Mainos

SaiPa kaudella 2023–2024: ”Operaatio jumbosijan välttäminen”

• 556 913
  • 2 663

emz1

Jäsen
En usko, että tuolla odotusarvolla kannattaa hirveästi sarjaa lähivuosina seurailla. Nythän sinne hallille pitäisi mennä kun seuralla ei mene hyvin...
Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.

Seura ei ole tällä hetkellä missään pienessä niiauksessa vaan oikeasti taloudellisesti aika syvässä kyykyssä ja se kyykky on tullut tehtyä keskellä suota. Minä ymmärrän täysin jos joku on äänestänyt jaloillaan Markkasen aikana, Tersan puheenjohtajakauden loppuaikoina tai vaikkapa Lehterän valmennuspestin aikoina. Viesti perille, että nyt pitää jotain muuttaa.

Mutta jos mennään nykyhetkeen jossa seuraan on hankittu kädet saveen laittava ja ilmeisen aktiivista seuran talouden pelastamistyötä tekevä toimitusjohtaja ja siihen kylkeen meritoitunut urheilujohtaja jolla ei ole käytännössä osaa eikä arpaa siihen, että missä SaiPa on tällä hetkellä mutta he tekevät töitä sen eteen että seura pysyy tolpillaan, niin en minä keksi syytä että miksi minä haluaisin juuri nyt oksentaa heidän päälleen tässä asiassa ja olisin menemättä hallille kun yhtä kärkipakkia ei tulekaan kassavajeen takia.

Jos minun pitää valita, että katkeroidunko siitä että joku tai jotkut tekivät äärettömän paljon virheitä menneisyydessä ja päätän että SaiPa ei minun rahojani enää saa ja liigakiekko tulee päättymään 2-3v sisällä vai onko seura minulle niin tärkeä, että haluan tukea sitä omissa rajoissani rahallisesti, vaikka siitä huolimatta liigakiekko voisi päättyä 2-3 vuoden sisällä niin kyllä valintani on 10/10:sta jälkimmäinen.

Veleho

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ongelmaksi tässä vaan muodostuu se, että keskiverto kuluttaja ei ajattelee asiaa tuolta kantilta. Sille tämä on vain yksi vuosi lisää tässä +5 vuoden kyntämisen jaksossa. Tähän ei myöskään auta, että SaiPa on tuntunut ottavan aika salailevan linjan tuon taloustilanteen osalta, ihan tilinpäätöksen julkaisun "piilottamisesta" lähtien. Ymmärrän toki senkin, ettei ole kauhean hyvä asia huudella pitkin kyliä kuinka ollaan täysin persaukisia, mutta jos SaiPa haluaa kannattajat mukaan talkoisiin pelastamaan seuran tulevaisuutta, on sen osattava se konsepti myydä yleisölle tavalla tai toisella.

Suosikkijoukkue
Liigan Häpeäpilkku
Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.

Seura ei ole tällä hetkellä missään pienessä niiauksessa vaan oikeasti taloudellisesti aika syvässä kyykyssä ja se kyykky on tullut tehtyä keskellä suota. Minä ymmärrän täysin jos joku on äänestänyt jaloillaan Markkasen aikana, Tersan puheenjohtajakauden loppuaikoina tai vaikkapa Lehterän valmennuspestin aikoina. Viesti perille, että nyt pitää jotain muuttaa.

Mutta jos mennään nykyhetkeen jossa seuraan on hankittu kädet saveen laittava ja ilmeisen aktiivista seuran talouden pelastamistyötä tekevä toimitusjohtaja ja siihen kylkeen meritoitunut urheilujohtaja jolla ei ole käytännössä osaa eikä arpaa siihen, että missä SaiPa on tällä hetkellä mutta he tekevät töitä sen eteen että seura pysyy tolpillaan, niin en minä keksi syytä että miksi minä haluaisin juuri nyt oksentaa heidän päälleen tässä asiassa ja olisin menemättä hallille kun yhtä kärkipakkia ei tulekaan kassavajeen takia.

Jos minun pitää valita, että katkeroidunko siitä että joku tai jotkut tekivät äärettömän paljon virheitä menneisyydessä ja päätän että SaiPa ei minun rahojani enää saa ja liigakiekko tulee päättymään 2-3v sisällä vai onko seura minulle niin tärkeä, että haluan tukea sitä omissa rajoissani rahallisesti, vaikka siitä huolimatta liigakiekko voisi päättyä 2-3 vuoden sisällä niin kyllä valintani on 10/10:sta jälkimmäinen.
Täysin samalla kannalla olen minäkin. Nyt, jos koskaan, tarvitaan jokaista meitä SaiPalaista tukemaan joukkuetta ja koko organisaatiota.

Sportsguy

Jäsen
Kyllä nyt nimenomaan kannattaa tukea, jos on kiinnostusta seuraa kohtaan. Täältäkin luettuna jossain vaiheessa, että "mestiksessäkin olisi parempi, kun tulisi voittoja". Sieltä ei vaan sitten noustakaan ja ne voitotkaan ei kauaa liiga-jengiä pitkään seuranneita lämmitä. Jos taas liiga avattaisiin karsintoineen, niin sitten varmaan vauhdin haku olisi hyväkin juttu.

Nyt voisi omistajat avata sitä lompakkoa. Onhan SaiPalla kuitenkin NHL-uraakin tehneitä ex-pelaajia. Jospa heitä kiinnostaisi pelastaa seura.

emz1

Jäsen
Ongelmaksi tässä vaan muodostuu se, että keskiverto kuluttaja ei ajattelee asiaa tuolta kantilta. Sille tämä on vain yksi vuosi lisää tässä +5 vuoden kyntämisen jaksossa. Tähän ei myöskään auta, että SaiPa on tuntunut ottavan aika salailevan linjan tuon taloustilanteen osalta, ihan tilinpäätöksen julkaisun "piilottamisesta" lähtien. Ymmärrän toki senkin, ettei ole kauhean hyvä asia huudella pitkin kyliä kuinka ollaan täysin persaukisia, mutta jos SaiPa haluaa kannattajat mukaan talkoisiin pelastamaan seuran tulevaisuutta, on sen osattava se konsepti myydä yleisölle tavalla tai toisella.
Ei toki ajattelekaan. Oma viestini oli suunnattu enemmänkin intohimoisimmalle kannattajaosastolle jota täällä pelkästään pääsääntöisesti pyörii.

Tuossa toimintatavassa on jotain hyvin suomalaista sen osalta, että vaikka olisi kuinka syvällä niin ihan viimeiseen asti pyritään selviämään omin voimin ja kun sekään ei auta niin sitten avataan keskustelua äärimmäisen rajalliselle joukolle ja ehkä vähän tilannettakin vähätellen ennen kuin apua voi oikeasti pyytää.

Siitä olen samaa mieltä, että viestinnällisesti SaiPa voisi tehdä niin monta asiaa paremmin jotta yhteys kannattajiin olisi parempi ja sitä kautta myös luottamus ja uskollisuus seuraa kohtaan.

Siellä on edelleen se yksi podcastissa jutteleva ex-työntekijä joka voisi mahdollisesti antaa viestintäkonsultaatiota tuntihinnalla jos vain seurasta joku osaisi pyytää.

Suosikkijoukkue
SaiPa
Siinä on aina se ongelma, että se pelaaja loppujen lopuksi päättää itse mihin haluaa mennä. SaiPalta ei löydy normitilanteessakaan sellaisia rahoja, joilla saadaan sarjan kärkiseurojen tarjouksia nokitettua. Lähtisitkö itse mieluummin Liigan jumbojoukkueeseen vai CHL:ääkin pelaavaan ns. pudotuspelijoukkueeseen, jossa sulla on mahdollisuus kahden kuukauden jälkeen saada loppukauden kattava soppari?
Nyt Sport paikkaa puolustustilannettaan pätkäsopimuksella kokeneella ja suoritusvarmalla Teemu Suhosella, jonka nimen olen muutaman kerran täällä maininnut SaiPaankin mahdollisena. Vähän eri on tekemisen taso ihan kaikkialla.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Miksiköhän SaiPa on valinnut puolustuspäähän tuon alueen puolustamisen aivan selkeästi ? Luonnollisesti omassa päässä vietetään tällöin paljon aikaa.

Asia olisi eri, jos puolustajat olisivat profiililtaan sellaisia isäntiä, että maalin edessä ei kaveri saisi huiskia aivan vapaasti. Paska taktiikka mielestäni.

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Täysin samalla kannalla olen minäkin. Nyt, jos koskaan, tarvitaan jokaista meitä SaiPalaista tukemaan joukkuetta ja koko organisaatiota.
Julkinen osakeanti. Sillähän tuota rahaa saisi haalittua, kun moni meistä kannattajista tuntisi syvemmin yhteyden joukkueeseen, kun omistaisi palasen siitä. Itse meinasin joskus "lauantai-illan huumassa" Rinkelinmäellä ostaa palasen Kerhoa, kun satasella olisi saanut, mutta vaimo ehti väliin.

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Miksiköhän SaiPa on valinnut puolustuspäähän tuon alueen puolustamisen aivan selkeästi ? Luonnollisesti omassa päässä vietetään tällöin paljon aikaa.

Asia olisi eri, jos puolustajat olisivat profiililtaan sellaisia isäntiä, että maalin edessä ei kaveri saisi huiskia aivan vapaasti. Paska taktiikka mielestäni.
Yleensä puolustuksen taktiikat ovat "hybridejä" hieman sen mukaan mikä on tilanne/vastustajien asema. Ideaalitilanteessa pystytään aktiivisella paineistuksella riistoihin ja pakotetaan vastustaja heti kiekonmenetykseen, miesvartionnista on toki aina huolehdittava erityisesti vastustajiin, jotka ovat maalipaikoissa. Minusta tuntuu, että SaiPa "ajautuu" tuohon alueen puolustamiseen kun muuhun ei oikein pystytä/uskalleta tai ehditä ja jonkilaista kyvyttömyyttä, kokemuksen ja fyysisiä pakkien puutteita se ehkä on enempi.

tonz@

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, NHL:n suomalaiset
Jumbosija saavutettu livesarjataulukossa tänään 4.10.2023 kello 19:40 HPK:n johtaessa TPS:ää vieraissa 1-2.

Liitteet

• Screenshot_2023-10-04-19-42-56-13_3e1730e409eaf7d1d25ede7155cc8a16.jpg
    Screenshot_2023-10-04-19-42-56-13_3e1730e409eaf7d1d25ede7155cc8a16.jpg
    468,8 KB · kertaa luettu: 100

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, sympatiat KiviKova!
Joo. Miten ihmeessä Kookoo voi johtaa Lahdessa ja HPK Turussa? Vierasvoittojen kierros? No mutta huomenna Lukko kovan paikan äärellä. Kisapuistossa ei ole hirveästi pisteitä 2020-luvulla viety.

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jumbosija saavutettu livesarjataulukossa tänään 4.10.2023 kello 19:40 HPK:n johtaessa TPS:ää vieraissa 1-2.
Ja jos SaiPan tämän illan otteluiden jälkeen on jumbona, niin seuraavan kerran SaiPa tulee olemaan korkeammalla kuin 15. sijalla, ensi kauden alussa, kun joukkueet ovat aakkosjärjestyksessä taulukossa ennen ensimmäistä peliä.

Edit. Ja sinnehän se SaiPa sitten mötkähti taulukon pohjille.

Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Naapureista ensin Jukurit ja nyt KooKoo ne vaan käy napsimassa Lahesta pisteitä. Näkisipä vielä elävänä sen päivän, kun SaiPa tekee saman.

ahal

Jäsen
Naapureista ensin Jukurit ja nyt KooKoo ne vaan käy napsimassa Lahesta pisteitä. Näkisipä vielä elävänä sen päivän, kun SaiPa tekee saman.
No niin, yksi sija lie jo ratkennut, SaiPa omalla paikallaan, muut polkevat karkuun.

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
KooKoo vielä ilman Lehtivuorta, Anderssonia ja Molinia vaan eipä haittaa.

Kun taas SaiPalla pari puolustajaa sivussa niin paketti hajoaa totaalisesti.

Since1948

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPa a.k.a. SaiPa
Ei oo mitään hätää veljet, ollaan pelattu 2 peliä vähemmän kuin lähimmät vastustajat. Ja sit meil on uus pakki. Ja Lukol oli eile peli, myö päästää levosta peliin. Kaikki indikaattorit osoittaa et putnikit repii täydet 6 pojoo tältä viikolta.

ForNever

Jäsen
KooKoo vielä ilman Lehtivuorta, Anderssonia ja Molinia vaan eipä haittaa.

Kun taas SaiPalla pari puolustajaa sivussa niin paketti hajoaa totaalisesti.
Ei tekisi mieli sanoa näin, mutta KooKoolla ja SaiPalla on kyllä ihan erilaiset taloudelliset realiteetit tällä hetkellä, joka vaikuttaa jonkin verran.

ForNever

Jäsen
Sarkasmi on vaikea laji, onneksi on huumoria jäljellä Saipan kannustamisessa
Tuo oli kylläkin ihan vakavissaan kirjoitettu viesti. KooKoon viime kauden tulos oli yli 600 000 euroa voitollinen. SaiPa kirjasi saman verran tappiota.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja jos SaiPan tämän illan otteluiden jälkeen on jumbona, niin seuraavan kerran SaiPa tulee olemaan korkeammalla kuin 15. sijalla, ensi kauden alussa, kun joukkueet ovat aakkosjärjestyksessä taulukossa ennen ensimmäistä peliä.

Edit. Ja sinnehän se SaiPa sitten mötkähti taulukon pohjille.
Vielä kun varmuudella tietäisi missä sarjassa tuo sijoitus ensi kaudella tulee olemaan...

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kommentistasi päätellen aiot elää hyvin vanhaksi. Toivottavasti sinulla on sitten riittävästi rahaa jemmassa yksityiseen hoitolaitokseen. Nimittäin julkinen vanhustenhoito on sitä tasoa, että en suosittele kokemaan.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tästä viikosta 5-6 pistettä, niin ei ole mitään hätää. 0-1 pistettä, niin alkaa olla tämänkin kauden osalta selvää, että maksimisijoitus on 14. ja koko seuran tulevaisuuden vaaka ottaa taas yhden punnuksen väärään suuntaan.

Tähän viikkoon lähdetään kahden suoran tappion viikon jälkeen. Jälkimmäinen tappioista oli vielä kelvottoman suorituksen siivittämä selkäsauna. Valmentaja heitti pelaajia bussin alle viikon päätteeksi. Pelkkää pelaajien palaveria on pidetty.

Vedenjakajaviikko, joka näyttää, mihin tästä joukkueesta on. Nyt on pakko alkaa voittaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy