Eniten huolettaa se, jos Markkanen on uusi UTJ. Osuvatko pelaajat yhtään sen paremmin kohdalleen silloinkaan?
Huoli on toki aiheellinen, mutta siinä sivussa on toki hyvä muistuttaa itseä olosuhteista joissa asioita on tehty. 21-22 joukkuetta kasattiin melko kaoottisissa olosuhteissa kun Markkanen oli samaan aikaan penkin takana valmentaja, toimistossa toimitusjohtajana / urheilutoimenjohtajana ja Pekka Virta makasi koomassa koronan takia. Siihen kylkeen kun lisätään käynnissä ollut katastrofikausi, palkkaleikkaukset, taloudellinen epävarmuus koronasta, yleisörajoitukset ja kaikki niin onhan tuossa aikamoista kakkua kokeneemmallekin työntekijälle pitää langat käsissä ja focus oikeissa asioissa.
Markkanen on tehnyt paljon virheitä, mutta toistaiseksi tuntemattoman syyn vuoksi joutunut kantamaan myös vittumaista megaroolia organisaatiossa. Koska tietoa ei ole, niin en mene sen syvemmälle spekulaatioissa että onko asioita tehty hallituksen, Markkasen vai molempien tahdosta.
On mahdotonta tietää, että kuka on ollut kenenkin hankinta mutta eihän tuo pelkästään ole floppia flopin perään ollut. Okuliar ja Fitzgerald jäivät mysteereiksi sattuneista syistä mutta molemmissa oli nähtävissä positiivia asioita. Pyrochtalta odotettiin enemmän kiekollista vastuuta, mutta toisaalta oli varma oman pään luuta. Irving tarjosi pöytään juuri sitä mitä odotettiinkin ja oikeastaan jopa ylittikin odotukset. Moro on ollut paljon telakalla, mutta minun mielestä täyttänyt sitä ruutua mihin hankittiinkin. Monakhov oli minun mielestä hyvä alemman kentän haku joka täytti paikkansa ja olisi varmasti toisenlaisessa maailman tilanteeessa jatkanut. Halloran oli juuri sitä mitä SaiPa kaipasi ja tätä on jossain huhupuheissa kerrottu Hämäläisen hauksi. Meskanen on tarjonnut juuri sitä mitä on odotettukin. Välillä katoaa kuvasta ja välillä tulee maaleja liukuhihnalta.
Ketä sitten voidaan laskea epäonnistuneiksi?
McIntyre - Tästä voi antaa sen verran anteeksi, että ei ollut oikein kenenkään nähtävissä että asiat tulevat menemään kuten ne menivät
Roy - Kesken kauden tullut jämälaarista haettu pelaaja, mutta ei juuri mitään käyttöä Liigaan
Lakatos - Epäonnistuminen sen kannalta että ei sopinut pelitapaan yhtään
Sedlak / Werbik - Ylioptimistinen ajattelu että Mestiksen stara voisi olla Liigassa myös stara. Nämä miehet eivät olleet.
Descheneau - Epäonnistuminen sen kannalta, että ehkä olisi pitänyt tutkia enemmän taustoja pelaajan ammattimaisuudesta, mutta ehkä tässä ajateltiin että Peksi laittaa kuriin ja nuhteeseen.
Morand - Tuli liian isoon ruutuun taustat ja ikä huomioiden. Sikäli lasken epäonnistuneeksi että ei täyttänyt saappaita jotka olivat tarjolla.
Itse olen valmis katsomaan kortin jossa Markkanen pääsee antamaan 100% panoksen UTJ:n pestissä, nykyisen ollessa todennäköisesti jossain 60% tasolla.