Nickerson tulee olemaan ensi kaudella kova sana, oli sarjataso tai maa mikä tahansa. Kahden vuoden pelaamattomuuden tuomat haitat on tällä kaudella saatu karistettua pois Mestistä veivaamalla, joten onnistuneiden kesätreenien jälkeen kaikki on mahdollista tulevana kautena. Sehän nyt on varmasti kaikille sanomattakin selvää, että kunnossa ollessaan Matt Nickerson kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna parempi jääkiekkoilija kuin yksikään noista nykyisistä sopimuksenalaisista puolustajista.
Jotenkin en vain jaksa uskoa tähän huhuun, mutta toivotan kuitenkin lämpimästi tervetulleeksi, jos herra sattuu SaiPan haaviin tarttumaan. Hieno mies.
Itsekin odotin Nickersonilta jo tällä kaudella enemmän. Alkukaudesta tuli lähinnä naureskeltua kaverille, oli niin huonossa kunnossa. Tiesin, että oli ollut pari vuotta pelaamatta, joten suuria odotuksia ei alkukaudesta ollut. Joulun jälkeen oli vielä kova usko siihen, että kaveri olisi keväällä kunnossa, mutta aika ei riittänyt. Mestiksen pudotuspeleissä oli kuitenkin (minulle) pettymys. Kyllähän liikettä oli tullut lisää selvästi alkukauteen nähden, mutta liike oli kuitenkin kaukana siitä tasosta, mitä aikoinaan Ässissä edusti. Yksinkertaisesti ei päässyt/ehtinyt kuntoon kauden aikana. Ainakin itse odotin kevällä parempia esityksiä Nickersonilta. Juu +7 tehotilastossa, mutta olihan se kuitenkin tuskaisen näköistä välillä, kun treenipohjat parin vuoden pelaamattomuuden takia olivat niin heikot. Lisäksi käsistä oli kadonnut "pehmeys" jos tämän koulukunnan pelaajista voi tuota termiä käyttää (taas vertaus Ässä-kauteen).
Lisäksi tuli mieleen, että oliko Matt:illa edes aikomustakaan elää urheilijan elämää, kun pari kertaa Kouvolan Alkossa katsoi millaisia lonkeromääriä mätti kärreihin. Tosin voihan se olla, että molemmilla (minulla ja Matt:illa) oli ne vuoden kaksi Alkossa käyntiä yhtä aikaa, ja muuten treenattiin kovaa sekä oltiin tiukalla dietillä :-)
En usko, että mikään liiga-joukkue ottaa Nickesonia edes try-outille. Liian suuri riski. Toivon tietysti, että olisin täysin väärässä ja Matt treenaisi hullun lailla ja pelaisi ensi kaudella liigassa (tai Mestiksessä) hyvän kauden. Toisi ainakin väriä liigaan. Fysiikka pitää kuitenkin saada kuntoon.