Déjà Vu
Kun heräsin asunnostani tänä kauniina sunnuntai päivänä, keitin kahvit ja valmistin aamupalaa ja istahdin sen jälkeen sohvalle jännittämään teksti tv:n sivun 235 päivittymistä kohdalleen. Kun sivu lopulta päivittyi, luulin, että koko viimeiset 10 päivää, jotka olin elänyt, olivat pelkkää unta tai harhaa. San Jose Sharks oli hävinnyt 0-2 Mahtiankoille. Juurihan heräsin tässä reilu viikko sitten, ja Sharks oli hävinnyt kotonaan 0-2 Duckseille. Olivatko kaikki tapahtumat reilun viikon ajalla elämässäni olleetkin pelkkää unta? Oli tapahtunut niin paljon asioita, olin voittanut veikkaukselta rahaakin muutaman satasen ja mielestäni Sharks oli voittanutkin ankat tässä välissä 4-6 vieraissa. Tarkistin heti rahapussini ja kyllä siellä edelleen oli mukavasti seteleitä, vaikkakin lauantai-illan huuma oli syönytkin pienen siivun voitoistani, näin myös voittotositteeni, joten olin ilmeisesti sittenkin elänyt oikeata elämää kuluneen viikon aikana.
Aloin tarkistella netistä mitä San Josessa olikaan muka nyt tapahtunut? Ankkojen maalissa oli pelannut herra nimeltä Jean-Sebastian Giguere, joka oli loistavilla torjunnoillaan varmistanut sen, että Sharks ei voinut saada pistettäkään tästä ottelusta. Viimeksi Ankkojen pelatessa San Josessa heidän maalillaan oli pelannut Bryzgalov, joten nyt aloin ymmärtää, että Sharks olikin hävinnytkin puolentoista viikon sisällä kaksi kertaa Anahemille lukemin 0-2 kotonaan. Olin helpottunut ja tietysti myös harmissani.
Sharksilla oli ollut ylivoimaa yllinkyllin ottelussa, ja paikkoja ottelun voittamiseksi oli todellakin tarjottu. Mutta ei, nyt eivät Ekmanit, Thorntonit ja Cheechoot olleet onnistuneet, nämä divisioonamatsit alkavat olla tässä vaiheessa kautta jo niin tärkeitä, että maaleja ylivoimilla on suorastaan pakko tehdä. Wilson oli pettynyt ottelun jälkeen, ja kehui Gigueren torjuntoja etenkin ylivoimien aikana aivan tarpeeksi. Myös Nabokov pelasi erittäin vahvan ottelun Sharksin maalilla. Viimeisenkin maalin Anaheim onnistui tekemään vasta tyhjiin, Teukan toimesta. Valitettavasti.
Sharks pelasi ketjuilla:
Ekman-J. Thornton-Cheechoo
Michalek-Marleau-Dimitrakos
S.Thornton-Smith-Bernier
Stevenson-McCauley-Goc
Hannan-Gorges
Ehrhoff-McLaren
Murray-Preissing
Dimitrakos tosiaan on petrannut otteitaan viime otteluissa, ja palkintona peluutus Marleaun vitjassa. Harmi, että tulosta eivät Michalek-Marleau-Dimitrakoskaan saaneet aikaan. Marcel Goc on pelannut muutaman ottelun ajan jo laidassa, hänenkään polttoaineensa ei ole kauden mittaan riittänyt toivotulla tavalla. Torontossa on ollut näiden nuorten pelaajien kohdalla samanlaista ongelmaa, Stajan, Wellwood ja Steen eivät ole jaksaneet koko pitkää kautta vaaditulla tasolla. Sharsissa ongelmia on ollut juuri Gocilla, Michalekilla ja Dimitrakosilla. Sääli, että Ekmankaan ei ole pystynyt pitämään yllä tehokasta pelaamistaan viime otteluissa. Nilshän suorastaan lensi kentällä pari viikkoa sitten.
Hannan pelasi 400:en ottelunsa ja Gorgesin pakkiparina olivat olleet Sharksin parhaimmistoa yöllä.