@Barney kävi ansiokkaasti läpi SaiPan miehistöä. Olen hyvin pitkälle samoilla linjoilla, mutta tässä vähän kommenttia J. Naukkarisesta.
Ainoa asia mistä olen jyrkästi eri mieltä on se, että Barney kuvailee Naukkarisen läpimurto ykkösketjun luottohevoseksi vain "
vähän yllättäväksi". Janne Naukkarinen oli pelannut kaudella 2022-23 seuraavasti: SaiPa U20 joukkueessa 37 ottelua tehoilla 10+22=32, viisi Liiga-ottelua kiikaritehoilla ja kauden pääteeksi Ketterässä Mestiksen runkosarjaa ja Playoffeja yhtyeensä 23 ottelua tehoilla 0+3=3.
Kuka olisi osannut vuosi sitten osannut ennustaa Naukkarisen nousun? Katselin huvikseni
SaiPa kaudella 2023–2024: ”Operaatio jumbosijan välttäminen” -ketjun kirjoituksia viime vuodelta. Viime kevään ja kesän aikana esiteltiin monenmoisia hahmotelmia seuraavan Liiga-kauden kenttäkoostumuksista, mutta Janne Naukkarisen nimi nousi ensimmäisen kerran esille vasta
@Mirasanen viestissä elokuun viimeisenä päivänä, jossa Mirasane arveli Naukkarisen hyvinkin pääsevän kokeilemaan Liigassa yksittäisiä pelejä. Seuraavan kerran Naukkarisesta keskusteltiin syyskuun lopulla, kun
debatoitiin aiheesta kannattaako U20-joukkueen menestys uhrata päästämällä joukkueen ykköstykki pelaamaan jämäminuutteja Liiga-joukkueseen. Ja niinhän siinä kävi että U20-joukkueen kausi jäi lyhyeksi...
Ensi kauden osalta olen samaa mieltä @Barneyn kanssa. Toivottavasti Aho löytää SaiPalle sellaiset ykköskorin hyökkääjät, joiden pelityylit ja kemiat natsaavat Naukkarisen kanssa. Odotusten ollessa korkealla on tietysti muistettava toisen kauden kirouksen riski, mutta Naukkarisen vääntövoimalle on varmasti käyttöä vaikka verkko ei heiluisikaan heti ensimmäisissä otteluissa.