SaiPa 2012–2013 – uusi aikakausi

  • 727 223
  • 2 062

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
^ Sama kuin yllä... Hidas.
 
Viimeksi muokattu:

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miä kyllä petyn jos Puurula olisi tulossa..mielestäni Huikea Jamppa on nähty jo liigatasolla, SaiPassa meni aikoinaan puihin..joten en näkisi maalivahti osastolle Puurulasta vahvistusta, tosin tämähän on minun mielipide..

Uskoisin Puurulan saavan uuden mahdollisuuden näyttää taitonsa liigassa, jos vaan jatkaa samanlaisia otteita mestiksessä myös tulevaisuudessa. Tiedä sitä vaikka saisi jo seuraavalla kaudella, jos SaiPa antaa siihen tilaisuuden. KalPan entinen huippumaalivahti, Ari Ahonen, purskahti kukkaan vasta noin 28-vuotiaana, jolloin pystyi ensimmäistä kertaa sitten nuoruusvuosien kaappaamaan ykkösveskarin paikan liigasta. Eli kun maalivahdeista on kyse, niin kypsyminen hyväksi liigamolariksi voi viedä paljon aikaa. Puurula on vasta 29-vuotias, joten pelivuosia on rutkasti jäljellä ja hän ehtii pedata itselleen parhaimmillaan vielä pitkän liigauran. Aika on voinut tehdä tehtävänsä ja Puurula saattaa olla nyt henkisesti kypsempi liigaympyröihin. Ehkä.

Jos Tomas Dubasta ja Puurulasta pitäisi valita, niin valitsisin Puurulan. Ihan siksi, että on halpa ja omaa vielä potentiaalia parempaan liigassa mitä on nähty. Duballa on otteluita jopa KHL:ssä alla, joten se näkyy tietenkin hintapyynnössä nostattavana tekijänä. Oharit olen antanut anteeksi.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikäli niitä rahoja nyt jää sen verran käteen että on varaa sijoittaa kunnon ykkösmaalivahtiin niin toivottavasti sieltä ei kuitenkaan tule mitään tämänkeväänmikanorosia vaan kartoitusta tehdään kunnolla. Tosin toimistossa ovat kyllä tehneet niin hyvän kuuloista työtä kauden mittaan että kyllä siellä varmasti ollaan loppuun asti hereillä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minä pahoin pelkään tuon lehtijutun lauseiden perusteella, että sieltä ei mikään ihmeellinen maalivahti ole tulossa.
Katselin eilen illalla Blues-Lukko peliä ja seurailin Oren toimintaa maalilla. Sanoisinkin, että vaikka tuo Oren torjuntatyyli on hiukan kuin salibandymaalivahdilla, niin yllättävän hyvin kaveri onnistui ja varsinkin hanskakäsi hänellä oli hyvä.
Hän olisi ehkä hyvä kilpailija Ullbergille!
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hän olisi ehkä hyvä kilpailija Ullbergille!

Miksi Ore olisi hyvä kilpailija Ullbergille, mutta Puurula ei? Oletan että Puurula ei sinussa herätä suuria hurraa -huutoja. Korjaa jos olen väärässä.

Puurulalla on kuitenkin mestiksestä paremmat näytöt tältä kaudelta ja kokemusta liigasta löytyy aivan helvetisti enemmän. Puurula on vielä kolmisen vuotta nuorempi kuin Ore. Oreelle toki plussaa, kun on SaiPan kasvatti, mutta ei se nyt vaan mielestäni riitä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minähän tuon lehtijutun perusteella oletan, että sieltä ei mitään huippumaalivahtia tule.
Puurulan nykykunnosta minulla ei ole mitään tietoa, mutta silloin kun poika täällä pelasi, niin nimi olisi voinut olla Ilmari Irtokiekko, niin paljon niitä ripareita poika syljeskeli.

Ja, jos minun mielipidettäni kysytään, niin maalivahti on joukkueessa yksi tärkeimmistä johon rahaa sijoitetaan, eikä ostella mitään tyhjiä arpalippuja.
Tyhjillä arvoilla ollaan nopeasti paskassa kaulaa myöten.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kaikille lienee selvää, että vaikka tästä kaudesta ei miljoonaa persnettoa tulekaan, niin suht nimettömällä kokoonpanolla kauteen lähdetään. Todennäköisesti ensi kaudellakin tuskaillaan maalinteon vaikeutta. Jos/kun näin on, niin menestystä haluttaessa maalivahdin pitää olla joukkueen paras pelaaja. Joka pelissä.
Olkoon sitten kotoisin vaikka mistä, mutta kiekon pitää tarttua.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Växjö ei tarjoa viime kauden Allsvenskan-pistehai Josh Soaresille jatkoa ja kanukki on johonkin lähdössä Lakersista. 11 maalia Elitserienissä on kuitenkin ihan ryhdikäs määrä ja takana huippukaudet DEL-Liigassa ja Allsvenskanissa.

Jotain tällaista sitä toivoisi näkevänsä ensi kauden ykkösnyrkissä. Paljon parempaan ei rahkeet riitä.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Josh Soares kelpaisi ainakin minulle tuohon Saarisen paikalle. SaiPahan tarjosi Saariselle jatkopahvia ja halusi pitää miehen, mutta tarjous ei miehelle riittänyt ja olisikin mielenkiintoista tietää paljon SaiPa tarjosi hänelle ja kuinka paljon oli HPK:n tarjous johon mies suostui. Uskoisin tämän Soaresin olevan kyllä hyvä hankinta, vaikka ei olekkaan mikään nopea kuten Saarinen. SaiPa saisi mahdollisimman pian julkistaa tämän ykköskentän laiturin taikka sentterin, että tuo kausarimyynti saataisiin lähtemään hyvin käyntiin. Mielenkiinnolla tässä odotellaan ketä nämä kaksi pelaajaa ovat ja kyllähän tuo kieltämättä kiinnostaa tuo maalivahtikin. Itselleni kelpaisi sentteriksi mainiosti Jarkko Immonen Pelicanseista ja mikäli se hän olisi niin eipä sitä ihan hetkeen vielä tulla kuulemaan, koska Pelicans saattaa mennä pitkällekkin tänä vuonna Playoffeissa. Huhuissa kuitenkin oli 2 Pohjois-Amerikkalaista, joten katsotaan ja odotellaan kärsimättöminä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
SaiPahan tarjosi Saariselle jatkopahvia ja halusi pitää miehen, mutta tarjous ei miehelle riittänyt ja olisikin mielenkiintoista tietää paljon SaiPa tarjosi hänelle ja kuinka paljon oli HPK:n tarjous johon mies suostui.

Tjaa, mikä sitten lienee totuus kun olen antanut itselleni kertoa että SaiPa ei tarjonnut Saariselle minkäänlaista jatkosopimusta, vaikka Saarinen itse olisi ollut kiinnostunut jatkamaan Lappeenrannassa. Kuten ei tarjonnut myöskään Kiilholmalle. Jos asia on näin, annan aplodit toimistolle. Rohkeaa, mutta tähtäinten täytyykin olla korkeammalla. Joshsoaresit eivät vie meitä pleijareihin ja asia nyt vain saa luvan olla niin että rahkeiden pitää riittää pari luokkaa kovempiin ykköskentän pelaajiin kuin Allsvenskanin 11 maalin mieheen. Saarinen teki liigassa 12 maalia ja kaverille ei edes tarjottu jatkoa. You do the math.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joshsoaresit eivät vie meitä pleijareihin ja asia nyt vain saa luvan olla niin että rahkeiden pitää riittää pari luokkaa kovempiin ykköskentän pelaajiin kuin Allsvenskanin 11 maalin mieheen. Saarinen teki liigassa 12 maalia ja kaverille ei edes tarjottu jatkoa. You do the math.

Kyllä Soares teki tällä kaudella nuo 11 maaliaan ihan elitserienissä.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Kyllä Soares teki tällä kaudella nuo 11 maaliaan ihan elitserienissä.

Niin. Kyllä minulle kelpaisi viime kaudella tehot 24+33=57 Allsvenskanin puolella tehnyt peluri. Muuta mielikuvaahan minulla hänestä taas ei ole, mutta kyllä nuo tehot jotain kertovat.

Lukekaa siis toimistolla tämä ja pankaa töpinäksi. : )
 
Joshsoaresit eivät vie meitä pleijareihin ja asia nyt vain saa luvan olla niin että rahkeiden pitää riittää pari luokkaa kovempiin ykköskentän pelaajiin kuin Allsvenskanin 11 maalin mieheen. Saarinen teki liigassa 12 maalia ja kaverille ei edes tarjottu jatkoa. You do the math.

Josh Soaresin uraa on tullut seurattua ja mies olisi kyllä hyvä haku mielestäni SaiPaan. Växjöllä oli vaikea kausi ja Soares pelasi ihan hyvän kauden, ei tosin yltänyt mihinkään Igguldenin tasolle, mutta hyvä kausi kuitenkin. En tiedä kuinka kovia nimiä luulette sinne lappeeseen saavan, mutta uskon, että tätä kovempia ulkomaalaisia tuskin tulette saamaan hyökkäykseen. Ja Soares teki nuo 11 maalia Elitserienissä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kyllä Soares teki tällä kaudella nuo 11 maaliaan ihan elitserienissä.

Niinpä olikin, menin Swiftin vartaloharhautukseen. Ei kuitenkaan muuta sitä seikkaa että paljon enemmän "kovalla sarjatasolla" tehtyjä maaleja pitää hankkia. Saarinenkin oli tulossa "maalintekijäksi" ja 12 maalia ei paljoa hampaita naurata. Syöttösaldo oli paljon parempi kuin ajateltiin, mutta paljon enemmän maaleja täytyy lähteä hakemaan.

Miksihän jengi tuntuu kollektiivisesti tuumivan ettei SaiPalla olisi varaa tämän rungon päälle hankkia nimekkäitä pelaajia? Meillä on viime vuosina joka kaudella ollut kovia nimiä porukassa; Lintner, McTavish, Toporowski ja niin edespäin. Nyt kun tehdään hyvä tulos, niin rahaa ei olekaan käytössä? Eiköhän tuolta pari ihan pelimiestä saada.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tjaa, mikä sitten lienee totuus kun olen antanut itselleni kertoa että SaiPa ei tarjonnut Saariselle minkäänlaista jatkosopimusta, vaikka Saarinen itse olisi ollut kiinnostunut jatkamaan Lappeenrannassa. Kuten ei tarjonnut myöskään Kiilholmalle. JoEhs asia on näin, annan aplodit toimistolle. Rohkeaa, mutta tähtäinten täytyykin olla korkeammalla. Joshsoaresit eivät vie meitä pleijareihin ja asia nyt vain saa luvan olla niin että rahkeiden pitää riittää pari luokkaa kovempiin ykköskentän pelaajiin kuin Allsvenskanin 11 maalin mieheen. Saarinen teki liigassa 12 maalia ja kaverille ei edes tarjottu jatkoa. You do the math.
Tulemme siis näkemään ilmeisesti aika loistavia pelaajia ensi kaudella SaiPassa, kun liigan pistepörssin TOP15 pelaajalle ei tarjottaisi minkäänlaista sopimusta...Olisihan Saarista voinut harkita, vaikka kakkosketjun laitaan, vaikka tänne nyt tunkisi kovia ykkösketjun janareita ihan urakalla. Ehkä hieman tätä kautta leveämpi terävä kärki ei olisi ollut pahitteeksi. Mutta onhan se tietysti hienoa, ettei parhaille pelaajille edes tarjota jatkoa, siitähän se tasonnosto lähtee.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tjaa, mikä sitten lienee totuus kun olen antanut itselleni kertoa että SaiPa ei tarjonnut Saariselle minkäänlaista jatkosopimusta, vaikka Saarinen itse olisi ollut kiinnostunut jatkamaan Lappeenrannassa.

Kaikentietävä IS Veikkaaja osasi kertoa, että kyllä SaiPa tarjosi sopimusta, mutta HPK:n tarjoama soppari vei kuitenkin voiton. Itse uskon että esim. kaupungin sijainnilla ja valmentajalla oli vaikutusta Saarisen päätökseen.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tulemme siis näkemään ilmeisesti aika loistavia pelaajia ensi kaudella SaiPassa, kun liigan pistepörssin TOP15 pelaajalle ei tarjottaisi minkäänlaista sopimusta...

Muuttuuhan tuossa myös pääkoutsi ja osa runkoa, joten ehkäpä Saarisen edustama pala oli väärän muotoinen ensi kauden palapeliä rakennellessa. Kokonaisuuttahan tuossa pyritään luomaan eikä tuijottamaan vain yksilöihin.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistaakseni Veikkaajassa luki suurinpiirtein näin: Seura olisi halunnut pitää Saarisen ja tarjosikin hänelle sopimusta, mutta tarjous ei riittänyt. Soares kelpaisi kyllä minulle, mutta jos kovempiin hankintoihin kerran olisi varaa niin tässä muutama, jotka eivät kuitenkaan ihan mitään mahdottomia tai osa oikeastaan kai on.

Eliteprospects.com - Peter Sejna

Eliteprospects.com - Mike Iggulden

Eliteprospects.com - Phil Varone

Eliteprospects.com - Graham Mink

Eliteprospects.com - Brock Trotter

Eliteprospects.com - Mike Glumac
 
Viimeksi muokattu:

Lemiöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Red Wings, Wirta Stars
Muistaakseni Veikkaajassa luki suurinpiirtein näin: Seura olisi halunnut pitää Saarisen ja tarjosikin hänelle sopimusta, mutta tarjous ei riittänyt. Soares kelpaisi kyllä minulle, mutta jos kovempiin hankintoihin kerran olisi varaa niin tässä muutama, jotka eivät kuitenkaan ihan mitään mahdottomia tai osa oikeastaan kai on.

Eliteprospects.com - Peter Sejna

Eliteprospects.com - Mike Iggulden

Eliteprospects.com - Phil Varone

Eliteprospects.com - Graham Mink

Eliteprospects.com - Brock Trotter

Eliteprospects.com - Mike Glumac

Aika mielenkiintosia hakuja..ja varmaan hintakin sen mukainen, mutta saahan sitä haaveilla...itse tykästyin statsien perusteella kaksikosta Varone-Trotter..pieniä(molemmat 178/84) joten ilmeisesti nopeitakin, ja Trotterissa pisti silmään tuo kommentti "hyvä työmoraali"...voisi olla kiva kaksikko..
Varonen hintalappu nyt ei välttämättä olisi kovin huikea..Trotterin sitten hieman kalliimpi..

Trotter - Varone - Mankinen....;)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Soareshan on ollut SaiPaan tyrkyllä ennenkin, joten ei olisi mahdoton haku siinäkään mielessä. Hänellä on myös europassi, eli ei veisi ulkkaripaikkaa rosterista.
 

Lemiöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Red Wings, Wirta Stars
Miksihän jengi tuntuu kollektiivisesti tuumivan ettei SaiPalla olisi varaa tämän rungon päälle hankkia nimekkäitä pelaajia? Meillä on viime vuosina joka kaudella ollut kovia nimiä porukassa; Lintner, McTavish, Toporowski ja niin edespäin. Nyt kun tehdään hyvä tulos, niin rahaa ei olekaan käytössä? Eiköhän tuolta pari ihan pelimiestä saada.

On ollu...joka kaudella on ollu kovia nimiä kokoonpanossa..ja on tulevallakin, mutta se että nyt ilmeisesti tehdään hyvä taloudellinen tulos, sillä en usko olevan suurempaa vaikutusta joukkueen tulevan kauden budjettiin..ja tässä on taustalla se edellisen kauden tappio..jonka johdosta otettiin yli 600,000e pankkilainaa..ja kokonaislaina oli jossakin vaiheessa n. 750,000e..
Eiköhän tämänkauden plussa tuloksella hyvin pitkälti lyhennellä lainoja...osa tietysti voi päätyä kulubudjettiin, mutta suurelta osin maksellaan vanhoja lainoja..
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Varonen hintalappu nyt ei välttämättä olisi kovin huikea..Trotterin sitten hieman kalliimpi..

Varonen kannalta en kyllä näe yhtään syytä siirrolle Eurooppaan tässä vaiheessa. Kaveri sai kutsun Sabresin leirille viime kesänä ja teki hyvän vaikutuksen siellä. Tällä kaudella sitten ollut farmijoukkue Rochesterin paras pistemies.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seuraavaa ei kannata ottaa liian vakavasti! tuli mieleeni laskea mitä itse saan joukkueen hinnaksi näillä sopimuspelaajillamme!

Laskeskelin huvikseni paljonko noilla tämänhetkisillä sopimuksilla SaiPan pelaajabudjetti olisi ja sain semmoisen summan kuin 800 000- 910 000 euroa ja tuo 910 000 on laskettu sopivasti yläkanttiin. Mikäli pelaajabudjetia nostettaisiin vaikka 200 000:lla eurolla olisi seuraavan kauden pelaajabudjetti 1400 000 euroa. 1400 000- 910 000= 490 000 euroa.

Tuon verran SaiPalla siis olisi vielä käyttää rahaa ja osahan toivonmukaan on menossa Salcidolle ja siihen pitänee laskea tuollainen 150 000 euroa, koska Sondell tienasi SaiPassa 132 000 euroa ja Salcido varmasti hiukan enemmän, vaikka tulisikin vasta kauden alettua. Meille siis jäisi 340 000 euroa käytettäväksi maalivahtiin sekä kahteen ykköskentän pelaajaan ja mikäli maalivahti kustantaisi vaikka 60 000 euroa niin kahteen hyökkääjään jäisi sitten vielä 280 000 euroa eli 170 000 euroa sentteriin ja 110 000 euroa laituriin. Toisaalta sieltä saattaa putkahtaa vielä myös Jekimovsin sopimus jossain vaiheessa ja sehän kustantaisi taas lisää ja vähentäisi noiden kahden ykköskorin hankintoihin laitettavia rahoja. Toisaalta voihan SaiPa saada taas jonkun "KultakorttiKlubin" tukemaan ja laittamaan oman panostuksensa esimerkiksi vaikka tuohon ykkössentteriin.

Laskin nuo tämänhetkiset palkat tilastojen mukaan kuinka paljon minkäkinlainen SM-Liiga pelaaja on tienannut, sekä paljon SaiPassa vastaavat (ikä, tulokas, toinen kausi, kokenut, sekä saavutukset/edellisen kauden tilastot huomioin myös) eli tutkin paljon ovat yleensä tienanneet ja hain niistä keskiarvoja. Saattaa heittää ihan pirusti nämä summat kuten todennäköisesti tekevätkin tai sitten ovat säkällä oikeilla jäljillä, mutta ihan mukavaa puuhaa tuota oli setviä. Tiedän kyllä ettei kovin tarkkaa pystytä näin laskemaan, mutta jotain suuntaa antaa kuitenkin. Saatan itsekkin olla pelkkä mielikuvitusolento ja teksti jota luet niin sitä ei oikeasti ole edes olemassa :)

Mikäli SaiPa saisi nyt sellaisen noin 350 000 euron plusmerkkisen tuloksen niin 200 000 jos nostetaan budjettia niin 150 000 voitaisiin vielä voitoilla lyhentää lainoja sekä saataisiin vielä ihan iskukykyinen joukkuekkin kasaan kaudeksi 2012-2013 ja oltaisiin vielä siinä tilanteessa budjetteinemme, että positiivista tulosta voitaisiin tehdä myös kaudella 2012-2013 sillä sen verran maltillinen olisi tuolla kaavalla tuo pelaajabudjetti kuitenkin ja mikäli noita summia tärkeisiin pelaajiin saataisiin käyttöön niin me saatetaan saada menestystäkin, joka puolestaan avittaisi siihen plusmerkkisen tuloksen tekoon myös 2012-2013.

Saa nauraa!
 
Viimeksi muokattu:

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Kyllä Jekimovs minun SaiPaan mahtuisi ensikaudelle vaikka syvyyspelaajaksi, näkisin että hän on tämän kauden esityksillä low risk-high reward pelaaja, tuskin kovinkaan kallis ja taitoa löytyy. Ellei hän itse ole itseään lähtenyt hinnoittelemaan piilevän potentiaalin mukaan. Ketjukavereiksi hieman paremmin kiekkoja reppuun laittavia kuin Koho ja Kaksonen. Vauhkonen parkkeeraa maalille ja Jekimovs kyllä hänet sieltä löytää.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Kyllä Jekimovs minun SaiPaan mahtuisi ensikaudelle vaikka syvyyspelaajaksi, näkisin että hän on tämän kauden esityksillä low risk-high reward pelaaja, tuskin kovinkaan kallis ja taitoa löytyy. Ellei hän itse ole itseään lähtenyt hinnoittelemaan piilevän potentiaalin mukaan.

Ei kai Jekimovs ensi kauden suhteen hinnoittele itseään yhtään mihinkään, SaiPallahan on optio ensi kaudesta? Optiota ei ole (vielä) käytetty, mutta voihan se olla että nyt neuvotellaan pidemmästä sopimuksesta, ja sen suhteen Robertsilla on ehkä erilainen näkemys hinnasta. SaiPa voi tietysti käyttää option (oletan että optio on voimassa play offien päättymiseen asti?) ilman mitään jatkoja, mutta kyllähän se harmittaisi jos Roberts hyvän kesätreenin jälkeen pelaisi sellaisen syyskauden että kaikki suurseurat olisivat miehen kimpussa jo jouluna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös