Sähköä, p*rk*l*!

• 2 925
  • 42

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: No..

Viestin lähetti M@rko77
Minä (kristittynä) ainakin tiedän rahan arvon ja sen, mitä on elää nk. köyhyydessä
Ei niillä ateisteillakaan ole hukassa tuo rahan arvon käsitys, eikä ne mitenkään upporikkaita taida olla, saati edes varakkaita.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Re: Re: No..

Viestin lähetti BigRedBob

Ei niillä ateisteillakaan ole hukassa tuo rahan arvon käsitys, eikä ne mitenkään upporikkaita taida olla, saati edes varakkaita.
...puhumattakaan agnostikoista.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Re: No..

Viestin lähetti rapster

...puhumattakaan agnostikoista.
minä myös olen agnostikko, eikä minullakaan ole huimasti rahaa. valtion maksamien opintotukien jälkeen jää noin 500-700 mk kuukauden käyttövaraksi.

en valita hirveästi, mutta on se aika epämukavan vähän rahaa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Avuttomat stadilaiset?

Oli se kamala kokemus. Satuin juuri tulemaan autolla asuintaloni maanalaiseen autohalliin ja ehdin paiskata auton oven kiinni, kun sillä samalla SEKUNNILLA ISKI TÄYSI PIMEYS! Ensin pelästyin että tähänkö se elämä nyt päättyi, paljon jäi vielä asioita kesken enkä ehtinyt edes vaimoa ja lapsia hyvästellä... kun luulin että sain jonkinlaisen sairaskohtauksen joka aiheutti ensin näönmenetyksen... sitten huomasin kaukaisuudessa loistavat vihreät varauloskäyntivalot ja tajusin olevani yhä hengissä ja seisovani pilkkopimeässä autohallissa! Noh, taskulamppua ei tietenkään sattunut olemaan mukana eikä myöskään tulitikkuja koska en polta tupakkaa. Niinpä sitten lähdin pimeässä hapuilemaan käsikopelolla kohti sitä lähintä vihreätä varauloskäyntikylttiä. Pääsin ehkä noin viisi metriä kun törmäsin polveni kipeästi johonkin metalliseen, ja sitten pääsi helvetti irti! Alkoi saatanallinen vinkuminen ja vongunta ja autohallin täytti oranssiset vilkkuvat valot... olin tietenkin tönäissyt jonkun parkitettua autoa ja sen vaan sanon että sillä biilillä oli herkät ja kovaääniset varashälyttimet! Oli siitä se ilo että niiten vilkkuvien valojen ansiosta oli helpompi suunnistaa eteenpäin ja vältää laukaisemasta muiden naapureiden autoihin asennettuja älämölövehkeitä.
Noh, sitten pääsin sille vihreässä hämyssä näkyvälle ovelle, kiskaisin kahvasta ja ihmettelin kun ovi ei aukea... SIIS onhan se hienoa että tuollaisessa hätäpoistumiestieovessakin on SÄHKÖLUKKO! No eihän se tietenkään sähkökatkon aikana toimi! Varsinainen hätätie!
Vietin sitten siellä maan alla riemuisat n. 20 minuuttia, koska en päässyt sieltä hallista pois myöskään sen ison nosto-oven kautta, tietenkin sekin toimii sähköllä. Kännykkä toimi sitten muuten hyvin, mutta ei sillä mihinkään yhteyttä saanut koska eipä siellä maan alla antanut kenttää...
Ja sitten tuli VALKEUS! Sähköt palasivat ja pääsin pinteestä... ehkä se oli vain hyvä ettei niitä tulitikkuja ollut minulla mukana... uusavuton stadilainen kun olen, niin en varmaan olisi edes tiennyt että mistä kytkimestä tulitikku käynnistetään...

JanJ

Jäsen
Re: Avuttomat stadilaiset?

Viestin lähetti Predator
uusavuton stadilainen kun olen, niin en varmaan olisi edes tiennyt että mistä kytkimestä tulitikku käynnistetään...

Tai sitten lehdessä olisi kerrottu seuraavana päivänä että
"Pyromaani poltti 25 autoa ja itsensä"

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Helsingin pimennys.

Itseäni lähinnä jäi mietityttämään Helsingin surkea suojaus mm. nykyajan pääuhkakuvien strategista iskua vastaan. Yksi paikka menee pelistä pois ja koko kaupunki kaatuu mukana. Vihollisvaltion erikoisjoukoilta, tai jos puhutaan realistisesti niin anarkistikettuterroristeiltä, tuskin vaatisi suurtakaan ponnistusta räjäyttää vastaavanlainen syrjässä sijaitseva jakelukeskus tai vast. Etenkin sen takia asia on tärkeä koska vastaavanlaiset iskut aloitettaisiin jo ennen varsinaista hyökkäystä jolloin kohdesuojaus ei olisi täysin valmiina, sähköjen pimentäminenhän olisi pääasiassa enne maahanlaskusta ja siten varsinaisen sodan alkamisesta.
Jos maamme ainoa jollain tavalla merkittävä alue (aivan sama mitä kehän ulkopuoliset ihmiset väittävät) sattuneesta syystä pimenee niin kyllä minä näen että tapahtuman kertominen on tarpeellista myös ulkopaikkakuntalaisille. Jos se olisi ollut vain pikku otsikko paikallislehdessä niin valitseva silmä olisi saattanut jättää sen väliin ja keskittyä vaikkapa lehmäloton viime kierroksen tuloksiin.

Provosointia, no tottakai...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JanJ...

Dear Modereittöör...
Olet asian ytimessä! Olet ilmeisesti myös "luontoavuton" stadilainen, kuten minäkin (;) ), mutta minua jäi korpeemaan tuo sinun ylimiellisyytesi tulitikkuja kohtaan. Ostin nimittäin tänään koko puntin tikkuja vastaavan pimennyskohtauksen takia, ja ajattelin harjoitella tulitikun sytyttämistä noin niinkuin etukäteen. Mutta eihän siitä mitään tullut kun en saa sitä perhanan punttikasan päällä olevaa muovikelmua auki! Pitääkö nyt todella ensin mennä K-Rautaan ostamaan kulmahiomakone tai tärypora, että saa tuon perhanan puntin avatuksi?
Ja työpaikalla sain muuten kuulla että muillakin on ollut vastaavanlaisia ongelmia tulitikkupuntin suhteen. Meillä nimittäin duunissa kiertää sellainen "urbaanilegenda" miehestä joka osasi avata sekä tulitikkupuntin että MARGARIINIRASIAN ALEMMAN SUOJAKELMUN ILMAN RÄLLÄKKÄÄ.. noh, kaikkihan tietävät että tuo on puhdasta sci-fiä, eihän tuollaisia "monitaitoihmisiä" ole ollut olemassakaan Pelle Pelottoman jälkeen!
Mutta asiaan... en sen puntin suojamuovia ole vieläkään auki saanut, mutta olen nyt sitten tilannut ajan Otaniemeen koska siellä voi kuulemma huippulaitteilla läpivalaista ja suurentaa vaikka mitä... ajattelin olla ovela, ja lukea TUON MYSTEERISEN TULITIKKUPUNTIN KÄYTTÖMANUAALIN RÖNTGENILLÄ, ennekuin edes uudestaan yritän sitä avata millään muulla vempeleellä!
... toivottavasti sinne ei sitten ole sisään asennettu tunnistinta joka tietokoneohjauksen välityksellä saa aikaan satojen megatonnien ydinräjähdyksen...
... MIKSEI NÄISSÄ TULITIKUISSA VOISI OLLA SE KÄYTTÄJÄN MANUAALI PAREMMIN NÄKYVISSÄ, VAIKKAPA SIINÄ PAKKAUKSEN PÄÄLLÄ...

JanJ

Jäsen
prideitör:
Minä olenkin ratkaissut ongelman siten että ostan tikut askin kerrallaan! Vielä kun oppisi sytyttämään kynttilän.
En saa sitä kuin toisesta päästä palamaan.
Katsos, olen kiireinen mies ja kiireiset miehet kuulemma polttavat kynttilää molemmista päistä. Ei vaan onnistu ei.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
mitä nää on nää "tuli tikut"? tulen tiedän, se on se sytkärin päästä tuleva juttu, ja tikku on, noh, tikku. koitin yhdistää sytkärin ja tikun teipin avulla, mutta ei se parantanu käyttömukavuutta mitenkään eikä saanu tulta erityisesti suuremmaksi. pitäskö käyttää jotain toista ainetta näitten liittämiseen toisiinsa?

predator, mulla on neuvo, miten ei tarvitse ostaa sitä rälläkkää margariinirasian takia: käytä semmossia meijerivoipaketteja. maku on hyvä, pakkaukset asiallisen kokosia ja helposti käytettävissä. veitsi kun menee paketista läpi!

janj, ota teekkarin neuvo vastaan: sytytä kaks kynttilää ja liitä ne yhteen vaikkapa mäkkaiverteipillä. pidä teipattua kohtaa vaikkapa nyrkin sisällä niin kukaan ei erota aidosta tavarasta!

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä lisää....

Tuli muuten mieleen, että älytöntä toi oli maikkarilta mitään hellanlettas-tätejä haastatella.. Oikeampi lähestymistapa olisi ollut kysyä Asematunnelin Anttilan vartijalta, että paljonko teiltä varastettiin tavaraa sähkökatkon aikana?

Nimittäin itse olin juuri tuolloin kävelemässä sähkökatkon iskiessä Asematunnelissa, ja koko paikka pimeni aivan sysipimeäksi. Siinä sitten mentiin eteenpäin stendarin valossa.

Kuitenkin, useimmista liikkeistä olisi voinut varastaa herkullisen paljon tavaraa. Tilaisuus tekee varkaan, mutta minusta ei onneksi, olisi voinut tulla aika paha morkkis....

Toisaalta, jos tuossa ylähyllyllä nököttäisi 7 Pleikkari Kakkosta, jotka siinä notkuivat Anttilan Megastoren oven vieressä, niin olisiko edes paha morkkis.........?-)

;)

JanJ

Jäsen
TommyT: hyvä pointti!
Hävikkiä varmaan on ollut.
Jossain jenkkilässähän vastaavassa tilanteessa alkaa mellakka jossa Radio Shack tyhjenee ensimmäisenä

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TommyT...

Ei sitten sattunut kukaan sytyttämään stendariaan esim. Sokoksen urheiluvaateosastolla. Siellä kun olisi liekki vähän hipaissut tekokuiturotsin hihansuuta niin TULIHELVETTI OLISI OLLUT IRTI... tai noh, on siellä katossa sprinklerit, ei kai ne nyt sentään toimi sähköllä?
Tuossa Helsingin pimeydessä kuitenkin selvisi se että kaupunki on täysin sähkön varassa. Mitäs jos joku terroristiryhmä ottaa tästä oppia... tekee tarkoituksellisen, salaman voimaa muistuttavan sähköpiikin sopivaan paikkaan... ja sitten taas pimenee... ja sitten voikin tehdä kaikkea "kivaa" kun toiminta on suunniteltu etukäteen! Voi voi voi... ai perhana, nyt tuli vissiin annettua jollekin hullulle vihje...:confused:

JanJ

Jäsen
no kunhan vaan eivät G8-kokousta raahaa Helsinkiin....

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kiitän Helsinkiä siitä, että sähkökatko aiheutti tämän viestiketjun syntymisen. On ollut naurussa pidättelemistä tätä lukiessa. Onko muuten tietoa tapahtuiko mitään isompaa tapaturmaa kyseisen sähkökatkon aikana? Siis muutakin kuin Predatorin polven kolhiminen? Predator, vieläkö muuten korvissä soi sireenit ja torvet? Mahtoi olla mukava mökä... Suosittelen "mini-mäkliten" ostamista, ei ainakaan aiheuta mitään vaaratilanteita kuten tulitikut ja sytkärit... :D

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
TommyT

Vierailin eilen pääkaupungissa ja kävin siellä nykyään asuvan koulukaverini kanssa oluella. Kaveri kertoi olleensa Forumin Free Record Shopissa sähkökatkon aikaan, siellä oli tilaisuus tehnyt useammastakin varkaan - ihmisten tajuttua että hälyttimet eivät toimi, olivat jotkut rynnänneet hyllyjen luo ja alkaneet pölliä levyjä oikein urakalla. Jossain vaiheessa tungosta kokonainen levyhylly oli kaatunut ja cd:t levinneet paitsi kaupan lattialle myös ostoskeskuksen käytävälle, josta ohikulkijatkin olivat nappailleet musiikkia mukaansa. "Näinkin voi käydä"...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Clark Kent...

Tervehdys Superman! (ai perhana, nyt taisin paljastaa että kaveri pukeutuu luppoaikanaan sinipunaiseen kokovartalosukkahousuun ja viittaan!)...
Noh, ei vingu korvissa enää, mutta annoit kyllä hyvän vihjeen sen pienen mutta tehokkaan MacLiten hankkimisen suhteen! Sellainen olisi hyvä olla jokaisella autossa AINA varmuuden vuoksi... saakohan siihen MacLiteen sitten varmasti tarpeeksi pitkiä jatkojohtoja, jos vaikkapa ajattelee käväistä Kilpisjärvellä Lapissa? Siitä syntyy kyllä helvetinmoinen jatkokela! Täytyy kai sitten hankkia jonkinlainen perävaunu että se Lappiin asti yltävä kela mahtuu kyytiin. Ihan hyvä idea tosin...:D

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Re: Predator...

Viestin lähetti Predator
Tervehdys Superman! (ai perhana, nyt taisin paljastaa että kaveri pukeutuu luppoaikanaan sinipunaiseen kokovartalosukkahousuun ja viittaan!)...
Noh, ei vingu korvissa enää, mutta annoit kyllä hyvän vihjeen sen pienen mutta tehokkaan MacLiten hankkimisen suhteen! Sellainen olisi hyvä olla jokaisella autossa AINA varmuuden vuoksi... saakohan siihen MacLiteen sitten varmasti tarpeeksi pitkiä jatkojohtoja, jos vaikkapa ajattelee käväistä Kilpisjärvellä Lapissa? Siitä syntyy kyllä helvetinmoinen jatkokela! Täytyy kai sitten hankkia jonkinlainen perävaunu että se Lappiin asti yltävä kela mahtuu kyytiin. Ihan hyvä idea tosin...:D

Tere tere!
Vihje: Kannattaa vetää kaapeli auton akusta siihen MäkLiteen. Säästyy se jatkokelan hinta...

PS. Eikö tuo pukeutuminen ole ihan jokaisen oma yksityisasia? Olen vain muita valovuosia edellä muodissa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy