Partasen viime kausi meni pilalle loukkaantumisen ja osin pelikirjattomuuden vuoksi. Ajattelitko oikeasti, että liigatasolla täysin raakile Juha Jääskä automaattisti kiilaa toissa kaudella 16 maalia tehneen Partasen ohi vakiokokoonpanoon? No, näin ei tule kuitenkaan käymään. Ja tuossakin hahmotelmassasi oli laskettu paikka yhdelle vahvistukselle vaikkei missään ole edes takeita, että sellaista olisi tulossa. Henri Tammisista ja Panu Miehoista ei varmaan tarvitse edes mainita mitään, mutta tällä hetkellä hyökkäyskalusto näyttää valitettavasti siltä, että heitäkin on pakko sovitella kokoonpanoon vaikkei loukkaantumisia juuri olisikaan.
Enkai missään sanonut, että kukaan ajaa automaattisesti yhtään mihinkään. Taisin pariin otteeseen todeta, että jos partasen tekemiseen on tullut edistystä, niin hänelle on paikka kokoonpanossa, jos ei, niin hän ei todellakaan ole takuuvarmasti pelaavassa kokoonpanossa.
Juha Jääskä esiintyi erittäin ennakkoluulottomasti viime kaudella, kun pääsi kehiin. Tehnyt junnuissa hyvin pisteitä ja ollut siellä myös kapteenina. Turha tätäkin kaveria on haudata neloseen tai kivaan, vaan alkukaudesta rehtiä näyttöpaikkaa vaan. Vastataan nyt sinun kärkkäyteesi vaikka näin, että ajattelitko sinä, että viime kaudella Miro Heiskanen, liigatasolle täysi raakile, kiilaa automaattisesti HIFKn pelaavaan pakistoon? No näinhän siinä kuitenkin kävi.
Muutaman kauden olen punaisia seurannut ja olen kyllä tietoinen jauhon suonenveto sesongista. Jos käännän tuon kommenttisi Jääskästä vastapalloksi, niin millä meriiteillä jauho ajaa automaattisesti esim. juuri Jääskän ohi? Pelannut neljä kautta punaisissa ja yhdellä kaudella paukutellut 16 maalia, muuten vedellyt laput silmillä tehottomana ympäri askia.
Mielestäni aika selkeästi myös ilmaisin, että yhdellä hankinnalla kokoonpano minun silmissäni näyttäisi tuolta, mutta siihenkin sait vielä puututtua. Eikös karavaanari ole jossain haastattelussa höpissyt, että pelaajaa/pelaajia haetaan. Maalivahteja meillä on neljä ja pakkeja kymmenkunta. Näille paikoille siis tuskin on ensimmäisenä uutta verta tulossa, siitä siis pikkaisen laskeskelin 1+1, että hyökkäykseenhän sen vahvistuksen täytyy siis tulla.