Siirsin tuolta Ässien erikoistilanne ketjusta kun ei sinne kuulunut.
Miksi Salmisen kannattaisi aina mennä ahtaisiin väleihin? Hänen ominaisuudet eivät oikein sovellu kulmapainiin, enkä ymmärrä miksi hänen kannattaisi väsyttää itsensä vääntämällä kulmassa. Erikoista, miten porukka ei pysty ymmärtämään pelaajien erilaisia ominaisuuksia vaan odottaa kaikillta "porilaista hullutta", jossa juostaan seisomakatsomon huutaessa päin seinää. Salminen pyrkii pelaamaan tyhjällä jäällä, jotta pystyisi käyttämään liikettään hyväkseen. Seisovilla jaloilla tai kahden vastustajan puristuksessa eivät edes hänen kätensä riitä ihmetekoihin. Eilinen oli heikko peli Salmiselta, mutta älkää nyt sen perusteella hölmöjä vaatiko.
Öööö jos vaikka saisi kiekon lapaansa ja jos hänen liikkeensä on niin erinomaista niin luistelee taklauksen alta pois ja kiekon kanssa sitten sinne avoimeen tilaan. Kärjen vahvuus on laukaus, ei kai hän voi aina odottaa paikallaan että josko se kiekko sieltä tulisi lapaan.
Kyllä minä ymmärrän että kentällisissä erilaisuudet täydentävät toisiaan, mutta jos minä olisin Tiivola ja taistelisin ympäri kenttää kiekosta ja JOUTUISIN syöttämään sen kaverille joka vaan ottaa kiekon lapaansa kun ei muita ole 3 metrin säteellä, niin en yhtään syöttöä antaisi.
Ei se tarkoita, että tilanteisiin pitää mennä pää kolmantena jalkana, mutta ajatuksena se että luovutaan kiekosta tilanteessa jossa lähtökohtaisesti itse ollaan lähempänä kiekkoa on kyllä varsin outoa ja tuskin sitä joukkuetoveritkaan ilman mitään syytä hyvällä katsovat, vaikka olisi miten kultakuuppa.
En jaksa uskoa, että Salminen tai yleensäkään kukaan haluaisi nostaa sillä tavalla itseään jalustalle, että hänen ei tarvitse taistella kiekosta koska se ei ole hänen roolinsa mukaista ja hän ei ole siinä hyvä.
Tuo nyt varmaan vähän kärjistynyt tuon Lukko ottelun aika nolosta väistöstä johtuen, koska en muista että olisi aiemmin noin selkeitä kontaktin välttelyitä tehnyt, joten katsotaan mitä tuleman pitää, vai onko loukkaantuneitten listalla vai myyty johonkin.
Ja itsesasiassa tuosta paljon puhutusta Salmisen liikkeestä. Olen sitä seuraillut ja miehen luistelutekniikka sekä tasapaino on kyllä hyvää ja kaunista katsottavaa, mutta suoraluistelu ei taas niinkään ole mitenkään nopeaa? Onko se ollut vai olenko vain sattunut kiinnittämään huomiota tilanteissa joissa hän on väsyneellä jalalla, huomiot siis lähinnä tämän kauden peleistä.