SaiPa kaudella 2024–2025: ”Voittavan jääkiekon alkeiskurssi”

  • 243 393
  • 1 255

npc

Jäsen
Kyllä ihan perusteltua väittää kuultua tietoa, varsinkin, kun joukkue väsähti aivan täysin Espoota vastaan kahden erän jälkeen.

Täällä on sanottu, että kovaa on menty. Mikä ihme siinä on niin vaikea uskoa? Raipen vaatimustasokin on tiedossa. Ei tuo mitään tarkoita jatkoa ajatellen. Ehkä muiden joukkueet rytmittävät harjoittelunsa eri tavalla tai ovat täyttä terästä, kestävät kovaa kuormitusta paremmin kuin SaiPan velttoilijat.

Kyllä osataan tarttua johonkin aiheeseen uskomattoman tiukasti.

Edit: juhalla loppui talous/konkka-epäilyt niin epäillään nyt treenaamista?
Minä olen kyllä terveen skeptinen näiden espoonjuhien kanssa siitä mitä kannattaa uskoa todeksi kesän pururatahaastatteluista. Ne ovat sitä pikkumediasisältöä, jota kaivattu, mutta tuskin kukaan uusi tai vanha pelaaja alkaa niissä moittia kuinka ennen toisessa seurassa asiat oli paremmin.

Mutta! Jos nyt SaiPassa treenataan ennennäkemättomän kovaa niin kuka vastaa siitä jos pelaajien paikat taas pettää? Manataan vaan että kaikki aina loukkaantuu heti kun tulee SaiPaan. Mielestäni itsetarkoitus ei ole reenata KOVAA vaan OIKEIN. Siitä on vastuussa SaiPan palkkaamat fysiikkavalmentajat ja mahdolliset ravintoterapeutit että joku urheilulääkäri.

Valmentajasta ei myöskään tee vaativaa valmentaa se, että käskee porukan juoksemaan.

Itse olen siinä uskossa, että Raipe on vaativa ja määrätietoinen valmentaja, mutta ei hänen kontollaan pitäisi kai fysiikkatreenit olla. Tai ihan sama kuka niitä loppujen lopuksi vetää, tulosta on tultava ja ihmisten ehjänä pysyttävä. Naurettavaa (mielestäni) väittää SaiPan tekevän tällä hetkellä jotain eritavalla kuin muu jääkiekkoileva maailma ja saavan siitä kilpailuetua kauden alkuun. Eiköhän siellä KooKookin treenaa ihan ammattimaisesti, HPK ehkä kovemmin kuin koskaan ja K_Espoon pukukopissa ei ole ikinä ollut näin hyvää kemiaa.

Totuus on tähänastisen näkemän perusteella, että päävastustajat vievät SaiPaa niin taktisesti, fyysisesti kuin yksilötasolla. Suhdanteet voivat vielä muuttua, mutta kai voi katsoa myös mitä on tapahtunut tähän mennessä. Päivitetään raporttia kun jokin siihen suuntaan mahdollisesti indikoi muutosta voimasuhteissa.
 

Sportsguy

Jäsen
Minä olen kyllä terveen skeptinen näiden espoonjuhien kanssa siitä mitä kannattaa uskoa todeksi kesän pururatahaastatteluista. Ne ovat sitä pikkumediasisältöä, jota kaivattu, mutta tuskin kukaan uusi tai vanha pelaaja alkaa niissä moittia kuinka ennen toisessa seurassa asiat oli paremmin.

Mutta! Jos nyt SaiPassa treenataan ennennäkemättomän kovaa niin kuka vastaa siitä jos pelaajien paikat taas pettää? Manataan vaan että kaikki aina loukkaantuu heti kun tulee SaiPaan. Mielestäni itsetarkoitus ei ole reenata KOVAA vaan OIKEIN. Siitä on vastuussa SaiPan palkkaamat fysiikkavalmentajat ja mahdolliset ravintoterapeutit että joku urheilulääkäri.

Valmentajasta ei myöskään tee vaativaa valmentaa se, että käskee porukan juoksemaan.

Itse olen siinä uskossa, että Raipe on vaativa ja määrätietoinen valmentaja, mutta ei hänen kontollaan pitäisi kai fysiikkatreenit olla. Tai ihan sama kuka niitä loppujen lopuksi vetää, tulosta on tultava ja ihmisten ehjänä pysyttävä. Naurettavaa (mielestäni) väittää SaiPan tekevän tällä hetkellä jotain eritavalla kuin muu jääkiekkoileva maailma ja saavan siitä kilpailuetua kauden alkuun. Eiköhän siellä KooKookin treenaa ihan ammattimaisesti, HPK ehkä kovemmin kuin koskaan ja K_Espoon pukukopissa ei ole ikinä ollut näin hyvää kemiaa.

Totuus on tähänastisen näkemän perusteella, että päävastustajat vievät SaiPaa niin taktisesti, fyysisesti kuin yksilötasolla. Suhdanteet voivat vielä muuttua, mutta kai voi katsoa myös mitä on tapahtunut tähän mennessä. Päivitetään raporttia kun jokin siihen suuntaan mahdollisesti indikoi muutosta voimasuhteissa.
Nyt kyllä keksit itse noita olettamuksia. Kovaa voi todellakin mennä muutenkin kuin "juostaan kuin eläimet".

Täällä urheilupalstalla olettaa, että alkeet fyysisestä harjoittelusta on tiedossa niin on selvää mistä puhutaan.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nyt kyllä keksit itse noita olettamuksia. Kovaa voi todellakin mennä muutenkin kuin "juostaan kuin eläimet".
Sepä tässä on, että kun on kuultu nyt vuosia jos jonkunlaisia selityksiä ja suoranaista paskapuhetta milloin mistäkin, niin näitä tarinoita on melko helppo kyseenalaistaa.

Odottavan aika on pitkä, mutta toivotaan parasta.
 

npc

Jäsen
Täällä urheilupalstalla olettaa, että alkeet fyysisestä harjoittelusta on tiedossa niin on selvää mistä puhutaan.
Noh, minä en ole ammattiurheilija enkä ikinä siinä skenessä mukana ollut. Sitä vastoin voin kansalaisena tehdä havaintoja nykyisestä että menneestä, kun näitä meille intternetin aikakaudella nyt on saatavilla.

Mikään ei viittaa siihen, että SaiPa olisi jotenkin oman rääkkiohjelmansa kautta etulyöntiasemassa päävastustajiinsa. Ainakaan vielä. Näitä väittämiä voi halutessaan viljellä - alkukauden mahdollisiin aneemisiin otteisiinkin varmasti löytyy selitykset, keskitalvella loukkaantumissuma ja keväällä tyhjennysmyyntien aikaansaama lamaannus ja että kaikki paukut nyt vain seuraavaan kauteen. Valmentaja X:n alaisuudessa ei olla taas ikinä reenattu näin kovaa, harkkamatseista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä ja pyörä pyörii.

Ennen oli joukkueella varmaan helpompaa valmistautua kauteen, mutta nyt noi kaikki reenipelitkin filmataan ja jotkut idarit kuten minä ostaa sinne katseluoikeuksia.

E: Että urheilupalsta ja ehkä toivottaisiin jotain ceeveetä ehkä näytille tai ainakin tietämys liikunnasta. :)
 
Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Noh, minä en ole ammattiurheilija enkä ikinä siinä skenessä mukana ollut. Sitä vastoin voin kansalaisena tehdä havaintoja nykyisestä että menneestä, kun näitä meille intternetin aikakaudella nyt on saatavilla.

Mikään ei viittaa siihen, että SaiPa olisi jotenkin oman rääkkiohjelmansa kautta etulyöntiasemassa päävastustajiinsa. Ainakaan vielä. Näitä väittämiä voi halutessaan viljellä - alkukauden mahdollisiin aneemisiin otteisiinkin varmasti löytyy selitykset, keskitalvella loukkaantumissuma ja keväällä tyhjennysmyyntien aikaansaama lamaannus ja että kaikki paukut nyt vain seuraavaan kauteen. Valmentaja X:n alaisuudessa ei olla taas ikinä reenattu näin kovaa, harkkamatseista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä ja pyörä pyörii.

Ennen oli joukkueella varmaan helpompaa valmistautua kauteen, mutta nyt noi kaikki reenipelitkin filmataan ja jotkut idarit kuten minä ostaa sinne katseluoikeuksia.

E: Että urheilupalsta ja ehkä toivottaisiin jotain ceeveetä ehkä näytille tai ainakin tietämys liikunnasta. :)
Olen liikuntatieteen dosentti ja sanon, että tosi kovaa mennään!!!

Ymmärsin nuo kommentit harjoittelun kovuudesta lähinnä niin, että viime kausien SaiPaan nähden mennään paljon kovempaa. Siihen ei toki paljon vaadita, mikäli Maalahden toissa kevään kommentteja SaiPan harjoittelusta muistelee, mutta on se sentään jotain.
 

npc

Jäsen
Olen liikuntatieteen dosentti ja sanon, että tosi kovaa mennään!!!
Haha!

Ymmärsin nuo kommentit harjoittelun kovuudesta lähinnä niin, että viime kausien SaiPaan nähden mennään paljon kovempaa. Siihen ei toki paljon vaadita, mikäli Maalahden toissa kevään kommentteja SaiPan harjoittelusta muistelee, mutta on se sentään jotain.
Aha. Olisi kiva kuulla, että onko Raipe tuonnut ummehtuneeseen organisaatioon ammattimaisuuden 2020-luvulla vai onko fysiikkatiimi käynyt jatkokursseilla ja omaksunut uusia metodeja mitä ei vielä ehkä tiedetä naapuriseuroissa? Edelläkävijöitä taidetaan olla kuten sputnikki aikoinaan.

Ja kuten maallikkona tuossa sanoin: ei se määrä vaan laatu.
 

emz1

Jäsen
Ymmärsin nuo kommentit harjoittelun kovuudesta lähinnä niin, että viime kausien SaiPaan nähden mennään paljon kovempaa. Siihen ei toki paljon vaadita, mikäli Maalahden toissa kevään kommentteja SaiPan harjoittelusta muistelee, mutta on se sentään jotain.
Minäkin katson asiaa enemmän siltä kantilta, että uuden valmentajan - ja tällä kertaa sellaisen joka on saanut sekä pelaajaurallaan, että valmentajana jotain aikaan - alaisuudessa tapahtuu jo ihan luontaista ryhdistäytymistä. Pelaajille se on kuitenkin lähtökohtaisesti uusi henkilö joka täytyy vakuuttaa ja Raipellakaan ei taida olla tapana jakaa ilmaislippuja nimen perusteella.

Se ei välttämättä tarkoita, että siellä tehtäisiin jotenkin enemmän ja kovempaa kuin muualla, vaan pelkkä ympäristö ja ilmapiiri ruokkii tekemään asioita vähän paremmalla panoksella ja se tekee myös reaktion että vierustoverikin pitää tehdä kovempaa jotta pysyy kelkassa ja sisäisessä rankingissa mukana.

Tämä ketjureaktio ei välttämättä toteutunut ihan yhtä hyvin Hämäläisen vahtivuoron aikana kun kaikki uskottavuus oli syöty nopeasti.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Harjoittelun kovuudesta. Ilmeisesti laatu ja kovuus ovat olleet vähän niin ja näin myös junioreissa.

Etelä-Saimaan jutussa Joona Lankinen kertoo miten lähti 19- vuotiaana laadukkaan tekemisen perään Pelicansiin.

”Siihen aikaan SaiPassa tuntui, että polki paikallaan, eikä toiminta ollut kauhean laadukasta, Lankinen ruotii.”

”Pelicansin A:ssa Lankinen näki SaiPaan verrattuna huomattavia eroja. Keskeisimpiä olivat treenikulttuuri ja vaatimustaso.

– Ei tarvitse ihmetellä, minkä takia sieltä on nykyään jo NHL:ssakin käyneitä pelaajia tullut. Se treenaaminen ja toiminta siellä on niin eri tasolla kuin täällä, Lankinen sanoo Lappeenrantaan viitaten.”

linkki juttuu. Maksumuurin takana:
 

Sportsguy

Jäsen
Noh, minä en ole ammattiurheilija enkä ikinä siinä skenessä mukana ollut. Sitä vastoin voin kansalaisena tehdä havaintoja nykyisestä että menneestä, kun näitä meille intternetin aikakaudella nyt on saatavilla.

Mikään ei viittaa siihen, että SaiPa olisi jotenkin oman rääkkiohjelmansa kautta etulyöntiasemassa päävastustajiinsa. Ainakaan vielä. Näitä väittämiä voi halutessaan viljellä - alkukauden mahdollisiin aneemisiin otteisiinkin varmasti löytyy selitykset, keskitalvella loukkaantumissuma ja keväällä tyhjennysmyyntien aikaansaama lamaannus ja että kaikki paukut nyt vain seuraavaan kauteen. Valmentaja X:n alaisuudessa ei olla taas ikinä reenattu näin kovaa, harkkamatseista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä ja pyörä pyörii.

Ennen oli joukkueella varmaan helpompaa valmistautua kauteen, mutta nyt noi kaikki reenipelitkin filmataan ja jotkut idarit kuten minä ostaa sinne katseluoikeuksia.

E: Että urheilupalsta ja ehkä toivottaisiin jotain ceeveetä ehkä näytille tai ainakin tietämys liikunnasta. :)
Kirjoitin toiseksi viimeisessä viestissäni, että ei tuo välttämättä mitään tarkoita, että kovaa treenataan. Lue ne viestit äläkä keksi omia narratiivejä.

Tämä tästä.

E: ja kyllä. Vuositolkulla jos urheilua seuraa, olettaisi olevan kiinnostunut myös harjoittelusta. Ei tuo mitään ydintiedettä ole kuitenkaan.
 

npc

Jäsen
Kirjoitin toiseksi viimeisessä viestissäni, että ei tuo välttämättä mitään tarkoita, että kovaa treenataan. Lue ne viestit äläkä keksi omia narratiivejä.

Tämä tästä.

E: ja kyllä. Vuositolkulla jos urheilua seuraa, olettaisi olevan kiinnostunut myös harjoittelusta. Ei tuo mitään ydintiedettä ole kuitenkaan.
Ei mitään vastaanpanemista. Voit olla oikeammassa kuin minä.
 

npc

Jäsen
Minäkin katson asiaa enemmän siltä kantilta, että uuden valmentajan - ja tällä kertaa sellaisen joka on saanut sekä pelaajaurallaan, että valmentajana jotain aikaan - alaisuudessa tapahtuu jo ihan luontaista ryhdistäytymistä. Pelaajille se on kuitenkin lähtökohtaisesti uusi henkilö joka täytyy vakuuttaa ja Raipellakaan ei taida olla tapana jakaa ilmaislippuja nimen perusteella.
Vaikutat tietävän asioista paljon. Miten on nyt fysiikkavalmennus parantunut edelliseen vuoteen? Sanoiko Raipe tai uusi omistajapohja jotain uutta tähän? Kiinnoistaisi tietää missä se ratkaiseva ero tehtiin kilpakumppaneihin nähden.
 

emz1

Jäsen
Miten on nyt fysiikkavalmennus parantunut edelliseen vuoteen? Sanoiko Raipe tai uusi omistajapohja jotain uutta tähän? Kiinnoistaisi tietää missä se ratkaiseva ero tehtiin kilpakumppaneihin nähden.
Tuossa ylläolevassa viestissä yritin juuri kertoa näkökulman sille että jos joku sanoo että tänä vuonna on ”treenattu todella kovaa” tai ”treeneissä on menty todella lujaa” ei välttämättä tarkoita, että siellä on mullistettu jotain fysiikkavalmennuksessa tai että Raipe on mullistanut SaiPan fysiikkavalmennuksen vaan yhtälailla tuollainen kommentti voi syntyä yksittäisille pelaajille vain siitä, että yleinen ilmapiiri on erilainen kuin vaikka edellisenä kesänä.

Sillä ei myöskään välttämättä ole mitään tekemistä varsinaisen fysiikkatreenin kanssa vaan se voi olla yhtälailla myös kollektiivinen tekemisen taso kun luistimet laitetaan jalkaan ja mennään jäälle käymään pelitaktisia asioita läpi. Mennään tekemään eikä kellumaan jäälle puolivaloilla kun valmentajaharjoittelija on yrittänyt samalla piiskata taustalla.

Eikä tässä ole kyse mistään tiedosta vaan että asioita voi katsoa vähän muustakin kulmasta kuin vain siitä että nyt on fysiikkatreenit mullistuneet jään ulkopuolella.
 

npc

Jäsen
Tuossa ylläolevassa viestissä yritin juuri kertoa näkökulman sille että jos joku sanoo että tänä vuonna on ”treenattu todella kovaa” tai ”treeneissä on menty todella lujaa” ei välttämättä tarkoita, että siellä on mullistettu jotain fysiikkavalmennuksessa tai että Raipe on mullistanut SaiPan fysiikkavalmennuksen vaan yhtälailla tuollainen kommentti voi syntyä yksittäisille pelaajille vain siitä, että yleinen ilmapiiri on erilainen kuin vaikka edellisenä kesänä.

Sillä ei myöskään välttämättä ole mitään tekemistä varsinaisen fysiikkatreenin kanssa vaan se voi olla yhtälailla myös kollektiivinen tekemisen taso kun luistimet laitetaan jalkaan ja mennään jäälle käymään pelitaktisia asioita läpi. Mennään tekemään eikä kellumaan jäälle puolivaloilla kun valmentajaharjoittelija on yrittänyt samalla piiskata taustalla.

Eikä tässä ole kyse mistään tiedosta vaan että asioita voi katsoa vähän muustakin kulmasta kuin vain siitä että nyt on fysiikkatreenit mullistuneet jään ulkopuolella.
Okei. Mennään vaikka sitten näillä prinsiipeillä. Mitään konsensusta emme ikinä tule saavuttamaan. Vaikkakin tämä viestisi on jotain mitä täytyy minunkin pohtia koska ei olla ihan shaisse.

Kaikki halutaan, että SaiPa menestyisi pidemmälle kuin viimevuotiset kymmenen matsia alkukaudesta.

Jatketaan, palataan. SaiPa enivei 12-joukkoon, eiks? Sama vene jne.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tuossa ylläolevassa viestissä yritin juuri kertoa näkökulman sille että jos joku sanoo että tänä vuonna on ”treenattu todella kovaa” tai ”treeneissä on menty todella lujaa” ei välttämättä tarkoita, että siellä on mullistettu jotain fysiikkavalmennuksessa tai että Raipe on mullistanut SaiPan fysiikkavalmennuksen vaan yhtälailla tuollainen kommentti voi syntyä yksittäisille pelaajille vain siitä, että yleinen ilmapiiri on erilainen kuin vaikka edellisenä kesänä.

Sillä ei myöskään välttämättä ole mitään tekemistä varsinaisen fysiikkatreenin kanssa vaan se voi olla yhtälailla myös kollektiivinen tekemisen taso kun luistimet laitetaan jalkaan ja mennään jäälle käymään pelitaktisia asioita läpi. Mennään tekemään eikä kellumaan jäälle puolivaloilla kun valmentajaharjoittelija on yrittänyt samalla piiskata taustalla.

Eikä tässä ole kyse mistään tiedosta vaan että asioita voi katsoa vähän muustakin kulmasta kuin vain siitä että nyt on fysiikkatreenit mullistuneet jään ulkopuolella.
Se pieni suuri erokin voi tulla jo siitä, että tekemistä on ohjaamassa mies, joka on itse pelannut NHL:ssä ja on kaikkien suomalaisten tietämä kiekkomies, eikä alaketjujen koohottajana Liigaa pelannut Vili. Kun edes osa pelaajista omaksuu sen ajatuksen, että tämä tyyppi on itse kulkenut tien huipulle ja hänen neuvojaan seuraamalla minunkin on mahdollista treenata huippujen tasolla, niin motivaatio koko porukassa voi kirittyä itsensä haastavaksi ja keskinäiseksi kilpailuksi. Ei varmasti suoraan vaikuta kaikkien yksilöiden tekemisen tasoon, mutta luulen että joukkueena välillisesti voi hyvinkin motivoida koko porukan painamaan yhä enemmän ja yhä paremmin. Ihmisiä ne urheilijatkin ovat, vaikka miten heille maksettaisiin.
 

Veleho

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kieltämättä tässä hieman alkaa jo toivomaan jotain huhuntynkää vahvistuksesta hyökkäykseen. Määrällisestikin mennään ohuella ja kärkikään ei liian terävä ole.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä SaiPalla on varaa Abbandonatoon, joten miksi ei tarjottu ja jos tarjottiin niin miksi meni Mikkeliin? Odotuksissa SaiPaan on tuon tasoinen hyökkääjä + hieman halvempi kanukkihyökkääjä, jota voi maalailla kärkikenttiin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Hankkikoot minun puolesta. Eri homma, onko seura enää pystyssä tuolla talousopilla. 1,5 miljoonan budjettiin ei usko kukaan.

Pakko SaiPaankin on pari vahvistusta ennen kauden alkua tulla.
Erittäin mielenkiinnolla odottelen heidän osakeannin päättymisen jälkeistä tiedotetta. Anti heillä päättyy ensi viikon perjantaina ja tavoitteena oli minimissä 250 k€ ja maksimissa 1 M€. Ulospäin toiminta näyttää siltä, että menestystä haetaan suurella rahallisella riskillä. Miten tämä liittyy SaiPaan? Tuolla menolla Jukurit tulee menemään lähivuosina konkurssiin, mutta miten käy SaiPan jos naapuri ostaa velkarahalla kilpailukykyä ja meillä kausi menee taas penkin alle kaukalossa? Aika äkkiä on se uusien omistajien tuoma 2 M€ myös käytetty jos halliin ei saada väkeä.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Alkaa olla tilanne, että SaiPalla taitaa olla kohta bottom2 rosteri. HPK vielä takana, Jukureille tullu kaksi hyökkääjää P-Amerikasta tässä syksyn aikana. Päävastustajista Espookin vahvistui syksyllä.

Aikaa on ja verorajallakin voi täydentää, mutta ei paljoa kun siihen mennessä on ehditty jo useampi peli pelaamaan.
 

Jakenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Erittäin mielenkiinnolla odottelen heidän osakeannin päättymisen jälkeistä tiedotetta. Anti heillä päättyy ensi viikon perjantaina ja tavoitteena oli minimissä 250 k€ ja maksimissa 1 M€. Ulospäin toiminta näyttää siltä, että menestystä haetaan suurella rahallisella riskillä. Miten tämä liittyy SaiPaan? Tuolla menolla Jukurit tulee menemään lähivuosina konkurssiin, mutta miten käy SaiPan jos naapuri ostaa velkarahalla kilpailukykyä ja meillä kausi menee taas penkin alle kaukalossa? Aika äkkiä on se uusien omistajien tuoma 2 M€ myös käytetty jos halliin ei saada väkeä.
Aivan. Toisaalta itse näen, että tuolla uusien omistajien tuomalla rahalla vasta vakautetaan seuran taloustilanne. Tuo n. 2 miljoonaa on noin sama kuin viime kausien tappiot. Toki siitä osa varmaan jyvitetty pelaajabudjetin nostoon. Luulen ja toivon, että Ahon puhelin käy kuumana kokoajan agenttien suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Erittäin mielenkiinnolla odottelen heidän osakeannin päättymisen jälkeistä tiedotetta. Anti heillä päättyy ensi viikon perjantaina ja tavoitteena oli minimissä 250 k€ ja maksimissa 1 M€. Ulospäin toiminta näyttää siltä, että menestystä haetaan suurella rahallisella riskillä. Miten tämä liittyy SaiPaan? Tuolla menolla Jukurit tulee menemään lähivuosina konkurssiin, mutta miten käy SaiPan jos naapuri ostaa velkarahalla kilpailukykyä ja meillä kausi menee taas penkin alle kaukalossa? Aika äkkiä on se uusien omistajien tuoma 2 M€ myös käytetty jos halliin ei saada väkeä.
Mikkelissäkin talous on tiukalla ja riskiäkin otetaan, mutta toisaalta niin täytyy ottaakkin jos haluaa edes teoriassa tavoitella jotain muutakin kuin jumbosijan välttämistä. Mikäli kassa ei kestä ja panostukset johtavat konkurssiin, niin sitten niin käy. Se on markkinatalouden laki. Siinä tapauksessa voidaan sanoa, että on ainakin yritetty. Turha tuolla on olla vain osallistumassa ja hengittämässä samaa ilmaa kuin muut.

Ei sinällään ole millään lailla tämän ketjun aihe, joten sori OT.
 

Veleho

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Aivan. Toisaalta itse näen, että tuolla uusien omistajien tuomalla rahalla vasta vakautetaan seuran taloustilanne. Tuo n. 2 miljoonaa on noin sama kuin viime kausien tappiot. Toki siitä osa varmaan jyvitetty pelaajabudjetin nostoon. Luulen ja toivon, että Ahon puhelin käy kuumana kokoajan annettiin suuntaan.
Sehän tässä oikeastaan isoin huoli onkin. Jos tuo 2 miljoonaa menee valtaosin tappioiden kattamiseen, niin perseelleen menevällä syksyllä on jouluun mennessä tilanne taas täysin sama kuin viime kaudella, eli katsojia ei juurikaan hallilla näy ja tappiota tulee jälleen valtavasti. Ei uusilla omistajillakaan varmasti ole intressiä joka vuosi pääomittaa seuraa sadoilla tuhansilla. Puhumattakaan vielä mahdollisesta karsimisesta Jokereita vastaan jos jumboksi jäädään.

Ensi kaudella viime kausien kaltainen kelkasta putoaminen syksyllä ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ketäs niitä hyviä palkka-arvailijoita täällä olikaan? @Seeepra @nälkäinenmaila Minkälainen näkemys teillä on tämän hetkisen SaiPan rosterin kustannuksista? Jos pelaajabudjetti nostettiin, oliko se 2 miljoonaan niin ollaanko jo 1,5 ylitetty?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös