SaiPa kaudella 2024–2025: ”Voittavan jääkiekon alkeiskurssi”

• 624 138
  • 3 635

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin varmasti juu. Ei kai sitä tuosta keskusteltu?

Ostiko ihan varmasti jokainen ilmainen katsoja merkittävästi tuon 2x18 minsan aikana, että se ihan merkittävästi näkyy seuran tuloissa? Ihan että 200k€/matsi nettoaa? Nuo olivat lähtöparametrit.

Minulle on ihan sama paljonko tulee. Kommentoin vain ihan levottomia juttuja.
Keskusteltiin rahasta, ja ne muut tuo myös sitä rahaa kuin pelkät lipputulot

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nyt on kyllä kunnollista legendaa!
Aavistuksen on lähtenyt jutut laukalle. On siellä jokunen ylimääräinen voinut olla, mutta että toista tuhatta ylimääräistä.

Joku tolkku näihin juttuihin. Kalamiehetkin olisi kateellisia näistä tarinoista.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep. Joo, kapasiteetti on varmasti yli mutta yli puolen seisomakatsomon verran (1200) ylimääräisiä ihmisiä on vähän jo paksua.
Kukaanhan ei ole tälläistä lukuja esittänyt.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta. Tuli luettua väärin, mutta +900 ylimääräiseen ihmiseen pätee samat perustelut.
Eli myös samat perusteet käyvaikkapa sellaiseen +700 ylimääräiseen ihmiseen? Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitin tuo lähemmäs 6000 on täysin stetsonista vedetty, mutta sen voin sanoa että siellä oli vuonna 2014 reilusti yli kapasiteetin, ja tähän on perusteena on se että olen ollut kun siellä kun yleisömäärä on ”loppuunmyyty” ja myös kun se on ollut aivan täynnä.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Minä tuolla hieman avasinkin Sihvosen omassa ketjussa omaa vastinettani hänen näkemykseen SaiPan pelistä.

Mitenkä itse näette, eikö SaiPan pelissä juurikaan ole rytmiä vaan pystyynkiskomisella on vedetty tähän saakka ? Minä kun näen asian kovin toisin ja väitän pystyväni tämän takana seisomaan.

Kyllähän SaiPa rytmittää minusta siinä missä esim. Ilveskin. Toki pelaajien taitotaso ei mahdollista samanlaista kiekottelua monessa tilanteessa, kuin Ilves tekee, mutta pelitapa onkin juuri oikeanlainen SaiPan materiaalille.

Sportsguy

Jäsen
Minä tuolla hieman avasinkin Sihvosen omassa ketjussa omaa vastinettani hänen näkemykseen SaiPan pelistä.

Mitenkä itse näette, eikö SaiPan pelissä juurikaan ole rytmiä vaan pystyynkiskomisella on vedetty tähän saakka ? Minä kun näen asian kovin toisin ja väitän pystyväni tämän takana seisomaan.

Kyllähän SaiPa rytmittää minusta siinä missä esim. Ilveskin. Toki pelaajien taitotaso ei mahdollista samanlaista kiekottelua monessa tilanteessa, kuin Ilves tekee, mutta pelitapa onkin juuri oikeanlainen SaiPan materiaalille.
Viime peleissä rytmiä on haettu lisää. Keskialueen kiekonriistojen jälkeen pakkipakkia tarjotaan eikä suhita heti päätyyn takaisin. Toimi Porin pelin alussa hyvin.

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo

Joo, on pari-kolme tapaa painaa peli hyökkäysalueelle. Yks on hallitut rännit. Ne katsotaan että sinne on oma menossa jo vastaränniin perään. Sitten toinen tapa (mistä oon ollu erittäin iloinen) on pienet tukisyötöt keskialueella joilla päästään alueelle. Kolmas tapa on ollu pakki-pakki ja pidempi avaus sinisen laitaan ja siitä alueelle joko rännillä tai alueelle menemisellä, jarrulla + alas/sivulle/ränniin levittämisellä. Yhtään ei oo sellasta silmät kierossa ränniin sekoilua enää, ellei niitä joulun välipäivien happopelejä lasketa.

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Laskin tuossa yhden aition mahdolliset tuotot 15 henkilön aitiosta: alkuruoka 9,50€ x 15 =142,50€ ja pääruoka Lallin VIP-menu 49,90€ x 15 = 748,50€ ja aitiovuokra 1700€. Näistä tulot 2591€.
Punaviini + valkoviini pullot 114€ oluet/siiderit 30 x 8€ (en löytänyt hintaa) 240€.

Noilla mahdollisilla ostoilla päästään noin 3000€.

Siellä on suurempia ja pienempiä aitioita ja kaikkihan eivät ota kalleinta VIP-menuta. 30 000€ tuotto aitioista yhteensä olisi varmasti kova suoritus. Sitten jäisi 70 000€ VIP asiakkaille ja tavalliselle katsojalle joista kaikki eivät kuitenkaan osta mitään, että päästäisiin myynneissä 100 000€, jos haluttaisiin yhden ottelun tuotoksi 200 000€.

Edellisen kerran kun SaiPa pelasi pleijareissa aitiovuokra mikä sisälsi siis liput ja aitiovuokran pysyi samana kuin runkosarjassa ja en kyllä lähtisi nostamaan vaikka hyvin on mennytkin.

Tuohon perustelen "väitteeni" yhden ottelun tuotoista. Lähempänä 100 000€ kuin 200 000€.

Viimeksi muokattu:

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Keskusteltiin rahasta, ja ne muut tuo myös sitä rahaa kuin pelkät lipputulot
On mutta tietyn ihmismäärän ylittyessä muu myynti ei enää juuri kasva kun useampi jää seisomakatsomoon paikoilleen tauoksikin tai ei halua mennä enää jonottamaan kun myyntipisteitä on vain sen verran kuin on. Varmaan tuota terassikatsomoa suunniteltaessakin on ollut hyvä tietous siitä, paljonko oheismyynti enää kasvaa 4000:n tai 4300:n katsojan jälkeen.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Pitää olla tyytyväinen, että SaiPa oli silloin ajoissa hereillä Nikkasen kanssa. Vaikka Nikkasella olikin vaikea alku SaiPassa, niin hän on nyt päässyt paremmin joukkueeseen sisään ja vaikuttaa kelpo vahvistukselta. Näin vertailun vuoksi TPS hankki juuri tällaisen kaverin sentteriosastolleen:

Tämän lisäksi Sasha Huttusen mukaan tällaista kaveria on tarjottu liigajoukkueille:

Todella kuivilta vaikuttaa sentterimarkkinat ja onneksi Aho oli ajoissa liikkeellä. Jos laiturimarkkinat ovat lähellekään yhtä kuivat, niin en olisi kovinkaan yllättynyt, mikäli SaiPan joukkue olisi tässä. Toivotaan toki, että markkinoilta löytyisi joku todellinen vahvistus, mutta mitään tusinajannua SaiPa tuskin hankkii, kun katsomossa istuu tälläkin hetkellä Granholm ja Hokkanen.

Wolves

Jäsen
Pitää olla tyytyväinen, että SaiPa oli silloin ajoissa hereillä Nikkasen kanssa. Vaikka Nikkasella olikin vaikea alku SaiPassa, niin hän on nyt päässyt paremmin joukkueeseen sisään ja vaikuttaa kelpo vahvistukselta. Näin vertailun vuoksi TPS hankki juuri tällaisen kaverin sentteriosastolleen:

Tyhjää on markkinoilla, kun ruotsalaismedian mukaan Eisenmenger oli xGF-prosentteina mitattuna sijalla 175 179:stä pelaajasta.

Kiekko-Espooseen matkalla ilmeisesti oleva Arvid Aronsson oli SHL 102:sta puolustajasta sijalla..... arvasit oikein 102.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Markkinat on tyhjiä koska Liigaseurat ei tee tyhjennysmyyntejä. Näiden tyhjennysmyyntien vuoksi vapautui muista sarjoista pelaajia.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi
Vittu mitä paskaa. En muista, että noin hyvällä asenteella olisi koskaan joutunut noin pahasti koirankoppiin ja lopulta ulos joukkueesta.

Kaikki muu mahdollinen ja mahdoton on mennyt tällä kaudella hienosti, mutta tästä jäi todella paska maku suuhun tai mihin rönnin pöksyihin jäikään, haju.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vittu mitä paskaa. En muista, että noin hyvällä asenteella olisi koskaan joutunut noin pahasti koirankoppiin ja lopulta ulos joukkueesta.

Kaikki muu mahdollinen ja mahdoton on mennyt tällä kaudella hienosti, mutta tästä jäi todella paska maku suuhun tai mihin rönnin pöksyihin jäikään, haju.
Sama fiilis. Mutta mulla on luotto Ahon ja Raipen osaamiseen. Uutta matoa koukkuun.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Kaiken järjen mukaan nyt on siis nimet paperissa jonkun uuden hyökkääjän kanssa, sillä ei siellä rotaatiossakaan ole kuin Hokkanen ja junnut Tauslahti sekä Tiihonen. Ihan odotettu juttu, että sopimus purettiin, vaikka itse odotin, että tämä olisi tapahtunut vasta kauden päätteeksi.

Ei ollut ikävä kyllä Viktorista tuloksentekijäksi ainakaan SaiPassa. Omaan silmääni hän olisi ollut pienempään rooliin ihan kelpo kaveri, mutta oli jo pitkään selvää, että valmennus ajatteli toisin.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näinköhän tulee uusi pelaaja sisään? Patrik Laineella ja Mikko Rantasella hieman vaikeaa NHL:n puolella niin sopisivat tuohon Raimon sapluunaan erinomaisesti ja pääsisivät haistelemaan kevään tunnelmaa kiimaliiterissä.

Suosikkijoukkue
SaiPa
Näinköhän tulee uusi pelaaja sisään? Patrik Laineella ja Mikko Rantasella hieman vaikeaa NHL:n puolella niin sopisivat tuohon Raimon sapluunaan erinomaisesti ja pääsisivät haistelemaan kevään tunnelmaa kiimaliiterissä.
Ihan pakko olla nyt sellainen tilanne, että ainakin yhden kanssa on jo sovittu ja tulee huomenna tai maanantaina julkaisu. Hirveän ohkainen kokoonpano olisi yhden hankinnan jälkeenkin, minun mielestäni määrällisesti liian iso riski jos enempää ei tule.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy