Runkosarjasta on takana puolet ja on yhteenvedon aika. Kokonaisuutena voidaan jo tässä vaiheessa todeta, että SaiPan kausi on sujunut odotuksia paremmin. Itse en usko romahtamiseen, mutta vaikka romahdus tulisikin niin jo tämä ensimmäinen puolikas riittää kääntämään koko kauden positiiviseksi. Ja edelleen on syytä pitää kirkkaana mielessä, että runkosarjan sija 10 on se meidän mestaruus. Kaikki sen päälle on helvetinmoista bonusta. Lähtökohtaisesti kuitenkin tähänkin kauteen lähdettiin vaan sarjapaikan varmistaminen mielessä. Uskon, että SaiPa tulee tekemään hyvän taloudellisen tuloksen ja se on vähintään yhtä tärkeää kuin pelillinen menestyminen. Tosin nuohan kulkevat käsi kädessä ja menestyvä joukkue yleensä pärjää myös kirjanpidon puolella. Kaiken järjen mukaan SaiPalla pitäisi olla budjetissa vielä pelivaraa, mutta minua ei haittaa vaikka se jätettäisiin käyttämättä koska juhlakauden velat pitää saada kuitatuksi seuraa rasittamasta. Tosin tässä samalla ilmoitan, että NHL-kauden kokonaan peruuntuessa haluan yhden ison kalan SaiPankin haaviin. Ja nimenomaan maalintekijän muodossa.
Yksittäisiä pelaajia ei kannata erikseen nostaa esiin koska itse asiassa lähes koko joukkue on pelannut tasollaan tai jopa paremmin. Listaan tässä pelaajat joilta odotan vielä hieman enemmän kuin mitä ovat tähän asti esittäneet.
PSN (ehkä väsy painaa, mutta viimeiset pari viikkoa on mennyt vaisusti)
Ullberg on ollut pahin pettymys ja hänet on jotenkin nostettava yön pimeydestä takaisin valoon.
Mankinen ei ole ottanut sitä yhtä askelta eteenpäin mitä odotin
Lee on ollut selvästi huonompi kuin mitä muistelin Ilveksen ajoilta
Vastaavasti Tirkkonen on osoittautunut olevansa juuri oikea valmentaja tuolle joukkueelle. Lisäksi joukkue on näin jälkikäteen ajateltuna hyvin rakennettu ja sen tasapainoisuus ja eräänlainen värittömyys on vahvuus eikä rasite. Ja onhan tuolla monta hienoa kiekkopersoonaa ja taistelijaa jotka haluavat kirjoittaa omat sankaritarinansa uusiksi.
Yksittäisiä pelaajia ei kannata erikseen nostaa esiin koska itse asiassa lähes koko joukkue on pelannut tasollaan tai jopa paremmin. Listaan tässä pelaajat joilta odotan vielä hieman enemmän kuin mitä ovat tähän asti esittäneet.
PSN (ehkä väsy painaa, mutta viimeiset pari viikkoa on mennyt vaisusti)
Ullberg on ollut pahin pettymys ja hänet on jotenkin nostettava yön pimeydestä takaisin valoon.
Mankinen ei ole ottanut sitä yhtä askelta eteenpäin mitä odotin
Lee on ollut selvästi huonompi kuin mitä muistelin Ilveksen ajoilta
Vastaavasti Tirkkonen on osoittautunut olevansa juuri oikea valmentaja tuolle joukkueelle. Lisäksi joukkue on näin jälkikäteen ajateltuna hyvin rakennettu ja sen tasapainoisuus ja eräänlainen värittömyys on vahvuus eikä rasite. Ja onhan tuolla monta hienoa kiekkopersoonaa ja taistelijaa jotka haluavat kirjoittaa omat sankaritarinansa uusiksi.