Väärin. Lauri Mikkola on päävalmentajana voittanut U16 SM-kultaa ja hänet on valittu U20-sarjan parhaaksi päävalmentajaksi yhdellä kaudella.Lauri Mikkola ei ole ikinä saavuttanut päävalmentajana koskaan mitään ja kaverin mediapreesens sekä karisma on tasoa Ryhmä Hau.
Miten tulee mieleen? Santanen oli ennen SaiPan päävalmentajapestiä valmentanut 11 kautta, joista kaikki apuvalmentajana. Mikkola on valmentanut 17 kautta, joista yhdeksän kauden aikana päävalmentajana. Mikkola on siis ollut päävalmentajana enemmän kuin apuvalmentajana valmennusuransa aikana.Se että Mikkola on toiminut niin kauan apuvalmentajana kertonee enemmän Mikkolasta kuin mistään muusta. Tulee vähän Santanen mieleen.
Nämä molemmat menivät nyt vähän vihkoon. Niistä Virran touhuista on kuulunut juttuja usealta eri pelaajalta, joten minulla ei ole ainakaan mitään syytä olla uskomatta niihin. Mikkola puolestaan osaa kuulemma olla hyvin tulisieluinen kaveri kopissa, vaikka sitä ei ulkonäöstä arvaisikaan. Käsittääkseni hyvinkin vaativa valmentaja, joka ei kuitenkaan onneksi samalla tavalla nöyryytä pelaajia muun joukkueen edessä kuin tuo SaiPan edellinen päävalmentaja.Kaikilla on omat valmennnusmetodinsa. Kyllä Virta vaikka Summaseen tai paskansyöjään verraten on vielä pyhäkoulupoika. Mutta nämä jutut kuten Virrankin "mulkkuus" ovat puheita. Voi olla, että Virta on ollut joskus mulkku ja voi olla että moottorisaha tuotiin pukukoppiin. Mistä näitä tietää. Mikkolasta tulee mieleen ensimmäisenä joku sossun täti. Kyllähän sellaisestakin joku varmasti tykkää.
En mä oikein tiedä mitä Jukka Jalosta SaiPan päävalmentajaksi odotetaan, mutta tuskin tuonne kovin moni huippuvalmentaja on tulossa mistään hinnasta. Mikkolalla on nuoreen ikäänsä nähden todella pitkä tausta junnuvalmentamisesta, minkä jälkeen hän on toiminut menestyksekkäästi apuvalmentajana Kärpissä. Ilmeisesti hän teki vaikutuksen apuvalmentajana, kun pääsi Kärppien päävalmentajaksi. Yksi erittäin hyvä syksy, sen jälkeen alkoi pelillinen alamäki ja Kärpissä annettiin melko nopeat potkut. Nyt päässyt hakemaan lisäkokemusta U20-maajoukkueen päävalmentajana ja tähän asti tuloksena on kahdeksasta ottelusta seitsemän voittoa.
Itse en ainakaan osaa nimetä kovin montaa realistista ja parempaa vaihtoehtoa SaiPan päävalmentajaksi. SaiPassa tällä hetkellä lähes kaikki menee päin helvettiä, mutta jos Mikkola tulee ensi kauden päävalmentajaksi, niin itse en ainakaan jaksa siitä hakea negaa. Miljoonaa kertaa Hämäläistä parempi ja uskottavampi valmentaja.