mirasane
Ikävä kyllä minun on pakko jatkaa perusnegatiivista asennettani noiden vapaiden pelaajien suhteen.
Kiiskinen: Ei todellakaan ainesta rouhijaksi. Kokoa kyllä on, mutta Ville ei ole oikein koskaan käyttänyt sitä kaukalossa hyväkseen. Ei juurikaan taklaa. Taidot liigassa on nähty. Viime kausi oli upea Mestiksessä, mutta harppaus liigaan on liian suuri allekirjoittaneen mielestä.
Marko From: On puolustaja eikä siis millään sovi tuolle paikalle. Lisäksi From on suuresta koostaan huolimatta todella pehmeä.
Matti Lievonen: Miehestä ei ole sen enempää tietoa, mutta mielestäni olisi todella raakile tuohon rooliin eivätkä aiempien kausien tehotkaan mihinkään taklaajatyyppiin viittaa.
Miika Kurka: En oikein millään pysty käsittämään kuinka edes tällaista ehdotat? Jos joukkueen ongelma on saada rouhija ensi kaudeksi, niin mielestäni -85 syntynyttä pelaajaa on edes turha kuvitella siihen rooliin. Tuo kasvatus liigapelaajaksi on sitten aivan eri asia. Lisättäköön että mainitsit kyllä että ensi kaudeksi hänestä ei iloa olisi.
Sinällään hauska tilanne oli tuossa muutama vuosi takaperin. Erinäisistä syistä olin Hermeksen peliä "katsomassa" ja huomasin kaukalossa tuolloin vielä täysin nimettömän Tomi Pettisen. Kertoilin hänestä kavereille ja sanoin että tuossa on iso ja ikävä pelaaja jolla ainakin Mestiksessäkin riittää käsiä. Aika pian tämän jälkeen miehen tie veikin IFK:n kautta Ilvekseen ja sieltä edelleen rapakon taakse. Pidin Tomia jo silloin potentiaalisen liigapelaajana, isona ja ikävänä rouhijana.
En tiedä kuinka paljon Kaarna & co käyvät katsomassa Mestiksen pelejä, mutta kyllä sieltäkin helmiä löytyy. Nämä helmet pitää vaan jalostaa ensin ennen kuin heistä on mitään hyötyä.
Ymmärrän kyllä täysin mitä ajat takaa tässä asiassa muuten. Sitä en vaan ole pysytynyt käsittämään, että vetoat muihin joukkueisiin, jotka etsivät ulkolaisia pelaajia tällä hetkellä.
Tämä suomalaisten roolipelaajien valikoima kun ei ole läheskään niin suuri, että siitä riittäisi koko kesäksi ja syksyksi poimittavaa.
Mielestäni SaiPa ei ole kuitenkaan sellainen seura, että SaiPan kannattaisi odottaa pitkälle syksyyn sitä, että NHL:stä joku pelaaja palaa kotimaahan ja vie jonkun toisen pelaajan paikan,jonka voi sitten sysätä SaiPaan ihan noin vaan.
Toisaalta, SaiPa ei tällä hetkellä ole kannattajien, kausikorttien maksajien ja irtolippujen ostajien silmissä sellaisessa tilassa, että meillä olisi varaa ottaa tuohon niin paljon puhutun 4-ketjun rouhijan rooliin ihan ketä vaan miestä. Siihen ei todellakaan kelpaa ihan kuka tahansa Mestis-pelaaja, joka vain tulee ja täyttää tuon paikan että pelaajapula ei iskisi päälle. Mitäs jos 1-3 ketjuista loukkaantuu 2-3 miestä? Wallulle aivotärähdys, Tirkkosella ei nivuset kestä ja Skytältä leikataan umpisuoli. Yht'äkkiä tämä "täytemies" pelaakin liigajoukkueen 2-ketjussa.
Mielestäni tämänkin rouhijan roolia tulisi miettiä kokonaisvaltaisesti. Tämän rouhijan ei todellakaan tarvitse olla mikään umpiluupää, joka hakkaa kaikkea joka liikkuu ja menee metrin säteelle Machuldasta.
Tällaisiin seikkoihin vedoten toivoisin että tämä vielä haettava pelaaja(t) olisi liigakelpoinen pelaaja, jolle olisi käyttöä ja jolla olisi taitoakin pelata muissakin ketjuissa kuin tuossa nelosessa.
Teemu Riihijärvi on yksi tuollainen, Santeri Heiskanen siinä ja siinä, mutta hänen palkkaamistaan puoltaa taas pakkina pelaamisen taitaminenkin.
Ilkka ei näitä kirjoituksia lue, mutta ehkä voisit hänelle toimittaa sanaa kannattajienkin tahdosta.
Kun nimittäin katsoo lähteneitä ja tulleita pelaajia sekä uusia sopimuksia, joutuu väkisin miettimään minne tuo kasvanut pelaajabudjetti käytetään? Varaa siellä kyllä pitäisi olla, vaan onko nuo rahat jätettävä jemmaan sen mahdollisen pakkihankinnan varalle?
Ja kyllä, hallille menen minäkin heti kun pelit alkavat. Melko varmasti joudun taas käymään joitakin vieraspelejä katsomassa. Eli fani olen, itse asiassa olen ollut jo yli 20 vuotta, joten siitä tässä ei ole kysymys.