SaiPa kaukalossa 13.6 klo 16:00

  • 5 601
  • 37

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Kyllä, otsikko ei valehtele! SaiPa todellakin hyppää kaukaloon tuona kyseisenä perjantai päivänä. Tosin kaukalo on urheilutalolla sijaitseva salibandykaukalo, jossa SaiPa kohtaa NST:n edustusjoukkueen ja lajina siis salibandy. Ei muuta kuin ihmettelemään kuinka SaiPan pojilta luonnistuu reikäpallon läiskiminen.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
#!+/&¤?%#i!

Minä olen tuolloin vielä ulkomailla... Suomen maalle saavun tietenkin 15.6 eli ihanaisesti kaksi päivää tuon ottelun jälkeen. Kerrankin, kun SaiPan osalta olisi tapahtunut jotakin erikoisempaa ja sellaista, joka olisi täytynyt nähdä, olen itse poissa... Noh, luotan siihen, että ainakin pari jatkoaikalaista tuohon tapahtumaan eksyy ja kirjoittelee sitten infoa tänne. Lueskelen sitten matkani jälkeen tapahtumista...
 

humppaporo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, IPV, Kikka-88, Montreal Canadiens
AAAAAAAARGHH!!!!! Olen juuri silloin Helsingissä!!!! Mutta onneksi minulla on kohtalotoveri joka on ulkomailla...;) Miksi aina pitää tehdä valintoja!!!??? Miksei vaan voisi aina saada kaikkea?? ;P
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Poison
Minä olen tuolloin vielä ulkomailla... Suomen maalle saavun tietenkin 15.6 eli ihanaisesti kaksi päivää tuon ottelun jälkeen. Kerrankin, kun SaiPan osalta olisi tapahtunut jotakin erikoisempaa ja sellaista, joka olisi täytynyt nähdä, olen itse poissa... Noh, luotan siihen, että ainakin pari jatkoaikalaista tuohon tapahtumaan eksyy ja kirjoittelee sitten infoa tänne. Lueskelen sitten matkani jälkeen tapahtumista...

Parahin Poison!

Minä voin kyllä lähteä puolestasi sinne ulkomaille jotta pääset seuraamaan kyseisen ottelun. Sopiihan tämä tällainen järjestely?

Kieltämättä varmasti mielenkiintoinen ottelu tulossa mutta täältä "kaukaa" on vain tyydyttävä Jatkoaikaan kirjoitettujen otteluraporttien seuraamiseen.

Sikäli aikaa on vierähtänyt, että nyt jo hymyilyttää vielä reilu kymmenen vuotta sitten Urheilutalolla ollut salibandyn pelaamiskielto (koski puulattiaa) mutta nyt tilaa käytetään jos jonkinmoisten pelien pelaamiseen, lainkaan tulevaa peliä väheksymättä. Silloin nuo kiellot eivät jaksaneet hymyilyttää laisinkaan. Niin ne vuodet vierivät...

Voittajaa en edes ryhdy veikkaamaan.

vlad#16.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Parahin Poison!

Minä voin kyllä lähteä puolestasi sinne ulkomaille jotta pääset seuraamaan kyseisen ottelun. Sopiihan tämä tällainen järjestely?

Joo. Kone taitaa lähteä 21.45 Helsinki-Vantaalta, lipun saanet ystävältäni, jonka tunnistat vaaleista pitkistä hiuksista. Ja niin, matkakohteena on kuulemma joku Kreeta.
...Tai noh, ehkä ei kuitenkaan. Vaikka SaiPa tärkeä juttu onkin, niin jokin raja sentäs.

HPK taisi pelata vastaavanlaisen salibandy-ottelun tuossa jokunen aika sitten. Kerhon pojat olivat ainakin saaneet melko iloisesti takkiin. Mutta tuskinpa tuossa pelissä niin veren maku suussa pelattiin, eikä varmasti tulla pelaamaan tässä SaiPankaan ottelussa. Enemmän kyse on varmasti vain sellaisesta joukkuehengen luomisesta ja myöskin jonkin asteisesta hauskanpidosta. Tämä ei muuten ole välttämättä yhtään huono keino hitsata joukkuetta yhteen jo hyvissä ajoin. Hyvä joukkuehenki tulee joka tapauksessa olemaan SaiPalle kultaakin arvokkaampi ensi kaudella.
 

Suonvieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen verta huonoja kokemuksia, kun on pelannut kiekkoilijoita vastaan salibandya/sählyä, että ei käy kateeksi NST:n poikia. Vaikka ei olisi kyseessä kuin hupipeli, niin ei se estä sitä, että tökitään vähän mailan päällä ja tehdään muutakin pikkukiusaa, joka lätkässä on sallittua tai katsotaan läpi sormien.

Tuntuu monesti lätkänkuskaajat unohtavan sen, ettei salibandyssa kellään ole tärskyjä pehmentäviä varusteita! Okei, no veskalla on jotain, mutta ei nekään auta, kun Hana astuu sormien päälle ollessaan maskimiehenä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Suonvieri
Sen verta huonoja kokemuksia, kun on pelannut kiekkoilijoita vastaan salibandya/sählyä, että ei käy kateeksi NST:n poikia. Vaikka ei olisi kyseessä kuin hupipeli, niin ei se estä sitä, että tökitään vähän mailan päällä ja tehdään muutakin pikkukiusaa, joka lätkässä on sallittua tai katsotaan läpi sormien.

Tuntuu monesti lätkänkuskaajat unohtavan sen, ettei salibandyssa kellään ole tärskyjä pehmentäviä varusteita! Okei, no veskalla on jotain, mutta ei nekään auta, kun Hana astuu sormien päälle ollessaan maskimiehenä.

Tämä on tällaisten pelien yksi puoli - johon voi valmistautua ennalta. Ei muuta kuin NST:n joukkueeseen mukaan pari pelitaitoista nyrkkeilijää niin johan sitä kummasti vähenee jääkiekkoilijoiden halut käyttää mailaa ja kehoa johonkin muuhun kuin pelaamiseen. Tai antaa sitten itse samalla mitalla takaisin, vaikka toiseksi siinä pelissä voi jäädä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä siinä vastapuolikin kummasti rauhoittuu jos antaa pari iskua takaisin. Ei se vaadi muuta kuin hivenen uhrautumista ja kivunsietokykyä.

Se ei pelaa joka pelkää, vai miten se nyt meni.

vlad#16.
 

Aksu

Jäsen
Pelitaidoissa on paljon eroa, mutta toisaalta kiinnostaa Saipan jätkien touhu siitäkin huolimatta. Jääkiekkoilijat on muuten oman kokemukseni mukaan hämmästyttävän monilahjakkaita palloilijoita. Liekö sitten lajin vaatimukset sellaiset, että kaikkea tulee samalla opittua? Niin. Oli niin tai näin, yritän paikalle ehtiä Helsingistä.
 

humppaporo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, IPV, Kikka-88, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Aksu
Jääkiekkoilijat on muuten oman kokemukseni mukaan hämmästyttävän monilahjakkaita palloilijoita. Liekö sitten lajin vaatimukset sellaiset, että kaikkea tulee samalla opittua? Niin. Oli niin tai näin, yritän paikalle ehtiä Helsingistä.
Monet ovat varmaan nuorempana pelanneet eri palloilulajeja, mutta keskittyneet sitten jääkiekkoon. Ja luulisin että joissain harkoissakin pelaillaan eri joukkuepelejä. Ja vaik'ei tekniikka olisikaan niin täydellisesti hallussa, niin eiköhän se pelisilmä korvaa sen lopun. ;)
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Poison
Enemmän kyse on varmasti vain sellaisesta joukkuehengen luomisesta ja myöskin jonkin asteisesta hauskanpidosta. Tämä ei muuten ole välttämättä yhtään huono keino hitsata joukkuetta yhteen jo hyvissä ajoin. Hyvä joukkuehenki tulee joka tapauksessa olemaan SaiPalle kultaakin arvokkaampi ensi kaudella.
Tästä tulikin mieleeni, että onko se viimevuoden joukkueen sisäinen "kriisi" tullut jo julkisuuteen?
 

humppaporo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, IPV, Kikka-88, Montreal Canadiens
Viestin lähetti aaa
Tästä tulikin mieleeni, että onko se viimevuoden joukkueen sisäinen "kriisi" tullut jo julkisuuteen?
Mikä sisäinen kriisi??? Onko sinulla jotain sisäpiiritietoa? Jos on, niin kerro heti! Minä haluan ainakin kuulla. :)
 

Pioneer

Jäsen
Viestin lähetti humppaporo
Mikä sisäinen kriisi??? Onko sinulla jotain sisäpiiritietoa? Jos on, niin kerro heti! Minä haluan ainakin kuulla. :)

Tällä palstalla eräät tunnetut kirjoittajat kertoivat SaiPan romahdukseen olevan yhtenä vaikuttajana jonkin tapahtuman, joka ilmeisesti oli liian arkaluontoinen julkisuuteen päästettäväksi.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti humppaporo
Mikä sisäinen kriisi??? Onko sinulla jotain sisäpiiritietoa? Jos on, niin kerro heti! Minä haluan ainakin kuulla. :)
No kun tällä palstalla huhuiltiin, että joukkueen sisällä olisi pieni kriisi, joka ehkä vaikutti hieman Saipan loppukauden peliesityksiin...
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti aaa
No kun tällä palstalla huhuiltiin, että joukkueen sisällä olisi pieni kriisi, joka ehkä vaikutti hieman Saipan loppukauden peliesityksiin...

mirasanehan tuota pääasiassa kirjoitteli, mutta ei ole mirasaneakaan näkynyt oikeastaan vähään aikaan. Ei taida olla edes niin suuri juttu, että siitä saisi mitään kohua aikaiseksi. Eiköhän asia voi jo olla?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti theref
mirasanehan tuota pääasiassa kirjoitteli, mutta ei ole mirasaneakaan näkynyt oikeastaan vähään aikaan. Ei taida olla edes niin suuri juttu, että siitä saisi mitään kohua aikaiseksi. Eiköhän asia voi jo olla?

Jollei se ole niin suuri juttu etteikö se saisi kohua aikaan niin kuinka se sitten voi sekoittaa totaalisesti koko joukkueen pelin, tai niinhän (ymmärtääkseni) väitettiin, että kyseinen episodi on omalta osaltaan vaikuttanut joukkueen esityksiin.

Ei sen puoleen, minusta asian voi antaa olla, mutta mielenkiintoinen tämä asetelma tosiaan on. Oliko se nyt suuri vai pieni; oliko sillä vaikutusta vai ei, faneja nämä tällaiset kysymykset pakostakin askarruttavat, (ei, en lue itseäni faneihin). Avoimmuus on monasti näissäkin paras vaihtoehto mutta jos toisaalta on päätetty, että tapahtunut on joukkueen sisäinen asia niin näin silloin on.

vlad#16.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oman käsitykseni mukaan tämä mainittu "kriisi" liittyi Machuldaan ja tämän saamiin vammoihin, jotka oikeastaan pilasivat koko miehen loppukauden.
Jos jotain muita syitä oli, niin luulen että ainakaan mirasanelta siihen tuskin saadaan mitään vastauksia enää, jos olen miekkosen puheet osannut oikein tulkita...
 

theref

Jäsen
No joo, se asiahan siis oli se, että Wallun käsi ei oikeastaan missään vaiheessa kautta tullut kuntoon. Käsi oli aika paljonkin huonommassa kunnossa kuin julkisuuteen annettiin ymmärtää. Nuo iskut ennen joulua verottivat aika paljonkin loppukaudesta. Jos joku katseli Wallua kaukalossa, niin ehkäpä silmään sattui sellainenkin juttu, että Wallu oli vaihtanut hanskansakin kesken kautta, kenties jäykempiin ja suojaavampiin...

Jotta se siitä ja sen spekuleeraamisesta, eiköhän asia nyt voi jo olla?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti theref

Jotta se siitä ja sen spekuleeraamisesta, eiköhän asia nyt voi jo olla?

Kiitokset selvennyksestä niin theref'ille kuin Ted Raikkaallekin. Taisipa Wallu saada melkoisen mojovan iskun käteensä eräässä kohtaamisessa Petoluolassa, paikalla olleena muistelen näin käyneen.

Asia saa minun puolesta painua unholaan.

vlad#16.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Kaukalossa käyty

SaiPa siis kävi kaukalossa tökkimässä reikäpalloa ja tökkikin varsin tuloksekkaasti, sillä tilille tuli 6-5 voitto NST:stä. Yllättävänkin vauhdikas oli tuo peli, ihan kiva oli katsella. Porukkaakin oli ikävästä ajasta huolimatta ihan kivasti paikalla. Ai niin, Hirvonen on gooni! ;)
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Re: Kaukalossa käyty

Viestin lähetti stuba
SaiPa siis kävi kaukalossa tökkimässä reikäpalloa ja tökkikin varsin tuloksekkaasti, sillä tilille tuli 6-5 voitto NST:stä. Yllättävänkin vauhdikas oli tuo peli, ihan kiva oli katsella. Porukkaakin oli ikävästä ajasta huolimatta ihan kivasti paikalla. Ai niin, Hirvonen on gooni! ;)

Juu, pitihän tuo ottelu käydä katsastamassa ja ihan oli jopa kontaktiakin mukana. SaiPa teki komeita maaleja ja oli muutenkin ilo katsella paikkapaikoin komeaa pelinrakentelua niin NST:n kuin SaiPankin pelureilta. Hirvonen pelasi korkealla intensiteetillä ja tosiaan otti 6 minuuttia jäähyjä, eli kolme kakkosta mikä on salibandypeliin ihan kunnioitettava määrä. Torekaan ei, yllätys yllätys, jäänyt ilman kakkosta hänen taklattua NST:n puolustajan laidan yli! Tore pääsi myös kerran kuin koira veräjästä hänen huitaistua nakkisormea käsille suhteellisen napakasti. Pääasia kuitenkin oli että yritystä löytyi ja vauhtiakin yllättävän paljon tuollaiseen merkityksettömään peliin. Lappeenrannan kuninkuus tällä kertaa SaiPalle, voisivat pojat kokeilla samaa tuolla kiekkokaukalonkin puolella. :)
 
Machulda

Pitää paikkansa. Hänen kätensä oli paskana marraskuusta lähtien. Tosin muutakin vaivaa kuin käsi oli...ehkä Helsingin valot houkuttelivat ainakin kauniimpaa sukupuolta.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Machuldan kädetkö ne oli tämä joukkueen sisällä tapahtunut juttu, joka muutti kauden kulun? Jotenkin heppoiselta tuntuisi tuo selitys ja odotankin jonkun tulevan kertomaan sen miten se asia meni. Olihan niitä muitakin kuin mirasane jotka sen tiesivät ja jopa ennen häntä.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Mitä se Hamraan odottaa, TheRef kertoi jo asian kuten se oli ja se ei siitä miksikään muutu. Tämä mirasanen mainitsema asia todellakin oli Vallun käsi joka ei siis ollutkaan kuntoutunut kuten annettiin ymmärtää. Onko mirasane jotenkin eri asemassa näistä asioista kirjoittaessaan että muiden totuus ei kelpaa?
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti Hamraan
Machuldan kädetkö ne oli tämä joukkueen sisällä tapahtunut juttu, joka muutti kauden kulun? Jotenkin heppoiselta tuntuisi tuo selitys ja odotankin jonkun tulevan kertomaan sen miten se asia meni. Olihan niitä muitakin kuin mirasane jotka sen tiesivät ja jopa ennen häntä.

Muistanet, että jo tuolloin kun mirasane asian "ilmoitti", aika monetkin olivat sillä mielellä, että asia oli väärin sanottu. Muistat varmaan?

On lähinnä oma asiasi uskotko asian vai et, vai varmistatko sen esimarkiksi privalla mirasanelta? Jos olisin herkkähipiäinen, ilmoittaisin samalla tavalla kuin mirasane, että lopetan kirjoittelun ja asioista informoimisen, mutta mitä sitä suotta. Marttyyriasenne ei koskaan ole pukenut minua. Tämä on tieto joka minulla on, eikä kukaan muu ole pystynyt mitään muuta esittämään.

Machuldalla oli käsi paskana, kuten kirjoitin. Lisäksi Machuldan vaimoa Helsingin valot kiinnostivat, kovastikin, kuten parahin Dean Moriarty tuossa kirjoitteli.

Lisäksi Wallu ilmaisi tyytymättömyytensä siihen, että Kaarna ei ollut onnistunut vahvistamaan joukkuetta sillä tavalla, kuin oli Wallulle luvannut. Näinhän Kaarna lupaili Wallulle jotta sai silloin Wallun kirjoittamaan tuon pitkän jatkosopparin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös