Kolmas Johannes kirjoitti:
Karo Koivunen on toki taitava ja hyvä pelaaja, mutta rullakiekosta jauhaminen salamaketjussa on minusta hieman huvittavaa. Tai no, ihan sama.
Ottaessani Karo Koivusen tekemiset tähän ketjuun ei ollut tarkoitus keskustella rullakiekosta yleensä eikä muiden seurojen pelaajista. Se ei tarkoita muiden pelaajien aliarvostamista, jos täällä iloitsee omiensa onnistumisesta. Karo pelaa varmasti joukkueen eteen ja on samaa mieltä kuin minä, että on ihan sama kuka ne maalit ja pisteet tekee, mutta kivahan niitä on itsekin tehdä. Tuskin Haukkojen kannattajatkaan sitä niin hirveän huvittavana pitäisivät, jos muutama kuukausi lajin aloittamisen jälkeen joku niiden pelaajista voittaisi jossakin joukkueessa SM-Liigan pistepörssin, pääsisi maaotteluihin ja MM-kisoihin ja vielä onnistuisi niissä. Huonomminkin voisi käydä.
Jokainen voi hehkuttaa omien pelaajiensa tekemisiä omissa ketjuissaan niin paljon kuin haluavat. Itse olen vetänyt rajan siihen, että komentoin Salamat ketjussa vain niiden pelaajien tekemisiä, jotka pelaavat seurassa. Ilman sitä olisi paljonkin sanottavaa mm. Jonne Vaahterasta. Jos nyt joku Mestispelaaja sattuu menestymään jossakin muussakin lajissa ja siitä täällä mainitsee keskellä kesää kun ei paljon muutakaan tapahdu niin ei kai se nyt niin hirveä suuri synti ole, että siitä tarvitsee hernettä nenäänsä vetää. Onhan näitä kommentteja ollut myös jonkin verran ainakin KooKoo:n ketjussa. Rullakiekko on joillekin jääkiekkoilijoille yksi harjoittelumuoto ja kilpailu lisää motivaatiota harjoitella.
Voittomaalin tekijän osalta luotan järjestäjien ilmoitukseen ja yleisiin tiedotusvälineisiin. On aivan sama montako rankkaria tai maalia latoo sisään sen jälkeen kun joukkue on jo päässyt johtoon eikä vastustaja saa enää tehtyä yhtään maalia. Jos Slovenia olisi tehnyt rankkarikisassa maalin, Liukkosen maali olisi ollut ratkaiseva. Jatkoaikavoitosta Suomelle tuli yksi maali ja maali on merkitty Karo Koivuselle, mikä näkyy kisojen pistepörssistä.
Edit: Onneksi jääkiekkokausi alkaa jo parin viikon kuluttua Rauman Pitsiturnauksesta niin päästään puhumaan itse asiasta ja voidaan lopettaa keskustelu myös Vaasalaisen "nakkikioskin kohtalosta".