Tottapuhuen minäkin olen ollut hiukan huolissani siitä, että menneellä kaudella kaikkien näkemä ja siitä pitämä fyysisyys häviää taas taivaan tuuliin. Siksipä, kun mitä ilmeisimmin kolme ulkomaalaispaikkaa on täytettävänä niin katselin noita AHL.n tilastoja tämän kauden osalta, mitä sieltä mahdollisesti olisi saatavissa kohtuuhintaan.
Korostan, että yksikään esiintuleva nimi ei ole muuta kuin minun omia toiveitani ja valittu siksi, että miesten tekemät maalit ja syötöt ovat minun mielestäni kohtuu hyvässä kombinaatiossa keskenään, kuitenkin jäähyjä on kohtuu runsaasti, toivottavasti kertomassa kovuudesta vastustajan maalin edessä. Edes miesten palkkatoiveista minulla ei ole mitään tietoa?
Ensimmäinen ehdokas minun listallani:
AHL, sija 51. Kent MCDonell, maaleja 20 syöttöjä 34 jäähyt 165min
Toinen ehdokas:
AHL sija 83. Chris Thorburn maaleja 22 syöttöjä 26 jäähyt 130min
Kolmas ehdokas:
AHL sija 108 Aaron Gavey maaleja 13 syöttöjä 29 jäähyt 104min
Jokainen näistä on kohtuu isokokoinen, mutta mitään tietoa miesten luistelutaidoista minulla ei ole, mutta minä otinkin miehet esiin siksi, että melkoisen varmasti jokainen näistä toisi SaiPan ensikauden joukkueeseen ensiksikin kokoa, toiseksi maaleja ja kolmanneksi sitä kaivattua kovuutta.
Tietenkään kaikkia nimiä ei voi saada, jo yksikin olisi lähes lottovoitto, mutta uskoisin, että yksikään näistä ei maksa niin paljon kuin AHL.n kärkipään nimet.
Siitä vain Aksu ja Murmeli viemään nimilista Mälkiälle, jos sitten mälli haluaa nimilistaa pakeista, niin senkin näin lomalla ollessa voin tehdä, mutta tietenkin minulla haave Kudrocista elää, vaikkakin mitä ilmeisimmin turhaan.
Minun toiveena tulevaisuuden joukkueeksi on, että yhden kovan pelaajan ns. nouto ei vie joukkueelta kaikkea kovuutta, vaan ainakin yksi kova pelaaja löytyy reservistä, siksi budjetin salliessa joku toinenkin, pelitaidot omaava vaikkapa kotimainen "rysty Rahikainen" saisi löytyä joukkueesta.
Ensi kautta odotellessa:
Tosiveteraani