Sami Vatanen – Suomen Bobby Orr

• 353 440
  • 808

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Voisi jo melkein alkaa kalenterista seuraamaan milloin saadaan Vadu tuomaan x-factor-pitoista pelinälkää, tahtoa, laatua ja esimerkkiä että voitosta taistellaan yhdessä tai tarvittaessa yksilön näyttäessä muille eteen. Tarvittaessa ohi pelikirjojen.
Jos ja (nyt vaikuttaisi siltä että) kun JYP ei saa pakettia kasaan, niin onpahan ainakin ensi kaudella jotakin seurattavaa: minä kun olen jo häilynyt siinä ja siinä jaksanko enää katsella näitä matseja, mutta Vatasen peliä katson milloin tahansa ihan vain sen itsensä takia.

Vatasen menoa kun ei JYPin masentava suokaan voi hidastaa.

Eihän?

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Onko joku seurannut tän kauden otteita? Yllättävän vähän pisteitä tehnyt normaaliin nähden. Aikaisemmilla kausilla itse hieman katsellut pelejä, mutta tällä kaudella en.

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Onko joku seurannut tän kauden otteita? Yllättävän vähän pisteitä tehnyt normaaliin nähden. Aikaisemmilla kausilla itse hieman katsellut pelejä, mutta tällä kaudella en.
8 peliä ainakin jääny loukkaantumisen takia välistä. Olisko sen jälkeen vieny sit aikaa päästä taas iskuun?

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanotaan nyt tähän alkuun, että Vatanen yks mun kaikkien aikojen suosikki pelaajista JYPissä, mutta sen mitä tän kauden pelejä nähnyt, niin on ainakin niissä peleissä ollut kyllä oikeasti aika heikko.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Sanotaan nyt tähän alkuun, että Vatanen yks mun kaikkien aikojen suosikki pelaajista JYPissä, mutta sen mitä tän kauden pelejä nähnyt, niin on ainakin niissä peleissä ollut kyllä oikeasti aika heikko.
Ilmankos aika tullut saapua kotiin, Vadu ollut omiakin suosikkeja ja seurannut uraa niin ison meren takana kuin Sveitsissä, mutta tällä kaudella en ole seuraillut. Sopisi hyvin JYPin kuvaan, että ensi kaudella seuraillaan huonoa Vatasta ja tuhotaan gloriaa mikä miehellä täälläkin ansaitusti on. Noh toivottavasti ei sentään, onko virallinen Vatanen fanipoika @ZayWest seurannut Vadua tarkemmin tälläkin kaudella? Kommentteja?

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Geneven vahva loppukiri päättyi eilen 5-1 tappioon ja sitä myötä Vatasen seuraava ottelu seurajoukkueessa lienee syksyllä JYPin paidassa.
JYP voisi nyt Vatasen seurakauden päätyttyä julkaista jo kotiinpaluun ensi kaudeksi ja saada sitä myöden hyvää positiivista pöhinää jo loppukaudeksi.

Asia kun tietääkseni varma on, niin mielestäni tälläinen sopimus kannattaisi tässä vaiheessa jo julkaista. Ei vasta oman kauden päätyttyä, kuten yleensä tulevan kauden sopimuksia julkaistaan.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Kiuru

Vadun otteista on paistanut tällä kaudella uusien haasteiden tarve, eli Sveitsi ja Geneve on pelattu läpi. Ja oikeastaan koko Geneven touhua sarjasijoituksineen silmäillessä voi todeta noin. Hyvin leipiintynyttä menoa ja suurin kiima yksilöitä myöten on hiipunut.

Samin osalta ei toki tarvitse asiaa ihmetellä kun yhdistetään fiilistyylin pelaaja siihen että hoiti panoksellaan Geneven Sveitsin mestariksi(check mm. game seven finaalisarjasta) ja tuohon perään CHL-mestariksi sekä samalla sarjan arvokkaimman pelaajan pytty haltuun.

Sanoisin siis ettei kamalan mieltä ylentävä seikka ammattipelaajassa jos motivaatio loppuu noin, mutta toisaalta Vatasen uraa peilaten varsin johdonmukainen elementti. Fiilis on ohjannut lähes aina ja motivaatio loppuu saavutettuihin tavoitteisiin(esim. Geneve ja maajoukkue) tai NHL:n tapauksessa siihen että olisi pitänyt keksiä itseään sekä työmoraaliaan uusiksi.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos @ZayWest

Eli voidaan olettaa, että kasvattajaseura ja sen alakulo sytyttää Vadun antamaan kaikkensa ja nousemaan täällä vieläkin isommaksi legendaksi.

JYPin nostaminen pohjalta varteenotettavaksi seuraksi ja mitalijoukkueeksi sinetöisi tuon. Haastetta siinä Vadullekin tarpeeksi, että saa tämän pelattua läpi, mestaruudesta puhumattakaan jonka varmaan haluaisi vielä kasvattajaseurassa kokea.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy