Sami Kapanen Pelicansin päävalmentajana

• 46 958
  • 266

Ylikypsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Telfs Knights, Regensburg, Gary Anderson
Oliko se Kapasen seitsemän ensimmäisen valmentaman pelin pisteputki sittenkin vain freesin pukukopin luomaa silmänlumetta?

Tällä hetkellä tuo peli näyttää siltä että joukkue on jo henkisesti luovuttanut. Ei hyvä signaali playoutteja silmällä pitäen, kun meidän pelillinen ilme on vain muutama kierros ennen runkkarin loppua näin hmv.
In Sami we trust, mutta sehän onkin jo vaihtunut kuten olettaa sopii

Jos muistan oikein, niin ei Sami Kapasta juuri pelitapanerona taidettu pitää silloin kuin valmensi KalPaa . Taitaa vaatia just niin vauhtikiekkoon sopivat pelaajat että tuosta tulee kalua ensi kaudella. Mutta toisaalta hän on katsonut niin paljon jääkiekkoa männävuosien aikana kun ei ole valmentanut että mistäs sitä osaa tässä vaiheessa tietää mitä pelikirjan sivua Kapanen alkaa kääntää kun pääsee oikeasti säätämään omaa peliään joukkueelle

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Oliko se Kapasen seitsemän ensimmäisen valmentaman pelin pisteputki sittenkin vain freesin pukukopin luomaa silmänlumetta?

Tällä hetkellä tuo peli näyttää siltä että joukkue on jo henkisesti luovuttanut. Ei hyvä signaali playoutteja silmällä pitäen, kun meidän pelillinen ilme on vain muutama kierros ennen runkkarin loppua näin hmv.
Aika huimaksi tuo hehkutus jo karkasikin. Nyt lopputulemana se odotetuin - hetkellinen piristys, ei lyhyessä ajassa ihmeitä.

Ihan mielenkiintoisena tämä Kapasen ura Lahessa silti säilyy ja haasteista alkaenhan valmentajaa vasta punnitaan.

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä mulla luotto vielä löytyy Samiin ja joukkueeseen siis playoutien suhteen. Nyt ollaan vaan kohdattu kovia jengejä ja eikä toi flunssa aalto auta kyllä yhtään. Nyt vaan YV kuntoon ja jukurien kaatoon

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä mulla luotto vielä löytyy Samiin ja joukkueeseen siis playoutien suhteen. Nyt ollaan vaan kohdattu kovia jengejä ja eikä toi flunssa aalto auta kyllä yhtään. Nyt vaan YV kuntoon ja jukurien kaatoon

Ei se YV tuosta muuksi muutu. Se on jo nähty kortti.

Jos tuolla vielä on jotain motivaation puutetta, niin jää ne tukitoimet tekemättä.

Renksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noi viisikon etäisyydet ja samalla viisikkopelin epärytmi oli mun silmissä se Kapasen Kalpankin suuri ongelma silloin aiemmin.

Mä en myöskään näe että itse peli olisi nopeutunut mutta mä näen että pelaajien ratkaisujen nopeus on muuttunut pienen rentouden myötä, vaikkakin juuri näissä lopulta ratkaisevissa Saipa ja Ässät pelissä on taas näkynyt se puristus negatiivisessa mielessä.

Vielähän ei ole varsinaisesti nähty lainkaan Kapas-kiekkoa ja toivon että Kapanen saa omaan kiekkoonsa sopivat pelaajat eikä kukaan kerro Kapaselle että nämä-ja-tämä tulee pelaamaan sun joukkueeseen. Toivottavasti myöskään Kapanen ei väkisin lähde pakottamaan pystysuunnan kiekkoon pelaajia ensi kaudella jos se rikkoo viisikon kuten siinä usein käy.
Tuo epärytmi on kyllä silmiin pistävää tällä hetkellä. Hyökkäyssuunnassa punaviivalle saakka saatetaan tulla monesti hyvällä vauhdilla ja rytmillä, kunnes tapahtuu jotain. Kiekollinen aloittaa jarruttelun, tappaa vauhdin ja monesti tilanne päättyy paitsioon. Tulee fiilis, että kiekollinen hyökkääjä arpoo syötön ja kuljetuksen välillä ja lopulta lopputulos valuu sormien välistä.

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
YV ollut koko kauden heikkoa! Pelataan ihan liika Laschin kautta ja kaikki joukkueet tietää jo mitä syöttöä Lasch yrittää antaa maalin eteen. Eli on helppoa puolustaa.
Ja Laschia ei tarvitse kuin vähän tökätä, niin menettää kiekon, se kuskaa sitä usein ihan liian pitkään.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sittenhän ihmetellään ensi kaudella taas, kun meininki on sama. En ole vakuuttunut laisinkaan, vaikka joku väittää pelin jotenkin nopeutuneen. Viisikon välit on vaan kasvaneet, nopeudesta ei tietoakaan.
Eikös Kapanen sanonut haastiksessa tulon jälkeen ettei pelitapaan ehdi enää tehdä kun hianosäätöä. Tärkein yrittää luoda keväällä ilmapiiriä ja pumpata pelaajia. Että ensikauden pelitavan luominen aloitetaan kauden jälkeen. Silloin mitataan Kapanen. Nyt ei kannata kumpaakaan suuntaan tehdä johtopäätöksiä. Sarjapaikka on kyllä säilyttävä ensin.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Ja Laschia ei tarvitse kuin vähän tökätä, niin menettää kiekon, se kuskaa sitä usein ihan liian pitkään.
Se pelaa sitä samaa peliä mitä aina mutta sillä erotuksella että ei pääse siitä liu'usta enää liikkeelle vaan kupsahtaa nurin. Usein koomisesti käsiään levitellen.

Mutta nostan Laschille hattua siitä että se on usein yrittänyt ihan tosissaan, käynyt taklaamassa tai yrittämässä sitä ja takakarvannutkin, ollut omalla maalilla polvillaan estämässä kiekkoa menemästä maaliin jne. On ollut jopa pelillisesti parempi kuin viime kaudella, huomattavasti aktiivisempi kentällä myös ilman kiekkoa.

Ja kuten moni täällä tietää, mä olen ollut Laschin suurin kritisoija enkä ole koskaan pitänyt siitä sen tavasta rytmittää peliä jne. Mutta sen syöttöneroutta arvostan ja sitä miten se on tällä kaudella ollut paremmin sisällä pelissä eikä vaan tehnyt omaa juttuaan.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään muuten Iikka ja Rasse melkein ainoita jotka pystyivät pysymään kiekossa pidempään ja pitämään painetta toisessa päässä.

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se pelaa sitä samaa peliä mitä aina mutta sillä erotuksella että ei pääse siitä liu'usta enää liikkeelle vaan kupsahtaa nurin. Usein koomisesti käsiään levitellen.

Mutta nostan Laschille hattua siitä että se on usein yrittänyt ihan tosissaan, käynyt taklaamassa tai yrittämässä sitä ja takakarvannutkin, ollut omalla maalilla polvillaan estämässä kiekkoa menemästä maaliin jne. On ollut jopa pelillisesti parempi kuin viime kaudella, huomattavasti aktiivisempi kentällä myös ilman kiekkoa.

Ja kuten moni täällä tietää, mä olen ollut Laschin suurin kritisoija enkä ole koskaan pitänyt siitä sen tavasta rytmittää peliä jne. Mutta sen syöttöneroutta arvostan ja sitä miten se on tällä kaudella ollut paremmin sisällä pelissä eikä vaan tehnyt omaa juttuaan.
Ja siinä ohessa tehnyt piste per peli 38-vuotiaana. Kyllä tämä kausi kaaduttiin ihan muihin asioihin kuin Laschin esityksiin.

Suosikkijoukkue
Pelicans

Laschille on kerrottu että puolustaa ei ole pakko jos ei halua.

Tänään paikan päällä koettu sellaista myötähäpeää että oksat pois.
Kun herran piti puolustaa niin tekeminen loppui samantien.
Takakarvasi tasan kerran, kun oli ”liian” lähellä kiekollista että olisi voinut vain alkaa kaartelemaan.

Olin todella tyytyväinen kun herra teki sopimuksen ja olin valmis nostamaan jopa paitaa kattoon. Valitettavasti on ollut täysi riippakivi jo pitkään.
Tehdyt pisteet eivät kerro koko kuvaa. Tällä hetkellä miehestä on reilusti enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Pää pystyyn, ei ne playoutit ole vielä varmaa, myös JYP tai Kärpät voi sinne joutua. Kärpät jos häviää loput pelit joka täysin mahdollista kun vastassa Tappara ja x2 IFK ja Pelicans voittaa toisen jäljellä olevista peleistä niin näädät on playouteissa Jukureiden seurana.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös Kapanen sanonut haastiksessa tulon jälkeen ettei pelitapaan ehdi enää tehdä kun hianosäätöä. Tärkein yrittää luoda keväällä ilmapiiriä ja pumpata pelaajia. Että ensikauden pelitavan luominen aloitetaan kauden jälkeen. Silloin mitataan Kapanen. Nyt ei kannata kumpaakaan suuntaan tehdä johtopäätöksiä. Sarjapaikka on kyllä säilyttävä ensin.

Sanoi. Viisikon etäisyydet vaan kasvaa silti.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En minäkään ole vielä huolissani Kapasen päävalmentajuudesta. Mielestäni aika hyvä verrokki on HPK. Heillä taisi myös hetkellinen buumi ja piristyminen tapahtua kun Manner tuli puikkoihin, mutta sen jälkeen oli haastavaa. Vielä runkosarjan puolenvälin tienoilla olivat meidän alapuolella. Sittemmin on muutosta tapahtunut ja ovat nyt tilanteessa, jossa varmasti moni meistäkin olisi mieluusti ensi kaudella.

Eli annetaan Samille aikaa, vaikka hän ei ihan Mamban tasoinen valmentaja meriiteiltään olekaan. Valitettavasti tälle kaudelle sitä aikaa ei ollut antaa, mutta onneksi tuli siitä huolimatta jo nyt apuun. Playoutit ovat vielä teoriassa vältettävissä, ilman Samia näin ei olisi.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En tässä nyt jaksa huolestua Kapasesta päävalmentajana. Antoi hyvän piristysruiskeen tälle kaudelle ja toi uskoa tekemiseen, näytti hyvää potentiaalia, mutta valitettavasti seura oli vain kaivanut liian syvän kuopan tuolle joukkueelle että sieltä olisi päästy kipuamaan pois näin lyhyessä ajassa. Siihen päälle pelaajien kauppaaminen, Bryggmanin siirron suhmurointi ja sen myötä joukkueen kapteenin motivaation romahtaminen, paskimpaan mahdolliseen paikkaan tullut influenssa-aalto ja poissaolot, niin kyllä siinä olisi jollain Jukka Jalosella tai jopa Hölö Niemelällä ollut aika paljon tekemistä että olisi tuosta kuopasta repinyt tässä ajassa tuon jengin ylös. Suorastaan mahdoton tehtävä, mihin Kapanen kuitenkin uhkarohkeasti tarttui.

Jossittelua, mutta kuten muutkin ovat todenneet, jos Kapanen olisi tullut puikkoihin heti vuoden alussa, veikkaan että oltaisiin valmistautumassa pudotuspeleihin ihan kaikessa rauhassa ihan hyviltä sijoilta. Nyt tuo joukkue luovutti pudotuspelipaikasta taistelemisen suhteen lauantain kirvelevään tappioon, mikä oli ikään kuin samanlainen ilmiö mitä viime keväänä sen neljännen finaalin jatkoaikatappion jälkeen, kun ratkaisevaan vitospeliin tuli täysin luovuttanut ja selkärangan katkaissut pululauma, minkä yli Tappara käveli ongelmitta.

Nyt vaan Kapasen pitää saada tuohon joukkueeseen taottua sitä asennetta, taistelutahtoa ja voitontahtoa sekä kaivaa se ammattiylpeys esiin playoutteja varten. Olkoot sitten vaikka niinkin kovia ratkaisuja, kuin vaikka jonkun isomman nimen viltitys, jos se niin vaatii. Paljon mielummin katson sitä viikonlopun peleissä nähtyä junnuketjun asenteellista nälkäistä vauhtilätkää kuin vaikka jonkun Lassen tai Tyrksyn viime aikojen munatonta ja hengetöntä liukumista ympäri kaukaloa.

Pelilliset muutokset on sitten ensi kauden juttuja, ja niitä lähdetään ajamaan toukokuun alussa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy