Onhan tämä vähän julmaa. Ensiksi toivotaan korkean profiilin pelaajia. Ja kun niitä saadaan, nin kyseisten pelaajien pitäisi pystyä yksin pelistä toiseen osoittamaan oma yksilöllinen erinomaisuutensa. Siitäkin huolimatta, että kyse on joukkuepelistä, viisikkopelistä ja siitä.. prosessista.
En ole itse havainnut Nikussa mitään poikkeuksellista "hiihtelyä". Toisaalta olen kyllä havainnut sen, että potentiaali ei ole vielä konkretisoitunut. Mutta näinhän on tapahtunut monen muunkin peljaajan kohdalla (Gardiner, Rooba, Puustinen jne).
Toivotaan, että Jukka ja Nemo osaavat optimoida Nikunkin potentiaalin, koska se on heidän hommansa ja siitä he saavat palkkaa. Jos valmentaminen on pelkän "tulos tai ulos" mentaliteetin edustamista, niin eipä se sitten kai paljoa vaadi.
Aika monta kertaa on osoittautunut, että kun joukkue pelaa kokonaisuutena hyvin, niin myös sen yksilöt tuntuvat pelaavan hyvin. Ja kääntäen.. jos joukkue ei kykene vielä pelaamaan kokonaisuutena hyvin, niin yksilölliset suoritteet eivät aina todista joukkeelle pelaamista.
Odotellaahan hetki. Olen jotenkin varma, että joulukuussa tämä näyttää jo ihan toiselta. Myös Nikun osalta.