Olen aidosti sitä mieltä, että mitä tahansa Virta nyt yrittää joukkueeseen iskostaa, niin se ei mene perille, ei ainakaan siinä mitassa, että se näkyisi tulostaululla. Vaikka urheilussa aina joku voittaa ja joku häviää, niin budjetoitko tämä 9 tappiota 10 ekaan peliin projektiin kuuluviksi kasvukivuiksi? Meille on täksi kaudeksi hankittu pelaajia, joista aiempien otteiden perusteella on ollut lupa odottaa muutakin kuin nollatehoja ja silti moni vaeltaa varjojen mailla aivan kuin olisivat unohtaneet miten peliä nimeltä jääkiekko pelataan, tai ainakin miten ne maalit tehtiin.
TÄMÄ.
Minä voin ainakin tunnustaa olevani "väärää" mieltä, ja kannattavani Virran poistamista. Voidaan puhua vaikka kuinka paljon siitä kuinka pelissä on hyviä juttuja ja peli kehittyy, mutta minusta tämä konttaaminen ei vain ole enää normaalia. Ja tästä tulee juuri sellainen tunne, että tämä juttu ei vain jostain syystä toimi.
Minulta ei löydy asiantuntemusta analysoida pelin taktisia yksityiskohtia ja nyansseja, mutta ihan sellainen gut feeling sanoo, ettei tämänhetkinen tie ole oikea, ja se on mielestäni riittävä syy hypätä tuntemattomuuteen ja vaihtaa suuntaa. Onhan SaiPa aiempinakin vuosina ottanut monesti turpaan oikealta ja vasemmalta, mutta tämä että hävitään koko ajan ja kolmen maalin tekeminenkin on spesiaali ilta? Jotain mätää tässä on.
Minulla ei ainakaan ole sellaista tarvetta että kovia tuloksia pitäisi alkaa tulla heti, ja sen hinnalla että jopa pelin hienous ja tasokkuus uhrattaisiin. Kuitenkin ihan taloudellisista syistä pitää tulla niitä voittojakin joskus, sillä ei SaiPa voi olla nyt toista vuotta putkeen joku laboratorio, missä vain testaillaan ja opetellaan taktiikoita. Ihan yksinkertaisesti siksi, että muuten tämä Liiga-leikki loppuu ensi keväänä lopullisesti.