SaiPaa koskevat huhut ja spekulaatiot

  • 2 550 924
  • 10 284

trubaduuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers, Imatran Ketterä

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Itselläni ei ole tarkkaa käryä suomalaispelaajien keskimääräisistä palkoista Liigassa tai SaiPassa, mutta oletettavasti tuo on tosiaan ykkösketjujen palkkaa pelaajalle, jonka piste-ennätys on 24 pinnaa ja maaliennätys huonompi kuin Vainikaisella. Onhan siinä potentiaaliakin, kenties Kivenmäki on jäänyt Pelicansissa peliajallisesti vähän paitsioon, mutta ihan menneiden näyttöjen pohjalta SaiPa maksanee tässä ylihintaa.

Tuo Huttusen ensimmäinen twiitti kuulostaa muuten siltä, että Kivenmäki olisi paperilla tähän mennessä kovin hyökkääjähankinta. Eli Helewka ei olisi tulossa, vaan vasempaa ykköslaituria etsitään vielä... Anna mun kaikki kestää.
 

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo Huttusen ensimmäinen twiitti kuulostaa muuten siltä, että Kivenmäki olisi paperilla tähän mennessä kovin hyökkääjähankinta. Eli Helewka ei olisi tulossa, vaan vasempaa ykköslaituria etsitään vielä... Anna mun kaikki kestää.
Tätä minäkin pohdiskelin. Ehkä Huttunen ei ole arvioinut Helewkaa kärkihyökkääjäksi Itävalta-taustan vuoksi, Helewka ei ole tulossa, Huttunen hämmentää tai parhaana vaihtoehtona: Helewka tulee ja on halvempi kuin Kivenmäki. Olikos tästä Helewkasta joku IG-huhu vai jotain muutakin? Itse menen taas ihan palstatotuuksien varassa.

Aiemminkin kirjoitin että kyllähän näiden Kivenmäkien, Ojantakasten ja kumppanien edellä pitäisi olla ne kärkihyökkääjät. Dösö, Meskanen ja Pospisil olisi korvattava paperilla. Innolla ja huolella odotellaan joukkueen julkistusta keväällä.

Twiitistä sai sen käsityksen että pakistokin olisi kasassa. Pakeista ei ole kai mitään huhuja? Toki Airola vaikuttaa todennäköiseltä ihan sen takia, että pelasi loppukauden SaiPassa.
 

Denisovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä minäkin pohdiskelin. Ehkä Huttunen ei ole arvioinut Helewkaa kärkihyökkääjäksi Itävalta-taustan vuoksi, Helewka ei ole tulossa, Huttunen hämmentää tai parhaana vaihtoehtona: Helewka tulee ja on halvempi kuin Kivenmäki. Olikos tästä Helewkasta joku IG-huhu vai jotain muutakin? Itse menen taas ihan palstatotuuksien varassa.

Aiemminkin kirjoitin että kyllähän näiden Kivenmäkien, Ojantakasten ja kumppanien edellä pitäisi olla ne kärkihyökkääjät. Dösö, Meskanen ja Pospisil olisi korvattava paperilla. Innolla ja huolella odotellaan joukkueen julkistusta keväällä.

Twiitistä sai sen käsityksen että pakistokin olisi kasassa. Pakeista ei ole kai mitään huhuja? Toki Airola vaikuttaa todennäköiseltä ihan sen takia, että pelasi loppukauden SaiPassa.
Helewkan äiti seuraa SaiPaa IG:ssä.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Kyllä SaiPan pitää nyt maksaa isoa rahaa kaikille suomalaisille +30p ukoille kun seuran vetovoima on mitä on.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Helewkan äiti seuraa SaiPaa IG:ssä.
SaiPa neuvotteli Helewkan kanssa:

SaiPa: "Tulisitko meille pelaamaan?"
Helewka: "Joo, se maksaa 120 000 euroa"
SaiPa: "Ei pystytä tuohon, kun mentiin jo lupaamaan Kivenmäelle yli satku. Entä joku lyhyempi artistisoppari?"
Helewka: "No saisihan sillä tavalla pidemmän kesäloman. Sovitaan, että tulen lokakuun puolivälissä ja tienaan vain 90 000. Käykö?"
SaiPa: "Sekin on meille kyllä liikaa. Ei mitään vielä halvempaa ratkaisua olisi?"
Helewka: "No helvetti, jos maksatte 5000 euroa, niin voin pyytää mun mutsia alkamaan seuraamaan teitä somessa"
SaiPa: "5000 euroa? No tämähän kuulostaa hyvältä. Tehdään soppari"
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kyllä SaiPan pitää nyt maksaa isoa rahaa kaikille suomalaisille +30p ukoille kun seuran vetovoima on mitä on.
Kivenmäki ei ole kuitenkaan millään +30p statuksella. Parhaalla kaudellaan tehnyt 24 pistettä, siitäkin on vielä matkaa edes tuohon +30p tasoon, saati kantamaan pistevastuuta ykköskentässä.
 

emz1

Jäsen
Twiitistä sai sen käsityksen että pakistokin olisi kasassa. Pakeista ei ole kai mitään huhuja? Toki Airola vaikuttaa todennäköiseltä ihan sen takia, että pelasi loppukauden SaiPassa.
Eipä tuosta oikein voi päätellä, että mitä sopimuksia on tehty millekin paikoille. Voihan niitä julkaisemattomia sopimuksia olla 3, 5 tai 8 mutta ne on joka tapauksessa tehtynä ja vain yhtä hyökkääjää etsitään enää.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Aiemminkin kirjoitin että kyllähän näiden Kivenmäkien, Ojantakasten ja kumppanien edellä pitäisi olla ne kärkihyökkääjät. Dösö, Meskanen ja Pospisil olisi korvattava paperilla. Innolla ja huolella odotellaan joukkueen julkistusta keväällä.

Dösön ja Pospisilin voi korvata vaikka allekirjoittanut ja hyvä ystäväni, jonka nimi olkoot Reiska. Lopputulos ei huononisi tuolla yhtään.

Pointtina se, että ennemmin katselen Kalapudasta ykköskentässä, kuin em. Dösöä tai Pospisilia. Joku ei täsmää tuossa 100 k e Kivenmäestä-väitteessä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Dösön ja Pospisilin voi korvata vaikka allekirjoittanut ja hyvä ystäväni, jonka nimi olkoot Reiska. Lopputulos ei huononisi tuolla yhtään.
Vahvasti kyllä epäilen, että sinä ja ystäväsi Reiska tekisitte Liigassa yhden kauden aikana yhteensä 9 + 11 = 20 pistettä.

Omasta mielestäni nämä kummatkin olisivat olleet hyviä pelaajia, jos Dösö ei olisi loukkaantunut ja Kiko ei olisi turhaantunut. Kyllä vastaavat panostukset joukkueen kärkiosaamiseen tarvitaan jatkossakin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Millä takeilla Kivenmäki ylipäätään on joku kärkihyökkääjä lähtökohtaisesti? Ei edes mahdu tällä hetkellä Pelicansin kokoonpanoon ja kuulemma asenneongelmia ollut. Siitä sitten vaan vapaalippua SaiPan ykköseen.
Kivenmäki on tosiaan aina ollut ihmisenä vähän huonossa maineessa.. sellaisessa.. noh, kyllä te nyt Lappeenrannassa tiedätte millainen on sellainen tyypillinen perusporilainen änkyröijä. Olen edelleen sitä mieltä, että jotenkin hänen persoonansa ja oma asenteensa on estänyt sen kunnollisen läpilyönnin liigassa. Ässävuosina minua häiritsi ihan hirveästi esimerkiksi se miten nuori mies ei vaikkapa hymyillyt koskaan haastatteluissa, vaikka sai työkseen tehdä omaa intohimoaan, naama oli aina kuin jollain ärtyisällä vauvalla (kaveri on aina ollut hyvin lapsenkasvoinen)

Tämä kaikki on oikeasti harmillista, koska kyllä ne ominaisuudet siellä ihan ovat. Kivenmäki ei tosin ole pelaaja, joka omalla toiminnallaan kantaa joukkuetta, vaan tarvitsee ympärilleen hyvässä vireessä pelaavia kavereita yltääkseen sinne 20+ pisteeseen. Muistan kun näytin pari vuotta sitten itse peukkua Kivenmäen lähdölle, että ehdottomasti uusiin maisemiin hakemaan sitä läpimurtoa, että kyllä varmasti onnistuu koska irtiotto tutuista kuvioista on aina piristävää. Mutta ei tulos ole ainakaan Lahdessa ollut käytännössä yhtään sen kummempi kuin Porissakaan..

Vaikka arvostelenkin Kivenmäkeä tässä, niin toivon silti hänelle sitä kunnollista onnistumista jossain. Mutta kun se vaikuttaa nyt olevan kaikkein eniten miehen omasta asennoitumisesta kiinni..
 

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Dösön ja Pospisilin voi korvata vaikka allekirjoittanut ja hyvä ystäväni, jonka nimi olkoot Reiska. Lopputulos ei huononisi tuolla yhtään.

Pointtina se, että ennemmin katselen Kalapudasta ykköskentässä, kuin em. Dösöä tai Pospisilia. Joku ei täsmää tuossa 100 k e Kivenmäestä-väitteessä.
Minä puhuinkin paperilla. Sinä ja Reiska-oletettu ette korvaisi herroja paperilla, vaikkakin mailoja tekin saisitte poikki ja varmasti myös löytäisitte Keski-Euroopasta hyviä lomakohteita sillä ajalla kun muut pelaavat. :)

Mun pointti on se, että em. herrat eivät olleet varmastikaan ihan halpoja. En halua uskoa että ensi kaudelle vastaava panostus on mennyt Kivenmäkeen, Appelgreniin ja myöhemmin hankittavaan hyökkääjään, jonka tasosta ei ole vielä mitään tietoa. Ovat varmasti hyviä hankintoja, mutta oudoksi menee jos kolme ihan nimekästä laituria "vaihtuu" parhaalla kaudella 24 pinnaa tehneeseen väkkärään ja alempien ketjujen työmyyrään.

Kalapudasta katson mielelläni ykkösketjussa ensi kaudella. Mielestäni sentteriosasto on ihan kohtuullinen jos Siikonen saapuu.

Eipä tuosta oikein voi päätellä, että mitä sopimuksia on tehty millekin paikoille. Voihan niitä julkaisemattomia sopimuksia olla 3, 5 tai 8 mutta ne on joka tapauksessa tehtynä ja vain yhtä hyökkääjää etsitään enää.
Viestini perustui oletukseen, että tämän hetkiseen pakistoon olisi tulossa ainakin yksi ja mielellään kaksi uutta nimeä ihan senkin takia, että viime kauden kaksi kalleinta pakkia lähtivät muualle. Siksi kyselin että onko mitään pakkihuhuja olemassa. Eli twiitissä ei lupailtu pakkeja, mutta kai niitäkin on muistettu hankkia. Toivottavasti ainakin.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä puhuinkin paperilla. Sinä ja Reiska-oletettu ette korvaisi herroja paperilla, vaikkakin mailoja tekin saisitte poikki ja varmasti myös löytäisitte Keski-Euroopasta hyviä lomakohteita sillä ajalla kun muut pelaavat. :)

Mun pointti on se, että em. herrat eivät olleet varmastikaan ihan halpoja. En halua uskoa että ensi kaudelle vastaava panostus on mennyt Kivenmäkeen, Appelgreniin ja myöhemmin hankittavaan hyökkääjään, jonka tasosta ei ole vielä mitään tietoa. Ovat varmasti hyviä hankintoja, mutta oudoksi menee jos kolme ihan nimekästä laituria "vaihtuu" parhaalla kaudella 24 pinnaa tehneeseen väkkärään ja alempien ketjujen työmyyrään.

Kalapudasta katson mielelläni ykkösketjussa ensi kaudella. Mielestäni sentteriosasto on ihan kohtuullinen jos Siikonen saapuu.


Viestini perustui oletukseen, että tämän hetkiseen pakistoon olisi tulossa ainakin yksi ja mielellään kaksi uutta nimeä ihan senkin takia, että viime kauden kaksi kalleinta pakkia lähtivät muualle. Siksi kyselin että onko mitään pakkihuhuja olemassa. Eli twiitissä ei lupailtu pakkeja, mutta kai niitäkin on muistettu hankkia. Toivottavasti ainakin.
Ketkä olivat ne kaksi kalleinta pakkia? Maalahti varmaan kaikkein kallein ja hänellä on vielä sopimus. Toki toivottavasti käyttää ulkomaan option.
 

Janez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kivenmäki on tosiaan aina ollut ihmisenä vähän huonossa maineessa.. sellaisessa.. noh, kyllä te nyt Lappeenrannassa tiedätte millainen on sellainen tyypillinen perusporilainen änkyröijä. Olen edelleen sitä mieltä, että jotenkin hänen persoonansa ja oma asenteensa on estänyt sen kunnollisen läpilyönnin liigassa. Ässävuosina minua häiritsi ihan hirveästi esimerkiksi se miten nuori mies ei vaikkapa hymyillyt koskaan haastatteluissa, vaikka sai työkseen tehdä omaa intohimoaan, naama oli aina kuin jollain ärtyisällä vauvalla (kaveri on aina ollut hyvin lapsenkasvoinen)

Tämä kaikki on oikeasti harmillista, koska kyllä ne ominaisuudet siellä ihan ovat. Kivenmäki ei tosin ole pelaaja, joka omalla toiminnallaan kantaa joukkuetta, vaan tarvitsee ympärilleen hyvässä vireessä pelaavia kavereita yltääkseen sinne 20+ pisteeseen. Muistan kun näytin pari vuotta sitten itse peukkua Kivenmäen lähdölle, että ehdottomasti uusiin maisemiin hakemaan sitä läpimurtoa, että kyllä varmasti onnistuu koska irtiotto tutuista kuvioista on aina piristävää. Mutta ei tulos ole ainakaan Lahdessa ollut käytännössä yhtään sen kummempi kuin Porissakaan..

Vaikka arvostelenkin Kivenmäkeä tässä, niin toivon silti hänelle sitä kunnollista onnistumista jossain. Mutta kun se vaikuttaa nyt olevan kaikkein eniten miehen omasta asennoitumisesta kiinni..
Tämä häiritsee itteänikin Kivenmäessä, on aina kun maansa myynyt. Ei voi epäillä etteikö sellainen tarttuisi pelikavereihinkin. Kiitos että jättää Lahen.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kivenmäki on tosiaan aina ollut ihmisenä vähän huonossa maineessa.. sellaisessa.. noh, kyllä te nyt Lappeenrannassa tiedätte millainen on sellainen tyypillinen perusporilainen änkyröijä. Olen edelleen sitä mieltä, että jotenkin hänen persoonansa ja oma asenteensa on estänyt sen kunnollisen läpilyönnin liigassa. Ässävuosina minua häiritsi ihan hirveästi esimerkiksi se miten nuori mies ei vaikkapa hymyillyt koskaan haastatteluissa, vaikka sai työkseen tehdä omaa intohimoaan, naama oli aina kuin jollain ärtyisällä vauvalla (kaveri on aina ollut hyvin lapsenkasvoinen)

Tämä kaikki on oikeasti harmillista, koska kyllä ne ominaisuudet siellä ihan ovat. Kivenmäki ei tosin ole pelaaja, joka omalla toiminnallaan kantaa joukkuetta, vaan tarvitsee ympärilleen hyvässä vireessä pelaavia kavereita yltääkseen sinne 20+ pisteeseen. Muistan kun näytin pari vuotta sitten itse peukkua Kivenmäen lähdölle, että ehdottomasti uusiin maisemiin hakemaan sitä läpimurtoa, että kyllä varmasti onnistuu koska irtiotto tutuista kuvioista on aina piristävää. Mutta ei tulos ole ainakaan Lahdessa ollut käytännössä yhtään sen kummempi kuin Porissakaan..

Vaikka arvostelenkin Kivenmäkeä tässä, niin toivon silti hänelle sitä kunnollista onnistumista jossain. Mutta kun se vaikuttaa nyt olevan kaikkein eniten miehen omasta asennoitumisesta kiinni..
Puhdasta puppapaskaa, isä Kivenmäki on persoona sanan kaikessa merkityksessä, Ode sen sijaan menee ihan samaan kategoriaan kuin pääosa nykykiekkolijoista. Upside on tosi iso, jos ja kun saa edes yhden terveen kesän ja kauden alle.

Saipan saatavilla olevista pelaajista varmasti yksi parhaista, laatu maksaa Saipalle isosti joka tapauksessa.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Kivenmäki on tosiaan aina ollut ihmisenä vähän huonossa maineessa.. sellaisessa.. noh, kyllä te nyt Lappeenrannassa tiedätte millainen on sellainen tyypillinen perusporilainen änkyröijä. Olen edelleen sitä mieltä, että jotenkin hänen persoonansa ja oma asenteensa on estänyt sen kunnollisen läpilyönnin liigassa. Ässävuosina minua häiritsi ihan hirveästi esimerkiksi se miten nuori mies ei vaikkapa hymyillyt koskaan haastatteluissa, vaikka sai työkseen tehdä omaa intohimoaan, naama oli aina kuin jollain ärtyisällä vauvalla (kaveri on aina ollut hyvin lapsenkasvoinen)

Tämä kaikki on oikeasti harmillista, koska kyllä ne ominaisuudet siellä ihan ovat. Kivenmäki ei tosin ole pelaaja, joka omalla toiminnallaan kantaa joukkuetta, vaan tarvitsee ympärilleen hyvässä vireessä pelaavia kavereita yltääkseen sinne 20+ pisteeseen. Muistan kun näytin pari vuotta sitten itse peukkua Kivenmäen lähdölle, että ehdottomasti uusiin maisemiin hakemaan sitä läpimurtoa, että kyllä varmasti onnistuu koska irtiotto tutuista kuvioista on aina piristävää. Mutta ei tulos ole ainakaan Lahdessa ollut käytännössä yhtään sen kummempi kuin Porissakaan..

Vaikka arvostelenkin Kivenmäkeä tässä, niin toivon silti hänelle sitä kunnollista onnistumista jossain. Mutta kun se vaikuttaa nyt olevan kaikkein eniten miehen omasta asennoitumisesta kiinni..
Tämä on taas  hyvin ironista kuulla sillä tiedolla, että Jussi Markkanen puhui jokin aika sitten ensi kaudelle hankittavan pelaajia nimenomaan asennepuoli edellä, oletettavasti pettyneenä etenkin Descheneaun tämän kauden toimintaan. Hyvin onnistui Jussi tässäkin joko epäonnistumaan tai valehtelemaan tai molempia, kun Kivenmäen hankki. Oma taiteenlajinsa tuo Markkasvirheiden tekeminen.

Mitä tulee Kivenmäen ensi kauden motivoimiseen, niin vaatii kyllä melkoisen ihmeen, että täällä piristyy organisaation ollessa tässä tilassa, joten eiköhän jouluna taas turhauduta, kun ei vain suju.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Irving varmasti oli Maalahden kanssa kallein. Airola lienee Donohuen/Olkkosen korvaaja.
Itse en kyllä jaksa uskoa, että Airola olisi noiden nimien hintainen hankinta, kun hänelle ei edes tehty suoraan sopimusta ensi kaudeksi. Loukkaantumiset ovat varmasti pudottaneet edes jonkin verran pyyntöä, vaikka taitoja löytyy.
 

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ketkä olivat ne kaksi kalleinta pakkia? Maalahti varmaan kaikkein kallein ja hänellä on vielä sopimus. Toki toivottavasti käyttää ulkomaan option.

Irving on se toinen. Olen ymmärtänyt että Maalahti olisi ulkomailla ensi kauden. Toki viimeisimmän haastattelun perusteella suunta ei ollut vielä selvillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös