+ henki ja usko tekemiseen on kunnossa, kun kahdesti peräkkäin noustaan 0-3:sta pisteille
- tekemisen tasaisuus ei ole, koska kahdesti peräkkäin on päästetty vastustaja 3-0-johtoon. Se iso push pitää saada heti alkuun. Olen joskus aiemminkin avautunut, miten maalin tappiosta on pitkä matka maalin voittoon. Tässä on vähän sitä samaa. Vähintään se tappajan silmä pitää saada heti yhden maalin jälkeen ja pitää joukkueena huolen, että itse tehdään seuraava. Mieluummin jo tasatilanteeseen.
+ Morand ja Kalapudas ovat porukan kiekolliset johtajat. Järjestelevät paikkoja muille ja löytävät itse maalin.
+ Siikonen ja Appelgren toivat sitä, mitä tilattiin. Peruslaadukasta tekemistä, rauhallisuutta, kokoa, asennetta. Hyvät hankinnat.
+ Lukas kääntyy plussalle. Kokemus näkyy tekemisessä. Erittäin kova kiekolla pelaaja, vaikka täällä osaa tuntuu säikyttävän, että karvaajaakin kiinnostaa karvata. Puhtaasti tyylikysymyksenä tykkään myös enemmän näistä silloin tällöin soveltajista (2-0-hyökkäyksessä poikittain katkomaan syöttöä) kuin pelkän prosenttipeittämisen harrastajista. Tulee olemaan sitä enemmän iloa, mitä paremmin pääsee vielä Liigan pelityyliin sisään, koska on minusta selvästi pelisilmällä pelaava vahti.
+ Airola ja Viitasalo. Pakiston kiekolliset johtajat. Oman pään pelistä en niin paljon ymmärrä, mutta kiekon kanssa hyvää tekemistä nuoriksi miehiksi.
- Rikkilä. Ei tunnu riittävän Liigassa kiekolliseen rooliin. Muuhun rooliin vielä vähemmän.
- Helewka. Nopeus ei riitä Liiga-tähdeksi. Ylivoimalla voi olla ok tehokaskin, mutta tasakentällisin joutuu tyytymään tukevaan rooliin.
Ehdottomasti parempi kauden aloitus kuin mitä odotin. Jos tuossa kokoonpanossa olisi vielä lisäksi puolustuksen laadukas kärkipari, tämä voisi olla pudotuspelijoukkuekin. Tuolla puolustuksella en kyllä jaksa uskoa. Silti hieno aloitus.