Sami Helenius - Seitsemäs Puolustaja kirjan infoketju

• 50 071
  • 348

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Gags
Kiitos Johannes ! Olisin haahuillut varmaan Akateemisessa pitkään tänään...

Suutari/Helenius on paikalla klo 21. Jörkka on siellä jo klo 20. Pyytäkää toki kaikilta nimmari kirjaan. Itse yritän ehtiä paikalle klo 21.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Kiitos kaikille Jatkoaikalaisille jotka tulitte paikalle.

Ilta päättyi omalta osaltani paskasti/vittumaisesti, ehkä huomenna uudelleen.

MrFrost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eipä kestä, mielelläänhän sitä tuli paikalle.
110 sivua ehtinyt eilen illalla ja aamulla bussimatkalla lukea, perkeleen mukaansatempaisevan opuksen on Jukka vääntänyt!

Mikäs Cairnsilla meni vituilleen?

-T

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jukka Suutari:

Tyttöni tuli eilen "taiteiden yöstä" kotiin ja kertoi heti, että oli ollut kavereiden kanssa "Suomalaisessa".
Siel oli toi IFK:n fani, se inkkari! Sen tukka ei ollu nyt punanen vaan musta. Se on muuten tosi nasta jätkä. Heitti koko ajan läppää ja sit se oli kirjoittanut kirjan jostain lätkäpelaajasta, joku Sami. Sekin oli paikalla, mut se oli aika parrakas ja ruma.
Se kerto jostain tappelusta Vopatin kanssa, mä annoin ensin mailaa ja sit mä sain itse mailasta ja sit mä kaaduin Vopatin päälle....
Tosi kiva tilaisuus vaik katselijoiden joukossa oli yks ääliö, varmaan tampereelta.

Näin paikallaolija viestitti livenä minulle mitä oli tehnyt.
Tsemppiä Jukka!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Svante
Tyttöni tuli eilen "taiteiden yöstä" kotiin ja kertoi heti, että oli ollut kavereiden kanssa "Suomalaisessa".

Jahas jahas, hyvä että oli viihtynyt. Jukka-setä tarjoaa tikkarin (hähähä, nyt alkoi faijaa pelottamaan) kun noin kivasti oli sanonut. Mutta mutta, ei Sami ole ruma, se on komea ja karvainen suomalainen uros, perkele. En tiedä onko kirjaprojekti syynä, mutta pälkikalju alkaa minullakin pilkottamaan ;)

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli oltua paikalla mutta jumaliste suomalaisessa oli kuuma. Meinasi taju lähteä siinä helteessä, toisaalta ehkä herra kirjailijan läsnäolo aiheutti niitä kuumia aaltoja minulle. Se haastattelija oli lievästi kuiva.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
jahas, anteeksi pitänee pyytää kun tuli kiroiltua. Oli kuulemma äiti kahden nassikan kanssa katsomassa juttua (pojilla narripaidat päällä), mutta heti ensimmäisen lauseeni jälkeen äippä talutti pojat ulos.

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätään bensaa vielä liekkeihin, parasta oli lievästi jupahtavat rouvat jotka kuuntelivat hetken aikaa haastista ja totesivat "ei herra sentään" Sä oot kuumaa kamaa.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Cairns
jahas, anteeksi pitänee pyytää kun tuli kiroiltua. Oli kuulemma äiti kahden nassikan kanssa katsomassa juttua (pojilla narripaidat päällä), mutta heti ensimmäisen lauseeni jälkeen äippä talutti pojat ulos.

Narripaidat päällä? No, sehän selittääkin pois talutuksen, mitä muuta narrifanikakrujen vanhemmilta nyt voi odottaakaan.

vlad.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tormentori
Se haastattelija oli lievästi kuiva.
Niinpä, ei niin tumpeloa kommentointia ("voimahyökkääjä", jne.) selitä edes turkulaisuus. Toisaalta se selittää melkein kaikki toimintahäiriöt.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noh noh, ei haastattelijaa saa mollata, mä vedin hommat päin helvettiä ihan itse sekä radiossa että tuolilla ja sama homma jatkuu.

Oli miten oli, mulle riitti nämä kaikenmaailman "kirjapippalot". Tapahtumat ovat täynnä toinen toistaan paskantärkeämpiä ihmisiä - eräskin äijä leveili ja keräsi itsetuntonsa rippeitä vastaanottamalla kehuja 8 vuotta sitten kirjoittamastaan kirjasta. Ei herranjumala, kirjoittaisi jotain uutta tai ehkä henkinen takki on tyhjä tai henkinen ummetus päällä. Kivalta näytti, kun ahnaat paskat popsivat ja joivat firman laskuun ja rapsuttivat toisiaan selästä ja toivat itseään esille. Teki mieli järjestää joukkoteurastus muutamaan otteeseen.

Eräskin erittäin paskantärkeä setä laittoi toisen ihmisen hakemaan minulta & eräältä toiselta kirjan kirjoittaneelta henkilöltä saamiensa kirjojen ilmaiskappaleisiin nimet ja seisoi itse sormi takapuolessa seinää vasten ja joi erittäin vastentahtoisen näköisesti sponsoroitua alkoholijuomaa. Noh, kirjoitin omistuskirjoituksen "XXXXX, ole hiljaa & syö pullaa", tuli perverssin hyvä olo kun näki tämän elitistihiirulaisen ilmeen kun hän luki omistuskirjoituksen. Oli kuulemma joku ihan vitun tärkeä ja kova äijä joka vain lisäsi mielihyvän tunnetta.

Jahas, tuli sitten avauduttua - selvinpäin jopa.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kysymys kirjan kirjoittajalle

Koskas on se luvattu puhetilaisuus Lappeenrannassa Oleksin norppapatsaalla, luvannut olet, ajankohta puuttuu. Tulen kuuntelemaan vaikka perkele rollaattorilla!!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Kysymys kirjan kirjoittajalle

Viestin lähetti Tosiveteraani
Koskas on se luvattu puhetilaisuus Lappeenrannassa Oleksin norppapatsaalla, luvannut olet, ajankohta puuttuu. Tulen kuuntelemaan vaikka perkele rollaattorilla!!

Se on sitten joskus kun minulla on rahaa matkustaa sinne. Kyllä se vielä tästä, lappeen Ranta rocks the world.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sami Helenius - Seitsemäs Puolustaja lähtee ehdolla Vuoden Urheilukirjaksi. Kirja-alan ammattilaisen sanoin tämän kyseisen palkinnon korjaa yleensä joku kirjanen "Jukolan viestistä", joten toiveita ei turhan korkealla elätellä. Uskaltaisin väittää, että toista vastaavaa teosta ei ole ehdolla, joka syventäisi yhtä paljon ihmisten tietämystä niinkin suosittua lajista kuin mitä jääkiekko on.

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Tuli kirja sitten luettua tuossa lentokoneessa ja täytyy sanoa, että matka meni rattoisasti Heleniuksen ja parin shamppanjalasin kanssa. Eihän tuolla kirjallisuuden Nobelia voiteta, mutta ei varmaan ollut tarkoituskaan. Mielenkiintoinen ja mukaansatempaava kirja ja oli todellakin hauskaa lukea hiukan erilaisesta NHL "tähdestä". Hyvää duunia Suutarin Jukalta.

Lisäkommenttina sen verran, että vieressäni istunut saksalainen kysäisi kansikuvan nähtyään kirjasta ja kun selitin sen sisällöstä, ko. herran kommentti oli, että pitääkö tuollaisestakin pelaajasta kirja kirjoittaa, heh.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti tumba17

Lisäkommenttina sen verran, että vieressäni istunut saksalainen kysäisi kansikuvan nähtyään kirjasta ja kun selitin sen sisällöstä, ko. herran kommentti oli, että pitääkö tuollaisestakin pelaajasta kirja kirjoittaa, heh.

Olisit kysynyt siltä Aatu-aiheisista kirjoista ja elokuvista.

Cairns...Jos kirjasi olisi "Sami Helenius - viestin seitsemäs osuus", saisit välittömästi tuon vuoden urheilukirja tittelin, sekä Olympiakomitean apurahan.
Kannataisi siis miettiä mitä kirjoittaa. Esim; " Kello oli jo kolme aamuyöstä, kun se norjalainen tuli samalle rastille kun mä. Se alkoi tuijottaa mua, ja sen otsalampusta lähtenyt valokeila sokaisi mut hetkeksi ihan täysin, enkä nähnyt kartasta mitään. Suunnistusmaailmassa tämä katsotaan selväksi haasteeksi, ja mähän poika pudotin karttani ja kompassini siihen määttäälle, kuten niin monta kertaa pikkupoikana Jokelassa. Otin välittömästi otteen kaverin paidasta ja vedin sen sitten hänen pään yli. Pistin sitten muutaman todella loistavan koukun sisään, mutta viimeinen osui todella ikävästi siihen sen päässä olleeseen otsalamppuun. Kaksi rystystä murtui, enkä pystynyt pitämään kompassia kädessä pariin kuukauteen."

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tumba17

Jotkut ei vaan tajua... Sami on kuitenkin niin paljon kiekkomaailmaa nähnyt ja läpi kolunnut, että tarinaa löytyy kirjallisen verran, ellei enempääkin.

Itse lukaisin opuksen läpi kolmella istumalla, mikä lienee keskiarvoa heikompi suoritus. =) Mielenkiintoista juttua riitti, kannatti hakea ne omistuskirjoitukset... Thanks again!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Korak
Olisit kysynyt siltä Aatu-aiheisista kirjoista ja elokuvista.

Aivan, tänään Suomalaisessa Kirjakaupassa osui silmään mm. teokset "Hitler And His Sexuality" tms., sekä "Hitler's Personal Art Collection" tms... varmasti todella, todella jännittävää lukemista. Oliko Aatulla vain yksi kives kuten väitetään, antoiko vai ottiko Aatu kakkoseen kuten huhutaan, oliko Eva Braun vain kulissia, runkkasiko Aatu juutalaisilta varastettujen taulujen päälle?

jounster, kolmella istumalla olet kyllä aika pohjamudissa, pitäis vedellä sua ympäri korvia...

MrFrost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kirja tuli luettua about 4 tunnissa. Perkeleen mukaansatempaisevaan sävyyn kirjoitettu. Ainoa miinus minunkin mielestäni, että nuo muiden tappelijoiden "henkilökuvat" oli välillä kesken itse asian. No ratkaisin sen hyppäämällä yli ja lukemalla sopivaan kohtaan asti ja palaamalla taaksepäin. Muuten olisi ajatus katkennut.

Lisää tällaisia, tosin veikkaan ettei kovin montaa henkilöä suomikiekkoilusta löydy, jotka olisivat kirjan arvoisia.

Paras kiekkokirja minkä olen lukenut "Kärpät, pohjoisen kiekkoihme" nimisen opuksen lisäksi :)

-T

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti MrFrost
muiden tappelijoiden "henkilökuvat" oli välillä kesken itse asian. No ratkaisin sen hyppäämällä yli ja lukemalla sopivaan kohtaan asti ja palaamalla taaksepäin. Muuten olisi ajatus katkennut.

Yeah, tämä oli ideana että lukija tekisi näin, halusimme vain pitää nämä tarinat "piilossa" hakemistosta ja tavallaan yllättää lukijan "piiloraidoilla".

Vittu miksei Hirso ole World Cup jengissä?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Cairns
Aivan, tänään Suomalaisessa Kirjakaupassa osui silmään mm. teokset "Hitler And His Sexuality" tms., sekä "Hitler's Personal Art Collection" tms... varmasti todella, todella jännittävää lukemista.

Veikkaan, että iskisi minuun - jännittävästä lukemisesta siis kyse, aivan kuten Lev Bezymenskin teos Hitlerin kuolemasta ruumiinavauspöytäkirjaotteineen on hyvin mielenkiintoista ja antoisaa luettavaa.

Mitä tulee Hitlerin kiveksiin, ruumiinavauksessa löydettin vain yksi (oikea) kives, vasenta ei löydetty nivuskanavastakaan.

Sitä ei kerrottu runkkasiko Hitler, ja jos, niin kenen taulujen päälle.

vlad.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cairns
Vittu miksei Hirso ole World Cup jengissä?
Summanen ruinasi kyllä, mutta Ara ei päästänyt suurinta tähteään kisoihin kesken tärkeän harjoituskauden.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tänään kävin Akateemisesta kirjan hakemassa. Saas nähdä ehdinkö huomenna lukemaan. Aika hyvin oli kirja urheilupuolella esillä.

-ipa rules

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porissa ja raumalla ei ollut missään esillä kyseistä teosta... Vaan onneksi Ulvilan kirjakaupasta löytyi yksi ja ainoa kappale, jonka kävin eilen hakemassa pois. Samantien tuli myös luettua.
Hieman sekavaa teksti oli ainakin henkilölle, joka ei tiedä/tunne noita farmiliigoja, kaupunkeja, pelaajia jne. Mutta mielenkiintoinen silti.

Paljonko on muuten kirjaa yhteensä myyty?

M10

Jäsen
Nostetaas tätä ylös perjantain kunniaks.

Ymmärsinkö oikein että tänään on tulossa porukka jääkiekkoväkivallan ystäviä kulmilleni Alppilaan, ja legendaariseen Weeruskaan? Jos näin on niin ilmoitelkaa ihmeessä tänne tai yv:nä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy