Kattos vaan, täältä löytyi tällainenkin ketju.
Kyllähän se aika karu fakta on, että tällä hetkellä televisio elää syvää laskusuhdannetta. Ilman hassuttelujakin, urheilutapahtumia lukuunottamatta ei sieltä enää kovinkaan montaa järkevää ohjelmaa tule. Taivaan tulet, Pasila, Penn&Teller ja South Park ovat ainoat "varsinaiset" tv-ohjelmat, mitä itse olen viime vuosina katsonut, ja kun ohjelmapaikalla lukee joku em. ohjelman nimi, noin 80% todennäköisyydellä se on uusinta.
Mutta kyllä siis varmasti jokaisella tv:n omistajalla on ainakin yksi tai muutama ohjelma, mitä tulee "vaivihkaa" seurattua useinkin. Mutta kun taas ilmaiskanaviakin on tusinan verran, ja maksukanavia kaukosäätimen kanavanvaihtonapin puhkikulumiseen asti, niin kyllä niitä hyviä ohjelmia pitäisi olla jokaiseen vuorokaudenaikaan saatavilla. Mutta ei ole.
Ketjun varsinaisesta aiheesta sen verran, että pystyisin kyllä varmasti elämään ilman televisiota. Vielä kun jostain kumman syystä minulla on Urhon netti-tv toiminut varsin moitteettomasti, ja jotkut muutkin ohjelmat voisi katsoa netistä. Mutta en koe mitään tarvetta poistaa käytöstä tuota 32-tuumaista LCD:tä, sillä se ei missään nimessä ole "kotini alttari", niinkuin AnaMasa oman tilanteensa hauskasti mainitsi.
Odotan tv:n tulevaisuudelta sitä, että vielä joskus aparaatin auettua ruutuun ilmestyisi valikko, jossa olisi napin painalluksen päässä eri kanavien netti-tv:t, joista sitten voisi koska tahansa valita haluamansa ohjelman. Silloin myös kanavan väki näkisi konkreettisesti, että mitä ohjelmaa ei juuri katsota, joten ne voisi sitten helposti poistaa listoilta. Saapa nähdä, onko tällainen mahdollista muuten kuin erillisissä viihde-paketeissa.