Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 543
  • 2 946

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153662956955092&set=a.10152796405395092.1073741827.100956245091&type=1&theater

Ylläolevan linkin takaa kuva noista klassikkopaidoista mitä yleisöön jaetaan. Slogan ihmetyttää, tämäkö on sitä Tynin kehumaa JYPin arvomaailmaa?

No, on kyllä vähän omituinen veto seuralta. Kai tuossa kaukaa yritetään hakea Leevin biisiin yhtymäkohtia, mutta melko mauton juttu. Olisiko tuo päässyt livahtamaan Tynin valvovan silmän läpi painatukseen? Huonoa mainosta joka tapauksessa "no smoking teamille".
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta ihan hyvä yritys - on ainakin yritetty saada särmää muttei nyt ihan täysosuma kumminkaan. Toki nykyaikaan hieman riskiveto viittailla isoon pahaan alkoholiin sillä ammatikseen mielensäpahoittajat ja moraalinvartijat varmasti tuomitsee.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itsellähän ei henk koht ole mitään tuollaisia "juntti-sloganeita" vastaan, mutta lähinnä ihmetyttää tuo paita Tynin arvomaailmat tuntien. Tuolla kuvan kommenteissa joku sanoi hyvin asiasta, mitä olen itsekin täällä foorumilla esim fanikama-ketjussa puhunut. Tyni nostaa aina tuon arvomaailma-asian esille ja pitää sitä jotenkin raamattuna. Hyvänä esimerkkinä kultakeväänä 2009 JYPille tarjottiin pirusti kaikenlaista JYP-aiheista fanikamaa. Tyni oli tähän kommentoinut että hyvä, mutta kaikkeen ei voida lähteä mukaan sillä ne eivät sovi JYPin arvomaailmaan. Hylätyissä ideoissa oli huhujen mukaan perinteiset pelikortit JYP-aiheella. Hyväksyttyjä fanikamoja taas oli JYP-kitara, linkkiä aiheeseen.

Ja palataanpa tuohon itse sloganiin, "Perjantai-illan krapula ja vapina - pata porisee". Ei oikein aukea meikäläiselle. Leevin ja Liivingsin vertauskin, miten se liittyy Poriin? Eikös bändi ole Espoosta, ysärin lapsena olen kyllä vähän pihalla, mutta en keksinyt mitään vertauksia Poriin tai Ässiin. Olisivat mieluummin ottaneet Yöltä jonkun lainauksen niin olisi jotenkin liittynyt Poriin tuo. Samoin perjantai ja krapula ei myöskään oikein valkene. Ainakin itselle tuo perjantai on se päivä milloin vähiten kärsitään krapulasta. Perjantaisin aiheutetaan krapulaa, mutta kärsiminen siirtyy yleensä aikaisintaan lauantaille. Tuo slogan sopisi jollekkin sunnuntaille tai maanantaille, rimaa hipoen lauantaille, mutta ei ikinä perjantaille. Ylipäätään tuo alkoholi-viittaus ei oikein aukene No smoking teamin paidassa. Tuon sloganin olisi voinut ymmärtää pienillä muutoksilla lauantain Tappara-pelissä. Leavingsien tilalle vaihdetaan vain Popeda ja sloganiksi "kaljaa koneeseen ja Tapparan kaatoon". En nyt sanoisi että Tyninä laittaisin itse tuota mihinkään paitaan, mutta mielestäni tuo on selvempi kuin tuo JYPin virallinen slogan.

Jos ensimmäinen slogan oli tuollainen niin mielenkiinnolla odotan mitä muut tulee olemaan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jos paitojen tekstien on tarkoitus liittyä vierasjoukkueeseen, niin sitten krapulalla kai viitataan Ässien mestaruuskrapulaan?

Joka tapauksessa: en tajua miksi näiden tulevien keräilyharvinaisuuksien (justjoo) sloganeissa pitää ylipäätään tuoda esiin vierasjoukkuetta? Tärkeintä lienee kotijoukkue, kannattaminen ja siihen liittyvät sanaseppoilut. Mutta toisaalta, ainakin organisaatio on yrittänyt jotain uutta. Annetaan nyt siitä kiitosta - ensi kaudella kotiotteluita lienee europeleineen vielä tätäkin kautta enemmän, joten Hippoksen täyttäminen on hieman vaikeampaa.

Toivottavasti myös itse ottelutapahtumaa kohennettaisiin, jotta lätkää vähemmänkin seuraava saisi enemmän irti yksityiskohdista. Missä on pelistä kertova statistiikka esim. alotustilanteissa? Kentällä kulloinkin olevat pelaajat tietona älykännykkään tilastoineen? Ottelutapahtuman kehittäminen tuntuu jääneen 90-luvulle, kun halleihin saatiin videoskriinit ja cheerleadereita. Melkoista henkistä laiskuutta SM-liigalta, sillä isoimpana urheilusarjana kehityksen ei luulisi olevan rahasta kiinni. Ei pidä ihmetellä, jos televisio imee halleista katsojat...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen vähän hämmentynyt noiden CHL lippujen kanssa, onko noita lippuja mahdollisuus netissä varata vai onko pakko ajaa R-kioskin/ sokkarin kautta? kävin läpi tuhat kertaa jypliiga.fi sivun mutta en löytänyt lipunmyyntiä?

EDIT: löysinpäs, oli pieni banneri "osta lippu", miksi helkkarissa tuota linkkiä tuonne lippu.fi sivulle ei voi pistää suoraan mainokseen?

Paljonko muuten piletillä oli pavelumaksu, nyt näyttäisi ainakin olevan 2,50 euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen vähän hämmentynyt noiden CHL lippujen kanssa, onko noita lippuja mahdollisuus netissä varata vai onko pakko ajaa R-kioskin/ sokkarin kautta? kävin läpi tuhat kertaa jypliiga.fi sivun mutta en löytänyt lipunmyyntiä?

EDIT: löysinpäs, oli pieni banneri "osta lippu", miksi helkkarissa tuota linkkiä tuonne lippu.fi sivulle ei voi pistää suoraan mainokseen?
JYP herättää "suuria tunteita" mm. tarjoamalla lipunostokokemuksen: kun seuraat seuran sivujen linkkiä "CHL liput myynnissä nyt!", pääset sivulle, jossa kerrotaan "LIPPUJEN ENNAKKOMYYNTI:
www.jypliiga.fi" eli takaisin etusivulle. Hienoa myyntityötä! (Tämä oli vain tällainen positivistin kirjoitelma, mullahan oli kausikortille ladattuna nuo CHL pelit - tosin kausikortti ei kai ole enää voimassa... Viime vuonna ET pelit eivät olleet latautuneet sinne..." Taidan jättää ekan CHL pelin suosiolla väliin.)

EDIT: On www-sivujen ylläpitäjät (siis ne vapaaehtoiset!) käyneet muuttamassa ohjetta muotoon:"Nettikauppa (etusivun ottelutapahtumabanneri "OSTA LIPPU")".
Parempi tämä on nyt kuin aiemmin, mutta suora linkki lippukauppaan ei sekään olisi ihmeitä vaatinut.
 
Viimeksi muokattu:

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko ihmiset saaneet jo kausikorttinsa?

Huomasin sivuilta että kaikille asiakkaille lähetetään uusi kortti ja postittaminen alkaa 14.8.2014. Minä eikä vieruskaverini emme ole saaneet vielä.

Minä en viitsinyt ostaa CHL-peleihin lippuja kausikortille (käsittääkseni se oli mahdollista?). Huomenna on eka CHL-matsi ja en tiedä miten ihmisten käy jotka ostivat CHL-matsit kortille?
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Onko ihmiset saaneet jo kausikorttinsa?

Minä en viitsinyt ostaa CHL-peleihin lippuja kausikortille
Itse kysyin eilen asiasta kun silloin en ollut vielä kausikorttia saanut, niin vastaus oli, että korttejen toimituksissa ollut viivästyksiä ja mikäli kausikortti ei tule CHL-otteluun mennessä niin A-puolelta sisään ja sopimalla pääsee otteluun. Pahoittelivat tapahtunutta etc, kortti kyllä tuli tänään itselle.

Seuraava jännityksen kohde sitten onkin, toimiiko nuo ladatut CHL-pelit vai ei. Viime vuonna ainakin joillain ei tunnistanut ladattuja ET-pelejä...
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Ei nyt ihan 100% osu ketjun aiheeseen, mutta kyllähän ottelupäivän muistaminen oleellisesti vaikuttaa tuvan täyteen saamiseen....

Eli, tietääkö kukaa saako jostain JYPin kotiottelut kännykän kalenteriin ladattavassa muodossa, esim. vcalendar? Vai pitääkö tehdä itse? Ainakin Ilves julkaisi Ilveksen ottelut kyseisessä muodossa, olisi minusta ihan hyvä palvelu kaikille liigaseuroille, tai jopa Liigalle. Tai sitten kukaan muu ei moista kaipaa kuin minä.
 

Nereid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, JYP
Ei nyt ihan 100% osu ketjun aiheeseen, mutta kyllähän ottelupäivän muistaminen oleellisesti vaikuttaa tuvan täyteen saamiseen....

Eli, tietääkö kukaa saako jostain JYPin kotiottelut kännykän kalenteriin ladattavassa muodossa, esim. vcalendar? Vai pitääkö tehdä itse? Ainakin Ilves julkaisi Ilveksen ottelut kyseisessä muodossa, olisi minusta ihan hyvä palvelu kaikille liigaseuroille, tai jopa Liigalle. Tai sitten kukaan muu ei moista kaipaa kuin minä.

Tätä olen itsekin jo useamman vuoden kaivannut, mutta eipä ole näkynyt. JYPin ja Liigan IT-palveluiden tason tietäen lienee aivan turha edes odottaa moista palvelua. Jatkoajalle vuosi sitten vinkkasin asiasta, mutta ei ole tainnut asia vielä edetä?

Itse olen naksutellut tähän päivään asti nuo ottelut sähköiseen kalenteriini. Otin tuon Googlesta ulos .ics muodossa ja lisäsin liitteeksi tähän viestiin, jospa siitä joku jotain iloa saa jos import vain onnistuu tuosta muodosta. Ottelut ja ajankohdat on JYPin kotisivuilta otettu, virheistä voi siihen suuntaan reklamoida. Tammikuun tasaus -ottelut tuolta nyt ainakin puuttuu 22.1. - 25.1.2015.
 

Liitteet

  • JYP 2014-2015.zip
    2,9 KB · kertaa luettu: 201

mohmot

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei nyt ihan 100% osu ketjun aiheeseen, mutta kyllähän ottelupäivän muistaminen oleellisesti vaikuttaa tuvan täyteen saamiseen....

Eli, tietääkö kukaa saako jostain JYPin kotiottelut kännykän kalenteriin ladattavassa muodossa, esim. vcalendar? Vai pitääkö tehdä itse? Ainakin Ilves julkaisi Ilveksen ottelut kyseisessä muodossa, olisi minusta ihan hyvä palvelu kaikille liigaseuroille, tai jopa Liigalle. Tai sitten kukaan muu ei moista kaipaa kuin minä.

Niks ja naks

Liiga -> Joukkue -> JYP

Muistaakseni joutui jotain ehkä säätämään, mutta google auttoi.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Tätä olen itsekin jo useamman vuoden kaivannut, mutta eipä ole näkynyt. JYPin ja Liigan IT-palveluiden tason tietäen lienee aivan turha edes odottaa moista palvelua. Jatkoajalle vuosi sitten vinkkasin asiasta, mutta ei ole tainnut asia vielä edetä?

Itse olen naksutellut tähän päivään asti nuo ottelut sähköiseen kalenteriini. Otin tuon Googlesta ulos .ics muodossa ja lisäsin liitteeksi tähän viestiin, jospa siitä joku jotain iloa saa jos import vain onnistuu tuosta muodosta. Ottelut ja ajankohdat on JYPin kotisivuilta otettu, virheistä voi siihen suuntaan reklamoida. Tammikuun tasaus -ottelut tuolta nyt ainakin puuttuu 22.1. - 25.1.2015.
Ihan mahdoton tehtävä tuollaisten generoimisen ei pitäisi olla esim. Jatkoajalle. Jos/kun lähdeaineisto (eli se otteluohjelma) on järkevässä muodossa saatavilla, niin väittäisin että onnistuu yhdeltä henkilöltä max. päivässä. Nyt jos tuota itse alkaa tekemään, niin yli puolet ajasta menee siihen, että koodailee mokkulan joka kaivaa tiedot nettisivulta järkevämpään muotoon.

Mutta lievä offtopicci jääkööt tähän, liittämäsi tiedosto sujahti Lumian kalenteriin ilman ongelmia. Kiitos ja kumarrus.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En tiedä oisko pitänyt etäkannattaja-aiheeseen pistää vai minne, mutta tarkoitus olisi käydä katsomassa joku JYPin viikonloppupeli lauantaina. Mahdollisesti lokakuun lopulla oleva Kärpät-matsi..

Onko mitään mahdollisuuksia saada hyviä paikkoja vai pitääkö toivoa parasta? Ja jos liput hommaisi etukäteen niin mistä päädystä kannattaa katsoa? Omasta Synergia-vierailusta kun on hetkonen jo kulunut..
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
No veikataanpa nyt vaikka että lokakuun lopulla ollaan siinä tilanteessa että saat valita melkein paikkasi. Toivotaan että olen väärässä.
 

Handyy

Jäsen
En tiedä oisko pitänyt etäkannattaja-aiheeseen pistää vai minne, mutta tarkoitus olisi käydä katsomassa joku JYPin viikonloppupeli lauantaina. Mahdollisesti lokakuun lopulla oleva Kärpät-matsi..

Onko mitään mahdollisuuksia saada hyviä paikkoja vai pitääkö toivoa parasta? Ja jos liput hommaisi etukäteen niin mistä päädystä kannattaa katsoa? Omasta Synergia-vierailusta kun on hetkonen jo kulunut..
Voipi olla että Kärppiä vastaan hyvät paikat menevät, mutta vielä niitä on. Käy itse katselemassa liigalippu.fi:n kautta, sieltä näkee hyvin, mitä paikkoja on vielä jäljellä. Sivukatsomoiden istumapaikoista ottaisin A3, A4, B3 tai B4 -katsomoista, JYP hyökkää tuohon päätyyn kahdesti. Ja sitä ylempää paikka, miten kulmassa olet. Ylimmiltä riveiltä näkee kyllä hyvin toiseenkin päätyyn.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voipi olla että Kärppiä vastaan hyvät paikat menevät, mutta vielä niitä on. Käy itse katselemassa liigalippu.fi:n kautta, sieltä näkee hyvin, mitä paikkoja on vielä jäljellä. Sivukatsomoiden istumapaikoista ottaisin A3, A4, B3 tai B4 -katsomoista, JYP hyökkää tuohon päätyyn kahdesti. Ja sitä ylempää paikka, miten kulmassa olet. Ylimmiltä riveiltä näkee kyllä hyvin toiseenkin päätyyn.
Oolrait. Nyt alkaa homma selvitä. Tack så mycket vaan.

Sitten sellaanen tyhmä kysymys, mutta olikos noin että mitä alempi rivi = sitä alhaisempi nro? 0 alin jne..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä muuten nähdä päästäänkö tiistaina yli 3000 katsojan, todennäköisesti tuon 2 lippua 1 hinnalla seisomaan ansiosta päästään yli, mutta ei kyllä lähellekään 4000 katsojaa..​
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten sellaanen tyhmä kysymys, mutta olikos noin että mitä alempi rivi = sitä alhaisempi nro? 0 alin jne..

Mitä isompi on rivin numero, eitä ylempänä se on. Oma paikka on D2 katsomossa ylimmällä rivillä ja sieltä ainakin näkee koko kentän. Joten voin suositella tuota päätyäkin.
 
Suosikkijoukkue
Parempi joukkue ja faktoihin perustavat ihmiset
Se on muuten sillä lailla, että huomenna jäädään takuuvarmasti Synergialla alle 3000 katsojan. Nyt kun katsoin vapaita paikkoja, lähes jokaisessa katsomolohkossa näytti olevan reilu 1/3 paikoista vapaana. No syythän tähän ovat kristallinkirkkaat. Tiistai-ilta, HPK-peli, JYP vm. 2014 ym. Ja eiväthän nuo Kerhon vierailut Jyväskylässä koskaan JYPin kannalta mitään iloitteluja ole olleet, eikä kyllä huomennakaan.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenköhän JYP laskee kahteen kertaan myydyt paikat? Jätetään kausikortit toimittamatta ja myydään paikat irtolipunmyynnissä. Toimii...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
A ja B katsomoissa ainakin rivit lähtevät alhaalta. Kannattaa katsoa Lippupisteen kartasta.
Jotenkin mulla ois fiilinki että esim. rivi 12 ois aivan siellä "kärpäsenä katossa".

Joskus tuli oltua joku matsi vierasjoukkueen vaihtopenkin takana, nyt vaan ei tuu mieleen että mikähän rivi oli ensinnäkin kyseessä. Eikä taida tuosta reissusta olla lippuakaan tallella..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös