SaiPan fanitoiminta

• 75 779
  • 493
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku kirjoitti, että siellä on itse SaiPan tj joutunut menemään väliin tappeluun ja pitämään yhtä tyypeistä kurissa. Voisin kuvitella, että tuon jälkeen ongelma on toimistollakin harvinaisen hyvin tiedossa.
Itse näin hallilla, kun TJ piti toisella kädellä nuorehkoa sälliä kiinni ja oli avaamassa toisella kädellä ovea. En jäänyt seuraamaan tilannetta loppuun, mutta tuntui junnulla olevan jokin selitys käynnissä.

Idänkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa / Ketterä
Itse näin hallilla, kun TJ piti toisella kädellä nuorehkoa sälliä kiinni ja oli avaamassa toisella kädellä ovea. En jäänyt seuraamaan tilannetta loppuun, mutta tuntui junnulla olevan jokin selitys käynnissä.
Aiempia viestejä kun lukee niin tulee sellainen olo että nämä kyseiset sankarit eivät tajua edes hävetä tekojaan. Yritti varmaan jotain omia kuvitelmiaan selitellä Valkeapäälle suu vaahdossa samalla kun heitetään pihalle. Kuvittelevat että on täysin normaalia toimintaa ja henkilöt ketkä paheksuvat heitä ovat vain "setämiehiä" tai "kukkahattutätejä". Surullista touhua.

Ai niin kuin näin?

Ei näin! Ei todellakaan näin!!

Lappeenranta on ollut paras vieraspaikkakunta aikaisempina vuosina, koska teillä on minun mielestäni ollut aina asialliset fanit. Kenen kanssa tahansa voi käydä juttelemassa kaljalla käydessä erätauolla. Kisapuistossa olen käynyt joka kausi katsomassa SaiPa - KooKoo pelejä eikä koskaan ole ollut mitään negatiivista sanottavaa.

Nyt todellakin toivon että Lepraan ei synny mitään "ultras-meininkiä" jonka tärkein tehtävä on vierasjoukkueen fanien kanssa haastaa riitaa ja tapella. Lappeenranta ei ole Vaasa, eikä semmoiseksi saa muuttua!

Laittakaa tuo Itärajan kakarasakki ruotuun, joko kokeneempien fanien tai sitten seuran toimesta. Jos ei osata käyttäytyä vaan auotaan vaan päätä (niinkuin tämä yksi nimimerkki) niin ulos vaan hallista. Siinä sitten joutuu angsti-teini soittamaan äidille että tulepas hakemaan aikaisemmin kotiin. Tarpeeksi monta kertaa kun "pääsee" lähtemään ensimmäinen erän aikana kotimatkalle niin eiköhän mene viesti perille.

Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings, KiPa-90, Brittifutis yleisesti
Kiitos vaan helvetisti apinalaumalle tästä. Myö saipalaiset on oltu vuosikausia hyvässä maineessa vieraspaikkakunnilla, melkeinpä jopa arvostetuimpia. Samoin meidän kotiluola on aina ollut rauhan tyyssija. Nyt tämä yksi jonneporukka tällä naurettavalla ultralarpillaan vetää kaiken pöntöstä alas. Jos olisin jo setämiehen iässä saattaisin vaikka sanoa, "että saunan taakse ja tunti turpaan", mutta ai niin, mehän emme ole näille yhtään mitään ennenkun tullaan kasvotusten sanomaan.

Lauantaisen sopan jälkeen tähän nyt onneksi puututaan rajummin. Tuossa oli ainekset käydä todella pahasti. Porttikieltoa vaan pojille niin oppivat. Tosin eivätköhän yritä lastenlipuilla taas seuraavaan peliin sisään.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lehterän tammi
Ihan mielenkiinnosta, mutta mikä tämän Itärajan tarina on? Yhtäkkiä menestyksen myötä nuori porukka ilmaantui SaiPan peleihin seisomakatsomoon ja halusi perustaa oman kannattajaporukkansa? Ilmeisesti pitää kuitenkin hyvin ääntä ja luo tunnelmaa peleissä, mutta varjopuolena löytyy näitä tempauksia, jotka eivät todellakaan kuulu mihinkään tapahtumiin. SaiPa tarvitsee kannattajia taakseen, mutta näitä sekoiluja ei. Järkeä päähän!
Itsellä kyllä on käsitys millaista porukkaa täällä huutelee mutta ei mennä siihen sen enempää.
Avaatko nyt kuitenkin käsitystäsi? Setämiehiä, idiootteja, juntteja vai ihan vaan normaaleja ihmisiä, keitä kiinnostaa jääkiekko ja siihen liittyvä kokonaisuus?
En tiedä mitä luulete saavuttavanne tällä huutelulla, mutta sen voin sanoa että teitä ei kovin tosissaa pelkkien nyyminä kirjoitettujen juttujen takia oteta.
Valitettavasti teidänkään juttuja ei voi kovin tosissaan ottaa, tai ainakaan hyvällä katsoa, kun iltapäivälehdetkin kirjoittaa negatiiviseen sävyyn SaiPan pelissä sattuneista tapahtumista (lue rikosilmoitus). Saati jos ainoa puolustuspuheesi käyttäjää @Sportsguy kohtaan on se, että kaiteella täytyy nähdä f2f. On hyvä oppia myöntämään itselleen myös vituiksi menneet asiat - sitä tulette tarvitsemaan elämässä varmasti, tai vaikeaa tulee olemaan niin ihmissuhteissa että työelämässä.
Pakko kyllä täälläkin nyt hehkuttaa mutta oli kyllä hieno tunnelma Itärajalta tänään u20 pelissä! Nättiä jätkät!
Kukas sen kissan hännän nostaa, ellei kissa itse? :D

Suosikkijoukkue
Saipa, Hammarby IF
Porttikiellot ja kannanotot seuralta nyt aika yliammuttuja väitteitä, varsinkin ku totuutta tilanteesta tuskin moni tietää.

Toivotaankin että seura ei anna liikaa painoarvoa nyymien huutelulle.

Yksinkertaisesti jatkossa tälläiseltä varmasti vältyttäisiin paljon helpommin niin että järjestyksenvalvonta panostaisi seuraamiseen että tietyt ihmiset pysyvät vain omassa päädyssä, ymmärtääkseni monella muulla paikkakunnalla jotakuinkin näin toimitaan.

Itse tilanteeseen palatakseni vielä mitä jälkikäteen olen kuullut niin myös tämä JYPin kannattaja olisi järjestyksenvalvonnan toimesta haluttu poistaa hallista mutta koska oli ala-ikäinen ei se ollut mahdollista.

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Niin no mä seurasin 3m teidän selän takana kun se poliisipartio kävi teitä jututtamassa ja ottamassa tiedot ylös - Kun siihen pisteeseen asti on ylipäätään päästy niin teidän pitäisi jo ymmärtää se, että joku meni vituilleen. Koeta nyt ymmärtää se, että kannattaminen on OK, mutta tuo uhoaminen ja töniminen / väkivalta on täysin tuomittavaa ja pilaa meidän maineen kannattajina. Eikä ole yhtään sitä mitä seura haluaa tai pelaajat haluavat. Uskoakseni tätä ei tarvitse tulla edes kasvotusten kertomaan.

Sitäkään ei varmaan tarvitse lähteä kiistämään, että seuran toimitusjohtaja on todistajien toimesta nähty olevan siellä rauhoittelemassa tilannetta. Valkeapäällä on varmaan aika paljon parempaa tekemistä ottelutapahtumien aikana.

Idänkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa / Ketterä
Poliisi on sotkettu tuohon teidän tapaukseen ja olette ihan lehteen päässeet ettekä silti suostu nostamaan kättä virheen merkiksi. Sitten joskus 15v päästä kun olette työikäisiä/kykyisiä niin ei voi muuta kuin tsemppiä toivottaa, sitä tarvitsette jos meinaatte pitempään työelämässä viihtyä tuolla asenteella.

JonesMLI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Porttikiellot ja kannanotot seuralta nyt aika yliammuttuja väitteitä, varsinkin ku totuutta tilanteesta tuskin moni tietää.

Yksinkertaisesti jatkossa tälläiseltä varmasti vältyttäisiin paljon helpommin niin että järjestyksenvalvonta panostaisi seuraamiseen että tietyt ihmiset pysyvät vain omassa päädyssä, ymmärtääkseni monella muulla paikkakunnalla jotakuinkin näin toimitaan.

Itse tilanteeseen palatakseni vielä mitä jälkikäteen olen kuullut niin myös tämä JYPin kannattaja olisi järjestyksenvalvonnan toimesta haluttu poistaa hallista mutta koska oli ala-ikäinen ei se ollut mahdollista.
Ota nyt jo silmä käteen ja mene peilin eteen sen kanssa katsomaan. Toivottavaa olisi, että käsi nousisi virheen merkiksi ylös.

Ihan turha on järjestyksenvalvontaa syyttää, kun itse, tai ilmeisesti tässä tapauksessa kollega, on mennyt alaikäistä JYP-fania tönimään.
Tällaiselta vältytään vain ja ainoastaan jos itse osataan käyttäytyä.

Jos siellä jotain provoa on ollut, niin anna olla. Ole "isompi" ja fiksumpi äläkä lähde tuohon.

Tällaista "kannatusta" SaiPa ei tarvitse!

Suosikkijoukkue
Saipa, Hammarby IF
Poliisi on sotkettu tuohon teidän tapaukseen ja olette ihan lehteen päässeet ettekä silti suostu nostamaan kättä virheen merkiksi. Sitten joskus 15v päästä kun olette työikäisiä/kykyisiä niin ei voi muuta kuin tsemppiä toivottaa, sitä tarvitsette jos meinaatte pitempään työelämässä viihtyä tuolla asenteella.
Käsi virheen merkiksi on nostettu jo minun ensimmäisessä viestissä sanoin ”vieraspäätyyn meneminen ei ole kovinkaan fiksua hommaa” ja ”homma lähti aivan väärille raiteille” täällä on useasti sanottu että ”ultras-apinat” eivät osaa lukea, osaatteko te sitten?

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi

Tässäkään asiassa teillä ei ole mitään erityisasemaa, jossa juuri teidän kuningasjengiä pitäisi alkaa järkkärien erityisesti palvelemaan. Opetelkaa käyttäytymään, se on ainut tie eteenpäin.

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK
Täällä kun vaaditaan kasvokkain kohtaamisia, niin eikös joku ehdottanut fanien ja dj:n tapaamista, sinne varmaan saisi mennä sitten? Tiedä sitten olisiko siinä niitä naamoja, mitä halutaan nähdä, mutta yhteisöllisyyttä kuitenkin. Toivottavasti tuollaisen toteutuessa kaikki otetaan huomioon. Taisi joku lupautua tarjoamaan oluetkin, jos ei ikä siihen riitä, niin varmasti limukin onnistuu.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Lopettakaa tuo pelleily. Miten hankalaa voi olla oman joukkueen kannattaminen, ilman että vähän väliä ollaan ongelmissa ja tönitään vastustajan kannattajia ja vielä alaikäisiä ?

Hyvä, että ääntä lähtee ja sopivalla tavalla osataan vittuilla, mutta nämä ylilyönnit on pakko teidän kitkeä. Tätä on jotenkin ilmeisen vaikea teidän ymmärtää.

Hävettää teidän puolesta.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@kaakon ykkönen @Tirilän tori vaikka ette nyymikirjoitteluja pidä minään, niin kirjoitan nyt silti. Asun Stadissa ja löytyy työt, vaimo ja lapset, niin en ehdi tulla jutulle sinne kaiteelle teidän kanssanne.

Veikkaisin, että teillä on Itäraja-ryhmän toiminnan motivaattorina kutakuinkin "Saatana kun on paska meininki Kisapuistossa, ja tuularit istuu kädet perseen alla." Jokunen video Keski- ja Etelä-Euroopan menostakin on katsottu.

Tuosta se lähti vajaat 20 vuotta sittenkin Willimiesten brändin alla. Aivan samat taivastelut ja foorumivittuilut tuli vastaan silloinkin. Poikkeuksena, että WM ei koskaan lähtenyt skenen painihommiin mukaan. Tarjontaa oli silloinkin. Olisin päässyt tappelemaan Raksilan vieressä, Espoossa ja Jaffalassa näin nopeasti muistin syövereitä selaten, jos olisin lähtenyt. Silloin oli selvää, ettei lähdetä, koska sen näki perssilmälläkin, että ydin eli tsäntti ei koskaan lähde lentämään laajemmassa porukassa, jos maine kustaan nyrkkihipoissa.

Olin myös Stadin Keltamustien toimintaa perustamassa 2010-luvun alkupuolella, jos silläkään nyt mitään painoarvoa on, kun on ole siellä kaiteella tätä sanomassa: Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

Toki rapaa tuli myös katsomoperformansseista, mutta siellä on jo sitten enemmän harmaan sävyjä niillä tuulareillakin, mikä menee vielä läpi. Olisin viime matsissa itse nauttinut suuresti koko seisomakatsomon "haista vittu, Salminen" -tsäntistä kahden päästetyn maalin ja nollan torjunnan jälkeen, mutta vähän tiukkapipoisemmin katsomohuuteluihin suhtautuvat ovat haistatteluista takajaloillaan.

Mitä tässä yritän sanoa on, että ei ole mikään uusi ajatus, mitä olette tekemässä, eli sitä on teidän sidosryhmät nähneet ennenkin ja jokaisella on hommaan oma valmis mielipiteensä. Näin kokeneempana tieteenharjoittajana voin neuvoa, että toimintanne loppuu ennen kuin alkaakaan, jos ette kitke väkivaltaa pois siitä. Jos sen sijaan sen pois kitkette ja keskitytte omien kannattamiseen, touhuanne tervehtii moni ilolla, sivuunkirjoittanut mukaan lukien.

Jos kiinnostaa jutustella tarkemmin WM-touhuista tai muusta menneen maailman lutuuritouhuilusta, minulle voi aina laittaa viestiä. Täältä löytyy varmasti edelleen muitakin aktiiveja historian lehdiltä, jos ajatusten vaihto kannattajatoiminnasta kiinnostaa.

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin.

Päädyssähän on ollut vallalla tietynlainen auktoriteettityhjiö joten kukaan ei todennäköisesti tehnyt sitä selväksi, että minkälaisiin arvoihin siellä sitoudutaan jos Kaiteelle banderollia viritellään.

Provoaminen vastustajan kannattajien katsomon lähellä tai matsin jälkeen bussin luona, nollatoleranssi. Toisen joukkueen kannattajan fyysisen koskemattomuuden rikkominen, aivan erityinen nollatoleranssi. Jos "hulina" kiinnostaa enemmän kuin näiden arvojen takana seisominen ja meille kaikille ah niin rakkaan seuran raivokas kannustaminen, olette väärässä paikassa.

Tehdään niin, että jos perseily jatkuu niin tulen kyllä mieluusti kertaamaan teille nuo arvot ihan sinne Kaiteelle asti mutta siinä tilaisuudessa myös sitten luovutatte kiltisti banderollinne miulle säilöön siksi aikaa kunnes näyttää siltä, että olette paikkanne Kaiteella ansainneet.

Tähtäinlakana oli loistava.

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Myö saipalaiset on oltu vuosikausia hyvässä maineessa vieraspaikkakunnilla, melkeinpä jopa arvostetuimpia. Samoin meidän kotiluola on aina ollut rauhan tyyssija.
Erityisesti tämä juuri ottaa itseänikin päähän. Vaikka urheilullinen menestys on meitä karttanut, niin jos jostain ollaan voitu olla ylpeitä, niin siitä että meidän kannattajakulttuuriimme ei kuulu minkään sortin larppaus. Kahta vailla kaikki vierashallit kierrettynä ja yleisesti ottaen joka hallissa tulee kotikannattajia hyvässä hengessä tuopin ääressä juttelemaan. Meikäläisiä on aina pidetty leppoisina ja helposti lähestyttävinä kautta Suomen ja tämän myötä on saanut oikeasti "Ylpeästi keltamusta"-sloganille arvoa. Toivottavasti tämä perseily saadaan loppumaan mahdollisimman nopeasti, kun iltalehden otsikoksi pääseminen on jo melkoinen aallonpohja.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Eli jos olen oikein ymmärtänyt nämä Itärajan "tosikannattajat" on jotain junnuja, jotka:
...yrittävät huijata SaiPalta tuottoja ujuttautumalla lastenlipuilla sisälle
...Mikkelissä olivat käyneet pöllimässä jotain vanhoja jukurifanien lakanoita
...vahingoittavat toistuvasti toiminnallaan SaiPan mainetta
...eivät ota palautetta vastaan (viime pelissä jututtamassa käynyt niin järkkäreiden johto kuin poliisi, SaiPan tj joutunut fyysisesti pitämään kurissa, mutta silti asenne on nähdyn kaltainen)
...estävät itsekkäästi lipuillaan muita fanikatsomossa näkemästä ottelua

Ja jollain omalla sumealla logiikalla kuvittelevat tuon olevan SaiPan kannattamista.

Meitä muita kutsutaan kaiteelle keskustelemaan heidän kanssaan, mutta miksi, kerran muidenkaan kommenteilla ei ole ollut mitään painoarvoa. Ehkä teidän @kaakon ykkönen pitäisi mieluummin antaa isienne ja äitienne yhteystiedot, koska se taitaa olla se taho, keneen huolestuneiden pitäisi olla yhteydessä.

Pelastakaa lapset ry voisi myös päivittää Etelä-Karjalan alueen logonsa vastaamaan tarvetta.
Toki saahan tuota logon ideaa lakanassakin käyttää, jos joku lapsirakas taho asian tärkeäksi kokee.

Liitteet

• itaraja.jpg
    itaraja.jpg
    41,1 KB · kertaa luettu: 167
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Saipa, Hammarby IF
Eli jos olen oikein ymmärtänyt nämä Itärajan "tosikannattajat" on jotain junnuja, jotka:
...yrittävät huijata SaiPalta tuottoja ujuttautumalla lastenlipuilla sisälle
...Mikkelissä olivat käyneet pöllimässä jotain vanhoja jukurifanien lakanoita
...vahingoittavat toistuvasti toiminnallaan SaiPan mainetta
...eivät ota palautetta vastaan (viime pelissä jututtamassa käynyt niin järkkäreiden johto kuin poliisi, SaiPan tj joutunut fyysisesti pitämään kurissa, mutta silti asenne on nähdyn kaltainen)
...estävät itsekkäästi lipuillaan muita fanikatsomossa näkemästä ottelua

Ja jollain omalla sumealla logiikalla kuvittelevat tuon olevan SaiPan kannattamista.

Meitä muita kutsutaan kaiteelle keskustelemaan heidän kanssaan, mutta miksi, kerran muidenkaan kommenteilla ei ole ollut mitään painoarvoa. Ehkä teidän @kaakon ykkönen pitäisi mieluummin antaa isienne ja äitienne yhteystiedot, koska se taitaa olla se taho, keneen huolestuneiden pitäisi olla yhteydessä.

Pelastakaa lapset ry voisi myös päivittää Etelä-Karjalan alueen logonsa vastaamaan tarvetta.
Toki saahan tuota logon ideaa lakanassakin käyttää, jos joku lapsirakas taho asian tärkeäksi kokee.
Mulla ehkä on iso suu mutta niin on myös sulla @mirasane laitoin tästä puhelinnumero asiasta sinulle yksityisviestiä, jos soitella tosiaan haluat :)

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Ja sieltä tuli seuran kannanotto.
Perästä kuuluu.
kts. tarkemmin SaiPan some.
On selvä homma, että kun toimitusjohtaja joutuu omin käsin selvittelemään päällekarkaamisia, ne perataan loppuun asti ja seuraamuksia tulee. Itse toivoisin loppukauden (playoffsit mukaan lukien) porttikieltoa pahoinpitelijälle.

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Virallista porttikieltoa ei ilmeisesti voi antaa, vaan pitää harkita tapauskohtaisesti. Eli sanoa ovella että ei tänään. Vai pelaisiko järki sen verran, että ymmärtää itse olla saapumatta paikalle, kun seura kohteliaasti vihjaa?

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai yrittäjä saa asiakkaansa valita, mutta se toki tulee tehdä henkilötasolla.

Itse tapahtumista sen verran, että olihan nämä merkit ilmassa kuten Valkeapääkin sanoi. Toivottavasti saadaan jollain keinoilla tuo porukka kuriin.

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo

Sama vielä YLEllä. Hienoa, hienoa - vedetään vaan maine vessanpöntöstä alas ja nää muut saa siivota toisten jäljet seivailemalla asiaa medialle.

Kuten jo aikaisempien keskustelujen pohjalta totesin niin Itäraja-ryhmittymä saa varmasti halutessaan palstatilaa ja voi esittäytyä vaikka Etelä-Saimaan toimittajalle ja kertoa näkemyksiään kannattamisesta. Nyt kun on valtakunnallinen uutiskynnys ylitetty ni ei muuta ku koodia Ilta-Sanomille tai Iltalehdelle.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Saatanan tunarit.

Eiköhän tää julkisuus lyö vaan lisää löylyä poikien touhuun. Ei vaan riitä meikäläisen ymmärrys.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy