Saipa, Moskovan Dynamo vai AK Bars Kazan

  • 4 786
  • 38

Mikä alla olevista joukkueista kiinnostaisi eniten Jaffalassa marraskuisena iltana


  • Äänestäjiä
    231

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tavailin tässä iltani ratoksi veikkaajaa ja silmiini osui Kummolan väite siitä, että marraskuinen Saipa peli vetäisi jaffalaan enemmän katsojia, kuin Moskovan Dynamo tai AK Bars Kazan.

Nyt kiinnostaisi tietää, mitä mieltä tänne kirjoittavat ovat tästä väittämästä. Lähinnä kiinnostaa niiden mielipiteet, jotka asuvat jaffalan "talousalueella", mutta koska en voi muita estää äänestämässä, niin annetaan taas vaihtoehdot "asun alueella" ja "en asu alueella".

Itseäni ei petokannattajana Saipa peli jaffalassa jaksaisi vähempää kiinnostaa. Vaivautuminen paikalle vaatisi suunnilleen sitä, että kaverilla olisi vapaaliput ja olisi valmis kuskaamaan seuran puutteessa hallille ja takaisin.

Sen sijaan otteluun venäläistä joukkuetta vastaan, saattaisin jopa itse omatoimisesti ostaa lipun (sillä varauksella tietenkin, ettei petoluolassa olisi parempi peli samaan aikaan menossa).

Eli, mitä mieltä olette?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tietyt joukkueet kiinnostaisi Ruotsista Venäjää enemmän, mutta keskivertoseura kummasta tahansa olisi täysin mitään sanomatonta. Siksi olen sen kannalla, että pelataan me suomalaiset nyt vaan tästä Suomen mestaruudesta. Toki jos joku/jotkin seura(t) haluaa lähteä, niin sama minulle. Ei varmasti kovin helppo tie sekään, vaikka ne olisivatkin suurseuroja Suomessa. Äänestyksen avaajan tarkoitukset on tiedossa, vastaus oli maalaisesta näkökulmasta.

Ulkomaalaista joukkuetta voisin ehkä alkuun käydä katsomassa, mutta tuskin se kovin kauaa jaksaisi viehättää. Toki asia on sellainen johon jokaisen seuran fanit ja jokainen yksilö suhtautuu omalla tavallaan.
 

Jindebyne

Jäsen
Täysin samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.

Jos HIFK:lla olisi esimerkiksi viesras ja jaffalassa pelattaisiin marraskuisena tiistaina Jokerit - SaiPa (esimerkkinä ketjun mukaisesti), niin urheiluruudussa saattaisin nähdä lopputuloksen ja juuri sen verran se minua kiinnostaisi.

Sen sijaan jos jaffalassa pelattaisiin jääkiekko-ottelu Jokerit vs. As Bars Kazan/Frölunda/Färjestad tms. niin kiinnostunut nousisi jopa siinä määrin, että olisi hyvinkin todennäköistä lähteä seuraamaan peliä paikanpäältä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täysin samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.

Jos HIFK:lla olisi esimerkiksi viesras ja jaffalassa pelattaisiin marraskuisena tiistaina Jokerit - SaiPa (esimerkkinä ketjun mukaisesti), niin urheiluruudussa saattaisin nähdä lopputuloksen ja juuri sen verran se minua kiinnostaisi.

Sen sijaan jos jaffalassa pelattaisiin jääkiekko-ottelu Jokerit vs. As Bars Kazan/Frölunda/Färjestad tms. niin kiinnostunut nousisi jopa siinä määrin, että olisi hyvinkin todennäköistä lähteä seuraamaan peliä paikanpäältä.

Ymmärrän pointin hyvinkin, mutta ne Färjestadit sun muut huippuseurat ei voi olla jokaisessa pelissä vastassa. Aina on kiva kattoa kun tulee Kazan tai joku muu, joka on tunnettu. Entäs marraskuussa, kun vastassa on jokin aivan keskivertoseura tai jopa keskiverron alapuolella... tuskin kiinnostaa edes sitä vertaa, mitä SaiPa.
 

Jindebyne

Jäsen
Ymmärrän pointin hyvinkin, mutta ne Färjestadit sun muut huippuseurat ei voi olla jokaisessa pelissä vastassa. Aina on kiva kattoa kun tulee Kazan tai joku muu, joka on tunnettu. Entäs marraskuussa, kun vastassa on jokin aivan keskivertoseura tai jopa keskiverron alapuolella... tuskin kiinnostaa edes sitä vertaa, mitä SaiPa.

Niin täytyy myöntää, että sen vertaa en ole tässä uuden liigan hössötyksessä perillä, että onko jotain joukkueita/joukkuemääriä alustavasti ilmoitettu?

Elin käsityksessä, että tähän liigaan johon olisi Suomestakin viisi joukkuetta lähdössä tulisi aika pitkälti maansa tunnetuimpia/isoimpia joukkueita? Eli sillä pohjalla ajateltuna, ei siellä kovin tylsiä keskivertojengejä tulisi usein vastaan, mutta tosiaan tätä on vain omaa mutuilua.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kova on arvostus, kova on luotto.

Mut hei ensi kaudella meillä pelaa Tero Koskirannan veli ja joku Mestis-mies ja sokerina pohjalla ehkä joku tsekkiläinen maalivahti joka ei muualle kelvannut. Niin ja kuuluisa Jarno Lippojoki hallitsevasta Suomen mestarijengistä, Jypistä. Ja paljon on isot pojat puhunu että ei tässä vielä edes kaikki! Ehkäpä se "kiekkoon osuva pakki" jota on jo vuosikymmenen ajan SaiPaan huhuttu on vihdoin täksi kaudeksi tulossa? Vai olikohan se nyt toi Ripali...

Mitä sellaista sieltä Kazanista ja Dynamosta muka löytyy mitä ei SaiPassa ole? Jotain tuplamaailmanmestareita? Ketä kiinnostaa. Meillä on hei Tomas Jasko ja Ville Koho.

Vittu ku vituttaa.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Löysinkin vastauksen itse: "Tiedän olevani oikeassa, kun vastapuoli alkaa kiinnittää huomiota kirjoitusasuun ja muuhun epäolennaiseen. Hih hih."
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä tuollainen Kazani on? En ole koskaan kuullutkaan.

En käy paikan päällä katsomassa muuta kuin Ässien pelejä, mutta Jokerit-SaiPa olisi ainoa, joka minua kiinnostaisi lopputuloksen, tilastojen ja maalikoosteen muodossa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
SaiPa kyllä kiinnostaa, mutta eihän jaffalaan uskalla lähteä sämpylänpuolittajien sekaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Elin käsityksessä, että tähän liigaan johon olisi Suomestakin viisi joukkuetta lähdössä tulisi aika pitkälti maansa tunnetuimpia/isoimpia joukkueita?
Elit väärässä käsityksessä. Suomesta ei ole lähdössä mukaan kuin Kärpät ja sitten keskikastin joukkueita.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
No jos matsi televisioitaisiin, niin ehdottomasti AK Bars Kazan kiinnostaisi eniten.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Joo, sehän nyt on varmasti päivänselvää että kokonaan "uudet" joukkueet kutkuttelevat tällaisissa vaihtoehdoissa aina. Itseänikin kiinnostaisi nähdä Kisapuisto-areenalla välillä vähän uutta väriä ainaisen Jokerit -pelin sijaan. Mutta! Kyseessä on kuitenkin kansallinen sarja jota pelataan ja toistuva samojen vastustajien kohtaaminen luo jatkuvuutta ja luo tietynlaisia asetelmia.

Jääkiekon yksi suurimpia virheitä on mielestäni liika uudistaminen viihteen nimissä. Erilaiset sääntömuutokset, liigan sarjamuutokset, pistelaskutapa ja niin edespäin ovat toki yksittäisinä muutoksina ja korjauksina olleet jopa hyviä asioita (eivät tietenkään kaikki) mutta toisaalta kun kokonaisuutta veivataan joka vuosi jotenkin niin tietyllä tavalla jatkuva säätäminen on irrottanut kuitenkin nykyjääkiekkoa siitä lajista johon alunperin on tullut rakastuttua.

Äänestän siis ilman muuta SaiPaa, enkä vain suosikkijoukkuettani vaan samalla kansallista jääkiekkosarjaa!
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Ensimmäisen kerran nähtynä joku vierasmaalainen joukkue voisi kiinnostaakin. Jos kerran tuntuu niin kovasti kiinnostavan, niin miksei esim. Jokerit järjestä ystävyysmatseja?

Olin mielissäni kun täällä Göteborgissa näin ensimmäisen kerran Indians vs. HV-71 pelin, mutta loppujen lopuksi, eivät jaksaneet kiinnostaa nämä pelit koko kautta. Voi kun olisin ollut Jyväskylässä (tai Jaffalassa) ja päässyt seuraamaan Joukkueiden taistelua ylimielisiä Helsinkiläisiä vastaan. Paras lääke kiinnostuksen katoamiseen on menestyvä joukkue. Ei siitä niin kauan ole kun Jyväskylässä oli jatkuvasti katsojaluvut lähempänä kolmea- kuin neljäätuhatta. Kysykää vaikka Turkulaisilta tuoko pärjääminen uutta tunnetta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vahingoniloisena ihmisenä minä jaksaisin katsoa, vaikka 30 kertaa putkeen kuin AK voittaa Jokerit 12-1, mutta jos pelit olisivat tasaisia, niin äkkiä niihin kyllästyisi. Luulen tosin että suurin osa Jokerifaneista niihin kyllästyisi jo ennen minua. Tässä voi nyt jokainen noista ryssäjoukkueista innostunut miettiä, että kuinka monta tuttua pelaajaa sieltä öytyy ulkomuistista.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helposti SaiPa vie tämän äänestyksen. Ei kahta kysymystä. Kyllä saipa kiinnostaa enemmän kun Venäläisseurat. Ja tosiaan olen Jokeri kannattaja ja asun "jaffalan talousalueella".
 

Jindebyne

Jäsen
Taisin sanoa että Suomesta ei ole lähdössä mukaan kuin Kärpät ja sitten keskikastin joukkueita. Eli ei niin tunnettuja seuroja.

Voitkin sitten luetella huhuiltujen seurojen sijasta viisi kappaletta tunnetumpia jääkiekkoseuroja Suomesta, jotka ovat vahingossa jääneet liigan perustajilta huomaamatta?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tässä voi nyt jokainen noista ryssäjoukkueista innostunut miettiä, että kuinka monta tuttua pelaajaa sieltä öytyy ulkomuistista.

Hmm. Itse äänestin Moskovan Dynamoa ja täytyy rehellisesti myöntää, etten ulkomuistista saa yhtäkään nimeä mieleen tuosta joukkueesta. Se ei kuitenkaan olisi minulle ylitsepääsemätön ongelma, koska uskon vahvasti, että pelimiehiä löytyy joukkueesta.

Kazanista olis viime kaudella löytyny ainakin Hentunen ja Kapanen ja jo pelkästään nämä kaksi tekisivät joukkueesta kuin joukkueesta kiinnostavamman, kuin viime kauden Saipan. Jopa Saipan, jos jostain syystä pelaisivat siellä =)

Ja ettei jäisi kuvaa, että olen tätä mieltä vain sen takia, kun olen tämän ketjun avannut, niin kerrottakoon, että viime syksynä kun pingviinit pelas narreja vastaan ja petoluolassa raadeltiin kärppiä, niin allekirjoittanut istui Finskillä. En tuntenut yhtäkään espanjalaisjoukkueen pelaajaa nimeltä, enkä itseasiassa osaisi ulkoa nimetä Hongan rosterista ketään. Ainoastaan valmentajan tiedän nimeltä. Tämä ei kuitenkaan estänyt minua nauttimasta pelistä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voitkin sitten luetella huhuiltujen seurojen sijasta viisi kappaletta tunnetumpia jääkiekkoseuroja Suomesta, jotka ovat vahingossa jääneet liigan perustajilta huomaamatta?

No jos viisi lasketaan niin otetaan se Jokeritkin nyt sitten mukaan. Miten olisi Kärpät, Blues, Jyp, Hpk ja Jokerit?

Kaikki tietää esimerkiksi kuka oli vaikkapa Jypin tai Bluesin kakkossentteri viime kaudella, mutta uskallan väittää ettei suurin osa tiedä kuka se oli vaikkapa Hifkillä tai Tepsillä.
 
Täysin samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.

Jos HIFK:lla olisi esimerkiksi viesras ja jaffalassa pelattaisiin marraskuisena tiistaina Jokerit - SaiPa (esimerkkinä ketjun mukaisesti), niin urheiluruudussa saattaisin nähdä lopputuloksen ja juuri sen verran se minua kiinnostaisi.

Sen sijaan jos jaffalassa pelattaisiin jääkiekko-ottelu Jokerit vs. As Bars Kazan/Frölunda/Färjestad tms. niin kiinnostunut nousisi jopa siinä määrin, että olisi hyvinkin todennäköistä lähteä seuraamaan peliä paikanpäältä.

Entäs kun tämä uutuudenviehätys olisi mennyt ohi? Tuskin teitäkään enää muutaman vuoden tahkoamisen jälkeen kiinnostaisi samoissa määrin samat joukkueet. Itseäni epäilyttää tässä hommassa eniten juuri se, että tämä on hetken huumaa, alkuun riittää sponsoreita ja katsojia, rahaa tulee ovista ja ikkunoista, siinä vaiheessa jos kävisi niin ikävästi, että uutuudenviehätys loppuisi, yleisö häviäisi, sponsorit laantuisivat, joukkueet joutuisivat todella pahaan taloudelliseen ahdinkoon.
 

Jindebyne

Jäsen
No jos viisi lasketaan niin otetaan se Jokeritkin nyt sitten mukaan. Miten olisi Kärpät, Blues, Jyp, Hpk ja Jokerit?

Kaikki tietää esimerkiksi kuka oli vaikkapa Jypin tai Bluesin kakkossentteri viime kaudella, mutta uskallan väittää ettei suurin osa tiedä kuka se oli vaikkapa Hifkillä tai Tepsillä.

Varmasti Suomessa hyvin moni tietääkin Jypin tai Bluesin (itseasiassa Bluesia olen itsekin kokoajan halunnut mukaan projektiin) kakkossentterit, mutta veikkaampa, että Ruotsissa HIFK on kiinnostavampi kuin esimerkiksi Jyp.

Suomalaiset joukkueet on käsittääkseni (voit taas oikoa, jos olen saanut väärän käsityksen) valittu Nordis Trophysta pelaavista joukkueista ja ruotsalaisilla on jo näemmä hyviä kokemuksia ko. joukkueista, koska haluavat yhteistyötä jatkaa tällä tapaa. Miksi he haluaisivat ottaa riskin ja valita jonkun tuntemattomamman ja pienemmän markkina-alueen omaavan joukkueen jonkun näiden tilalle?

Mutta tämähän sopii varmasti sinulle hyvin, koska kiinnostavat Jyp ja HPK jäisivät pelaamaan KalPan kanssa sitä sarjaa mikä nyt jäljelle jääkin. Blues toivottavasti suuntaa katseensa Eurooppaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös