Mielonen on nähty. Porissa tehtynä kaksi maalia ja ne kuten todettiin täällä SaiPaa vastaan. Mies kuitenkin Ässien puolustajista ainut jonka tehotilasto on miinuksella, eli ei ole kulkenut silläkään saralla.
Tuomisen viime keväänä tehty sopimus oli suora kaksivuotinen (2), jossa optiona oli ensimmäisen kauden jälkeen mahdollisuus siirtyä ulkomaille!
Joten, jos jotain muuta on nyt tapahtumassa, niin uskoisin SaiPan saavan ainakin jonkinverran rahallista korvausta.
Mankista voisi hyvin peluuttaa jo nyt kolmosketjussa, kun rahkeet kerran riittää. Virheitä tietysti tulee, mutta joskus ne oppirahat pitää kuitenkin maksaa.
Itse en näe Jesseä pimentämässä vastustajan ykköskenttää Kollen laidalla. Tuota duuniahan kolmonen on viime aikoina tehnyt. Vastuuta kyllä voisi lisätä huoletta ja mielellään ylivoimatilanteisiin saakka. Ei se YV voi Tappara-matsia huonommaksi mennä.
Kyllähän Mankinen on (ainankin niissä peleissä mitä olen itse viime aikoina nähnyt) pelannut kakkosylivoimassa yhdessä Kohon ja vaihtelevan toisen laiturin kanssa.
Juu, joissain peleissä on. Voisin kuitenkin väittää, että tuossa surkuhupaisassa Tappara-pelissä ei juuri YV-vastuuta tullut.
Harmi Paalasen kannalta, että on joutunut juomaan Hakalin vettä ja jäänyt kääpiöksi. 13 hyökkääjän tontille kuuluu vastustajan hämmentämisen lisäksi myös vastata tekosistaan. Hakalin hobitti joutuu laittamaan korkea korkoiset kaunokit jalkaan, että ylettää ottaa haasteen vastaan muiden joukkueiden vastaavan roolin kavereilta.Paalasen kohdalla se vanha 13 hyökkääjän systeemi olisi ihan omiaan. Voisi käyttää täsmäaseena aiheuttamaan hämminkiä, kun kokoonpanoon päästessään pelaa kuitenkin sen 4 minuuttia. Siinä ajassa tosin Hakalin mies tekee jo pieniä ihmisiä.
Oma lukunsa on sitten seuraavan kauden puolustus, riittääkö rahaa kiinnittää ainakin kaksi kolmikosta Lintner, Salcido, Sondell?
Jos kaksi näistä saisi jäämään, olisi puolustus jo kohtuullinen, kun sopimus on jo Levokarilla ja Backmannilla ja jos/kun Savilahti-Naganderin optio käytettäisiin.
Ja taas kysymysmerkki on talous?
En myöskään usko kuin että ainoastaan yksi kolmikosta Lintner/Salcido/Sondell saadaan pidettyä, toivottavasti Lintner.
Lippojoelle ja Pukalle jatkosopimukset, ihan hyvä kausi ollut molemmilta, tuovat sopivasti leveyttä puolustukseen sekä tuskin rasittavat hirveästi budjettia sillä kysyntää tuskin on juurikaan Lappeenrannan ulkopuolella.