rudy25# kirjoitti:
Saipalla ei tässä sarjassa ole mitään hävittävää. 1-2 voittoa on jo hyvä tulos ja fanit ovat tyytyväisiä. Toki aina löytyy niitäkin, joiden mielestä Saipa on ollut potentiaalinen mestariehdokas jo kauden alusta saakka.
Hyvä lääke jatkopelejä ajatellen olisi seuraava: Joku saipalainen, ihan sama kuka, vetää Salmelaista huolella kuokkaan Kisapuistossa sukeltelun jälkeen. Ei kuitenkaan loukkaantumisen arvoisesti. Tästä seurauksena HIFK:n koko loppukentällinen kuittaa saman tien maalivahtia myöten nyrkein.
Lähtökohtana itseläni kuitenkin on se, että Saipa ei voi voittaa neljää peliä putkeen. Ei ketään vastaan. Helvetti jos olen väärässä.
edit: ajatus oli katkennut.
Kohta 1: Tyypillistä ajattelumallia hellsinkiläiseltä ifk-fanilta. SaiPan fanithan toki ovat tyytyväisiä jos nyt pari voittoa saavat, eli nythän ei enää yhtään haittaa jos kuokkaan tulee, ei haittaa ei. Tämä toinen ääripää, että SaiPa on jonkun mielestä ollut mestariehdokas jo ennen kautta. Ei herranjestas, eikö täällä voitaisi ajatella järjen kanssa. Noiden kahden skenaarion väliin mahtuu melkoisesti ilmaa ja itse myös kuulun siihen väliin. Eihän SaiPa nyt mikään mestariehdokas ole missään nimessä ollut eikä tule olemaan, ei siihen pallille ole kuin yksi joukkue eikä se todellakaan ole teidän iki-ihq-ifk. Nälkää on nyt ja paljon ottaa ne puuttuvat kaksi voittoa ja sen myötä nälkää on vain lisää pelata voittoja Kärpistä. Kuka fani voi olla tyytyväinen jos oma joukkue häviää sarjan 2-4? Tuskin kukaan, vaikka siellä pelaisi Jokipojat ifk:ta vastaan. No se siitä, menin taas huonoon provoon, myönnetään.
Kohta 2: Juuri tämänlaista tekstiä olen koko sarjan ajan odotellut. Pistetään läskiksi koko homma, kun ei oma peli kulje. Vai kulkisiko se, mutta kaverilla nyt vaan sattuu kulkemaan vielä paremmin? Olen kyllä pettynyt jos nyt alkaa ifk:n poikien nupista kuset valua jo yli. No, en usko, että mitään ylilyöntejä nähdään, vaan SaiPa tyylittelee itselleen tänään perusvarman 3-1-voiton ja maanantaina sitten punanutut puristaa mailaa kahta enemmän.
Kohta 3: SaiPa ei voi tietenkään ikinä missään koskaan ketään vastaan mitenkään ottaa neljää voittoa kenestäkään, eikä varsinkaan ifk:sta. Toki se on kova paukku jos SaiPa tänään ja maanantaina pelit veisi, mutta elämä ja urheilu on siitä hauskaa, että koskaan ei voi varmuudella mitään sanoa, ennen kuin asiat ovat ratkenneet. Huvittaa vain tämä vähän niinkuin itselleen todistelu, että ei SaiPa voi voittaa neljää yleensäkään ketään vastaan, onhan ne kuitenkin maalta vai mistä venäjältä tahansa. No eiköhän olla tästä viimeistään maanantaina(jos ei jo tänään) varmoja.
Hitto kun menin lankaan näin komeasti taas kerran yhteen provoon, mutta kun tämä tunnelataus on vähän liian korkealla tällä hetkellä ja toki se varmaan on muillakin, että tällaisia tekstejä sitä sitten väännellään suuttumuksissaan, kun taas kerran sitä landepaukkuja pistetään alta lipan. No, kirjoitetaan me ja annetaan poikien kaukalossa näyttää mistä se kana oikeen toimittaa.