Aha. Rikkilä ei menisi enää katolleen vastustajan ohiluistellessa jos Kivi olisi ohjeistanut häntá pysymään pystyssä?
Onko se suurin ongelma sitten se, että Rikkilä menee välillä katolleen kun Rooba jyrää yli vai onko se ongelma siinä että viisikon puolustaminen on omalla alueella sen näköistä että ei ole selkäytimessä sapluunaa jolla puolustetaan kun vastustajan mylläkkä lähtee käyntiin?
Menen muistikuvien varassa, mutta minusta tuo puolustaminen ei näyttänyt ihan samalta alkukaudesta vaan sitä on lähdetty muuttamaan passiivisempaan suuntaan syksyn aikana ja nyt se näyttää siltä että toistoja ei ole ihan riittävästi takana ja sitten vain jähmetytään ja samaan aikaan kun vastustaja liikkuu niin se näyttää pahalta kun ei tiedetä että pitääkö minun ottaa tuo vai rynnätäänkö me kaikki kolme pelaajaa siihen samaan mieheen sekunnin myöhässä.
Kyllä minä sinällään ostan idean siitä, että kiekonhallintaa ei haluta hyökkäysalueelta vain sen takia että saadaan kiekonhallintaa tilastoihin, vaan että pyritään enemmän luomaan se maalipaikka nopeammin ja terävämmin, vaikka sitten sen kiekonhallinnan kustannuksella.
Sitä minä en osta, että omalla alueella mieluummin jähmetytään passiiviseen kilpikonnaan jossa annetaan vastustajan pyöritellä minuuttitolkulla ja väsytetään samalla omia pelaajia ja viedään sitä mahdollisuutta pois että voitaisiin sen vaihdon aikana tehdä vielä muutakin kuin roiskaista kiekko keskialueelle ja lähteä vaihtoon jotta seuraavat kaverit tulevat ottamaan uuden hyökkäysrynnistyksen vastaan.