Sami Helenius

  • 334 452
  • 1 512

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Kiitos Velvet

Viestin lähetti Mustelma

Niin kyllästynyt lukemaan teidän kaikkien NEITIEN mielipiteitä Heleniuksesta!

Aha. Oli varmasti tuskallista seurata tätä kuumana käyvää Helenius -ketjua ja kyllästyä lukemaan kaikkien NEITIEN mielipiteitä Heleniuksesta.


Viestin lähetti Mustelma

Jortikka ja suurin osa faneista ei osannut arvostaa ja käyttää oikein hyväksi Samin taitoja, mitä on turha edes toisaalta odottaa

No hyvä, että tiesit tämänkin kaikille kertoa. Varsinkin fanien kyvyttömyys käyttää hyväksi Samin taitoja oli oikeastikin uutta tietoa mulle.


Viestin lähetti Mustelma

Nähtävästi Tampereella ymmärretään paremmin miehisyyden päälle kuin Helsingissä.. Tai ainakin Pasilassa.

Ei muuten pidä paikkansa. Helsinkiläisten miesten pippelit ja naisten tissit ovat isommat kuin Mansen vastaavilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olenkin kaivannut pidemmän aikaa Sami Helenius -ketjun esiinnousemista lokakuussa -04 nimenomaan Jokerit 04/05 -osiossa. Kyllä mun mielestäni myös Jussi Pesonen ansaitsisi ketjun tänne osioon. HIFKin puolelle pitäisi avata ehdottomasti Robert Kantor -ketju.

Hohhoijaa. Tampere ei koskaan petä.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa että Sami on onnistunut Ilveksessä.Se vain osoittaa sitä että Helenius on pelimies ja hoitaa sen tehtävän jonka hän parhaimmin osaa.Itse olisisin mielelläni nähnyt Heleniuksen pelaavan Jokereissa tulevankin kauden. Helenius toteaa viime kaudesta 14.10 olevassa iltasanomissa seuraavanlaisesti."Viime talvena tuli semmoinen olo, että Samipoika on valinnut väärän lajin".Helenius kypsyi lehden mukaan niin pahasti, että hän harkitsi vakavissaan koko kiekkouran jättämistä.Mieli muuttui Ilveksen otettua yhteyttä lehti jatkaa.
Uskon vakaasti siihen ,että Heleniuksen Sami ei tule pukemaan Jokereiden pelipaitaa niin kauan päälleen kun Jortikka valmentaa joukkuetta.
 

Kelju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, JM Aaltonen
Re: Helenius vs. Vopat

Viestin lähetti jacquar-fan
Mistähän löytäisin videon Helenius vs. Vopat tappelusta viime kaudella, joka toimisi Windows Media Playerillä?

Eihän ne tapellut viime kaudella kertaakaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos niin tosiaan käy että HIFK isolla rahalla Samin vie, niin pakko myöntää että ainakin minua vituttaisi suunnattomasti. En edes saa lohtua takinkääntäjien laskemisesta, joita naapurista totuttuun tapaan löytyisi valtoimenaan.

Taidan sitten olla niitä ainoita jokaa näkee Heleniuksella olevan pelillistäkin annettavaa joukkueelleen, eikä ainoastaan viihdearvoa. Olin tätä mieltä kaksi vuotta sitten ja olen samaa mieltä edelleen, vaikka täällä on minullekin kuittailtu siitä että povasin Heleniuksen pojan liigassa pärjäävän ihan hyvin. Aika hyvin on mukana pysynyt jo kaksi kautta, saapa nähdä miten HIFK:ssa käy. Siellähän tämäntyylisen pelaajan peliajan luulisi vähintään tuplaantuvan, pelkästään brandin ja historian takia.

En silti jaksa vielä uskoa että Helenius olisi Jokerit hylännyt, enkä missään tapauksessa haluaisi uskoa että Helenius isostakaan rahasta olisi valmis HIFK:hon siirtymään. Sami sä oot Jokeri!
 

Animal

Jäsen
Viestin lähetti Gags
En silti jaksa vielä uskoa että Helenius olisi Jokerit hylännyt, enkä missään tapauksessa haluaisi uskoa että Helenius isostakaan rahasta olisi valmis HIFK:hon siirtymään. Sami sä oot Jokeri! [/B]

Se kuva jäi Heleniuksen kirjasta, että mies on todella pettynyt Jokereitten (Hjallis, Virmanen ja ennenkeikkea Jortikka) toimintaan ja vähän vihjasi, että kasvattajaseurassa hommat on nähty. Itse olen sitä mieltä, että jos Sami olisi SW -aikana tullut Narreihin, niin jälki ja muiden kommentit miehestä olisivat olleet jotain ihan muuta. Jortikka on tehokas ja osaava koutsi, mutta Areenan isolle jäälle ja Jortikan luistelukiekkoon Helenius ei ole oikea mies. Kommetit Ilves kannattajilta ovat tältä kaudelta olleet huomattavsti positiivisempia kuin viime kaudella Samista kirjoitetut jutut...

Ja oma mielipide nähtyjen Heleniuksen pelien perusteella on se, että ihan hyvin tuo on pelaanut. Ei mikään stara, mutta on hoitanut tonttinsa. Huvittavinta on se, että Jatkoajan katsomoasiantuntijat ovat miestä haukkumassa, mutta silti muista seuroista tarjotaan äijälle sopimusta... Kumpi on oikeassa miehen hyödyllisyydestä kiekkokaukalossa, seurapomot/valmentajat vai JA:n katsomoasiantuntijat?
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Huolestuttavia huhuja kuuluu, näin on. Minuakin harmittaisi jos Sami siirtyy naapuriin. Ja ihan kuten Gags, näkisin mielelläni Samin pelaavan meillä ens vuonna.

Olen varma siitä että Waden alaisuudessa Sami sais pelata "enemmän sitä omaa peliään", kun mitä sai Jortikan alaisuudessa. Hänestä tuli pujottelukeppi koska hän ei saanut käyttää vahvuuksiaan.

Näiden juttujen lisäksi koen herraa hyvin sympaattiseksi. Ei kuulu sarjaan, leijutaan. Jatka mieluummin Ipassa Sami, mutta älä siirry naapuriin!
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti S Gagnon

Olen varma siitä että Waden alaisuudessa Sami sais pelata "enemmän sitä omaa peliään", kun mitä sai Jortikan alaisuudessa. Hänestä tuli pujottelukeppi koska hän ei saanut käyttää vahvuuksiaan.

Niin mukava kaveri kuin Helenius onkin, niin täytyy sen verran mm. bozikia peesata, että Sami olisi täysin hyödytön Areenan isolla jäällä. "Omaa peliä" Sami pystyisi pelaamaan juuri vaikkapa alivoimalla, mutta vastustajan nopeissa vastaiskuissa tulisi auttamattomasti liian kiire. Ei kai nykyliigassa enää kannata signata "alivoimaspesialistia"/goonia, kyllä pitää pystyä kokonaisvaltaiseen puolustus/hyökkäyspeliin. Toki pienemmässä kaukalossa Helenius on osoittanut pysyvänsä liigavauhdissa, ja ipafaneilta kuuluikin paljon kehuja tämän kauden aikana.

Toki harmittavaa jos Sami IFK:hon päätyy, muttei mikään kauhea katastrofi ainakaan minulle. Katsellaan nyt vielä.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Gags
Jos niin tosiaan käy että HIFK isolla rahalla Samin vie, niin pakko myöntää että ainakin minua vituttaisi suunnattomasti...

... Helenius isostakaan rahasta olisi valmis HIFK:hon siirtymään.
Eihän Helenius varmaan IFK:hon muuten siirtyisikään kuin hyvin isolla rahalla. Siis vielä kerran isolla rahalla. Ainoastaan juuri IFK on valmis maksamaan Heleniuksesta erittäin ison rahan. Siis oikeasti, miksei Sami tulisi pelaamaan IFK:hon ihan normaalilla liksalla, jos mies kerran asuu täälläpäin, haluaisi pelata pääkaupunkiseudulla ja kenties Jokereiden ja Bluesin suunnasta ei ole kiinnostusta?

Henk.koht. en kaipaa Heleniusta IFK:hon, koska muistikuvat hänestä ovat aika hupaisat. Mies oli viime kauden paikallismatseissa täysin hukassa ainakin IFK:n kotiluolassa, vaikka pelattiin pienellä jäällä. Kiekko poltti lavassa ja miestä kierrettiin sieltä sun täältä. Toki, jos hän IFK:hon tulee ensi kaudeksi annan hänelle mahdollisuuden ennen dissausta ja ehkä paremmalla roolittamisella hänestä on enemmän hyötyä kuin Jortikan Jokereille viime kaudella.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Viestin lähetti Gags


En silti jaksa vielä uskoa että Helenius olisi Jokerit hylännyt, enkä missään tapauksessa haluaisi uskoa että Helenius isostakaan rahasta olisi valmis HIFK:hon siirtymään. Sami sä oot Jokeri!

Kävin erittäin antoisan keskustelun Heleniuksen ja hänen setänsä kanssa syyskaudella -03. Yksi kysymykseni oli -miksi valitsit jokerit- Sami vastasi jokerit tarjosi ehdottomasti parhaimman sopimuksen(rahakkain). Kysyin myös Samin tunnesiteistä jokereita kohtaan, niitä ei juurikaan ollut.

Sami on ns. palkkasoturi, joka pelaa siellä mistä parhaimman sopimuksen saa. Kysyin myös pelaisiko Sami ifk:ssa, Sami vastasi että mielellään, mutta ei tietenkään ilmaiseksi. Samin setä(nimeä en jaksa muistaa) on muuten ifk:n kannattaja, ja on omien sanojensa mukaan vaikuttanut Samin tähän astiseen uraan tuntuvasti. En pitäisi ollenkaan mahdottomana, että sami ensi kaudella ifk:ssa pelaisi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti jarne
Sami on ns. palkkasoturi, joka pelaa siellä mistä parhaimman sopimuksen saa.
Joka ikinen ammatikseen jääkiekkoa pelaava on palkkasoturi ja pelaa siellä mistä parhaat ehdot saa. Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvää ja jos Hifk tarjoaa Samille kunnon sopimuksen, totta kai mies Hifk:hon siirtyy.

Se on sitten toinen juttu miten me kannattajat asiat miellämme. Kyllä minua ainakin harmittaisi Samin näkeminen Hifk:n paidassa, vaikka tilanteen hyvin ymmärtäisinkin.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Viestin lähetti bozik
Joka ikinen ammatikseen jääkiekkoa pelaava on palkkasoturi ja pelaa siellä mistä parhaat ehdot saa. Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvää ja jos Hifk tarjoaa Samille kunnon sopimuksen, totta kai mies Hifk:hon siirtyy

Rohkenen olla erimieltä. Varmasti suurin osa pelaajista tekee sopimuksen palkan perusteella, mutta on vaikea kuvitella että esim. Karalahti, Ojanen tai Helminen siirtyisi pakallisvastustajan leipiin suuremman palkan tai parempien etujen perässä.

Takaisin asiaan.
Sitä en epäile hetkeäkään etteikö ifk maksaisi Samille ihan mukavaa liksaa ottaen huomioon Samin julkisuusarvon(ei ole negatiivista julkisuutta). Pelillisestihän Samilla ei ole juurikaan annettavaa, mutta ne nyrkit. Minun ifk:hon Sami mahtuu koska tahansa. Toivottavasti PENA raottaa hillopurkin kantta ja Helenius saadaan ensi kaudeksi petolaumaan.
 

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jarne
Takaisin asiaan.
Sitä en epäile hetkeäkään etteikö ifk maksaisi Samille ihan mukavaa liksaa ottaen huomioon Samin julkisuusarvon(ei ole negatiivista julkisuutta). Pelillisestihän Samilla ei ole juurikaan annettavaa, mutta ne nyrkit. Minun ifk:hon Sami mahtuu koska tahansa. Toivottavasti PENA raottaa hillopurkin kantta ja Helenius saadaan ensi kaudeksi petolaumaan.

Kai tämä on vitsi? Jos halutaan saada lisää nyrkkejä kehään niin miksei palkata samantien joku Tony Halme? Tai vaikkapa Jouko Ahola? Tai ihan kuka tahansa baaripokeista, joka nostaa penkistä enemmän kuin 150kg?

Se osaisi lyödä paremmin ja kovempaa kuin sami (no lätkätappeluun nikseihin menee aikaa, mutta kuitenkin), niillä olisi vähintään yhtä hyvä mailankäsittelytaito kuin samilla ja ne on isompia.

Pitäiskö Pentille vihjasta?
 

ludvig

Jäsen
Viestin lähetti ippanis
Kai tämä on vitsi? Jos halutaan saada lisää nyrkkejä kehään niin miksei palkata samantien joku Tony Halme? Tai vaikkapa Jouko Ahola? Tai ihan kuka tahansa baaripokeista, joka nostaa penkistä enemmän kuin 150kg?
Se osaisi lyödä paremmin ja kovempaa kuin sami (no lätkätappeluun nikseihin menee aikaa, mutta kuitenkin), niillä olisi vähintään yhtä hyvä mailankäsittelytaito kuin samilla ja ne on isompia. Pitäiskö Pentille vihjasta?

Tässä on taas näitä ihmisiä, jotka voi jättää kommentoimisen asioista joista ei tiedä, niin muille ihmisille! En itsekkään kirjoita
osioon "Miten taiotaan pitsistä sukkahousut". Kiinnosta edes vaivautua perustelemaan..
 

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mustelma
Tässä on taas näitä ihmisiä, jotka voi jättää kommentoimisen asioista joista ei tiedä, niin muille ihmisille! En itsekkään kirjoita
osioon "Miten taiotaan pitsistä sukkahousut". Kiinnosta edes vaivautua perustelemaan..

No kiiloitetaan kilpeä kun ei ole muutakaan tekemistä.

Lähinnä tuosta jarnen kommentista sen verran, että hänen tekstinsä perusteella sain vaikutelman, että hän kuuluu kastiin, jolle meinaa "nyrkit" enemmän kuin kiekon käsittely, vaikka se on lätkässä tärkeämpää.

Toki puolustaja voi olla jossain muussakin hyvä, mutta mitä itse tiedän tai mitä olen nähnyt hänen pelaavan, ei ole kertaakaan vakuuttanut minua millään tavalla. Täysin kädetön kiekon kanssa, ehkä ainoa paikka missä hän on hyvä on maalin edustan siivous "nyrkkiensä" ansioista, mutta eipä se minun kategoriassa nosta häntä edes hyväksi puolustajaksi.

Vai oletko sinäkin sitä kannattajajoukkoa, jolle "fyysisyys" on yhtäkuin turpaanveto?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags

enkä missään tapauksessa haluaisi uskoa että Helenius isostakaan rahasta olisi valmis HIFK:hon siirtymään. Sami sä oot Jokeri!

Isoista rahoista en tiedä, koska sellaisia ei Heleniuksen tasoiselle pelaajalle ole tarjolla. IFK:sta ei ole tuon tason pakeille tiedossa edes kolikoita, joten voitte aivan rauhassa nukkua yönne. Mistäköhän tämmöiset jutut edes lähtee liikkeelle, ei ymmärrä.
 

ludvig

Jäsen
Viestin lähetti ippanis
Kai tämä on vitsi? Jos halutaan saada lisää nyrkkejä kehään niin miksei palkata samantien joku Tony Halme? Tai vaikkapa Jouko Ahola? Tai ihan kuka tahansa baaripokeista, joka nostaa penkistä enemmän kuin 150kg?

Halmeet, aholat ja penkkaus eivät liity mitenkään jääkiekon fyysisyyteen, tappeluihin tai Heleniukseen. Tarviiko
tätä edes selittää?Tämä oli siis näin lyhykäisyydessään hakemani asia.
 

Battery

Jäsen
Pelicansin uuden omistaryppään kautta tulleen tiedon mukaan Helenius on todella lähellä sopimusta Pelicansin kanssa.

Järvenpäässä asuvalle Heleniukselle välimatka Lahteen olisi varmasti todella inhimillinen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Battery
Pelicansin uuden omistaryppään kautta tulleen tiedon mukaan Helenius on todella lähellä sopimusta Pelicansin kanssa.

Eipä kyllä yhtään yllättäisi tuollainen diili, vaikken siitä mitään ole kuullutkaan. Parempi Lahteen kuin naapuriin. Ja Samihan toisi varmaan liksaansa(mikä tuskin on enää suuri) nähden ihan mukavasti lisäyleisöä.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Viestin lähetti Isaksson
Isoista rahoista en tiedä, koska sellaisia ei Heleniuksen tasoiselle pelaajalle ole tarjolla. IFK:sta ei ole tuon tason pakeille tiedossa edes kolikoita, joten voitte aivan rauhassa nukkua yönne. Mistäköhän tämmöiset jutut edes lähtee liikkeelle, ei ymmärrä.

Ai että mistä leiristä ne lähtee.. mutta jospa kävikin niin että Sami oli se joka ei lämmennyt HIFK:n kosinnalle, eikä päinvastoin. Olisiko tämä mitenkään mahdollista?
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helenius HIFK: riveihin

Täällä onkin jo spekuloitu Heleniuksen ensi kauden seuraa, ja ehdoteltu IFK:n lisäksi Pelicanseja. Meikäläisen tietojen mukaan siirtyminen IFK:hon on kuitenkin varmistunut. Duunimatka ainakin lyhenee viime kauteen verrattuna.

Onnea Samille uusiin ympyröihin!

Julkistamista odotellen...


t. iBa
 

corey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, San Jose Sharks
Hanskaus sivut!

Anteeksi että menee hieman ohi aiheen, mutta näille helgen sivuille joskus iskettiin linkki joillekin hanskaus sivuille. Jos joku tuon osoitteen vielä omistaa niin voiko pistää esiin. Taisi olla muutama saminkin ottelu siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös