SaiPa syvällä suossa.

  • 1 066
  • 11

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viimeistään nyt on pakko myöntää, että homma menee päin sitä kuuluisaa Karjalan mäntyä. Tehottomuus vaivaa, maaleja ei saada tehtyä kirveelläkään ja omissakin soi aika-ajoin varsin vilkkaasti. Kannatajien keskuudessa syylisten etsintä, kuten suomalaisessa urheilukulttuurissa on tapana on täydessä käynnissä. Syyttäviä sormia osoittaa valmentajan, pelaajien sekä seuran johdon suuntaan. Kenenkään osa ei tässä sopassa ole kadehdittava: kannattajia vi***aa kuin pientä oravaa kun käpy jäätyy. Joukkueella paineet kasvaa ja käyrä nousee tappioiden myötä ja johdon huolet lisääntyy katsojalukujen pienentyessä ottelu ottelulta. Mutta mitä pitäisi tehdä, siinäpä vasta kysymys?
Itse näkisin mielellään ensimmäisinä toimenpiteinä pelitavan muutoksen ja ykkössentterin hankinnan. Kun tuo pelitapa ei näytä tuohon joukkueeseen istuvan kannattaisi varmaan myöntää tosiasiat ja toimia niiden pohjalta. Se pelitapa joka toimi HPK:n materiaalilla ei välttämättä ole paras mahdollinen SaiPalle varsinkaan kun joukkueen runko on noudattanut useita vuosia täysin erilaista pelisysteemiä. Kenenkään etu ei nimittäin ole se että valmentaja yrittää ajaa sisään sellaista pelitapaa, joka joukkueelle ei sovi. Itse en ole ensimmäisenä potkimassa Teisaa pihalle, mutta mikäli huhut joukkueen ja valmentajan henkilökemiasta pitää paikkansa eikä Räsänen ole valmis edes kokeilemaan toisenlaista pelisysteemiä kannattaa varmaan sitäkin ikävää vaihtoehtoa harkita. Sitten vielä kommentti jaloillaan äänestämisestä. Jokainen tietenkin tekee rahoillaan ja vapaa-ajallaan mitä haluaa, mutta näkisin ettei näillä jaloillaan äänestäjillä ole kyllä varaa myöskään arvostella joukkueen rakentamiseen liittyviä asioita, koska onhan se päivän selvää että mikäli nyt jengi jää otteluista pois tarkoittaa se automaattisesti vajetta ensi kauden budjetissa. Nämä oli yksittäisen kannattajan ajatuksia tämän hetken tilanteesta eikä todellakaan absoluuttisia totuuksia joten eriäviä kannanottoja luen mielenkiinnolla.
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen samaa mieltä siinä, että hyökkäyspää tarvitsee vahvistusta ja ykkösen sentteriksi joku muu kuin Tirkkonen. Joko uusi ykkössentteri, tai toinen maaleja tekevä laituri tarvitaan (mieluummin molemmat, mutta budjetti ei riitä). Miten olisi Machulda - Immonen - Skyttä (toimi hyvin ainakin osan viime kaudesta), ja kakkoseen uusi laituri?
 

theref

Jäsen
Kyllä

Näinhän tuo tilanne on, kuten hieman tuonne kirjoittelinkin. Suossa ollaan, mutta kuinka sieltä noustaan? Jo keväällä ja kesällä peräänkuulutin varmaan jokaisessa kirjoituksessa, kuinka SaiPalta puuttuu 1-sentteri. Puuttuu vieläkin ja veikkaan että puuttuu kauden lopussakin. Ili etsii vaan jotain Turekia tai Zelenkaa sateentekijäksi. Eipä toimi edes ideana.

Kaikki hyvät ehdotukset SaiPan purren kääntämiseksi voi kirjoittaa tähän, toimitetaan ne sitten Ilille ja valmennuskaksikolle pureskeltaviksi =)
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rikulle jatkosopimus, Rolle ja Rebolj mielellään takaisin. Ei vaan. Kuulin huhua että olis Sova ja Jokela jotka tulis. Toivotaan et ei pidä paikkaansa..
 

KuPLa

Jäsen
Suosikkijoukkue
¤ Saipa ¤
Viestin lähetti sniper2001
Rikulle jatkosopimus, Rolle ja Rebolj mielellään takaisin. Ei vaan. Kuulin huhua että olis Sova ja Jokela jotka tulis. Toivotaan et ei pidä paikkaansa..

eiköhän näiden miesten taidot ole jo nähty moneen kertaa!? ei hyvä idea!SaiPa tarvitsee tällähetkellä pelaajaa joka saa joukkuuen syttymään ja taistelemaan,pelaaja joka talkaa ja luo henkeä muihin ja pystyy tekemään maaleja
Dale Mc Tavish on loistava esimerkki tällaisesta pelaajasta!
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei mikään ylläri...

...että Saipa rämpii Teisan valmennuksessa. Olen aina ollut sitä mieltä että vaikka Teisa osaa vetää treenejä on hän kaukalon laidalla eräs passiivisimmista valmentajista eikä osaa muuttaa systeemejä kesken ottelun.Kakkosvalmentajana mies paikallaan mutta ei mikään mestaripeluuttaja. En ole Saipan pelejä nähnyt mutta jos pelisysteemi on sama mikä Kerholla viime vuonna eli rännikiekolla ylös , minkä Jukka Jalonen muuten totesi olevan vihoviimeinen konsti avauspeliin hänen valmennuksessaan, niin ei Teisakaan ole paljoa viimekaudesta oppinut. Vakaa käsitykseni on edelleen, että Teisa on meriiteistään paljon velkaa Kerhon tuolloiselle todelliselle johtajalle Roman Simicekille.
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Juria tänään kaupungilla ja hän oli todella apeana. Olisikohan hänelle vihjattu jotain lähdöstä?
 

theref

Jäsen
sniper

Luota vaan havaintoosi, kyllä asia varmaankin on juuri näin! Vai olisiko juri sittenkin hävinnyt täyspottiin viime kuun palkkansa vai oliko kesän (/syksyn) suurin kala karannut juuri veneen vierestä?

Tietämättömille selvennys, Juri on innokas uhkapelaaja ja kalamies.
 

#15

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Syvällä uidaan

Kyllä.

Itse olin ja olen edelleen valmis antamaan monoa Teisalle, mutta se ei tunnetusti auta tilannetta. Se tosiasia on kuitenkin tunnustettava, että tällä uudella pelisysteemillä SaiPa ei voita otteluita.

SaiPa pelaa huonommin kuin Mansikan ollessa vetäjän vastuussa! Ja tämä on kylmä fakta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös