"Tampa Bayn apukoutsina vs. SaiPan pääkäskijänä. Äääh, en saata valita. Mä vedän nyt ihan intuitiolla..äääh...aarghhh..apua..RINNAT! Eiku SaiPa! Eiku vittu, meniks mä sanoo nyt SaiPa. Tampa Bay. I mean Tampa. Tampa is SaiPa in Finland kieli. Hey please don´t leave me. NHL is all I´ve ever wanted."
Jukka Jalosen puhelin soi:
Agentti: "Jukka, mä muistan, kun sä sanoit, että haluat NHL:ään valmentamaan ja olisit halunnut päästä valitsemaan, mihin joukkueeseen siellä menet. Ikävä kyllä sun huono kielitaito tiedetään, ja mulla on tässä sulle vain yksi tarjous ensi kauden joukkueesta?"
Jukka: "No minnekkäpäin pitäisi mennä?"
Agentti: "Kaakkoon..."
Jukka (ajattelee): Kaakossa on Florida, Tampa Bay...ja Carolinakin on sielläpäin. Kaikki helvetin kovia joukkueita!
Jukka: "Sovittu! Ilmoita niille, että mä tuun"
Agentti: "Oikeesti?! Hienoa, Aho ilahtuu tästä ihan hemmetisti!
Jukka (ajattelee): Aho? Sebastian Aho? Se on siis Carolina, missä on Aho, Teräväinen, Kotkaniemi, Raanta, ym. Sehän on mun kielitaidolle paras mahdollinen paikka!
Jukka: "Sano niille suoraan, että voin tehdä vaikka miten pitkän sopimuksen ja joustaa vaikka palkassa! Pistän mun nimen tähän sopimuspohjaan jo valmiiksi ja lähetän sulle, joten täytä sä yksityiskohdat. Hoida homma maaliin"
Seuraavana päivänä:
Agentti: "No niin, nelivuotinen sopimus on nyt tehty. Aho on ensi viikolla Helsingissä ja käski kysyä, haluaisitko lähteä hänen kanssaan samaa matkaa tutustumaan ensi kauden joukkueeseesi?"
Jukka: "Eiköhän se onnistu. Mutta sano Sebastianille, että ei oteta mielellään ihan aikaisinta aamulentoa"
Agentti: "Sebastianin? Harrin kanssa sä olet menossa. Ja Harrilla on kuulemma ostettuna jo liput tuohon klo 13:n Inter Cityyn, niin mietti, jos tulisit samalla junalla Lappeenrantaan"
Jukka: .....