Minä olen kyllä terveen skeptinen näiden espoonjuhien kanssa siitä mitä kannattaa uskoa todeksi kesän pururatahaastatteluista. Ne ovat sitä pikkumediasisältöä, jota kaivattu, mutta tuskin kukaan uusi tai vanha pelaaja alkaa niissä moittia kuinka ennen toisessa seurassa asiat oli paremmin.Kyllä ihan perusteltua väittää kuultua tietoa, varsinkin, kun joukkue väsähti aivan täysin Espoota vastaan kahden erän jälkeen.
Täällä on sanottu, että kovaa on menty. Mikä ihme siinä on niin vaikea uskoa? Raipen vaatimustasokin on tiedossa. Ei tuo mitään tarkoita jatkoa ajatellen. Ehkä muiden joukkueet rytmittävät harjoittelunsa eri tavalla tai ovat täyttä terästä, kestävät kovaa kuormitusta paremmin kuin SaiPan velttoilijat.
Kyllä osataan tarttua johonkin aiheeseen uskomattoman tiukasti.
Edit: juhalla loppui talous/konkka-epäilyt niin epäillään nyt treenaamista?
Mutta! Jos nyt SaiPassa treenataan ennennäkemättomän kovaa niin kuka vastaa siitä jos pelaajien paikat taas pettää? Manataan vaan että kaikki aina loukkaantuu heti kun tulee SaiPaan. Mielestäni itsetarkoitus ei ole reenata KOVAA vaan OIKEIN. Siitä on vastuussa SaiPan palkkaamat fysiikkavalmentajat ja mahdolliset ravintoterapeutit että joku urheilulääkäri.
Valmentajasta ei myöskään tee vaativaa valmentaa se, että käskee porukan juoksemaan.
Itse olen siinä uskossa, että Raipe on vaativa ja määrätietoinen valmentaja, mutta ei hänen kontollaan pitäisi kai fysiikkatreenit olla. Tai ihan sama kuka niitä loppujen lopuksi vetää, tulosta on tultava ja ihmisten ehjänä pysyttävä. Naurettavaa (mielestäni) väittää SaiPan tekevän tällä hetkellä jotain eritavalla kuin muu jääkiekkoileva maailma ja saavan siitä kilpailuetua kauden alkuun. Eiköhän siellä KooKookin treenaa ihan ammattimaisesti, HPK ehkä kovemmin kuin koskaan ja K_Espoon pukukopissa ei ole ikinä ollut näin hyvää kemiaa.
Totuus on tähänastisen näkemän perusteella, että päävastustajat vievät SaiPaa niin taktisesti, fyysisesti kuin yksilötasolla. Suhdanteet voivat vielä muuttua, mutta kai voi katsoa myös mitä on tapahtunut tähän mennessä. Päivitetään raporttia kun jokin siihen suuntaan mahdollisesti indikoi muutosta voimasuhteissa.