Tyttebären
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vaasan Sport, New York Rangers, K0likkomies
Sitten varmasti myös Ville Vainikainen 1v? Tai sit nämä menee toisinpäin
Optimistina sanoisin, että 1v on jo todella hyvä soppari, 2v jo melko hurja.Pessimistinä luulen että Vainiolle yksivuotinen jatko, koska Terolla vuosi jäljellä.
Siltä vaikuttaa... juurikin näin. Kelpaa hyvin.Oisko Vainikainen 2v, Vainio 1v, iso-musta 1v
Se on "Tomi".Mikähän tuo T Iso-Mustan edessä on? Joku merkitys sillä on. Optio olisi O mutta mikä on T?
Mikähän tuo T Iso-Mustan edessä on? Joku merkitys sillä on. Optio olisi O mutta mikä on T?
Se on "Tomi".
ööh... aivan... häpeän...
Näin tuli kirjoitettua pari viikkoa sitten ja nyt SaiPa päättikin toimittaa ilouutisia lähestyvän joulun kunniaksi. Salon jatkosopimus jäi puuttumaan ja itse vähän epäilen, että se jää kokonaan solmimatta, mutta toivotaan, että Salo jatkaisi vielä vuoden Lappeenrannassa. Hänen kohdallaan AHL voi olla ihan mahdollinen vaihtoehto ja Liigassakin on varmasti tämän syksyn aikana riittänyt kiinnostuneita joukkueita.Eli tiivistettynä: jos SaiPa nyt täräyttäisi tässä joulukuussa vielä Salon, Vainion, Vainikaisen ja Iso-Mustajärven jatkosopimukset ilmoille, niin ensi vuoteen voisi lähteä levollisin mielin.
Tällaiselta näyttäisi nyt, jos tulkitsimme "avainta" oikein:Tässähän alkais runko sitten kasaantua ensi kaudelle, Salolle kun vielä sais jatkon. Jäiköhän se ulkkarivahvistus siirtorajalle ja sitämyöten hankkimatta? Vaikea kuvitella, että tammikuussa ketään tulis.
Tällaiselta näyttäisi nyt, jos tulkitsimme "avainta" oikein:
Westerholm (2021)
Torikka
Grman (2021)
Kojo
Riikola
Vainio
Piipponen
Nikko
Mäntykivi (2021)
Virtanen
Iso-Mustajärvi
Zaborsky
Kaksonen
Vainikainen
Veskarit ovat vielä auki. Nykypakeista korvaamattomia ei ole kukaan, mutta Saloa tarvittais eniten. Hyökkääjistä odottaisin lähinnä Anssin jatkoa, terveenä ollessaan yksi kulmapala paletissa. Muuten ihan korvattavia heppuja.
Miksi ei voisi tulla vahvistusta tammi-helmikuussa jos SaiPa katsoo, että on tarvetta. Siinähän tämä erimielisyys saattaa olla, että SaiPa on katsonut että joukkuetta ei tarvitse vahvistaa kun taas me kannattajat olemme olleet sitä mieltä että pitää vahvistaa. Tai sitten eivät ole löytäneet sopivaa. Onhan tuolla myös jonkun verran alisuorittamista syystä tai toisesta. Minä olen ollut pienimuotoisten vahvistusten kannalla, samoin näin on ajatellut moni muukin meistä.Tässähän alkais runko sitten kasaantua ensi kaudelle, Salolle kun vielä sais jatkon. Jäiköhän se ulkkarivahvistus siirtorajalle ja sitämyöten hankkimatta? Vaikea kuvitella, että tammikuussa ketään tulis.
Kyllä kyllä, mutta enää ei varmaankaan tämän vuoden puolella tule ketään uutta pelaajaa. No eipä se kai aikaa kysy, jos sopiva pelaaja löytyy niin se tulee kun tulee tai on tulematta. Tammikuulla tarkoitin sitä, että onhan se nyt pikkuisen eri asia hankitaanko pelaaja vaikka heti tammikuun alussa tai vasta siirtorajalla helmikuun puolenvälin jälkeen, siinä välissä on aika monet pisteet ehditty jakamaan, eikä niillä viimeisellä kymmenellä kierroksella enää oleellisesti sijoituksia parannella, paitsi jos sijat ovat tiukasti lähellä toisiaan, mutta vähänkään pidempiä kauloja on enää turha kuvitella kiinni otettavan.Miksi ei voisi tulla vahvistusta tammi-helmikuussa jos SaiPa katsoo, että on tarvetta. Siinähän tämä erimielisyys saattaa olla, että SaiPa on katsonut että joukkuetta ei tarvitse vahvistaa kun taas me kannattajat olemme olleet sitä mieltä että pitää vahvistaa. Tai sitten eivät ole löytäneet sopivaa. Onhan tuolla myös jonkun verran alisuorittamista syystä tai toisesta. Minä olen ollut pienimuotoisten vahvistusten kannalla, samoin näin on ajatellut moni muukin meistä.
Kahtena viime kautena on tullut hyvin pieniä voitollisia tuloksia taloudellisesti. Jos kerran urheilullinen menestys on noin vaatimatonta olisi hyvä edes saada hieman suurempia taloudellisia tuloksia. Toki ne kulkevat käsi kädessä. Olikohan niin, että Marko Ek oli parempi talousmies kuin Markkasen Jussi. Vielä ei ole Jussi Markkanen säväyttänyt oikein millään puolella. Toki suhdeasioissa hän varmasti on todella hyvä.Itse en tälle kaudelle tuhlaisi pelaajahankintoihin enää euroakaan. Mitalisijat ovat niin kaukana ulottumattomissa, että niiden pääsyyn pitäisi pakistoon hankkia kaksi kovaa pakkia sekä hyökkäykseen vähintään yksi kova sentteri eikä SaiPan rahat riitä moiseen. Lisäksi pitäisi opettaa ne vahvistukset puolen kauden aikana pelaamaan Lehterän pelikirjaa, jota kukaan ei ole vielä kahden ja puolen vuoden aikana oppinut.
Säästäisin jokaisen pennin ensi kauden joukkueen rakentamiseen. Tosin SaiPan toimitatavat tuntien, nämä säästyneet eurot eivät eksy lähellekään pelaajabudjettia, mutta elokuussa kuitenkin nostetaan toimiston puolelta hypea huikeanmahtavan plussatuloksen johdosta.
En siis näe voitettavaa kummallakaan vaihtoehdolla. Mitkään hikiset pääsyt puolivälieriin höystettynä yhdellä siirtorajavahvistuksella ja sieltä 4-1 numeroin lomille ei jaksa kiinnostaa enää pätkääkään.
Tosipelit alkaa vasta runkosarjan jälkeen. Sen jälkeen jokaisella voitolla on merkitys.Itse en tälle kaudelle tuhlaisi pelaajahankintoihin enää euroakaan. Mitalisijat ovat niin kaukana ulottumattomissa, että niiden pääsyyn pitäisi pakistoon hankkia kaksi kovaa pakkia sekä hyökkäykseen vähintään yksi kova sentteri eikä SaiPan rahat riitä moiseen.
Nyt nasahti twitteriin kryptinen viesti
Veeti Vainio 2v jatko?
Edit. Hidas