Petmanhan olisi nimenomaan uskottavuuden kannalta SaiPalle tärkeä hankinta. Oma poika, jonka perässä oli monta muutakin liigajoukkuetta. Nyt on kuitenkin ensi kaudeksi jo tullut norjalaista ja tanskalaista pelaajaa, jotka eivät sano suurelle yleisölle mitään. Petmanin tietävät kaikki SaiPan seuraajat ja jos Ville karkaisi esimerkiksi KalPaan, niin se olisi paha imagotappio SaiPalle. Petman omana kasvattina olisi mielestäni se pelaaja, joka pitäisi olla eniten esillä seuran markkinoinnissa ja jonka pitäisi kuulua myös kapteenistoon. Itse toivoisin hänestä SaiPan ensi kauden kapteenia, mutta sen päättäköön joukkue.
Petmanin kohdalla en itse jaksa uskoa, että hän hätyyttelisi ensi kaudella sitä 40 pisteen rajapyykkiä, mutta jos häneltä saataisiin luotettavaa kahdensuunnan peliä ja siinä sivussa se noin 30 pistettä, niin voitaisiin mielestäni olla tyytyväisiä. SaiPan sentteriosastolta puuttuu se selkeä ykkössentteri ja sen osalta katseet kohdistuu Kalapudakseen. Jos saadaan se syksyn Kalapudas, niin pullat on hyvin uunissa, mutta jos saadaan se kevään Kalapudas, niin SaiPalla on pienoinen sentteriongelma. Siikonen täyttää paikkansa kolmos/nelosketjussa ja viime kauden näyttöjen perusteella Lapidilta ei kannata hirveästi odottaa hyökkäyssuuntaan. Noin 20 pistettä ja luotettavaa kahdensuunnan pelaamista olisi Lapidilta onnistunut kausi.
Toivotaan samalla, että ne huhut myös nuoremmasta Petmanista pitävät paikkaansa. Minulla on aika vahva kutina, että myös Mikko löisi itsensä läpi SaiPassa isoveljensä tavoin. Ei ehkä ihan samassa mittakaavassa, mutta jos Lukossa teki parhaalla kaudella 14 pistettä, niin SaiPassa rikkoisi ensi kaudella isommalla vastuulla 25 pistettä.