Sam Jardine HIFK:hon

  • 58 425
  • 385

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on mukava veijari. Oikea huumorimies ja pukopin dj! Onkohan rekry tehty jonkun Penan vanhan faksin pohjalta? Nimet ja vuosikymmenet vaan menneet sekaisin.
Ainakin Penan vanhat jenkit se on löytänyt jostain. Saatanan ärsyttävän näköstä, kun jauhaa jenkkiään ja naureskelee. Liigan surkein puolustaja.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mun mielestä Jardine on systeemipakki. Hyvin organisoidussa joukkueessa pystyisi hyvin pelaamaan kutos- tai seiskapakin roolissa. Pystyy antamaan napakoita helppoja peliä avaavia syöttöjä ja kykenee vääntämään omissa. Sitten kun joukkueella ei ole selkeää systeemiä tai tuo systeemi perustuu muuhun kuin tiiviiseen viisikkoon ja selkeään toisteisuuteen, alkavat ongelmat. Itse olisin taipuvainen sanomaan, että totaalisen väärä joukkue ennemmin kuin surkea pelaaja.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mun mielestä Jardine on systeemipakki. Hyvin organisoidussa joukkueessa pystyisi hyvin pelaamaan kutos- tai seiskapakin roolissa. Pystyy antamaan napakoita helppoja peliä avaavia syöttöjä ja kykenee vääntämään omissa. Sitten kun joukkueella ei ole selkeää systeemiä tai tuo systeemi perustuu muuhun kuin tiiviiseen viisikkoon ja selkeään toisteisuuteen, alkavat ongelmat. Itse olisin taipuvainen sanomaan, että totaalisen väärä joukkue ennemmin kuin surkea pelaaja.
Hyvin nähty.
Perusominaisuudet riittävät. Syöttää kovaa ja tarkastikin. Reagoinnissa ja puolien vaihdossa ongelmia.
Pyrkii myös olemaan rohkea.
Hyvä kolmosparin pakki.
Tänäänkin Pikku-Miron kaa sellanen 8- suoritus, tähän asti.
Edit. Virheitä
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Osoittautui veli @WPK olevan aivan oikeassa, Jardine teki sopimuksen Walesiin.
Vaikka kuinka aina selitellään markkinoiden kuivuutta, ei vaan siltikään kykene ymmärtämään tämän tasoisten pelaajien hankintoja. Nyt Jardine sitten pääseekin tasolleen sopivampaan sarjaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Yksi paskimmista pelaajista IFK:ssa miesmuistiin. Kaveri aivan väärällä sarjatasolla, mikä oli tiedossa jo siinä vaiheessa kun sopimus julkaistiin. En oikeasti ymmärrä tällaisten hakujen pointtia, eikö tuota peliaikaa olisi voinut antaa jollekin junnulle?

"Uusi Halkidis". LOL.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Yksi paskimmista pelaajista IFK:ssa miesmuistiin. Kaveri aivan väärällä sarjatasolla, mikä oli tiedossa jo siinä vaiheessa kun sopimus julkaistiin. En oikeasti ymmärrä tällaisten hakujen pointtia, eikö tuota peliaikaa olisi voinut antaa jollekin junnulle?

"Uusi Halkidis". LOL.
Ajatuksen tasolla ymmärrän hankinnan itse, olettaen että pelasi halvalla. Isokokoinen ja fyysinen puolustaja joka oli osoittanut kykyä pisteidenkin tekoon vastikään ja oletan että tarkoituksena oli saada puolustaja joka voi paikata loukkaantumisia tai sairastumisia eri rooleissa, tuskin hänestä kukaan mitään top4-vakitekijää odottikaan. Saikkutilanne nyt oli tuolloinkin ikävä eikä meillä ollut junnuja joilta voisi odottaa samaa joukkueessa jonka oli tarkoitus taistella mestaruudesta.
Metsäänhän se meni, varmasti hyvä jätkä mutta täysin väärällä sarjatasolla pelasi. Kaikkea hyvää kuitenkin hänelle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Yksi paskimmista pelaajista IFK:ssa miesmuistiin. Kaveri aivan väärällä sarjatasolla, mikä oli tiedossa jo siinä vaiheessa kun sopimus julkaistiin. En oikeasti ymmärrä tällaisten hakujen pointtia, eikö tuota peliaikaa olisi voinut antaa jollekin junnulle?

"Uusi Halkidis". LOL.

Ei Jardine pääse lähellekkään HIFKn miesmuistin top-10 paskimpia pelaajia. Pidin joistain asioista kaverissa, jota en todellakaan voi sanoa monesta HIFKn hankinnasta omassa muistissani.

Vaikka osoittautui loppujen lopuksi hutihankinnaksi ja olisi todellakin Samin tilalle pitänyt ottaa se kiekollinen pakki Lyytisen paikkona, niin en mä nyt lähtisi näin haukkumaan kaljaliigapelaajaksi kuin täällä tehdään. Uskon, että kaverilla on jopa ollut tarjontaa muualtakin. Tyyliin Allsvenskanista.

Enemmän luulen tuon Cardiffiin siirtymisen liittyvän siihen, että haluaa takaisin sinne "kotiin". Ei ehkä se suurin palo ollut enää jäljellä jääkiekkoon sen jälkeen, kun oli nähnyt pelikaverinsa kuolevan jäälle. Tuolla Cardiffissa voi sitten soittaa skittaa ja olla jengin tähti.

Hutihankinta, mutta toivon kaverille kaikkea hyvää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei Jardine pääse lähellekkään HIFKn miesmuistin top-10 paskimpia pelaajia. Pidin joistain asioista kaverissa, jota en todellakaan voi sanoa monesta HIFKn hankinnasta omassa muistissani.
Jos ei pääse lähellekään kymmentä paskinta pelaajaa IFK:ssa miesmuistiin, niin mitä se kertoo organisaation skouttaustasosta?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pakkina luokkaa Eemeli Heikkinen ja hankintana kutakuinkin yhtä paska kuin Dehner tai Koules. Kovin montaa huonompaa hankintaa ei muistu mieleen edes Nybarin ajoilta.

Paljon kertoo, että suuntana IFK:sta sama kaljaliiga kuin seuraikoni Tom Walshilla aikanaan ja toki hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa jos keskinkertaisilla tehoilla suoriutunutta pelaajaa ollaan rekrytoimassa jostain helvetin ICEHL:stä.

Se, että pelaaja kärsii motivaation puutteesta ammattiaan kohtaan, oli syy mikä tahansa, ei ole mikään "vapaudu vankilasta"-kortti kenellekään eikä hankintaa paremmaksi muuta. Junioreista olisi löytynyt parempaa laatua ja se olisi sentään ollut tulevaisuuteen satsaamista.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Jardine pääse lähellekkään HIFKn miesmuistin top-10 paskimpia pelaajia. Pidin joistain asioista kaverissa, jota en todellakaan voi sanoa monesta HIFKn hankinnasta omassa muistissani.

Vaikka osoittautui loppujen lopuksi hutihankinnaksi ja olisi todellakin Samin tilalle pitänyt ottaa se kiekollinen pakki Lyytisen paikkona, niin en mä nyt lähtisi näin haukkumaan kaljaliigapelaajaksi kuin täällä tehdään. Uskon, että kaverilla on jopa ollut tarjontaa muualtakin. Tyyliin Allsvenskanista.

Enemmän luulen tuon Cardiffiin siirtymisen liittyvän siihen, että haluaa takaisin sinne "kotiin". Ei ehkä se suurin palo ollut enää jäljellä jääkiekkoon sen jälkeen, kun oli nähnyt pelikaverinsa kuolevan jäälle. Tuolla Cardiffissa voi sitten soittaa skittaa ja olla jengin tähti.

Hutihankinta, mutta toivon kaverille kaikkea hyvää.

En minä ainakaan lonkalta pysty luettelemaan kymmentä huonompaa hankintaa.

Vaikka yleensä positiivisessa valossa pelaajien suorituksia katsonkin, niin Jardine oli kyllä todella, todella huono.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Jardine pääse lähellekkään HIFKn miesmuistin top-10 paskimpia pelaajia. Pidin joistain asioista kaverissa, jota en todellakaan voi sanoa monesta HIFKn hankinnasta omassa muistissani.

Vaikka osoittautui loppujen lopuksi hutihankinnaksi ja olisi todellakin Samin tilalle pitänyt ottaa se kiekollinen pakki Lyytisen paikkona, niin en mä nyt lähtisi näin haukkumaan kaljaliigapelaajaksi kuin täällä tehdään. Uskon, että kaverilla on jopa ollut tarjontaa muualtakin. Tyyliin Allsvenskanista.

Enemmän luulen tuon Cardiffiin siirtymisen liittyvän siihen, että haluaa takaisin sinne "kotiin". Ei ehkä se suurin palo ollut enää jäljellä jääkiekkoon sen jälkeen, kun oli nähnyt pelikaverinsa kuolevan jäälle. Tuolla Cardiffissa voi sitten soittaa skittaa ja olla jengin tähti.

Hutihankinta, mutta toivon kaverille kaikkea hyvää.
Ei Jardine ollut mitenkään erityisen huono pelaaja, että olisi sen takia jäänyt mieleen, mutta yleensä lähtökohtana on, että kesken kauden tehdyn hankinnan pitäisi edes jollain tasolla vahvistaa joukkuetta. Mitään Jardinelta pois ottamatta ja on varmasti mukava kaveri, mutta ei hän tuonut tuohon joukkueeseen mitään voittavaan jääkiekkoon kuuluvia elementtejä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En minä ainakaan lonkalta pysty luettelemaan kymmentä huonompaa hankintaa.
Helppo homma IFKssa: TET-Koules, Tommy Wargh, Braden Birch, Austin Block, Eemeli Heikkinen, Tom Walsh, Jan Kobedza, Yorick Treille, Niklas Hedberg ja Sebastien Centomo. Nämä ulkomuistista. Summasen kaudelta löytyy lisäksi sellaista sontaa Stloutkaleitten ja Nöfferströmien muodossa, että helposti löytyisi tähän muutama lisää.

Minä en edelleenkään saa Jardinea niin huonoksi kuin osa täällä ja olen itse sitä mieltä, että olisi jossain SaiPassa tai Sportissa voinut kehittyä ihan VL-pelaajaksi. Valittiin kuitenkin edellisellä kaudella ECHL All-Stars kentälliseen. Itse toivoisin tällaisia halvempia hakuja enemmän, jospa löydettäisiin oma ”Danforth”? Joku Barach Ässissä on esimerkiksi Dykiä useamman kympin halvempi, mutta tekee silti saman verran pisteitä ja omaa potentiaalia kehittyä vielä. Siitä olen toki @Postinjakaja kanssa yhtä mieltä, että Jardine ei ollut sitä mitä IFKn puolustus tarvitsi eli kiekollisuutta, joten siinä mielessä outo hankinta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jardine meni vielä menossa mukana ennen loukkaantumista/koronaa(?), mutta loppukaudesta heikko liike ja vajavainen peliäly paljastuivat – yllätys, yllätys – aika tappavaksi yhdistelmäksi. Kesken kauden jengiin ja uuteen sarjaan, poissaolo ja lopulta jämärooli rotaatiossa, niin vaikea tilanne tuo on pelaajallekin.

Mutta hyvä osoitus tämäkin hankinta, siitä että nämä jardinet ja dehnerit ovat pääsääntöisesti syystä vapaana keskellä kautta. Yleisen puolella joku kirjoitti, että "IFK tulee varmasti vahvistumaan syksyn ja kauden aikana" ja mietin, että kuinkakohan usein tuollaisella toimintamallilla on lopulta menestytty Liigassa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jardine oli rehellisesti aluksi ja lopuksi oikeasti melko luokaton. Välissä muutaman pelin ajan näytti, että homma lähtisi mukiinmenevällä tasolla.

Anyways, kaikkea hyvää jatkoon.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Yleisen puolella joku kirjoitti, että "IFK tulee varmasti vahvistumaan syksyn ja kauden aikana" ja mietin, että kuinkakohan usein tuollaisella toimintamallilla on lopulta menestytty Liigassa.
Tuskin koskaan, jos ei perustukset ole kunnossa. 1-2 täsmähankintaa voi tarpeen tullen palkata, mutta ei alunperin huonosti kasattuun jengiin voi enää mitään taikatemppuja tehdä kauden aikana. HIFK:lla on vaan tällä hetkellä liikaa kysymysmerkkejä sekä maalin suulla että puolustuksessa eli ennustan vaikeaa kautta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jos ei pääse lähellekään kymmentä paskinta pelaajaa IFK:ssa miesmuistiin, niin mitä se kertoo organisaation skouttaustasosta?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pakkina luokkaa Eemeli Heikkinen ja hankintana kutakuinkin yhtä paska kuin Dehner tai Koules. Kovin montaa huonompaa hankintaa ei muistu mieleen edes Nybarin ajoilta.

Paljon kertoo, että suuntana IFK:sta sama kaljaliiga kuin seuraikoni Tom Walshilla aikanaan ja toki hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa jos keskinkertaisilla tehoilla suoriutunutta pelaajaa ollaan rekrytoimassa jostain helvetin ICEHL:stä.

Se, että pelaaja kärsii motivaation puutteesta ammattiaan kohtaan, oli syy mikä tahansa, ei ole mikään "vapaudu vankilasta"-kortti kenellekään eikä hankintaa paremmaksi muuta. Junioreista olisi löytynyt parempaa laatua ja se olisi sentään ollut tulevaisuuteen satsaamista.

No joo. Jälleen kaksi eri asiaa. Onko Jardine Kaljaliiga -pelaaja ja oliko Jardine väärä hankinta?

Musta @Frankie putsas pöydän ihan hyvin pelaajan tasosta. Jardine on juurikin niitä pelaajia, jotka Saipa hommaa ja sitten kasvattaa liigapelaajaksi. Toki HIFKn pitäisi olla eri apajilla.

Omaan silmään Jardine täytti ihan jees paikkansa siinä vuodenvaihteessa. Sitten koronan jälkeen, hänellä, kuten koko joukkueella oli aika vaikeaa. Mikä on siis kaverin todellinen taso? Mikä se motiivi?

Pidän hankintaa hutihankintana, koska Lyytinen olisi pitänyt paikata. En tosin muista mitä kiekollisia pakkeja sieltä tuli liigaan Jardinen aikoihin. Eli kuka oli vapaana?

Hankintahetkenä halusin antaa mahdollisuuden "köyhän miehen Halkidikselle". Tuollaiset peruspakkihankinnat pitäisi olla kuitenkin sitten Aulien tasoa. Eli selvästi parempi kuin omat junnut. Lähtikö Winberg JYPpiin ehkä jopa Jardine -hankinnan myötä? Ihan mahdollista. Joku ECHL-peruspakki vie pelipaikan? Tobiasta rupesi vituttamaan? Winbergistä kasvanee vakaa liigapakki tai jopa enemmän. Jardine oli yhden kauden huti. Jo tämä tekisi mun silmään Jardinesta Salmelaisen ajan huonoimpia peliliikkeitä.

Eli hankinta oli loppujen lopuksi huti, mutta oliko Jardine kaljaliiga-tasoa? Ei musta. Uskon edelleeen siirron Cardiffiin liittyvän enemmän tosiaan tohon kotiin palaamiseen ja oman liekin etsimiseen.

Joku ECHL-all star valinta kertoo sen, että potentiaalia on. Juuri tuollaisia hakuja on täällä kysytty. "Miksi Lukko ja Ilves hommaa noita ECHL-hakuja, mutta me ei? "Sitten, kun hommataan ja ei onnistukaan, niin täällä taas puoli jatkista haukkuu Salmelaisen. On tää joskus aika raskasta. Hakunahan tuo oli juuri sitä mitä on kysyttykin. Varmasti halpa.

Eli päättäkää jo nyt. Onko ECHL-haku, jos on ollut sarjan All Starsissa hyvä kokeilu vai ei? Olisiko ollut ok kokeilla Lancasteria täällä? Samalla tavalla ovat omassa roolissaan loistaneet tuossa samassa sarjassa.

Itse koen, että noita ECHL- all stars hakuja kannattaa kokeilla ja edelleen uskon, että Jardinesta olisi voinut tulla jossain Saipassa vakaa liigapakki ja jopa Top-4 pakki. Tai no ehkä pienen seuran top-4 pakki.

Edit. Ja edelleenkään en pidä Jardinea tarpeeksi hyvänä pakkina ensi kauden HIFK-puolustukseen. Menee tuollaisena 8-9 pakkikokeiluna, mutta that's it. Silti ei ole "kaljaliigapelaaja"
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joku ECHL-all star valinta kertoo sen, että potentiaalia on. Juuri tuollaisia hakuja on täällä kysytty. "Miksi Lukko ja Ilves hommaa noita ECHL-hakuja, mutta me ei? "Sitten, kun hommataan ja ei onnistukaan, niin täällä taas puoli jatkista haukkuu Salmelaisen. On tää joskus aika raskasta. Hakunahan tuo oli juuri sitä mitä on kysyttykin. Varmasti halpa.

Eli päättäkää jo nyt. Onko ECHL-haku, jos on ollut sarjan All Starsissa hyvä kokeilu vai ei? Olisiko ollut ok kokeilla Lancasteria täällä? Samalla tavalla ovat omassa roolissaan loistaneet tuossa samassa sarjassa.

Itse koen, että noita ECHL- all stars hakuja kannattaa kokeilla ja edelleen uskon, että Jardinesta olisi voinut tulla jossain Saipassa vakaa liigapakki ja jopa Top-4 pakki. Tai no ehkä pienen seuran top-4 pakki.

Edit. Ja edelleenkään en pidä Jardinea tarpeeksi hyvänä pakkina ensi kauden HIFK-puolustukseen. Menee tuollaisena 8-9 pakkikokeiluna, mutta that's it. Silti ei ole "kaljaliigapelaaja"
Öh, vaikka monesti puhutaan hieman ironiseen sävyyn ECHL-arvoista, niin ei pelaajien rekrytoinnin tule olla mitään arpapeliä. Jardine oli huonosti skoutattu pelaaja, koska ei selvästikään ollut liigatason puolustaja niin liikkeen kuin pelikäsityksenkään puolesta.

Ei kukaan taatusti vastusta sitä, että tänne hankitaan ECHL:stä pelaajia, joilla on edellytyksiä menestyä (kuten vaikkapa mainitsemasi Lancaster), mutta jos skouttauksen taso on tämä, niin parempi varmaan, että pysytään ns. varmoissa tapauksissa.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Öh, vaikka monesti puhutaan hieman ironiseen sävyyn ECHL-arvoista, niin ei pelaajien rekrytoinnin tule olla mitään arpapeliä. Jardine oli huonosti skoutattu pelaaja, koska ei selvästikään ollut liigatason puolustaja niin liikkeen kuin pelikäsityksenkään puolesta.

Ei kukaan taatusti vastusta sitä, että tänne hankitaan ECHL:stä pelaajia, joilla on edellytyksiä menestyä (kuten vaikkapa mainitsemasi Lancaster), mutta jos skouttauksen taso on tämä, niin parempi varmaan, että pysytään ns. varmoissa tapauksissa.

Outo vastaus...

Joo. Hitto, kun tietäisi etukäteen, että mikä ECHL-arpa toimii ja mikä ei? Voisi vaan ottaa niitä varmoja hyviä hakuja? Ei varmaan tarvitse alkaa luetella kaikkia niitä ECHL-arpoja, jotka eri seuroissa eivät ole toimineet ja mitkä on?

Ihan oikeasti... kaikki jengit harrastaa sitä arpapeliä.

Noin niin kuin yleisesti jääkiekossa myöskin joskus varmat kortitkaan ei täysin onnistu. Kivelä-Peltola nevöföget. Ideahan on, että näitä Jardinen kaltaisia pelaajia voi kokeilla, kun ne on halvempia. Sitähän se termi juuri merkkaa: Low Risk-high reward.

Eikös tuo nyt ole juurikin se juttu, että kokeillaan vähän erilaisia pelaajia? Jotkut toimii ja jotkut ei.

Se mikä itseäni ihmetyttää, että miten jumalauta on veristä täällä, kun joku kokeilu ei toimi. Koules on ollut joku Ziton (mitä sekään jääkiekosta ymmärtää?) ehdotus ja täällä jaksetaan vittuilla siitä, kun kerran kokeiltiin. Melkein ilmainen pelaaja.

Eikö me oikeasti voida antaa kokeilla HIFKssa? Kun ei ne varmatkaan, kuten vaikka Turunen tänä keväänä aina osu.

Kyllä mulle sopii, että HIFKssa kokeillaan näitä ECHL-all starsin tason kavereita, jos on halpoja. Kunhan ei paukutella henkseleitä, että tässä on nyt se 1.korin hevonen. Mitä ei tehtykään Jardinen kohdalla.

Mutta Jardinen kohdalla oma antipatia on, jos vei Winbergin paikan. Silloin ollaan vääränlaisessa kokeilussa.

Ja edelleen, onnistumiset on monen asian summa. On täysin mahdollista, että Lancaster olisi epäonnistunut HIFKssa. Ja sitten täällä oltaisiin julistettu, miten oli ihan heti selvää, että entinen hyökkääjä ei vain voi olla 1.korin kiekollinen pakki HIFKn tasoisessa joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös