Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Saako delfiinejä syödä, entäpä japanialaisia?

• 7 523
  • 68

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maailma on kaoottinen ja sekava paikka, oikeus on vahvimman puolella, voittajat kirjoittavat historian yms. Tässä tulivat realiteetit. Mutta perkele, delfiinejä ette syö. Kaikkea ei ole pakko tehdä. Turha tulla ynisemään että "mikä minä olen sanomaan minkä eläimen voi syödä" tai muuta moraaliosoittelua. Delfiinejä ette syö.

Ihmisen on vedettävä raja johonkin henkilökohtaisessa siedätyksessään. Ja minä vedän sen nyt tähän. Jokaista delfiiniä kohden jonka japanialaiset aikovat kaltata ja syödä (uutisen mukaan n. 16000) minä aion syödä yhden japanialaisen. Tässä urakassa voi vähän kestää, mutta minulla on aikaa ja riittämiin raivoa tehdä se.

Who´s with me?

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se Tampesterissa menee: delfiinejä ette syö, Kiiraa ette nussi.

Kuulostaahan tuo aika paskalta ja kyllä mä itsekin tosiaan mielummiin Kiiraa kuin delfiiniä pistäisin poskeen.

Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Jenkithän kieltäytyivät syömästä ranskalaisia tuossa välillä. Kannatan samaa periaatetta.

Tosin termi "jenkki" on vähän epätarkka, oikeasti pitäisi puhua punaniskoista.

Eikös tonnikalasäilykkeiden yms. joukossa ole muuten jo aina muutaman eksyneen delfiininpoikasen jäänteet, vaikka kovasti kalastajat ja purkittajat väittävät niitä suojelevansa?

Muutoin olisin sitä mieltä, että en antaisi Pentti Linkolan tappaa kesykissoja.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Solomon kirjoitti:
Näinhän se Tampesterissa menee: delfiinejä ette syö, Kiiraa ette nussi.

Hä? Kui näi? Delffiinin syönti vielä onnistuisi, kun siihen on kalusto olemassa, jälkimmäisen kanssa hieman hiinä&hiinä. Et kai sinä sitä kuitenkaan voi kieltää, vai?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos minulla kerran joskus taas tekee mieli kalaa saatan hyvin vetää delfiiniäkin.

Tällä hetkellä suussa maistuu kitkerä paska poisrevityn hampaan jättämään koloon työnnettyä puhdistusainetta mutta kyllä ruoan pitäisi taas huomenna maistua. Aionkin huomenna todennäköisesti upottaa normaalia suuremman määrän hyvin päällystettyä ruisleipää kuontaloon muiden äpöstysten lisäksi. Epäilen tosin ettei samantien satu delfiiniä kohdalle mutta jossain vaiheessa varmasti. Minä silti päätän.

Ehdin nähdä.

Cucamonga

Jäsen
Voisin kuvitella, että delfiini maistuu melko mitäänsanomattomalta ja kumiselta. Kerron toki kulinaristisen mielipiteeni jahka purkkidelfiini rantautuu Suomeen.

ps. löytyisikö linkkejä uutiseen?

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Golden AWe kirjoitti:
Jos minulla kerran joskus taas tekee mieli kalaa saatan hyvin vetää delfiiniäkin.

Jos sinun tekee mieli kalaa, niin miksi vetäset silloin delfiiniä? Etkö voisi vetäistä yhtä hyvin hevon perseeseen? Kokolailla yhtä kaukana se honen on kalasta, kuin delfiinikin.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minkä hemmetin takia söpöjä eläimiä ei saisi saalistaa samalla tavalla kuin muitakin eläimiä? Toki delfiinien syöminen kuulostaa kauhealta mutta niin kuulostaa myös poron lihan syöminen jonkin mielestä.

- tinke.80

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artsi kirjoitti:
Jos sinun tekee mieli kalaa, niin miksi vetäset silloin delfiiniä? Etkö voisi vetäistä yhtä hyvin hevon perseeseen? Kokolailla yhtä kaukana se honen on kalasta, kuin delfiinikin.

Miina™.

Tinke-80 kirjoitti:
Minkä hemmetin takia söpöjä eläimiä ei saisi saalistaa samalla tavalla kuin muitakin eläimiä? Toki delfiinien syöminen kuulostaa kauhealta mutta niin kuulostaa myös poron lihan syöminen jonkin mielestä.

Kärppäkin on ihminen!

Master Chief kirjoitti:
Mitä on japanialaiset?

Varmaan joku mukahauska kansa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Master Chief kirjoitti:
Asuvatko kenties Japaniassa?

Todennäköisesti hekin jossain Turengin nurkilla...onko mukahauskuutta muualla?

Jeffrey

Jäsen
Kaikki allekirjoittaneet voivat sitten laittaa listalleen myös tonnikalat. Tonnikalojen kalastimiin kun tarttuu delffiinejä myös.

Jos aletaan pilkkua nussimaan niin eivät saa allekirjoittaneet käyttää öljy-tuotteitakaan. Tankkeri onnettomuudet ja öljy-vuodot kun tappavat delffiinejänne. Lista voisi olla loputon.

Toki delfiinit on symppis eläimiä, mutta kai se nyt on aivan sama, että minkä takia niitä tapetaan?

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Kamera kaulassa

Japanilaiset syövät kaikki joilla on isommat munat kuin niillä. Ja kaikilla on isommat munat kuin Japseilla. Paitsi Kinkeillä.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koska on tullut muitakin valaita syötyä ja tuosta makoisasta lihasta pidettyä, niin toivotan myös delfiinin lautaselleni erittäin tervetulleeksi. Heti kun herkkua on tarjolla kauppahallissa, graavina tai käsiteltynä niin yläpesälän grilli hohkaa punavalkoisena. Norskien valmistama valaspaisti kuuluu herkkulistalla ihan kärkipäähän. Nisäkäs se delfiini on siinä missä lehmäkin.

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mukahauskuudet sikseen. Maailmassa on asioita joita voi tehdä ja joita ei voi tehdä. Delfiinejä ei syödä. Kuten sanoin, tässä on nyt aivan turha alkaa kaivelemaan minkäänlaisia moraalianalogioita mihinkään suuntaan. Kiinalaiset saa puolestani syödä koiransa tai vaikka kirahveja. Se on sitten jonkun toisen ristiretken paikka.

Mutta haaste on heitetty tuolle delfiinejä syövälle kansakunnalle, pallo on nyt japanialaisten kentässä. Minä aion syödä teistä useita, ehkä jopa 16 000.

Toim. huom. Termiä "japanialainen" käytetään näinä maailmanpoliittisesti tulehtuneina aikoina estämään allekirjoittanutta vastaan nostettu syyte kiihotuksesta kansanryhmää vastaan. Eihän japanialaisia ole olemassakaan, saati Japaniaa.

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Schwalbe kirjoitti:
Onko oikeutettua kidnapata yksi tampperelainen jokaista Särkänniemeen kidnapattua delfiiniä kohti?

Miksi kukaan hauaisi kidnapata Tamperelaisen?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
hihhu kirjoitti:
Miksi kukaan hauaisi kidnapata Tamperelaisen?

Syödäkseen jonkun? Jaappanilaisen delffiinin vaikka? Nälkä ajaa uskomattomiin tekoihin.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tumba kirjoitti:
Japanilaiset syövät kaikki joilla on isommat munat kuin niillä. Ja kaikilla on isommat munat kuin Japseilla. Paitsi Kinkeillä.

Miten japanilaiset liityvät tähän? Kyse oli sisarkansasta japaniAlaisista.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
No perkele. Mukana totta kai.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy