjentävästi asiasta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kait sitä saa ajatella mitä hyvänsä, mutta miksi on aina pakko kääntää huomio itseensä ja omiin uskomuksiinsa? Jos Reimer olisi empatiaan kykenevä jeesuksen seuraaja, hän olisi hakenut vemppaa loukkaantuneiden tunteidensa vuoksi. Farmista joku toinen luukkua avaamaan ja kiekkoa kaikille -illassa huomio siinä missä kuuluu. Mutta ei. Pakko nostaa itsensä ja omat fobiansa framille. "Minä en halua osallistua" -tiedotteita sen sijaan että olisi vain vetäytynyt syrjään.

Tätähän ei onneksi kukaan siellä vähemmistöissä tee millään lailla, eihän? Ei kukaan valerasismia kokenut taksikuski-kansanedustaja tai vakuutusyhtiöstä homoutensa takia kenkää saanut työntekijä?

Eikä tässä kai mistään fobioista ole kyse, vaan uskonnosta. Siihen mihin (todennäköisesti) Reimerin koko elämä on perustunut.

Siinä olen samaa mieltä, että olisi toki voinut vain jättäytyä syrjään. Toisaalta taas, kuten jo aiemmin kirjoitin, hyvä että saadaan tältäkin puolelta näkökantaa asiaan.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tätähän ei onneksi kukaan siellä vähemmistöissä tee millään lailla, eihän? Ei kukaan valerasismia kokenut taksikuski-kansanedustaja tai vakuutusyhtiöstä homoutensa takia kenkää saanut työntekijä?
Whattabout se, että vähemmistöön kuuluminen ei pelasta itsekästä kusipäätä itsekkäältä kusipäisyydeltä.

Niin, mitä sitten?

Oliko sulla joku pointti?

Kerrotko lisää?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Whattabout se, että vähemmistöön kuuluminen ei pelasta itsekästä kusipäätä itsekkäältä kusipäisyydeltä.

Niin, mitä sitten?

Oliko sulla joku pointti?

Kerrotko lisää?

Oli. Se pointti oli se, että löytyy sitä itsensä framille nostamista myös sieltä "vastapuolelta". Eikö se auennut tuosta viestistä..?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kristinuskon kanta homoseksuaaleihin ei ole tullut aiemmin selväksi?

Ei vaan se, että kaikki eivät ole innoissaan tästä sateenkaaritouhusta. Uskaltaisin väittää, että Reimer ja Provorov eivät ole ainoat.

Oma kantani asiaan on tosiaan se, että kaikki olkoot mitä ovat/haluavat, mutta se jatkuva asian tuputtaminen kieltämättä alkaa allekirjoittanuttakin hieman risomaan. Kuten aiemmin kirjoitin, nämä pitäisi jättää kokonaan joukkueurheilusta pois, koska siellä joukkueessakin voi olla eri lailla ajattelevia. Yksilöurheilijat käyttäkööt sitä omaa vipuvarttaan, jos asian kokevat tärkeäksi. Tai voi toki joukkuelajissakin yksittäinen pelaaja sitä työtä tehdä, mutta minun mielestäni on väärin pakottaa kaikki osalliseksi.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Haluaisin nähdä parin kirjoittajan mielipiteet jos joku islaminuskoinen kieltäytyisi pitämästä pride-paitaa lämmittelyissä päällä uskontoon vedoten. Noinkohan löytyisi ymmärrystä samalla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Peukut Reimerille. Maailmassa pitää olla erilaisia mielipiteitä eikä vain noudattaa kaavoja vain sen vuoksi että se on yleisesti hyväksyttävää. Minulla ainakin vituttaisi jos mielipidettäni ja uskomuksiani ei kunnioitettaisi ja minun tulisi esim. pukeutua johonkin tiettyä asiaa edustavaan asusteeseen vain sen takia että muutkin ajattelevat niin.

T: Reimerin kanssa asiasta eri mieltä oleva biseksuaali agnostikko
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Oli. Se pointti oli se, että löytyy sitä itsensä framille nostamista myös sieltä "vastapuolelta". Eikö se auennut tuosta viestistä..?
Varmasti löytyy. Kuten totesin, vähemmistöihin kuuluminen ei pelasta ihmisiä persoonan vajaavaisuuksilta.

Nyt voisit sitten vielä kertoa, että miten tämä "vastapuolikin" -kortti pelastaa Reimerin toiminnan puolusteltavaksi?

Siihen suuntaanhan tässä edetään, vai onko eri asia?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmasti löytyy. Kuten totesin, vähemmistöihin kuuluminen ei pelasta ihmisiä persoonan vajaavaisuuksilta.

Nyt voisit sitten vielä kertoa, että miten tämä "vastapuolikin" -kortti pelastaa Reimerin toiminnan puolusteltavaksi?

Siihen suuntaanhan tässä edetään, vai onko eri asia?

Ei se sitä toki teekään. Itse vain tulkitsin ensimmäisestä viestistäsi, että olisit jotenkin sitä vastaan, että joku uskaltaa asettua poikkiteloin seksuaalivähemmistörummutuksen kohdalla. Pahoittelut, jos tulkitsin väärin.

Siltikään, en ole samaa mieltä siitä, että Reimerin toiminta olisi ollut jotenkin vajavaista persoonan tai minkään muunkaan osalta. Hän teki tällaisen ratkaisun, ehkä sinä tai minä oltaisiin päädytty erilaiseen ratkaisuun. Mene ja tiedä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ei se sitä toki teekään. Itse vain tulkitsin ensimmäisestä viestistäsi, että olisit jotenkin sitä vastaan, että joku uskaltaa asettua poikkiteloin seksuaalivähemmistörummutuksen kohdalla. Pahoittelut, jos tulkitsin väärin.
Aika selvästi mielestäni sanoin, etten ymmärrä sitä, että joku ei-vähemmistöön kuuluva haluaa kääntää vähemmistöille omistetussa ottelupäivässä huomion itseensä.

Kaikkihan meistä tuntee tai vähintään tietää ihmisiä, jotka haluavat tehdä itsestään huomion keskipisteen toisten syntymäpäivillä, häissä tai missä vaan juhlissa. Se on itsekästä kusipäisyyttä, eikä sitä oikeuta uskonto tai lapsuuden traumat.

Sitä mieltä olen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös