SaiPa kaudella 2015–2016

  • 575 304
  • 2 477

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osui tuosta jalperin viestistä silmään Kohon pistearvio, 31. Ajoittain täällä tullut vastaan samanlaisia arvioita. Muistuttaisin kuitenkin, että Koho on tehnyt kerran urallaan yli 31 pistettä ja uran keskiarvo on alle 20 pinnaa kaudessa.
Arvostan Kohoa todella paljon ja toivon pelkkää hyvää hänelle ja oikein mielelläni katsoisin hänen latovan yli 30 pinnaa kaidella, mutta mielestäni tuo on hiukan ylioptimistinen odotusarvo. Varsinkin kun täällä ollaan Kohoa laittamassa kolmosen sentteriksi.
On tuossa kolmosessakin pistepotentiaalia, mutta todennäköisesti joutuu pelaamaan paljon ns. vaikeita vaihtoja. Aloitus omasta pääsystä vastustajan ykkösnyrkkiä vastaan on juurikin näitä johon Koho laitetaan pitämään huolta ettei omissa soi ja mahdollisuuksien mukaan viesään peli toiseen päähän.
Tää ei nyt ollu mitän kritiikkiä jalperia kohtaan, vaan päätinpä kirjoitella kun on muutaman kerran jo käynyt tämä mielessä.

Itse olen todella tyytyväinen Nokelaisen hankintaan. Noin viikko sitten taisin juuri kirjoittaa miehestä oman mielipiteeni. Monipuolinen pelaaja, joka osaa myös tehdä maaleja. Hyökkäys on nyt mielestäni kunnossa. Yksi kurinpitäjä puolustukseen niin tällä jengillä mennään mihin vain!
 

Ferris

Jäsen
Tästä kolme sellaista pakkia Anan hankintalistalle, jotka allekirjoittaneelle kelpaisivat pakiston kulmakiviksi.

Ruotsalaiset pakit kun ovat olleet kovassa huudossa SaiPan takalinjoilla, niin tässä ois se tarvittava palanen takalinjoille:
Eliteprospects.com - Alexander Urbom

Vaihtoehtoisesti Latvian maajoukkuepuolustajakin käy:
Eliteprospects.com - Arturs Kulda

Ja sitten kolmanneksi se todennäköisin vaihtoehto (hintansa puoleen):
Eliteprospects.com - Ty Wishart


Niin, ja toki tämä huhtikuussa kuuluttamani Pärre 2.0 kelpaa edelleen.
Eliteprospects.com - Anton Blomqvist
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Osui tuosta jalperin viestistä silmään Kohon pistearvio, 31. Ajoittain täällä tullut vastaan samanlaisia arvioita. Muistuttaisin kuitenkin, että Koho on tehnyt kerran urallaan yli 31 pistettä ja uran keskiarvo on alle 20 pinnaa kaudessa.
Arvostan Kohoa todella paljon ja toivon pelkkää hyvää hänelle ja oikein mielelläni katsoisin hänen latovan yli 30 pinnaa kaidella, mutta mielestäni tuo on hiukan ylioptimistinen odotusarvo. Varsinkin kun täällä ollaan Kohoa laittamassa kolmosen sentteriksi.
On tuossa kolmosessakin pistepotentiaalia, mutta todennäköisesti joutuu pelaamaan paljon ns. vaikeita vaihtoja. Aloitus omasta pääsystä vastustajan ykkösnyrkkiä vastaan on juurikin näitä johon Koho laitetaan pitämään huolta ettei omissa soi ja mahdollisuuksien mukaan viesään peli toiseen päähän.
Tää ei nyt ollu mitän kritiikkiä jalperia kohtaan, vaan päätinpä kirjoitella kun on muutaman kerran jo käynyt tämä mielessä.

Itse olen todella tyytyväinen Nokelaisen hankintaan. Noin viikko sitten taisin juuri kirjoittaa miehestä oman mielipiteeni. Monipuolinen pelaaja, joka osaa myös tehdä maaleja. Hyökkäys on nyt mielestäni kunnossa. Yksi kurinpitäjä puolustukseen niin tällä jengillä mennään mihin vain!
Kyseessä ei varsinaisesti ole pisteodotus, en todellakaan odota 30 pistettä kolmosketjun sentteriltä. Tuo lukema on Kohon kohdalla kahden edelliskauden pistekeskiarvosta laskettu. Ihan vaan sillä, että toissa kausi oli huippukausi ja viime kaudella Koho taas ei todellakaan ollut parhaimmillaan, tuskin on kautta läpi pelannut yhtä vaivaisena aiemmin. Nyt Kohon pitäisi olla kunnossa ja näin ollen otin tuohon tuollaisen huippukunnossa ja vaivaisena pelattujen kausien keskiarvon. Realistisesti odotan Koholta sellaista 20-25 pisteen kautta 3- ketjun sentterinä. En Järveläiseltäkään 2-ketjun laidassa pelatessa odota 15- pisteen kautta, vaan hiukka parempaa.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eräältä olin kuullut, että nimikirjaimet vois olla DS. En sit tiiä onko ihan tuulestas temmattua. No jospa tän viikon aikana sit jotain viel kuuluis.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Eräältä olin kuullut, että nimikirjaimet vois olla DS. En sit tiiä onko ihan tuulestas temmattua. No jospa tän viikon aikana sit jotain viel kuuluis.
Se DS, ketä itse toivoin on vielä Zugissa ensi kaudellakin..
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikäs sen yhden juopon nimi olikaan, joka jo parin jäätreenin jälkeen löydettiin putkasta? Meidän "kiekkoon osuva ykköspakki" 5-10 vuotta sitten.
 

Bacon

Jäsen
Eräältä olin kuullut, että nimikirjaimet vois olla DS. En sit tiiä onko ihan tuulestas temmattua. No jospa tän viikon aikana sit jotain viel kuuluis.

Joo sama. Ja tää DS ei ainakaan tuo fyysisyyttä takalinjoille. Mutta saas nyt nähdä. Yleispuolustajaahan tässä SaiPa hakee joten voihan tuo olla ihan hatustakin heitetty.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kärpät siis löytäneet puolustajan ja Spang voidaan ulostaa meille? Kelpaisi nuuten, mutta ei ole yhtään sitä mitä tuo puolustus kaipaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivottavasti ei ole Dan Spang. Sinne tarvittaisiin kyllä fyysisyyttä sinne pakistoon...
 
Aikani kuluksi etsin Eliten vapaista agenteista pelaajia; silmiin sattui yksi nimi, Danny Syvret.
Siinä olisi hyvä pelaaja kahden suunnan pakiksi. Tehnyt kovia pisteitä AHL:ssä, joten hinta saattaa olla suht korkea. Olisiko SaiPalla mahkuja tähän?
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tirkkosen kiekkoon kun ei fyysinen peli kuulu pätkän vertaa, ja joukkueesta on nyt onnistuneesti ulostettu se viimeinenkin rahtunen kovaa peliä Flinckin ja Ahosen lähdön myötä. Joten eiköhän sieltä ole tulossa taas joku oman kenttäpäädyn täysi lapanen ylivoimaa pyörittämään. Katsellaan sitten taas kun Backman ja Maalahti ja nämä pienet junnut keikkuvat kantapäillä maalinedustalla. Backmanin kohdalla tosin liike on hiipunut niin rajusti, ettö ehtiikö edes paikalle kantapääkeinuntaan...

Paljon on ladattu Lasse Lappalaisen varaan. Taisihan täällä olla palstallakin melkein yksi joka miehen kehityskelpoisuuteen uskoi viime kauden jälkeen. Etten olisi ollut minä itse.

DS nimikirjainten joukosta Spang taitaisi olla aika lailla kärkivalintoja. Syvret tosiaan enemmän sellainen Kärppien mallinen haku. Muuten miehellä taitaisi kyllä olla otollinen hetki siirtyä Eurooppaan kun NHL näyttää sulkeneen ovensa lopullisesti.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös se Junno JO tehnyt sopimuksen Danin kanssa...?

Eikös nuo kaikki Spang, Davis ja Glenn tehneet 2 vuoden pahvit Kärppiin siirtyessään. Spang vain taitaa olla ainut jota ei olla vielä ulostettu. Kai ne kohta ilmoittavat purkaneensa yhteisymmärryksessä sopparin.

Ei siinä Spang on kyllä ihan hyvä, mutta toisenlaista kyllä puolustuksemme huutaa. Toivon siis, että on joku muu D.S mikäli D.S on tullakseen.

Ei varmaan montaa päivää mene kun kuullaan kuka tulee.
 

Ferris

Jäsen
Eliteprospectsin mukaan joo. Nopealla selauksella löytyi vielä pari mielenkiintoista nimeä:

Eliteprospects.com - Drew Schiestel
Eliteprospects.com - David Shields

Otetaan mieluiten sitten suoraan tommonen NHL:n 7 pakin roolia pelannut kaveri, koska sitä toi puolustus tarvitsee.

Eliteprospects.com - David Schlemko

Assets:
Has decent size and pretty good puck-moving skills. Is also fairly mobile and solid in his own end. Limits his mistakes. Can log a lot of ice time if need be.

Flaws:
Doesn't use the body a lot, which leaves him vulnerable against bigger forwards in the defensive zone. Doesn't wow you with any one physical or mental trait.

Career Potential:
Puck-moving depth defenseman.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Eipä tosiaan Dan Spang ole ihan sitä mitä puolustus tuntuisi nyt kaipaavan, mutta kyllä mulle jäi mustapartaisesta miehestä niin hyvät fiilikset että minun puolestani tervetuloa! Hyökkäys on paras puolustus, vai miten se meni...

Ei kyllä passaa aliarvioida miehen SaiPa-historiankaan merkitystä. Tirkkonen tuntee Danin heikkoudet ja vahvuudet sekä kaukalossa että pukukopin puolella, ja Dan osaa pelata tirkkoslaista lätkää jo ekasta matsista lähtien. AHL-arpajaisissa on aina helvetin paljon suuremmat riskit.

Minullakin tuli muuten ekaksi nimikirjaimista DS mieleen herr Sondell, mutta näyttää tällä DS:llä menevän niin lujaa Sveitsissä, ettei Liiga-seurojen budjetit riitä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Otetaan mieluiten sitten suoraan tommonen NHL:n 7 pakin roolia pelannut kaveri, koska sitä toi puolustus tarvitsee.

Eliteprospects.com - David Schlemko

Tällä kaverilla olisi näköjään Nokelaisen kanssa vähän yhteistä historiaa Coyotesin riveissä, mutta taitaa olla toiveajattelua. Spang olisi kyllä jotenkin tylsä ratkaisu tähän tilanteeseen, tiedetään mitä saadaan mutta tiedetään myös mitä ei saada, ja sieraimiin lehahtaisi kyllä mieto happaman maidon tuoksu.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olisin enemmän kuin tyytyväinen Dan Spangiin, istuu Tirkkosen pelitapaan moitteettomasti. Pakkiparit vaikkapa:

Löfquist-Mäkinen
Riikola-Spang
Larsson-Backman
Lappalainen

Noilla pakeilla ihan täydet mahdollisuudet top6 sijoitukseen runkosarjassa.

E. Ja hankintoajahan voi tehdä talvellakin.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Itse olisin enemmän kuin tyytyväinen Dan Spangiin, istuu Tirkkosen pelitapaan moitteettomasti

Kärjistetysti sanottuna heittäisin, että Spang ei sovi minkään valmentajan pelitapaan. Ainakin SaiPan paidassa tuntui pelaavan monesti ihan omaa peliään mm. pitkine kuljetuksineen. Kieltämättä kiekollisesti taitava ja haluaa ottaa kiekon kanssa vastuuta. Sikäli siis ymmärrän, että moni halajaisi kaveria takaisin SaiPan takalinjoille. Etenkin jos Kärpät vielä maksaa osan palkasta. Itse en ole kuitenkaan erityisen innostunut Spangista enkä yhtään ihmettele, että homma ei natsannut Marjamäen alaisuudessa. Oli Kärpiltä aika käsittämätön hankinta, mutta kenties sitten natsaa paremmin Tirkkosen kuin Marjamäen pelifilosofiaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Juu, olihan ne Spangin kuljetukset joskus aika päättömiä, mutta viihdearvoa oli senkin edestä. Toisaalta tilanne "Spang oman maalin takana peliä rauhoittamassa" oli minun mielestäni perverssillä tavalla hieno asetelma. Ei ole vastustajallekaan helppoa, kun pelikirjasta löytyvien perussyöttöjen lisäksi mustapartainen mies voi tehdä jotain ihan muuta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo ei ehkä mitään Spangia tarvita. SaiPan pelityyli on toki vapaampi kuin Kärppien, joten sopisi Spangille. Hakisin itse kuitenkin toisen profiilin kaveria. YV:lle on kuitenkin Lofquist, Riikola, Larsson ja sinne voi sitten Mäkistä ja Maalahteakin heittää. Toki jos hinta on oikea ja saataisiin joku toinen vähän ilkeämpikin pakki, niin kelpaisi. Epäilen kuitenkin, että vain yksi puolustaja tulossa.

"x"-Lofquist
Riikola-Larsson
Mäkinen/Lappalainen/Maalahti-Backman
Lappalainen/Maalahti/Mäkinen

Ei ihan nuo pelipaikat osu tuossa, mutta jotain hahmotelmaa mitä voisi olla.

Nokelaisen tulo oli positiivinen yllätys. Hakee varmasti nostetta uralleen ja saattaa jopa pysyä ehjänä Liigassa. Potentiaalia löytyy vaikka mihin. Ehjänä olettaisin, että tekee ainakin sen 15 häkkiä. On myös maailmanmestari ja omaa ihan hyvin kokemusta NHL:stä, niin nuoresta iästään huolimatta löytyy johtajuuttakin. Tälläistä pelaajaa tarvittiin. Kausareitakin saattoi pari mennä myydyksi julkaisun jälkeen. Hyvä haku toimistolta. Toivotaan nyt vain, että ehjänä pysyy.
 

Bacon

Jäsen
Nokelaisen tulo oli positiivinen yllätys. Hakee varmasti nostetta uralleen ja saattaa jopa pysyä ehjänä Liigassa. Potentiaalia löytyy vaikka mihin. Ehjänä olettaisin, että tekee ainakin sen 15 häkkiä. On myös maailmanmestari ja omaa ihan hyvin kokemusta NHL:stä, niin nuoresta iästään huolimatta löytyy johtajuuttakin. Tälläistä pelaajaa tarvittiin. Kausareitakin saattoi pari mennä myydyksi julkaisun jälkeen. Hyvä haku toimistolta. Toivotaan nyt vain, että ehjänä pysyy.

Joo Nokelaisen arvo seuralle on paljon enemmän kuin pelkkä pelillinen. Konkreettinen näyttö tästä on esimerkiksi oma isäpuoli, joka silloin tällöin seuraa SaiPan otteita ja ihan melkein innostui, kun näki Nokelaisen paluun keltanuttuun. Eikä varmasti ollut ainut. Vähemmin lätkää seuraavat ihmiset, kun tietää lähinnä ne tunnetut pelaajat. Tässä kun on vähän aikaa sulatellut niin Nokelaisen saapuminen on oikeasti ihan helvetin kova juttu. Nyt vaan tosiaan sormet ja varpaat ristiin, että mies kestää kasassa.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huhuilevat Oulun suunnasta että Spang olisi löytänyt uuden joukkueen, joten olisiko se sitten paluu keltanuttuun. Playoffeissa SaiPan paidassa oli niin hyvä, että onhan Spangin meille kelvattava, kun hintakin jälleen hieman järkevöitynee. Kesken kauden on sitten hankittava 'vainonen', kun puolustuksesta jää puuttumaan ilkeyttä/kovuutta, jos Spang viimeinen hankinta tällä erää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös