Erittäin tärkeä voitto SaiPalle, mutta itse pelissä ei vaan vieläkään ollut hirveästi hurraamista. Ensimmäinen erä oli jotain aivan järkyttävää, ja Lukko meni suht' ansaitusti 0-2 johtoon. Onneksi sitten herättiin toisessa erässä, pelattiin hyvin, ja tehtiin ne tarvittavat maalit. Kolmas oli taas hieman heikompaa, mutta melko ok kuitenkin. SaiPan peleissä on muuten usein ollut tämä ilmiö; vastustaja menee/se lasketaan parin maalin johtoon, sitten vasta alkaa todellinen taistelu. Näinhän on ollut joulutauon jälkeen ainakin peleissä HIFK:ta, Ässiä ja nyt Lukkoa vastaan.
Pelaajista jäi päällimmäisenä mieleen Joni Ylitorkko, aivan mieletöntä peliä, ja hän tyhjentikin oikeutetusti palkintopöydän. Juha Kuokkanen pelasi maalissa melko varmasti koko ottelun, ja etenkin viimeisen kymmenen minuutin aikana oli hän mies paikallaan. Vladimir Machulda oli mielestäni tänään jo hieman pirteämpi, esim. kolmannessa erässä hän nousi todella hyvin maalille. Ehkä Vallu tästä taas palaa piakkoin omalle tasolleen. Cipruksessta en vieläkään löydä kovin paljon positiivista sanottavaa, mutta toisessa erässä hän kyllä kyllä kieputti kiekon ainakin yhden kerran taidokkaasti vastustajan päätyyn. Harmi vain, että tuo kieputus päättyi siihen, että Cipruss antoi harhasyötön suoraan lukkolaisen lapaan.
Lukkolaisista ei erityisesti jäänyt ketään mieleen, Vehanen pelasi maalissa varmasti jne. Kronia koitin kovasti tarkkailla, mutta jotenkin hänkin pääsi lipsahtamaan aina silmistäni. Maalin hän kuitenki pelissä napsautti, ja olen varma, että hän tulee olemaan Lukolle vielä kullan arvoinen pelaaja; ellei sitä jo ole. Vaikka Lukko-tietouteni on heikko, ihmettelin minäkin sitä, miksi juuri Saarela valittiin rankkaria ampumaan, eikä vaikkapa juuri Kron.
Itse rangaistuslaukauksesta muutama sananen. Nythän se ei siis tullut siitä ehkä tavanomaisimmasta syystä, eli läpiajossa olevan pelaajan nurin koukkaamisesta, vaan jostain toisesta syystä. Itse en sääntökirjaa tältä osin kunnolla tunne, enkä kokonaisuudessaan ole nyt aivan perillä tuosta säännöstä, miksi rankkari tuomittiin, joten joku asian varmuudella tietävä voisi vaikka selittää sen meille kaikille. Kysehän taisi olla kuitenkin jollain tavoin siitä, että Henriksson näki saipalaisen heittävän/työntävän (?) kypärän kiekon eteen, ja näin estävän sen liikkumisen...?
Ja vieläköhän jotain muuta... Tuomari. Erääseen paljon parjattuun tuomariin verrattuna kohtuullinen, muihin verrattuna erittäin heikko.
EDIT: Vähän viilailin...