Il Tempo Gigante
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa
Mun mielestä Boris Rousson on toistaiseksi mieleenjäävin Lukossa pelannut ei-suomalainen maalivahti. Erikätinen, kun maalivahdit yleensä ja muutenkin todella hyvä.
Petr Bříza oli toki myös huippu, mutta valitettavasti hyytyi tosipaikan tullen. Siis pudotuspeleissä. En koskaan unohda sitä minisarjaa Ässiä vastaan...
Tom Draper mainittakoon entisistä vahdeista kolmantena. Oli hyvä, mutta ei häikäisevä.
Zapolski saattaa tätä listaani sotkea, mutta siitä juttua mahdollisesti kauden jälkeen.
Zapolski on ollut hämmästyttävän vähän, eli ei juuri lainkaan, mediassa verrattuna mainitsemiisi nimiin. Koska 90-luvulla oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että Lukossa pelasi SM-liigan paras maalivahti, oli mediahuomio taattu. Ensin Tšekkoslovakian maajoukkueen maalivahti Petr Bříza, sitten paluun Raumalle tehnyt Myllys ja myöhemmin pyhäkoulun opettaja ja hämähäkkimies Boris Rousson, josta oli Urheiluruudussa juttu jo siinä vaiheessa, kun mies ei ollut pelannut Lukossa peliäkään, vaan istui siviilit päällä Nordiksen katsomossa.
Pyhäkoulun opettajalla viittaan muistaakseni Satakunnan radion toimittajan Mika Viljasen kuvaukseen Roussonin rauhallisesta olemuksesta.
Petr Bříza on minulle kaikkien aikojen suosikkimaalivahtini Lukossa, eikä se tule muuttumaan vaikka Zapolski torjuisi Lukolle kultaa. Kerran #22, aina #22.
Mun mielestä Boris Rousson on toistaiseksi mieleenjäävin Lukossa pelannut ei-suomalainen maalivahti. Erikätinen, kun maalivahdit yleensä ja muutenkin todella hyvä.
Petr Bříza oli toki myös huippu, mutta valitettavasti hyytyi tosipaikan tullen. Siis pudotuspeleissä. En koskaan unohda sitä minisarjaa Ässiä vastaan...
Tom Draper mainittakoon entisistä vahdeista kolmantena. Oli hyvä, mutta ei häikäisevä.
Zapolski saattaa tätä listaani sotkea, mutta siitä juttua mahdollisesti kauden jälkeen.