Saarnaamista & tappelut harjoituspeleissä

• 2 424
  • 28

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Tappelut kuuluvat jääkiekkoon, kuten niistä tappeleminen...
Ne tuovat sitä paljon puhuttua VÄRIÄ, ja ne herättävät joukkueet ja YLEISÖN. Katson paljon mielummin muuten tylsää kiekkomatsia jossa on edes yksi tappelu, kuin pelkkää tylsää matsia. Suvi Lindenit painukoot sanonko minne! Sanon vain, että jääkiekko on viihdettä, ja pidetään se sellaisena. Tämä on taas yhden "pienen tavallisen ihmisen" mielipide...

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Vilpertti ja filmirulla

Viestin lähetti Patarouva
Vilpertti.
No ei minulla ainakaan herne nenään mennyt. Toivottavasti ei siis sinullakaan. Sinun nimesi laitoin tuonne, kun noita yleistyksiä, mitkä itsekin varmaan turhan reippaiksi tiesit, olit tuonne laittanut. Tapani mukaan taas innostuin oikomaan jo monen monta kertaa eri yhteyksissä oikomiani juttuja. Minkä sitä ihminen itselleen mahtaa, vai mitä?
vitt# nyt kyllä jumaluta! ärinä ärinä jne, olen aivan hiilenä (siis en sinä nimimerkkinä, vaan sinä alkuaineena)

noei, mutta voisinpas tähän vaiheeseen valoittaa yhden tapauksen, joka sai minut sanomaan niin pahasti teitä naikkosia kohtaan:
Olin Hyvinkään Ahmojen jääkiekko-ottelussa toissakaudella tyttöystäväni ja kaverini kanssa. ottelu oli varsin vauhdikas, keskivertoa parempi mestis -ottelu. Ahmat vaan olivat toisen erän jälkeisellä erätauolla maalin tappiolla, tilanne saattoi olla 3-4 tjsp. Hyvinkään jäähalli ei ole maailman lämpimin jäähalli. Tyttöystäväni on kyllästynyt siihen, kuinka kaverini kanssa analysoin tilanteita, ja väliin annan "fiksuja" kommentteja tuomarille, äänijänteitäni kovasti rasittaen. Juuri, kun pelaajat luistelevat kolmatta erää pelaamaan, kuuluu naiseni suusta melko pitkälle nämä sanat: "Ei kai meidän enää tarvitse olla täällä, nehän hävisivät jo. Eikä tässä enää mitään hienoa nähdä" Halusin ymmärtää. Olla hyvä poikaystävä. En ymmärtänyt. Koitin olla hyvä poikaystävä. Viskasin naikkosen kotiin, tulin takaisin peliin kesken kolmannen erän. Ahmat hävisivät.
Jos olisin ollut kolmannen erän alusta lähtien katsomossa, ahmat olisivat varmasti tasoittaneet. Olen niin tärkeä faktori joukkueen otteissa :)

Mutta pyydän vielä anteeksi, jos olen loukannut jotakuta. Yleistys oli huono ja päin peppua.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti laatokka
Eisenhowerin kanssa olen täysin samaa mieltä. Sivistyneen ja älykkään ihmisen merkki on alhainen agressiivisuuden taso.

Samaa mieltä minäkin.

Tykkäänpä silti katsoa tappeluita ja olenpa joskus itsekin koittanut. Tai muutamankin kerran. Kaukalon ulkopuolella olen selvin päin kaksi kertaa lähtenyt jopa ihan kohtalaisen kokoisen joukon edessä karkuun humalaista örveltäjää, joka on juuri ja pysynyt yksikseen pystyssä. Olen melko varma, ettei kummoista tuuppaamista olisi kummallakaan kerralla tarvittu... Nyt on vain niin, että minun nähdäkseni tosi kova jätkä uskaltaa säästää kaikkia osapuolia, vaikka vähän oman "kunniansa" kustannuksellakin. Näin siis siviilissä ja kaukalossa taas aivan toisin. Ei siellä olla neuvottelemassa ja sovittelemassa, hakemassa molempia tyydyttäviä ratkaisuja. Siellä ollaan vapaaehtoisesti pelaamassa kovaa joukkuepeliä tarkoituksena pitää hauskaa sen pelin, joka on tietoisesti valittu, puitteissa. Ja voittamassa omasta ja kaverien puolesta - ja tämän perustavaa olevan ristiriidan siviilielämän ja jääkiekkopelin välillä kaukalotappeluiden kiivaimmat, eivät kaikki, vastustajat usein joko haluavat sivuuttaa tai sitten eivät edes suostu tai kykene hahmottamaan sen merkitystä arkielämän sääntöjen siirtämiselle kaukaloon.

Tähän mennessä olen oppinut, että joidenkin mielestä tappeleminen on paha ja olen samaa mieltä. Minä olen aina yrittänyt tuoda esille sitä, että minusta tappeleminen kaukalossa ei olekaan tappelemista asian yleisessä merkityksessä. Moni on eri mieltä. Olkaa.

Mutta älyn vetäminen erottavaksi tekijäksi jääkiekkotappeluiden hyväksyjien ja tuomitsijoiden välille osoittaa - no jotain. On paljon sellaisia asioita, joita minun kokemukseni mukaan suuri osa, eivät kaikki, tappeluiden vastustajista ei tunnu tiedostavan tai havaitsevan. Monet niistä asioista ovat nimenomaan aivan keskeisiä jääkiekkotappeluiden taustalla olevia vaikuttimia ja olosuhteita ja monet niistä edellyttävät abstraktia ajattelua, kokonaisuuden hahmottamista, sekä tietoa ja esimerkiksi herkkää skaalaa tunneasteikossa. En väitä, että kaikki tappeluiden puolustajatkaan - yhtään mitään. Se onkin kirjoitukseni pointti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy