SaiPa kaudella 2013–2014

  • 622 762
  • 1 735
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Katselin otteluohjelmaa, ja nyt vasta ymmärsin miten rankka urakka SaiPalla on ennen marraskuun maaottelutaukoa. Meijän pojat pelaa 23 päivään 11 ottelua, joista kolme on tiistaina ja loput kahdeksan on perjantai-lauantai yhdistelmiä. Viikonlopun tuplaotteluiden pelipaikat ovat Lappeenranta - Kuopio, Tampere - Lappeenranta, Lappeenranta - Jyväskylä ja Tampere - Lappeenranta. Perjantain vieraspeleistä palautuminen on varmasti iso haaste, onneksi tämän sesongin lauantaina 2.11. päättävä SaiPa-HIFK näyttää alkavan vasta 18.30.

Rotaatiota tarvitaan varmasti sekä puolustajien että hyökkääjien osalta, ja Halmeen soppari oli tässä valossa erittäin hyvin perusteltu. Myös Paalasella, R. Hämäläiselle ja ehkä Suutarillekin on luvassa peliaikaa, toivottavasti ihan vaan rotaation ja peliesitysten perusteella, eikä loukkaantumisten takia.
 

Ferris

Jäsen
Nyt huhuilevat tuolla toisissa ketjuissa että Viitaluoma olisi lähdössä Hämeenlinnasta. Ei muuta kuin massit kasaan vaan ja VV kanukkien väliin ykköseen, eiks jeh? Ville vois antaa vähän alennusta hinnassa siitä hyvästä että Mälli hänestä liigapelurin taikoi Kisapuistossa.
 

ahal

Jäsen
Ei muuta kuin massit kasaan vaan ja VV kanukkien väliin ykköseen, eiks jeh? Ville vois antaa vähän alennusta hinnassa siitä hyvästä että Mälli hänestä liigapelurin taikoi Kisapuistossa.
Taitaa mennä samalla koneella Jalosen kanssa Prahaan...:) Mielelläni Vilin vielä omassa joukkueessa näkisin, mutta saattaa olla utopiaa. Ani harva Lappeessa puhjennut on takaisin palannut. Kotikasvatteja lukuun ottamatta. Ja McTavisia.
 

lappee

Jäsen
Ai McTavish puhkesi kukkaan toissa kaudella uudelleen? Minun mielestä kausi oli epäonnistunut mutta jokaisellahan saa ja pitää olla mielipide asiasta.
Leveyttä tuo rosteri kaipaa, koska kauden mittaan tulee väkisinkin loukkaantumisia.
Jussi Halmeen hankinta tässä vaiheessa oli toimistolta loistava haku. Vielä kun pari hyökkääjää leventämään tuotakin osastoa niin kausi menee loistasti pitkälle kevääseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai McTavish puhkesi kukkaan toissa kaudella uudelleen? Minun mielestä kausi oli epäonnistunut mutta jokaisellahan saa ja pitää olla mielipide asiasta.
Minun mielestäni ahal meinasi sitä, että McTavish puhkesi kukkaan tuossa vuosituhannen taitteessa SaiPassa ja siitä sitten matkasi leveämmän leivän ääreen ensin Bluesiin ja sitten ulkomaille ja palasi sieltä takaisin vielä SaiPaan. Eli näistä SaiPassa feimiin kohonneita pelaajia harvemmin on paluumuuttajina nähty.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Halmeen kohdalla "loistava haku" on hieman liioiteltu ilmaisu. Siis hyvä ja tarpeellinen hankinta toki, mutta tuskin Tuomenoksa joutui hirveästi skouttausmuskeleitaan pullistelemaan noukkiessaan 33-vuotiaan liigakokemusta omaavan peruspakin Mestiksestä.
 

ahal

Jäsen
Minun mielestäni ahal meinasi sitä, että McTavish puhkesi kukkaan tuossa vuosituhannen taitteessa SaiPassa ja siitä sitten... ja palasi sieltä takaisin vielä SaiPaan. Eli näistä SaiPassa feimiin kohonneita pelaajia harvemmin on paluumuuttajina nähty.
Kiitos, juuri näin. Tätä siinä ajattelin. Vaikka voisihan pelaajaliikennettä olla enemmän myös kotiin päin. Ehkä sitten kun SaiPa pelaa KHL:ssä..:)
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Rikkinäisellä nivusella maali joka toisessa pelissä ei minun mielestäni ole epäonnistunut kausi.
Halme ei se ykkösparin pakki ole, mutta pakko pelikuntoisia pakkeja on olla enemmän kuin kuusi.
 

Ferris

Jäsen
Nyt kun Koho on selkeesti menossa telakalle ja sentterihankintaa on suunniteltu kait jo ennen sitä, niin pitäisikö taas hyödyntää tuota suoraa linjaa Kuopioon ja ottaa heidän ylijäämänsä tänne?

Eliteprospects.com - Antti Kerälä Try-outille maajoukkuetaukoon asti? Olisiko sen tyylinen kaveri että voisi meille sopia?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ville Koho poistui pukukoppiin kesken pelin. Jos kapteeni nyt loukkaantui, täytynee siihen toimiston päässäkin reagoida aika nopeasti. Jo aikaisemmin on spekuloitu, pitäisikö SaiPan hankkia selkeä ykkössentteri ja jos nyt Kohokin tippuu valmiiksi ohuesta sentterikalustosta pois, alkaa keskushyökkääjähankinnalla olemaan jo kiire.

Nopea hätähankinta voisi olla KalPasta potkittu Antti Kerälä. Tosin ei hän mikään ykkössentteri voi olla, vaikka parhaimmillaan onkin tehnyt 41 pinnaa kaudessa.

Zugissa kauden vaisusti aloittanut Kyle Wellwood olisi myös kaupan.

Tosin itse toivon, että jos sentteri hankitaan, on se joku muu kuin kumpikaan yllämainituista.

edit. Hidas. tuota naputtaessani Ferris ehti puuttua samaan aiheeseen
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Jos Koho on pitkään poissa, niin SaiPa tarvitsee sen sentterin samantien, mielellään kaksikin. Ja pakistoon odotan edelleen yhtä äijää, Halme tosin voisi olla se.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kohon poissaoloa akuutisti paikkaamaan voitaisiin ottaa just vapautunut Kerälän Antti. Tuskin on kallis ja on kuitenkin tätä vaisua kautta aiemmin onnistunut kohtalaisesti.

edit: Johan tuota Anttia oli ehdotettu ja kannatettu. Huomenna toivottavasti julkistetaan :)
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko Andy Bernardilla jotain vammaa tms, kun ei ole edes luukkuvahtina? Ei tainnut olla viime pelissäkään?
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Kerälä voisi olla ihan hyvä hankinta, tosin itse melkeinpä laittaisin Davisin ykkössentteriksi ja Kerälän Tavin ja Mankisen väliin. Rissanen on ollut aivan unessa, tänäänkin suht paineettomassa paikassa tyhjästä maalista ohi.
 

ahal

Jäsen
On sairaslistalla. Vamman laatu ei ilmeisesti vakava.
Jostain olin lukevinani, että magneettikuviakin on räpsitty... perussettiä etenkin veskareilla. Paikat paukkuu silloin tällöin. Toivotaan pikaista paluuta rosteriin, jos Jussille (kopkop puuta...) käy jotain.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Davis ykkösen keskelle, Mankinen ja Giliati laidoille. Tuollainen ykkösketju voisi tuoda hyvääkin tulosta. Sitten Piitulaisen voisi aivan hyvin nostaa kakkoseen Tavin ja Rissasen kanssa. Ja toivottavasti Kerälä saataisiin tänne, teki Jokereissa 41 pistettä 10-11 kaudella.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Jos joku niin toivottavasti ei ainakaan Kerälä. Vaaditaan parempaa.

Kerälä olisi hyvä vara hetkeksi. Tosin jos pelaa hyvin, niin loppukauden sopparinkin voisi tarjota.
 

Lemiöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Red Wings, Wirta Stars
Kerälä olisi hyvä vara hetkeksi. Tosin jos pelaa hyvin, niin loppukauden sopparinkin voisi tarjota.

Miä oon samoilla linjoilla, Kerälä vaan heti mukaan maaottelutaukoon ulottuvalla Try-Outilla tuolla aika välillä SaiPa pelaa 8 ottelua 15 päivässä, ja jos Antti onnistuu, niin lisätään siihen loppukauden soppariin SaiPan optio kaudesta 14-15.

Näin lyhyellä aikataululla ei ehditä saamaan sitä "Ykkössentteriä" riittävän nopeasti...
 
Viimeksi muokattu:

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin Kerälää parempaa pelaajaa saadaan vaikka niin toivottaisiinkin. Veroraja toki lähestyy, mutta samoilla markkinoilla on isommalla lompakolla aika monta seuraa. Kerälässä olisi sekin etu, että ei jäisi onnistuessaan yhden kauden iloksi. Tässä tilanteessa Antille nimittäin kelpaa 1+1 sopimus seuran optiolla. Ja varmaan myös joulutaukoon kestävä try-out. Jäisi vielä rahaa siihen ykköspakkiin. Toki mulle kelpaa Moranin kaltainen huippulöytö, mutta sen todennäköisyys on aika huono.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Giliati - Koho - Davis

Tavi - Rissanen - Mankinen

Leivo - Flinck - Jokinen

Piitulainen - Hämäläinen V - Suutari

Tuossa nyt nuo eilisen hyökkäysvitjat. Noita jos lähtee muuttamaan ilman uusia pelaajahankintoja, niin itse lähtisin seuraavasti:

Giliati - Davis - Mankinen
Tavi - Rissanen - Jokinen
Leivo - Flinck - Vauhkonen
Piitulainen - Hämäläinen V - Suutari

Suutari oli eilen riittävän hyvä ansaitakseen lisää peliaikaa. Rissanen saattaisi herätä tutun Jokisen vieressä. Ja vastaavasti Jokinen on ollut hyvä ja parempaa voi olla luvassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös