Sakari Manninen Jokereihin

  • 49 545
  • 177

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älä esitä tyhmää. Rahallinen korvaus on tässä keskiössä. Kaupan päälle parit oikeudet, niin miksei. On muutkin KHL-jengit varautuneet jo lockouttiin vastaavilla siirroilla.
Nimenomaan. Kun Manninen ei olisi kuitenkaan meillä jatkanut, olisi ollut tyhmää päästää menemään ilmaseksi. En taas ymmärrä ongelmaa. Kauden päätyttyä jo oli Kurrin tiedossa, että Mane lähtee isommille vesille.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nimenomaan. Kun Manninen ei olisi kuitenkaan meillä jatkanut, olisi ollut tyhmää päästää menemään ilmaseksi. En taas ymmärrä ongelmaa. Kauden päätyttyä jo oli Kurrin tiedossa, että Mane lähtee isommille vesille.

Näin voi toki olla, mutta ei tuosta nyt toimistolle voi mitään plussaa antaa. "Rahallinen korvaus" nyt ei Jokereiden budjetissa näy mitenkään ja kaksi täysin utopistista pelaajaoikeutta meille. Ei sillä, että Manen lähtö nyt isommin kirpaisisi.

Muuten toimiston duunille varovasita peukkua siirtojen (ja Mustosen ulostuksen) osalta, vielä kun Niemi tai vastaava raahataan ykköseksi ja Lepälle sorvataan jatko.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valaiskaapa nyt tyhmää, että mikä tämä korvauskuvio nyt oikein on? Oliko sopimus myös ensi kaudeksi vai omistiko Jokerit Mannisen KHL-oikeudet vai mikä on homman nimi?
 

iLUZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Älä esitä tyhmää. Rahallinen korvaus on tässä keskiössä.

Jonkun Heiskasen oikeuksille voi antaa rahallista arvoa hyvin vähän tietäen tämän statuksen NHL:ssä. Mutta silti jengi tarttuu tähän.
Arvasin, että olisi pitänyt laittaa hymiö tuohon perään...

Eipä tässä, aika kovan luokan pelaaja lähti, toivottavasti paikataan jollain tavalla jo tulevaksi kaudeksi, eikä ehkä vaan parin kauden päästä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Olisi kiva tietää mikä on huomattava rahallinen korvaus. Saisiko sillä summalla jopa jonkun halvan rotaatiomiehen.

Manelle hyvää jatkoa. Ylitti odotukset runkosarjassa, mutta poffeissa täysi Lapanen.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Olisi kiva tietää mikä on huomattava rahallinen korvaus.
Mane = Zapon ulososto?! Se ois varmaan jees? On muuten jännä, että Ufa tyhjentää meidän kavereita ja maksaakin vielä jotain. Omarkista kun ois saatu käypä korvaus, ni ois ollu jees! Larssenista saatiin muistaakseni kans rahaa ja kahdet oikeudet?!
 
Älä esitä tyhmää. Rahallinen korvaus on tässä keskiössä. Kaupan päälle parit oikeudet, niin miksei. On muutkin KHL-jengit varautuneet jo lockouttiin vastaavilla siirroilla.

Paperilla näyttää hyvältä. Meillä on pelaaja, joka ei jatka täällä. Silti hänestä saadaan rahaa ja kahden pelaajan oikeudet, joiden osalta on pienenpieni mahdollisuus vielä joskus saada hyötyä. Erinomainen diili.

Kuitenkin jäin miettimään tuota rahakorvausta. Onko sillä lopulta yhtään mitään merkitystä, riippumatta summasta. Siirtyykö tuo rahamäärä siirtokassaan vai lyhentääkö se sitä vuosittaista tappiota, jota tulee +10 miljoonaa per kausi? Itse jotenkin näkisin, ettei tuolla rahakorvauksella ole lopulta mitään merkitystä Jokereiden joukkueen rakentamiseen nyt tai myöhemmin.

edit: Ja sitä myös mietin Mannisen osalta, että mistä syystä mies karkaa muualle. Oliko niin, että hintalappu kokosi Jokereiden budjettiin liian isoksi huippukauden jälkeen vai päättikö mies itse lähteä tavoittelemaan NHL-unelmaa, joka muuttui myöhemmin Ufaksi? Tuskin ainakaan Jokereiden toimesta näytettiin ovea peliesitysten johdosta.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rahallinen korvaus on tässä keskiössä. Kaupan päälle parit oikeudet, niin miksei.

Paperilla näyttää hyvältä. Meillä on pelaaja, joka ei jatka täällä. Silti hänestä saadaan rahaa ja kahden pelaajan oikeudet, joiden osalta on pienenpieni mahdollisuus vielä joskus saada hyötyä.

Kuitenkin jäin miettimään tuota rahakorvausta. Onko sillä lopulta yhtään mitään merkitystä, riippumatta summasta. Siirtyykö tuo rahamäärä siirtokassaan vai lyhentääkö se sitä vuosittaista tappiota, jota tulee +10 miljoonaa per kausi? Itse jotenkin näkisin, ettei tuolla rahakorvauksella ole lopulta mitään merkitystä Jokereiden joukkueen rakentamiseen nyt tai myöhemmin.

Jokerien pelaajabudjetti on toimitusjohtaja Kohosen mukaan vakioitu. Mahdollisista korotuksista päättää edelleen Kohosen mukaan Jokerien hallitus. Vastaukset kaksi vuotta sitten. Kun näin on tai ainakin oli, korvauksella ei ole merkitystä, ellei Jokerien hallitus muuta päätä. Toki tähän todennäköisesti riittää venäläisiä hallituksessa edustavan Kai Paanasen ilmoitus.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jokerien pelaajabudjetti on toimitusjohtaja Kohosen mukaan vakioitu. Mahdollisista korotuksista päättää edelleen Kohosen mukaan Jokerien hallitus. Vastaukset kaksi vuotta sitten. Kun näin on tai ainakin oli, korvauksella ei ole merkitystä, ellei Jokerien hallitus muuta päätä. Toki tähän todennäköisesti riittää venäläisiä hallituksessa edustavan Kai Paanasen ilmoitus.

Voin kertoa faktana, ettei pidä paikkansa. En tiedä mitä Kohonen on sanonut, mutta tiedän mitä sillä ei ainakaan ole tarkoitettu.

Venäjältä tuleva rahoitus on vakio. Tai semi-vakio, sillä ainakin yhdessä keississä tiedän että Timppa olisi pumpannut lisää fyrkkaa erään pelaajan kohdalla jos sopimus olisi toteutunut.

Jokerit pystyy vaikuttamaan itsekkin omaan dudjettiinsa, vaikka kuka mitä väittäisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voin kertoa faktana, ettei pidä paikkansa. En tiedä mitä Kohonen on sanonut, mutta tiedän mitä sillä ei ainakaan ole tarkoitettu.

Venäjältä tuleva rahoitus on vakio. Tai semi-vakio, sillä ainakin yhdessä keississä tiedän että Timppa olisi pumpannut lisää fyrkkaa erään pelaajan kohdalla jos sopimus olisi toteutunut.

Jokerit pystyy vaikuttamaan itsekkin omaan dudjettiinsa, vaikka kuka mitä väittäisi.

Kysyin asiasta Kohoselta kirjallisesti ja tiivistetysti kysymys oli, voiko Jokerien pelaajabudjettia nostaa. Kohonen vastasi myös kirjallisesti, että voi hallituksen päätöksellä. Laitoin tämän tiedon aikanaan myös Jatkoaikaan tuoreeltaan.

Näin se vaan on tai kuten totesin, ainakin oli. Osaltani en lähde näihin mutu-juttuihin, koska oletan toimitusjohtajan sanan pitävän. Tuo siis parin vuoden takaa ja nykykäytäntöä en tiedä.

Lopuksi: itse en pidä asiaa joukkueen rakentamisen kannalta merkittävänä, koska päätösvalta rahoituksesta on muilla kuin enemmistöomistajalla. Manniselle onnea uuteen seuraan.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Kysyin asiasta Kohoselta kirjallisesti ja tiivistetysti kysymys oli, voiko Jokerien pelaajabudjettia nostaa. Kohonen vastasi myös kirjallisesti, että voi hallituksen päätöksellä. Laitoin tämän tiedon aikanaan myös Jatkoaikaan tuoreeltaan.

Näin se vaan on tai kuten totesin, ainakin oli. Osaltani en lähde näihin mutu-juttuihin, koska oletan toimitusjohtajan sanan pitävän. Tuo siis parin vuoden takaa ja nykykäytäntöä en tiedä.

Lopuksi: itse en pidä asiaa joukkueen rakentamisen kannalta merkittävänä, koska päätösvalta rahoituksesta on muilla kuin enemmistöomistajalla. Manniselle onnea uuteen seuraan.
Eli tiivistettynä asian ydin: et tiedä mikä nykytilanne asiassa on. Kovasti kuitenkin tykkäät antaa vaikutelman että asia olisi, kuten sen toivoisit olevan.
 
@Quaser, älähän nyt. Onhan hän lähettänyt oikein kirjallisen kysymyksen toimitusjohtajalle kaksi vuotta sitten, johon saamansa vastauksen hän itse tiivisti.

Mitä sitten tulee Mannisesta maksettuihin rahallisiin korvauksiin ja pelaajaoikeuksiin, kertoo se kyllä oman osansa pelaajan arvostuksesta. Onkohan tullut liiankin ankarasti arvosteltua Mannista? Ehkä Manniseen kiteytyy se, että Jokerit pelaa hienosti sekundajoukkueita vastaan, ja fanin näkökulmaan katteettomiin odotuksiin nähden alisuorittaa isoja joukkueita vastaan.

Joka tapauksessa Manniselle voi toivoa kaikkea mukavaa UFAan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli tiivistettynä asian ydin: et tiedä mikä nykytilanne asiassa on. Kovasti kuitenkin tykkäät antaa vaikutelman että asia olisi, kuten sen toivoisit olevan.

Korjaan vielä virheesi.

Mulla ei ole kuvittelemaasi toivetta tämän asian suhteen. Kirjoitin vain faktaa. Ensimmäisestä viestistäni alkaen toin myös esille sen, että tieto on kahden vuoden takaa todeten, että en tiedä nykykäytäntöä ja tilanne ainakin oli silloin kirjoittamani. Jos toiveita muistellaan, olen toivonut Jokerien pelaajabudjetin nostoa 20 miljoonaan ja lippujen hintoja 5-10 euroon. Mannisesta saatu huomattava summa voisi siten mun toiveita noudattaen olla vaikka 10 miljonaa, ja suoraan lyhentämättömänä pelaajabudjettiin.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Korjaan vielä virheesi.

Mulla ei ole kuvittelemaasi toivetta tämän asian suhteen. Kirjoitin vain faktaa. Ensimmäisestä viestistäni alkaen toin myös esille sen, että tieto on kahden vuoden takaa todeten, että en tiedä nykykäytäntöä ja tilanne ainakin oli silloin kirjoittamani. Jos toiveita muistellaan, olen toivonut Jokerien pelaajabudjetin nostoa 20 miljoonaan ja lippujen hintoja 5-10 euroon. Mannisesta saatu huomattava summa voisi siten mun toiveita noudattaen olla vaikka 10 miljonaa, ja suoraan lyhentämättömänä pelaajabudjettiin.
Kiitos korjauksesta. Viesteistäsi saa välillä melko värittyneen kuvan ja varmasti se on sinulla monesti tarkoituskin. Itse suosin enemmän mahdollisimman asiapitoista tekstiä, jota sinulta ennen KHL-aikaa tuli enemmän.

Selkeät anti-KHL -nimimerkit saavat itseni jo melko turhautuneeksi, siksi varmaankin vähän kärjistin viestisi perusteella asenteitasi. Itse en ole myöskään KHL-fani, mutta seuraan Jokereita siellä missä Jokerit pelaa. Kuten olen kymmeniä vuosia tehnyt. Tiedostan erittäin hyvin KHL:n ristitiitaisuudet, mutten vaadi ketään seuraamaan tai olemaan seuraamatta KHL-Jokereita. En myöskään halveksi kumpiakaan.

Mitä Manniseen tulee, niin jotenkin minusta vähän ehkä yliarvostettu pelaaja. Enkä tarkoita fanien keskuudessa. Tuntuu Ufalta vähän sellaiselta teksti-tv scouttaukselta.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuntuu Ufalta vähän sellaiselta teksti-tv scouttaukselta.

Tämä sama itsellänikin mielessä osittain. Varmaan Ufan faneillakin ehkä tietyllä tapaa ajatuksena, että Manninen tulee suomalaisena maajoukkuetason pelaajana luonnollisesti Kemppaisen "korvaajaksi". Runkosarjassa varmasti tykittää kovat pinnat, mutta Kemppaisen pudotuspelien 10+4 tehoihin ei kyllä taida riittää Manen vääntö ehkä lähellekään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä Manniseen tulee, niin jotenkin minusta vähän ehkä yliarvostettu pelaaja. Enkä tarkoita fanien keskuudessa. Tuntuu Ufalta vähän sellaiselta teksti-tv scouttaukselta.

Tämä sama itsellänikin mielessä osittain. Varmaan Ufan faneillakin ehkä tietyllä tapaa ajatuksena, että Manninen tulee suomalaisena maajoukkuetason pelaajana luonnollisesti Kemppaisen "korvaajaksi".

Ufalle Manninen on tuttu pelaaja ja KHL:n scouttaus on parantunut viime vuosina. Mitä Kemppaiseen tulee, hän on täysin erilainen pelaaja kuin Manninen. Ufan joukkue tulee Kemppaista kaipaamaan, mutta Mannisen vahvuudet ja heikkoudet ovat uskoakseni hyvin tiedossa. Itse olen Mannisesta pitänyt ja esimerkiksi heikossa vaiheessa kautta Manninen oli Anttilan kanssa ainoita, jotka pysyivät pelitavassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Joku Peltonen kaatoi Ruotsin tehoin 3+1. Tämä Manninen kaatoi Ruotsin tehoin 1+3. Snadi ero kuitenkin siinä, että 24 vuotta takaperin Suomi oli turnauksen suosikkeja alusta asti, nyt kasassa oli "karsintasarjatason hupiukkojen" jengi.

Ihan hyvät näytöt antoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös