Saatko leivinpaperin katkaistua repäisemällä?

  • 3 565
  • 39

Saatko leivinpaperin katkaistua yhdellä liikkeellä?

  • Kyllä, olen mies

    Ääniä: 89 50,6%
  • En, olen mies

    Ääniä: 71 40,3%
  • Kyllä, olen nainen

    Ääniä: 10 5,7%
  • En, olen nainen

    Ääniä: 6 3,4%

  • Äänestäjiä
    176

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Eli kaikkihan tiedämme leivinpaperin, jota levitellään esimerkiksi uunipellille ennen ranskanperunoiden paistoa.

Pikkupoikana tuli vuosia seurattua vierestä kuinka äitimuori otti kaapista leivinpaperirullan ja näppärästi yhdellä ranneliikkeellä katkaisi siitä täsmälleen sopivan palan. Myöhemminkin olen huomannut että naisihmisillä tällainen kyky jotenkin myötäsyntyisenä olisi.

Itseltäni tämä temppu ei ole koskaan onnistunut, enkä toistaiseksi ole tavannut miestä jolta onnistuisi.

Asia on vaivannut minua jo pitkään, joten päätin laittaa tänne äänestyksen.

Let the voting begin!

op777
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tottakai saan. Ja tarviiko sen olla nyt niin tasaisesti repäisty? Kunhan joten kuten pellin peittää...
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Ei ei! Nimenomaan kyse on siitä, saako paperin repäistyä yliluonnollisen (eli naismaisen) siististi sillä kertarykäisyllään.

op777
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Saan kyllä, mutta meillä käytetään arkkeja. Olivat sitäpaitsi halvempia ainakin viimeksi ostaessani. Repäisemisessä on tärkeää ottaa sormilla kiinni repäisyn alkupuolelta. Eli jos repäisee vaikka ylhäältä alaspäin, niin ottaa kiinni ylhäältä. Ei oo vaikeeta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olen mies ja en saa. Nykyään ne myy täsmälleen uunipellin kokoisia valmiiksi revittyjä leivinpapereita. Meillä käytetään niitä. Suosittelen.

Minusta vielä hankalampi on tuorekelmu. Siis se vaihe, kun pala on repäisty ja pitäisi siirtää se esim. jonkun kulhon peitteeksi siistinä kappaleena. Puolet kerroista seison hetken päästä mytty kelmua kädessäni. Hassu tilanne.
 

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nykyään en edes yritä repäistä sitä peippöriä...Joko valmiit arkit käytössä, tai sakset.
Ei yliluonnollisia kykyjä siis tässäkään asiassa :(
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
En saa repäistyä, siksi siirryin arkkeihin. Olen täysin tumpelo saksienkin kanssa, skidinä ei ollut koulussa vasureille saksia joten en harjaantunut kyseiseen hommaan kunnolla.:)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä ihmettä? Tuorekelmu on taas ainoa, minkä minä pystyn useimmiten kunnolla repimään. Foliosta ei tule muuta kuin epämääräisiä suikaleita ja leivinpaperin suhteen olen toivoni heittänyt aikaa sitten.

Eli tuorekelmu on ainoa, mitä pystyy ilman saksia repimään.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Outoa, saan leivinpaperin katkeamaan siististi vaikka olenkin mies. No, kiitos tästäkin kuuluu äidille, se on tekniikkalaji ei voimalaji :D

Tuorekelmun kanssa joutuu puolestaan aivan tajuttomiin ongelmiin, löytyisiköhän siihen tekniikka...? Oh well, sakset on keksitty.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tässä siis oli kyse siitä, että onnistuuko sen paperin repäisy siten, että reuna on tasaisen suora ja paperin muoto on näinollen säännöllinen. Vastasin, jotta kyllä onnistuu. Asiahan on niin, että repäisyni seurauksena paperin reuna on mutkikas. Lisäksi paperin muoto muistuttaa yleensä enemmän kolmiota kuin neliötä. Tämä ei tietenkään estä paperin käyttöä. Miksi sitten vastasin, että kyllä? No sen takia, että jos vaikka otetaan kymmenen repäisemääni leivinpaperia, niin niiden repäisyreunojen mutkat kumoavat toisensa, ja keskiarvoltaan ne ovat suoria ja säännöllisiä.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
nyt on mies

No en todellakaan (edelleenkään) saa. Ja sanomistakin yleensä aina tulee, joten suosiolla puukko tai sakset avuksi.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Leivinpaperi repeää ihan hyvällä prosentilla, mut toi kelmu... saiskohan sitäkin valmiina arkkeina?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hermot meinasi välillä mennä kun paperista tulee niin epätasainen, ja vielä nin pieni pala ettei edes peitä tarpeeksi peltiä.. Mutta nykyään meillä onkin valmiita leivinpaperipaloja!:D
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Leivinpaperi onnistuu hyvin yhdeksän kertaa kymmenestä. Valmiit arkit ovat kyllä hyvä keksintö.

Alumiinifolio onnistuu 8/10.

Mutta se prkleen tuorekelmu, muutaman käyttöyrityksen jälkeen jo koko pahvikotelo on ihan päreinä. Onnistumissuhde 1/50. Siksipä laitankin suojaa vaativat elintarvikkeet yleensä pakastepussin sisälle.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Leivinpaperista en tiedä, mutta tuorekelmu on todella hanurista. Jos jollain ihmeen kaupalla saa sen repeämään haluamastaan kohdasta, menee kelmu kuitenkin ihan ruttuun eikä sitä saa levitettyä enää millään alkuperäiseen laajuuteensa. Mä vihaan tuorekelmua.

Toi 58:n pakastepussi-idea oli hyvä. Täytyykin ruveta käyttämään niitä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Repiskää se leivinpaperi pöydän reunaa (mielelään terävä, ei pyöristetty). Onnistuminen 99 %.

Folio: sama juttu

Tuorekelmu: selkeästi vaikein. Vaatii kyllä sakset jos aikoo tasaisen saada.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
kyllä onnistuu mutta tuorekelmu ei sovi mitenkään mun käsiini :)
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Leivinpaperi repeää hyvin, varsinkin pöydänkulmaa vasten...ongelmia aiheuttaa sen sijaan (niinkuin monelle muullekin) tuorekelmu. Joissain paketeissa on tosin sellainen helvetin terävä sahalaitareunus, mikä helpottaa tehtävää huomattamasta. Kelmua on nimittäin suhteellisen hankala leikata saksillakin...

MUISTAKAA: leivinpaperi EI OLE sama asia kuin voipaperi. Voipaperi syttyy uunissa palamaan niinkuin joku idiootti sai joskus huomata...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No leivinpaperi repeää, vaan muto saattaa olla kummallinen, no ratkaisu ongelmaan on siistit arkit, kuten aikaisemmin onkin mainittu.

Foliohan on helppo repiä ja käyttää, suosittelen.

Tuorekelmu, ei en halua koskea siihen, kelmua kuluu ja mytyt ovat komeita, joskin onnistumiset tälläkin saralla ovat viimeaikoina lisääntyneet.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puolisko hoitaa meillä kotona tuorekelmun paloittelun. Tukehtumisvaaran kanssa ei kannata alkaa leikkiä. Ja vaikka olenkin onnistunut joskus katkaisemaan palan kelmusta kuristamatta sillä itseäni, joka kerta se #$%¤@ luiska on kutistunut alkuperäisestä metri X puoli metriä -kaavakkeesta alle golfpallon kokoiseksi nuhruksi, jolla ei pysty peittämään edes vehjettään.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muuten vainko tässä leivinpaperia revitään oikein porukalla, vai oliko ajatuksena paistaakin jotain? :p Meikäläisen leivinpaperilla kypsyvät yleisimmin maalaisperunat, sipulirenkaat, kala ja patonki.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minä fileoin leivinpaperin Fiskarsin veitsellä, ja samaa leivinpaperiahan voi käyttää niin pitkään kunnes on vaara, että naispuolinen henkilö näkee sen.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En, ja olen nainen. Kyllä mä sen saan katkaistua ilman saksia, mutta se reuna on aina sen näköinen, että kyllä siihen on saanut tehdä töitä, repaleinen ja epätasainen, yleensä liian iso pellille.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
En tosin saa täytettyä alkuperäistä tehtävän asettelua sen paremmin leivinpaperilla kuin kelmullakaan, MUTTA voin paljastaa sen että, kelmu pitää aina ensin levittää kohteensa päälle ja repäistä reuna vasta sitten. Tällöin ei tuota kimpaleen pienenemistä 1/1000 - osaan tapahdu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös